رژیم و تغذیه سالم

مضرات مغز گردوی سیاه چیست؟

مضرات مغز گردوی سیاه چیست؟

مضرات مغز گردوی سیاه

در این مقاله می خواهیم به بررسی مضرات مغز گردوی سیاه بپردازیم، مغز گردو منبع خوبی از مواد مغذی مهم و چربی های سالم هستند. همچنین با اثرات مفیدی بر سلامت قلب و روده، فشار خون و حتی باروری مردان مرتبط بوده اند، گردو می تواند عملکرد مغز شما را به خوبی افزایش دهد و همچنین قادر به سرکوب رشد سرطان می باشد. مغز گردوی سفید به این معنی است که گردو مرغوب است و به درستی نگهداری شده و طعم مطبوعی دارد. بنابراین قیمت آن بالاتر است. طعم مغز گردوی سیاه ، کاهش می یابد و  از نظر ظاهری نیز جذابیت کمتری دارد و به سختی می توان به تازگی و کیفیت آن پی برد.

 

مضرات مغز گردوی سیاه

مغز گردوی سیاه شده ممکن است باعث عوارض زیر شود:

  • مشکلات گوارشی: اگرچه گردو ممکن است به درمان مشکلات گوارشی کمک کند، اما در صورت فاسد شدن ممکن است مشکل را تشدید کند. عوارض رایج گوارشی مغز گردوی سیاه شده شامل یبوست، نفخ، گاز معده، درد معده، استفراغ یا اسهال است.

 

خوردن گردوهای سیاه

خوردن گردوهای سیاه

 

  • واکنش آلرژیک: آلرژی به گردو شایع است و علائم شامل حالت تهوع، تنگی نفس، مشکل در بلع، خارش دهان، گلو یا چشم ها، سردرد و احتقان بینی است. خطرناک ترین واکنش آلرژیک آنافیلاکسی است. تنفس را مختل می کند و بدن را در حالت شوک قرار می دهد.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

علت سیاه شدن مغز گردو

  1. گردو پس از رسیدن و افتادن، مدت زیادی از زمین برداشت نشده است.
  2. پس از برداشت، گردو از پوست سبز آن کنده نشده و یا ضعیف پوست کنده شده است. در این صورت نه تنها هسته، بلکه خود پوسته نیز تیره می شود. پوست گردو حاوی تانن و ژوگلون است و هر چیزی را که با آن در تماس است با رنگ تیره رنگ می کنند.
  3. اگر گردوهای پوسته دار به طور نامناسب نگهداری شوند مثلا در دمای خیلی کم یا زیاد، رطوبت بالا، بدون گردش هوا می توانند باعث سیاه شدن مغز گردو شوند .
  4. گردو در آفتاب خشک شود . نظر دقیقی در این مورد وجود ندارد. بسیاری از مردم بر این باورند که تانن های موجود در گردو در اثر نور خورشید اکسیده شده و مغز آن قهوه ای می شود.

 

پیشنهاد مقاله: خواص گردو برای زنان٬ فواید شگفت انگیز آن

خوردن گردوهای سیاه

در شرایط خاصی چندین قارچ می توانند به پوسته گردو نفوذ کرده و باعث کپک زدن مغز گردو شوند. این اختلال سال به سال بسته به عوامل محیطی متفاوت است. قارچ های مهاجم معمولاً هسته ها را می پوشانند و همچنین ممکن است توده هایی از هاگ های آبی مایل به سبز یا سیاه مایل به خاکستری را تشکیل دهند. قارچ های ضعیف بیماری زا که باعث ایجاد کپک مغزی می شوند ممکن است در اواسط تابستان به گردوها حمله کنند. بنابراین اگر مغز گردو بیش از حد سیاه شده بود یا طعم‌ ‌و بوی نامناسبی داشت از خوردن آن پرهیز کنید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره آنلاین متخصص دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

چگونه مغز گردو را روشن نگه داریم؟

  • گردو را به موقع جمع کنید.
  • گردو را به خصوص در هوای مرطوب روی زمین نگذارید.
  • پس از برداشت، گردو را در پریکارپ سبز نگذارید، مخصوصاً اگر قبلاً شروع به جدا شدن و تیره شدن کرده است.
  • گردو را در فضای باز و در سایه یا در فضایی با تهویه مناسب، خشک کنید.
  • گردو را در جای خشک و گرم، در جعبه های مقوایی یا کیسه های توری با گردش هوای خوب نگهداری کنید.

 

سیاه شدن مغز گردو

سیاه شدن مغز گردو

مغز گردوی سیاه بهتر است یا سفید ؟

مغز گردوی سفید معمولا در پخت و پز استفاده می شود، در حالی که مغز گردوی سیاه بیشتر برای خریداران صنعتی و گرفتن روغن آن استفاده می شود. گردوی سفید دارای پوسته نرم و نازکی است که باعث می شود به راحتی خرد شود. گردوی سفید طعم جذاب تری دارد و به دلیل طعم منحصر به فرد آن بیشتر در آشپزی استفاده می شود. از طرف دیگر، گردوی سیاه طعم قوی تر و خاکی تری دارد. گردوی سیاه نسبت به گردوهای سفید دارای سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه و سایر ترکیبات ارتقاء دهنده سلامتی است که آنها را در کاهش خطر سرطان، بیماری های قلبی و دیابت مفید می کند.

 

پیشنهاد ویژه: آیا دانه های سیاه داخل گوجه فرنگی مضر است؟

 

فواید مغز گردوی سیاه و سفید:

  • گردو منبع عالی آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) شما کمک کند.
  • گردو منبع خوبی از چربی امگا 3 است که می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند.
  • چندین ترکیب گیاهی و مواد مغذی موجود در گردو ممکن است به کاهش التهاب کمک کند که عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های مزمن است.
  • پلی فنول های موجود در گردو ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه، پروستات و روده بزرگ را کاهش دهد.
  • مصرف روغن گردو و گردو می تواند به مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند و با کمک به تنظیم وزن، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.
  • گردو حاوی مواد مغذی است که می تواند به محافظت از مغز شما در برابر التهابات آسیب‌رسان کمک کند و با افزایش سن از عملکرد خوب مغز حمایت کند.
  • یک وعده روزانه گردو می تواند به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند که به خطر بیماری قلبی کمک می کند.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://nuttechnology.com/why-does-the-walnut-kernel-darken/
  2. https://www.stylecraze.com/articles/dangerous-side-effects-of-walnuts/
  3. https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-walnuts#benefits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.