دارویی

خواص معجزه آسای پماد زینک اکساید برای پوست

خواص معجزه آسای پماد زینک اکساید برای پوست

پماد زینک اکساید

پماد زینک اکساید با خشک کردن چربی روی پوست و کوچک کردن جوش ها به درمان پوست چرب و آکنه و لک جای آکنه کمک می کند. (Zn) یک ماده معدنی طبیعی است که در پوسته زمین در نزدیکی سطح زمین یا در اعماق زمین یافت می شود. اکسید روی (ZnO) ترکیبی از روی و یون های اکسید است و یک عامل ضد عفونی کننده و ضد باکتری طبیعی و موثر است که به مبارزه با سویه های باکتریایی و قارچی همراه با فواید متعدد دیگر کمک می کند و بیشتر به دلیل توانایی خود در ارائه محافظت ایمن و موثر در برابر اشعه ماوراء بنفش شناخته شده است.

زینک بیش از 2000 سال است که برای اهداف دارویی استفاده شده و امروزه در زمینه بسیار وسیع‌تری از جمله کاربردهایی برای کمک به التیام سوختگی، زخم و التهاب و جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی استفاده می ‌شود. هندی های باستان برای اولین بار از زینک در مرهم طبیعی پوست و برای درمان چشم استفاده می کردند. زینک در حال حاضر به‌عنوان یک ماده فعال کلیدی در کرم‌های راش پوشک، لوسیون‌های کالامین، ضدآفتاب‌های معدنی، محصولات مراقبت از پوست، محصولات ضد پیری، داروهای سرماخوردگی، مرهم‌ها برای درمان خراش‌ها، ساییدگی‌ها و تحریکات شیمیایی، محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های ویتامینی استفاده می‌شود. در این مقاله با پماد زینک اکساید بیشتر آشنا می شویم.

 

پماد زینک اکساید برای لک صورت

پماد زینک اکساید با خشک کردن چربی روی پوست و کوچک کردن جوش ها به درمان پوست چرب و آکنه و لک جای آکنه کمک می کند. در واقع، برخی از مطالعات علمی گزارش می‌دهند که این ماده باعث کاهش تولید سبوم می‌شود که ماده‌ای که مسئول روان‌کنندگی پوست است. با این حال، معمولاً پزشکان آن را برای درمان آکنه تجویز نمی کنند. از آنجایی که پوست هر فرد به روشی متفاوت پاسخ می دهد، موفقیت در استفاده از پماد روی برای آکنه احتمالا متفاوت خواهد بود. اگرچه برخی مطالعات نشان داده اند که استفاده از پماد زینک اکساید برای درمان آکنه و لک می تواند به کاهش تولید سبوم کمک کند، اما موثرترین درمان برای آکنه و لک صورت نیست.

 

کرم زینک اکساید

کرم زینک اکساید

 

با این حال برای استفاده از پماد زینک اکساید برای آکنه و لک، فرد می تواند پوست آسیب دیده را با یک پاک کننده ملایم تمیز کرده و سپس آن را به طور کامل بشوید. سپس می تواند یک پماد اکسید روی را در ناحیه ای که می خواهد از ایجاد جوش جلوگیری کند و مستقیماً روی لک های ناشی از جوش هایی که قبلاً ایجاد شده اند بمالد. پس از این، یک فرد به احتمال زیاد نیاز دارد که آن را برای چند ساعت روی صورت خود بگذارد تا اثربخش باشد. اکثر افراد آن را یک شب روی پوست می گذارند و سپس صبح آن را می شویند، زیرا فرآورده های اکسید روی اغلب یک لایه ناخوشایند و سفید روی پوست ایجاد می کنند.

 

پماد زینک اکساید برای زیربغل

در اینجا چند دلیل عالی برای در نظر گرفتن کرم زینک اکساید به عنوان دئودورانت طبیعی آورده شده است:

  • زینک به عنوان محافظ پوست عمل می کند
  • زینک تا 3 برابر موثرتر از کلروهیدرات آلومینیوم (مواد مضر) است که مورد استفاده در دئودورانت ها و ضد تعریق ها هستند.
  • زینک یک ماده معدنی طبیعی است که در مبارزه با بوی بد بدن موثر است
  • زینک دارای خواص شگفت انگیزی است که می تواند به تسکین پوست شما کمک کند
  • زینک اکساید یک ماده معدنی قابل توجه است که جایگزینی برای جوش شیرین در دئودورانت های طبیعی است.

 

پیشنهاد مقاله: مزوژل صورت برای از بین بردن لک و جوانسازی پوست

پماد زینک اکساید چه مدت روی پوست بماند

نحوه استفاده از زینک اکساید به نوع محصولی که از آن استفاده می کنید بستگی دارد. اگر دارای SPF است آن را به عنوان آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست خود و قبل از هر گونه آرایش استفاده کنید و سپس مجدداً در طول روز تجدید کنید، به خصوص اگر در تعطیلات و شنا هستید. کرم زینک اکساید 10 درصد و کرم زینک اکساید 25 درصد را برای اثر ضد التهابی یا ضد آکنه، می‌توان هم صبح و هم عصر استفاده کرد. یا اگر از کرم اکسید روی برای اثرات التیام‌بخش، ضد التهابی، ترمیم زخم یا ترمیم سد دفاعی پوست استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در شب که پوست شما بیشتر مراحل ترمیم خود را انجام می دهد، آن را استعمال کنید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت

زینک اکساید یک ضد آفتاب شیمیایی است که بر خلاف سایر ضدآفتاب هایی است که از مواد مضر برای جذب اشعه UVB استفاده می کنند. پماد زینک اکساید روی لایه بیرونی پوست شما می نشیند و به عنوان یک مانع قدرتمند در پوست عمل می کند. اگرچه فواید زیادی برای سفید کردن پوست دارد، بسیاری از زنان از مصرف آن اجتناب می‌کنند، زیرا رد سفیدی روی پوست باقی می گذارد.

 

پماد زینک اکساید 25 درصد

پماد زینک اکساید 25 درصد

 

کرم زینک اکساید برای سفید کردن پوست چیزی فراتر از یک کرم ضد آفتاب است. پماد زینک اکساید کرمی است که سد پوست را ترمیم می کند و سوختگی های جزئی را التیام می بخشد. فرمولاسیون ملایم آن مانند کرم زینک اکساید 10 درصد و کرم زینک اکساید 25 درصد برای هر نوع پوستی ایده آل است. چه پوست خشک، چه پوست حساس یا پوست مستعد آکنه داشته باشید، اکسید روی برای کاهش لکه های تیره، بافت ناهموار، هایپرپیگمانتاسیون، تولید سبوم و آکنه بیش از حد مثمر ثمر خواهد بود.

همچنین پماد زینک اکساید پوست شما را سفید می کند و ملاسما و لکه های تیره را التیام می بخشد. یک ضد آفتاب حاوی اکسید روی می تواند به جلوگیری از تیره شدن پوست کمک کند.

 

پماد زینک اکساید 25 درصد برای چیست

پماد زینک اکساید 25 درصد برای موارد زیر استفاده می شود:

  • سوختگی های سطحی
  • آفتاب سوختگی
  • ادرار سوخته
  • اگزما
  • بریدگی های کوچک و ساییدگی
  • نیش حشرات
  • از پوست سالم اطراف ضایعات پوستی (مانند زگیل) که با محرک های موضعی مانند پودوفیلوتوکسین درمان می شوند، محافظت می کند
  • خطر تحریک پوست اطراف مقعد را زمانی که بیمار ملین مصرف می کند به دلیل آماده سازی روده قبل از جراحی روده یا کولونوسکوپی کاهش می دهد.

پوست ناحیه آسیب دیده را به آرامی تمیز و خشک کنید و سپس چند بار در روز یک لایه نازک از پماد زینک اکساید را روی آن بمالید. از تماس پماد با چشم و اطراف آن خودداری کنید. پماد زینک اکساید را در دمای اتاق (کمتر از 30 درجه سانتیگراد) نگهداری کنید. به دلیل اثرات نامطلوب گرما، محصول را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

 

پیشنهاد ویژه: بھترین ماسک روشن کننده پوست صورت

پماد زینک اکساید برای چاقی صورت

زینک اکساید در کنترل چربی پوست، علائم پیری، لک ها و تیرگی های پوست، کم آبی پوست، برخی عفونت های باکتریایی، آثار سوختگی و … موثر است. همچنین می توان از زینک اکساید در فرآیندهایی که نیاز به آزادسازی انسولین و لیپتین دارند استفاده کرد. این دو هورمدن، هورمون هایی هستند که به چاقی ارتباط دارند. بنابراین اگرچه پماد زینک اکساید برای بهبود ساز و کار و نمای ظاهری پوست استفاده می شود، اما هنوز هیچگونه مطالعاتی مبنی بر تاثیر مثبت آن بر چاقی، خصوصا چاقی صورت انجام نگرفته است. از آنجایی که هر داروی کم خطری نیز می تواند عوارضی داشته باشد، توصیه می شود به هیچ عنوان از کرم زینک اکساید به منظور چاقی صورت استفاده نکنید و برای این کار به پزشک متخصص تغذیه مراجه فرمایید.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.citracakralogam.com/zinc-oxide-for-skin-whitening/
  2. https://www.spacenk.com/us/inside-space/in-focus/zinc-oxide-benefits-for-skin.html
  3. https://www.webmd.com/drugs/2/drug-7102/zinc-oxide-topical/details
  4. https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements/menthol-and-zinc-oxide-topical-application-route/proper-use/drg-20127685
  5. https://my.clevelandclinic.org/health/drugs/18700-zinc-oxide-cream-ointment-paste
  6. https://en.tosandarou.com/product/zinc-oxide/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.