رژیم و تغذیه سالم

موثرترین مواد غذایی برای زیبایی و هوش جنین

موثرترین مواد غذایی برای زیبایی و هوش جنین

زیبایی و هوش جنین

این رویای هر پدر و مادری است که فرزندش سالم، زیبا ‌و باهوش بزرگ شود. مطمئناً، رژیم غذایی و محیط و ژن‌ها در زیبایی و هوش کودک نقش دارند، اما نکاتی برای ایجاد نوزادی باهوش‌تر و زیباتر چیست؟ ژن‌های ارثی نقش عمده‌ای در تعیین هوش و شخصیت و زیبایی جنین دارند، اما انتخاب‌های صحیح سبک زندگی می‌تواند به تقویت این ژن‌ها در رحم کمک کند.

محققان تخمین می‌زنند که تنها نیمی از IQ به ژن‌ها بستگی دارد و بقیه تحت تأثیر محیط کودک است. در ادامه به بررسی راه کارهایی برای زیبایی و هوش جنین می پردازیم.

 

برای زیبایی و هوش جنین چی بخوریم؟

امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد مغز کودک شما ضروری است. زنان باردار برای به دنیا آوردن فرزندان باهوش باید ماهی قزل آلا بخورند. سعی کنید حداقل دو وعده یا بیشتر ماهی در هفته بخورید. یکی دیگر از گزینه های موجود در غذاهای دریایی شامل صدف هایی است که سرشار از ید هستند.

زنان باردار با سطوح پایین ید باید توجه داشته باشند که در صورت عدم رعایت سطوح سالم ید، بر هوش کودک آنها تأثیر منفی می گذارد.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن آزمایش اینترنتی بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

سبزیجات برگ سبز

مصرف اسفناج و عدس و سبزیجات برگ دار که سرشار از اسید فولیک هستند، مهم است زیرا به محافظت از مغز کودک در برابر آسیب بافتی کمک می کند. اسید فولیک موجود در سبزیجات همچنین برای کاهش خطر نقص لوله عصبی و از بین بردن شکاف لب و نقایص مختلف قلب در نوزادان شناخته شده است.

همچنین با اطمینان از حفظ مصرف غذاها یا مکمل های غنی از اسید فولیک، خطر بیماری پره اکلامپسی در دوران بارداری را کاهش می دهید.

 

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و کم کالری است، به خصوص تخم مرغ آب پز که حاوی اسید آمینه ای به نام کولین هستند و ثابت شده است به رشد مغز کمک می کند و همچنین حافظه را تقویت می کند.

 

افزایش ضریب هوشی جنین

افزایش ضریب هوشی جنین

 

بادام ها

بادام سرشار از چربی های سالم، منیزیم، ویتامین E و پروتئین است. اسیدهای چرب امگا 3 تقویت کننده مغز به وفور در بادام یافت می شود. خوردن یک مشت بادام در روز برای به دنیا آوردن کودکانی که از بدو تولد باهوش هستند توصیه می شود. خوردن بادام زمینی در دوران بارداری همچنین می تواند به رشد هوش کودک کمک کند. گردو همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 سالم است.

 

پیشنهاد مقاله: تغذیه مناسب برای کودک

پنیر

ویتامین D برای رشد شناختی نوزادان بسیار مهم است. مادران باردار با سطوح پایین ویتامین D در بدن خود می توانند نوزادانی با سطح IQ پایین به دنیا بیاورند. اگر کودکی باهوش با ضریب هوشی سالم می‌خواهید، حتما دوز پنیر خود را افزایش دهید.

 

شیر

کمبود آهن در بدن مادران باردار منجر به عقب ماندگی رشد ذهنی می شود و به طور عمده بر رشد کلی شناختی کودک تأثیر می گذارد. شیر به رشد عملکردهای شناختی سالم کمک می کند و باعث رشد مغز در نوزادان می شود.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره آنلاین دریافت نمائید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

خوردن کنجد برای هوش جنین

مصرف کنجد در دوران بارداری برای تقویت هوش جنین مفید است زیرا حاوی انواع ویتامین ها، آهن و اسید فولیک است. خوردن کنجد در دوران بارداری در افزایش ضریب هوشی جنین تاثیر دارد. ویتامین‌های موجود در دانه‌های کنجد از ویتامین‌های خانواده B شامل ویتامین‌های B1 و B2، اسید فولیک و ویتامین E هستند،  ویتامین B برای رشد جنین و بهبود سلامت مادر باردار بسیار مفید است. بنابراین مصرف کنجد برای تامین این ویتامین برای زنان باردار ضروری خواهد بود.

در سه ماهه دوم بارداری مصرف کنجد توصیه می شود که هم کلسیم و هم امگا 3 را تامین می کند و بر ضریب هوشی کودک تاثیر می گذارد.

در سه ماهه سوم بارداری که سیستم عصبی جنین در حال تکمیل است و توانایی هایی مانند خندیدن، راه رفتن و صحبت کردن در او شکل می گیرد، پیام های عصبی باید از طریق مغز ارسال شود و مواد معدنی زیادی برای تشکیل یک مغز سالم مورد نیاز است. یکی از آنها کلسیم است، 30 گرم دانه کنجد حدود 25 درصد کلسیم مورد نیاز را تامین می کند که معادل یک سوم لیوان شیر است.

یکی دیگر از فواید خوردن کنجد در دوران بارداری وجود آنتی اکسیدان در دانه کنجد و روغن آن است که در تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین موثر است.

 

تقویت هوش جنین

تقویت هوش جنین

 

تاثیر دوغ بر زیبایی جنین

غذاهای غنی از کلسیم برای زیبایی جنین ضروری هستند. غذاهای پروبیوتیک مانند دوغ برای رشد استخوان کودک شما نیز ضروری است. دوغ همچنین منبع غنی ید است که به کاهش احتمال تولد نوزاد با وزن کم کمک می کند. دوغ در واقع کمی بیشتر از شیر کلسیم دارد. به علاوه، دارای مواد مغذی ضروری برای استخوان سازی، از جمله پروتئین، ویتامین B و روی است.

کلسیم برای سالم نگه داشتن استخوان ها و کمک به رشد کودک ضروری است، و کم مصرف کردن این ماده مغذی کلیدی می تواند جنین شما را در معرض خطر قرار دهد.

 

زیبایی جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟

بعد از گذشت 120 روز از شروع بارداری، جنین شروع به زیبا شدن می کند. بافت های ظریف جنین شروع به رشد می کنند، پوست،مژه ها، موها، ابروها و ناخن های دست جنین در این زمان تشکیل می شود.

 

پیشنهاد ویژه: غذاهای مفید برای آلرژی کودکان

هوش جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟

رشد مغز جنین یک فرآیند پیچیده است که در طول بارداری ادامه دارد. در شش هفتگی، مغز و سیستم عصبی جنین شروع به رشد می‌کنند، اگرچه قسمت‌های پیچیده مغز تا پایان بارداری به رشد و توسعه ادامه می‌دهند، و رشد آن در حدود 25 سالگی به پایان می‌رسد.

 

قرص زیبایی جنین

برخی از مکمل هایی که حاوی ویتامین‌های A، C و E، اسید فولیک، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند برای رشد پوست سالم و رنگ روشن نوزاد و زیبایی جنین در دوران بارداری مفید هستند.

 

خلاصه مطالب

‎برخی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها، مانند میوه هایی مانند انواع توت ها و سبزیجات مانند اسفناج، می توانند به سلامت پوست و ظاهر کلی کودک شما کمک کنند. یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی ضروری باعث رشد کافی جنین می شود. برخی از مواد مغذی برای رشد ، زیبایی و هوش جنین عبارتند از:

  • فولات
  • ید
  • آهن
  • اسیدهای چرب چند غیراشباع با زنجیره بلند، مانند اسیدهای چرب امگا 3
  • پروتئین
  • ویتامین های A، D، B6 و B12
  • روی

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.hindustantimes.com/health-and-fitness/are-you-pregnant-8-simple-things-you-can-do-to-have-an-intelligent-baby/story-zWwCcX9b1WStRrIcG84VBJ.html
  2. https://parenting.firstcry.com/articles/what-foods-to-eat-during-pregnancy-for-intelligent-baby/
  3. https://www.thebump.com/a/10-pregnancy-foods-to-eat-for-baby
  4. https://www.motherhoodindia.com/how-can-i-increase-my-babys-complexion-during-pregnancy/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.