پوست و مو

لکه های قهوه ای کشاله ران

لکه های قهوه ای کشاله ران

لکه های قهوه ای کشاله ران

 

 

شاید برایتان سوال باشد لکه های قهوه ای کشاله ران نشانه چیست که در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم. لکه های قهوه ای کشاله ران میتوانند علل مختلفی داشته باشند. ممکن است علت مادرزادی داشته باشند. یا نشانه مقاومت به انسولین (آکانتوزیس نیگریکنس) باشد. در همراهی سایر علایم ممکن است نشانه قارچ پوستی باشد. البته باید توجه داشت که تا حدی تیرگی این نواحی طبیعی تلقی میشود همانطور که تیرگی پوست در بسیاری از نواحی بدن مانند گردن، کشاله ران، واژن و زیربغل طبیعی است. شما با چند سرچ ساده در گوگل می توانید عکس لکه های قهوه ای زیر بغل و عکس لکه های قهوه ای روی گردن مشاهده کنید. در متن زیر به برخی علل تشدید کننده تیرگی ناحیه کشاله ران میپردازیم:

 

دلایل تیره شدن پوست

اصطکاک بین پوست، مانند هر دو طرف کشاله ران – به خصوص در افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند – می تواند به مرور زمان منجر به تیره شدن پوست شود. این به این دلیل است که این نواحی پوست نسبت به سایر قسمت های بدن مقادیر بیشتری رنگدانه تولید می کنند. برداشتن نادرست، بیش از حد مکرر یا بیش از حد اجباری مو – به ویژه زیر بازوها – همچنین می تواند منجر به اصطکاک و همچنین آسیب مکرر، موهای زیر پوستی و منافذ مسدود شود که همه اینها پاسخی را تحریک می کند که شامل افزایش تولید رنگدانه است. منجر به تیره شدن پوست در آن ناحیه می شود.

گاهی اوقات تیرگی به دلیل آلرژی یا تحریک ناشی از استفاده از لوسیون های پوستی، عطرها و لوازم آرایش بدتر می شود. بدن با تولید رنگدانه بیشتر از حد معمول پاسخ می دهد. اگر ناحیه ای از پوست مستعد مرطوب شدن باشد، می تواند منجر به تجمع باکتری ها یا میکروب ها شود که منجر به خارش، پاپول یا لکه می شود. اگر ناخواسته ناحیه‌ای را که خارش دارد خراش دهیم، می‌تواند منجر به التهاب پوست و تیره شدن آن ناحیه شود.. لباس هایی مانند شلوار که خیلی تنگ هستند می توانند روی پوست ساییده شوند و باعث ایجاد خطوط تیره در مناطق مستعد اصطکاک شوند.

اگرچه ژنتیک، هورمون‌ها، استرس و آلرژی‌ها به عنوان مسائل داخلی در نظر گرفته می‌شوند، اما می‌توانند نقش کلیدی در ایجاد خطوط تیره و لکه‌های روی پوست داشته باشند. بارداری باعث تغییرات هورمونی می شود که ممکن است پوست مادر را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از مادران آینده دچار لکه‌ها یا تیرگی پوست اطراف قاعده گردن، داخل آرنج‌ها، ناحیه کشاله ران، اطراف نوک سینه‌ها و زیر بازو می‌شوند، اگرچه این مشکل معمولاً پس از زایمان از بین می‌رود.

 

لکه های قهوه ای زیر بغل و کشاله ران

لک قهوه ای کشاله ران و زیربغل

 

دیابت نوع 2 ممکن است متوجه لکه های تیره شود که نوعی بیماری پوستی است که در آن پوست تیره تر و از نظر بافت مخملی می شود. این لکه‌ها معمولاً روی گردن، زیر بغل یا نواحی کشاله ران ظاهر می‌شوند، زیرا مقاومت بدن به انسولین باعث افزایش سطح انسولین می‌شود که تولید بیش از حد سلول‌های پوست را تحریک می‌کند. این عارضه که آکانتوز نیگریکانس نامیده می شود، در میان افراد دارای اضافه وزن و دیابت نوع 2 شایع تر است.

با این حال، ممکن است در افرادی که از سایر مشکلات سلامتی مانند سرطان مری و برخی اختلالات غدد درون ریز رنج می برند و همچنین در افرادی که از انواع خاصی از داروها از جمله داروهای ضد بارداری و استروئیدها استفاده می کنند نیز رخ دهد.

 

لکه های قهوه ای کنار در کشاله ران زنان

لکه های قهوه ای کنار کشاله ران می تواند در نتیجه اصطکاک پوست، آلرژی، تحریک، رطوبت، لباس های بیش از حد تنگ، ژنتیک، هورمون ها و استرس باشد. بنابراین، جستجوی یک تشخیص پزشکی حرفه ای بهترین راه برای یافتن یک راه حل موثر است. به افراد دارای اضافه وزن با علائم تیره در ناحیه کشاله ران که ناشی از مالش پاها به یکدیگر است، توصیه می شود که با ورزش وزن خود را کاهش دهند و از شلوار، شلوار جین و شلوارک تنگ خودداری کنند.

لیزر درمانی طراحی شده برای کاهش ظاهر لکه ها و لکه های تیره برای کسانی که وقت آزاد زیادی ندارند و مایل به دیدن نتایج سریع هستند مناسب است. متخصصان پوست باتجربه می توانند به بیماران کمک کنند تا از بین طیف وسیعی از درمان هایی که در حال حاضر در دسترس هستند، بهترین اقدام را انتخاب کنند.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

علت لکه های قهوه ای روی ران پا

شاید برایتان سوال باشد لکه قهوه ای روی ران پا نشانه چیست و علت لک کشاله ران چیست. موارد زیر برخی از رایج ترین آنها هستند:

تیرگی ران زمانی اتفاق می‌افتد که ران‌های شما دائماً به یکدیگر ساییده می‌شوند و باعث اصطکاک می‌شوند و در نهایت باعث تیره شدن پوست داخلی ران‌ها می‌شوند. ممکن است به دلیل تعریق بیش از حد ناشی از ورزش یا فعالیت های روزمره، پوشیدن لباس های تنگ یا لباس زیر، به دلیل گرما و رطوبت زیاد، و پوشیدن پارچه هایی که رطوبت کافی را جذب نمی کنند و رطوبت را بین چین های پوستی به دام می اندازند، در معرض خطر تیرگی قرار بگیرید.

 

عدم تعادل هورمونی

نوسانات هورمونی می تواند باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون به خصوص در چین های پوستی مانند قسمت داخلی ران شود. این به دلیل تغییرات هورمونی که در دوران قاعدگی و بارداری رخ می دهد، بیشتر در زنان مشاهده می شود.

 

پیشنهاد مقاله: بھترین ماسک روشن کننده پوست صورت

داروها

در حالی که بیشتر داروها درمان را ارائه می دهند، داروهای کمی مانند داروهای ضد بارداری خوراکی هورمونی می توانند منجر به افزایش تولید ملانین شوند که منجر به تیره شدن پوست داخلی ران و سایر نواحی مشابه در چین ها می شود. با گفتن این موضوع، جای نگرانی نیست. تیره شدن قسمت داخلی ران را می توان با استفاده از محصولات مناسب روشن کرد.

 

آکانتوز نیگریکنس

آکانتوز نیگریکانس با لکه ها یا رگه های ضخیم، تیره در اطراف مفاصل و قسمت های بدن  و چین های متعدد متمایز می شود. اینها همچنین ممکن است در قسمت داخلی ران رخ دهند. آکانتوز نیگریکانس در افراد چاق و افرادی که مقاومت به انسولین دارند شایع تر است، اما بسیاری از افرادی را که سالم هستند و علائم دیگری ندارند نیز تحت تاثیر قرار می دهد. اما آکانتوز نیگریکانس به خودی خود مضر یا عفونی نیست. آکانتوز سیاه گاهی ممکن است نشانه ای باشد که شما در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید. اگر تغییری در رنگ، ضخامت یا بافت پوست خود مشاهده کردید، ایده خوبی است که به پزشک متخصص پوست و مو خود مراجعه کنید.

 

پماد برای لکه قهوه ای کشاله ران:

از آلفا هیدروکسی اسیدها یا کرم های سفید کننده استفاده کنید: پوست ما معمولاً هر 28 روز یکبار لایه برداری می کند، اما این روند می تواند با افزایش اصطکاک یا روند پیری مختل شود. استفاده از آلفا هیدروکسی اسید (AHA) لایه برداری سلول های مرده پوست را تحریک می کند و در نتیجه سلول های جدید پوست جایگزین آنها می شود که بیشتر شبیه رنگ پوست هنگام تولد ما هستند. با این حال، مطمئن شوید که AHA  با غلظت بیش از 15٪ از این ماده شیمیایی انتخاب نکنید، زیرا قرار گرفتن بیش از حد در معرض این ماده می تواند پوست را تحریک کند و منجر به سوزش، التهاب و تیرگی دائمی شود.

از سوی دیگر، کرم های سفید کننده پوست باید بر اساس وجود موادی انتخاب شوند که می توانند تولید ملانین را در بدن کاهش دهند، مانند تیامیدول، 4-بوتیل رزورسینول، ترانکسامیک اسید، اسیدهای اسکوربیک و مشتقات آنها، ویتامین B3، نیاسینامیدها، آلفا. -آربوتین و اسید کوجیک

 

بهترین محصولات برای روشن کردن ران های تیره

چند پماد نسخه ای در بازار موجود است که می تواند به روشن شدن ران های تیره کمک کند. چنین محصولاتی حاوی ترکیبات فعالی از جمله هیدروکینون، رتینوئیک اسید، کوجیک اسید، آزلائیک اسید، نیاسینامید و غیره هستند که رنگدانه های پوست را روشن می کنند. محصولات زیر به سوالات شما در مورد چگونگی روشن کردن پوست تیره ران پاسخ خواهند داد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک امکان ویزیت آنلاین توسط دکتر متخصص پوست و مو  است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی  ویزیت آنلاین  دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

هیدروکینون

هیدروکینون یک ماده پاک کننده بسیار فعال برای پوست است که می تواند برای درمان انواع رنگدانه ها استفاده شود. همیشه اطمینان حاصل کنید که از مارک های دارای تاییدیه متخصص پوست استفاده می کنید و در حین انجام این کار همیشه مراقب باشید و قبل از استفاده تحت نظر پزشک باشید زیرا ممکن است این محصولات پوست را حساس تر کنند، باعث خشکی، تحریک، رنگدانه و شروع لایه برداری شوند.

 

رتینوئیک اسید

این یک مشتق ویتامین آ است که به از بین بردن لکه ها، تقویت کلاژن سازی و تجدید پوست کمک می کند. ایزوترتینوئین رتینوئید که معمولا استفاده می شود.

 

لکه های قهوه ای پوست

عکس لکه های قهوه ای کشاله ران

 

کوجیک اسید

اسید کوجیک یک عامل رفع رنگدانه است که به کاهش تشکیل ملانین کمک می کند و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، التهاب، عفونت ها و پیری پوست را کاهش می دهد. این یکی از بی خطرترین اسیدهای مورد استفاده در رنگدانه است.

 

آزلائیک اسید

اسید آزلائیک اسیدی است که با محدود کردن مقدار ملانین در پوست، کاهش تیرگی پوست و کاهش التهاب عمل می کند.

 

نتیجه استفاده از این محصولات از فردی به فرد دیگر بسته به شدت لک و دوز محصول متفاوت است. در نتیجه باید از داروخانه ها و زیر نظر متخصص پوست تهیه شود.

از استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی حاوی عطر یا محصولات مراقبت از پوست که قبلاً باعث واکنش آلرژیک یا تحریک شده اند خودداری کنید: هنگامی که یک واکنش آلرژیک رخ می دهد معمولاً شامل سوزش در مناطقی از پوست که مستعد اصطکاک است دیده میشود. توصیه می شود به جای خاراندن و خاراندن پوست که می تواند منجر به تحریک و التهاب بیشتر شود، با پزشک مشورت کنید.

 

کاهش وزن:

به افراد دارای اضافه وزن با نواحی تیره کشاله ران به دلیل مالش پاها به یکدیگر توصیه می شود که از طریق یک رژیم ورزشی منظم وزن خود را کاهش دهند و از پوشیدن شلوار یا شلوار جین تنگ خودداری کنند.

 

پیشنهاد ویژه: خواص معجزه آسای پماد زینک اکساید برای پوست

دریافت لیزر درمانی:

لیزر درمانی با هدف کاهش ظاهر لکه ها و علائم تیره برای افرادی که وقت آزاد کمی دارند اما می خواهند نتایج سریع داشته باشند مناسب است. لیزر درمانی فقط باید توسط یک متخصص با تجربه انجام شود.

 

لکه های قهوه ای قارچی روی کشاله ران

قارچ پوستی میتواند باعث درگیری پوست ناحیه کشاله ران هم بشود. علایمی نظیر: لکه های قرمز، برجسته و پوسته پوسته که ممکن است تاول بزنند و ترشح داشته باشند. لکه ها اغلب دارای لبه های واضح هستند. پوست تیره یا روشن غیر طبیعی. گاهی اوقات، این تغییرات دائمی هستند. بریا تشخیص قطعی و شروع درمان به متخصص پوست مراجعه بفرمایید.

 

لکه های قهوه ای قارچی روی پوست بدن:

قارچ های میتوانند پوست نواحی مختلفی از بدن را درگیر کنند. و فرم لکه های قارچی متفاوت است. گاهی کمرنگ گاهی تیره.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.samitivejhospitals.com/article/detail/dark-marks
  2. https://www.skymd.com/conditions/skin-discoloration/dark-inner-thighs
  3. https://www.mountsinai.org/health-library/diseases-conditions/jock-itch#:~:text=Jock%20itch%20is%20an%20infection,nails%2C%20and%20outer%20skin%20layers.
  4. https://www.mdedge.com/dermatology/article/167476/dermatopathology/red-brown-patches-groin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.