رژیم و تغذیه سالم

خواص گردو برای زنان٬ فواید شگفت انگیز آن

خواص گردو برای زنان٬ فواید شگفت انگیز آن

خواص گردو برای زنان

گردو چربی‌های سالم، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی را فراهم می‌کند. علاقه بسیار زیادی به این آجیل وجود دارد که دانشمندان و کارشناسان صنعت سالانه درباره آخرین تحقیقات گردو و خواص گردو برای زنان بحث می کنند.

 

فواید گردو

سرشار از آنتی اکسیدان

  • گردو نسبت به هر آجیل  دیگری فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری دارد.
  • این فعالیت از ویتامین E، ملاتونین و ترکیبات گیاهی به نام  پلی فنول‌ها ناشی می‌شود.
  • یک مطالعه در سال 2022 در بزرگسالان سالم بالای 60 سال نشان داد که خوردن یک وعده غذایی غنی از گردو سطح کلسترول LDL (بد) شرکت کنندگان را کاهش می دهد. اگر کلسترول LDL در شریان‌های شما انباشته شود، می‌تواند باعث آترواسکلروزیس شود.

 

منبع امگا 3

  • گردو نسبت به میزان قابل توجهی امگا ۳ دارد. این یک چربی ضروری است، به این معنی که شما باید آن را از رژیم غذایی دریافت کنید.
  • ممکن است التهاب را کاهش دهد

InflammationTrusted Source، که می تواند ناشی از استرس اکسیداتیو باشد، ریشه بسیاری از بیماری ها است، از جمله:

پلی فنول های موجود در گردو می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کند.

 

فواید خوردن گردو در شب

فواید خوردن گردو در شب

 

تقویت روده

مطالعات نشان می‌دهند که اگر روده شما سرشار از باکتری‌های تقویت‌کننده سلامت باشد، احتمالاً روده سالم و سلامت کلی خوبی خواهید داشت. خوردن گردو ممکن است یکی از راه های حمایت از سلامت میکروبیوتا و روده شما باشد.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان

ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که خوردن گردو ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه، پروستات و روده بزرگ را کاهش دهد. اما مطالعات انسانی بیشتری برای تعیین اثرات گردو بر خطر ابتلا به این سرطان ها و سایر سرطان ها مورد نیاز است.

 

پیشنهاد مقاله: ۱۰ مورد از خواص بادام هندی برای مردان

وزن مناسب

خوردن گردو ممکن است به تنظیم اشتهای شما کمک کند. یک مطالعه بر روی 10 فرد مبتلا به چاقی نشان داد که نوشیدن اسموتی تهیه شده با حدود 48 گرم گردو یک بار در روز به مدت 5 روز اشتها و گرسنگی شرکت کنندگان را کاهش می دهد

 

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

مطالعات نشان می دهد که یکی از دلایلی که گردو با خطر کمتر دیابت نوع 2 مرتبط است این است که به مدیریت وزن کمک می کند. اضافه وزن خطر ابتلا به قند خون و دیابت را افزایش می دهد. خوردن گردو ممکن است با تأثیر بر کنترل وزن، به تنظیم قند خون کمک کند. در یک مطالعه کوچک در سال 2016، 100 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 به مدت 3 ماه روزانه 1 قاشق غذاخوری روغن گردو مصرف کردند در حالی که به داروهای معمول دیابت و رژیم غذایی متعادل خود ادامه دادند. این امر منجر به کاهش 8 درصدی قند خون ناشتا شد.

علاوه بر این، مصرف کنندگان روغن گردو حدود 8 درصد کاهش هموگلوبین A1C (متوسط ​​قند خون 3 ماهه) داشتند.

 

کاهش فشار خون

ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. فشار خون بالا عامل خطر اصلی بیماری قلبی و سکته است. یک مطالعه کوچک در سال 2019 نشان می دهد که خوردن گردو ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک امکان ویزیت آنلاین بیمار توسط پزشک متخصص است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص به تخصص تغذیه و رژیم درمانی بهره‌مند شوید.

 

پیری سالم

با افزایش سن، عملکرد بدنی خوب برای حفظ تحرک و استقلال شما ضروری است. یکی از چیزهایی که ممکن است به شما در حفظ توانایی های بدنی کمک کند عادات غذایی سالم است. گردو از جمله غذاهاییاست که  سهم زیادی را در رژیم غذایی سالم دارد. گردو اگرچه کالری نسبتاً بالایی دارد، اما سرشار از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، فیبر، چربی‌ها و ترکیبات گیاهی است که ممکن است با افزایش سن به عملکرد خوب بدن کمک کند.

 

عملکرد خوب مغز

شاید این فقط یک تصادف باشد که پوسته گردو شبیه مغز به نظر می رسد، اما تحقیقات نشان می دهد که این آجیل ممکن است واقعا برای ذهن شما مفید باشد. مطالعات حیوانی و انسانی نشان می دهد که مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در گردو ممکن است با کاهش رادیکال های آزاد به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کند. مطالعه‌ای در سال 2019 بر روی انسان‌ها نشان داد که اگر آجیل، از جمله گردو، بخشی از رژیم غذایی باشد، علائم افسردگی در افراد مبتلا به افسردگی بهبود می‌یابد.

مطالعات بر روی موش‌ها، خوردن گردو را با عملکرد بهتر مغز، از جمله بهبود حافظه، مهارت‌های یادگیری، رشد حرکتی و رفتارهای مرتبط با اضطراب مرتبط دانسته‌اند. اگرچه این نتایج دلگرم کننده است، اما قبل از اینکه محققان بتوانند نتیجه گیری قطعی کنند، مطالعات بیشتری در مورد فواید گردو بر عملکرد مغز در انسان مورد نیاز است.

 

فواید گردو

فواید گردو

 

حمایت از سلامت اسپرم

خوردن گردو ممکن است به حمایت از سلامت اسپرم و باروری مردان کمک کند. تحقیقات حیوانی نشان می دهد که خوردن گردو ممکن است با کاهش آسیب اکسیداتیو در غشای اسپرم به محافظت از اسپرم کمک کند.

 

خواص گردو برای تخمدان

PCOS شرایطی است که در آن دوره قاعدگی بیشتر از حد معمول طول می کشد یا أصلا ایجاد نمی شود. در این شرایط ، شما بیش از حد هورمونهای مردانه مانند آندروژن خواهید داشت. کلسترول نیز در بدن شما زیاد خواهد بود. چربی های سالم در گردو به کاهش کلسترول شما کمک می کند. هنگامی که روزانه گردو می خورید ، گردو هورمون هایی را که علائم PCOS را ایجاد میکنند را متعادل می کند

 

خواص گردو برای باردار شدن

خواص گردو برای زنان شامل افزایش باروری زنان است. پروژسترون هورمونی است که در زنان بارداری را کنترل می کند. گردو سرشار از امگا۳ است و منیزیم. آهر دو این مواد مغذی به تقویت پروژسترون در بدن کمک می کند.

 

پیشنهاد ویژه: خواص آب زرشک برای زنان

خواص گردو برای زنان باردار

خواص گردو برای زنان  شامل رشد جنین است. فولات یک ماده مغذی مهم است که به رشد فرزند شما کمک می کند. گردو سرشار از فولات است. گردو همچنین از کودک شما در برابر نقص هایی که در دوران بارداری می تواند اتفاق بیفتد ، محافظت می کند.

 

شوره سر

خواص گردو ناشتا شامل مرطوب سازی و تهویه پوست سر است. امگا ۳مانع از شوره سر می شود.

 

ریزش مو را کاهش می دهد

وجود مواد مغذی بیوتین و ویتامین B به همراه پروتئین به تقویت موهای شما کمک می کند. این به طور قابل توجهی ریزش مو را کاهش می دهد.

 

منابع علمی این مطلب

https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-walnuts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.