ارولوژی

نحوه انجام ختنه به روش حلقه + مراقبت های بعد از آن

نحوه انجام ختنه به روش حلقه + مراقبت های بعد از آن

ختنه به روش حلقه

تکنیک Plastibell (ختنه به روش حلقه) یکی از رایج ترین روش های ختنه نوزادان است. ختنه پلاستیبل باعث می شود که نوزاد یک حلقه پلاستیکی روی آلت تناسلی خود داشته باشد که پس از هفت تا ۱۰ روز به طور طبیعی می افتد. خطر خونریزی کمتری نسبت به سایر روش‌های ختنه دارد که آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل می‌کند. بسیاری از والدین به دلایل بهداشتی، مذهبی، اخلاقی یا فرهنگی تصمیم به ختنه کردن نوزادان خود می گیرند. اگر ختنه را انتخاب کنید، ارائه دهنده شما بهترین روش را برای این عمل تعیین می کند که ممکن است تکنیک Plastibell باشد.

در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد ختنه Plastibell بدانید، از جمله مراقبت از نوزاد، ختنه به روش جراحی و مراحل بهبودی آورده شده است.

 

ختنه به روش حلقه بهتر است یا بخیه؟

تکنیک برش جراحی شامل استفاده از یک گیره برای خرد کردن لبه‌های پوستی است که قرار است برداشته شود و پوست اضافی بریده شود. سپس یک بانداژ اعمال می شود. این باند روز بعد برداشته می شود. این تکنیک 2-3 دقیقه پس از تزریق ماده بی حسی طول می کشد. تکنیک Plastibell شامل قرار دادن یک حلقه پلاستیکی بین سر آلت تناسلی و پوست ختنه گاه است. یک ریسمان محکم به دور پوست ختنه گاه گره می خورد و پوست را در برابر حلقه خرد می کند. پوست اضافی برداشته می شود.

حلقه به مدت 7 تا 10 روز قبل از اینکه خود به خود بیفتد به راحتی در جای خود باقی می ماند. بانداژی برای برداشتن وجود ندارد. این روش 8-9 دقیقه پس از تزریق ماده بی حسی طول می کشد. از نظر والدین، نقطه ضعف اصلی تکنیک برش جراحی این است که بانداژ باید روز بعد برداشته شود و این می تواند برای نوزادان ناراحت کننده باشد. نقطه ضعف اصلی زنگ پلاستیکی این است که این روش بیشتر طول می کشد و ممکن است نوزادان دوست نداشته باشند که برای مدت زمان بیشتری ثابت نگه داشته شوند. ختنه ممکن است فواید سلامتی مختلفی داشته باشد، از جمله:

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن نسخه آزمایش اینترنتی بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

مزایای ختنه

  • بهداشت راحت تر ختنه شستن آلت تناسلی را ساده تر می کند: با این حال، می توان به پسرانی که آلت تناسلی ختنه نشده دارند، آموزش داد که زیر پوست ختنه گاه را به طور مرتب بشویند.
  • کاهش خطر عفونت ادراری: خطر عفونت ادراری در مردان کم است، اما این عفونت ها در مردان ختنه نشده شایع تر است. عفونت های شدید در اوایل زندگی می توانند بعداً به مشکلات کلیوی منجر شوند.
  • کاهش خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی: مردان ختنه شده ممکن است خطر ابتلا به برخی از عفونت های مقاربتی از جمله HIV را کاهش دهند. با این حال، اقدامات جنسی ایمن همچنان ضروری است.
  • پیشگیری از مشکلات آلت تناسلی: گاهی اوقات، بازکردن پوست ختنه گاه در آلت تناسلی ختنه نشده دشوار یا غیرممکن است (فیموز). این می تواند منجر به التهاب پوست ختنه گاه یا سر آلت تناسلی شود.
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی: اگرچه سرطان آلت تناسلی نادر است، اما در مردان ختنه شده کمتر دیده می شود. علاوه بر این، سرطان دهانه رحم در شرکای جنسی زنان مردان ختنه شده کمتر شایع است.

 

ختنه نوزاد

 

خطرات ختنه

مانند هر عمل جراحی دیگری، ختنه کردن نیز خطراتی دارد. اما این ریسک کم است. مشکلات مرتبط با ختنه عبارتند از:

  • درد
  • خطر خونریزی و عفونت در محل ختنه
  • تحریک غده
  • احتمال بیشتر التهاب گوشت (التهاب دهانه آلت تناسلی)
  • خطر آسیب به آلت تناسلی

برخی از افراد با ختنه مخالفند زیرا آن را زشت می دانند.

 

پیشنهاد مقاله: علت بوی بد آلت تناسلی مردان و راه های درمان آن

مراقبت های بعد از ختنه با حلقه

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا موهل شما (کسی که برای انجام مراسم بریس یهودی آموزش دیده است) دستورالعمل های خاصی را برای مراقبت های پس از ختنه ارائه می دهد. اما اساساً، در هر تعویض پوشک، آلت تناسلی را با آب گرم می‌شوید – به‌ویژه اگر کودک شما پوشک مدفوع داشته باشد. گاهی اوقات استفاده از یک بطری کوچک پر از آب گرم برای تمیز کردن آلت تناسلی راحت‌تر است.

از استفاده از دستمال مرطوب کودک بر روی آلت تناسلی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث گزش شود. آلت تناسلی را به آرامی با آب و صابون در طول حمام اسفنجی بشویید و وازلین یا نئوسپورین را مستقیماً به نوک آلت تناسلی بمالید تا زخم به پوشک نچسبد. با ختنه Plastibell از کشیدن حلقه پلاستیکی خودداری کنید. در حدود هفت تا 10 روز خود به خود می ریزد. به پزشک متخصص کودک خود اطلاع دهید که آیا در 10 روز گذشته باقی مانده است یا به نظر می رسد که از تنه آلت تناسلی به پایین می لغزد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص ارولوژی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت آنلاین شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

مزایا و معایب ختنه به روش حلقه

هر ختنه ای با خطر خونریزی یا عفونت همراه است. با این حال، ختنه Plastibell خطر خونریزی کمتری را در مقایسه با انواع دیگر دارد والدین تمایل دارند این روش را بر گزینه‌های دیگر ترجیح دهند و عموماً از نتیجه آن رضایت بیشتری دارند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ختنه Plastibell یک روش کوتاه تر و آسان تر برای انجام است. طبق برخی تحقیقات، این روش کمتر آسیب زا است و عوارض کمتری دارد.  اما شاید یکی از بزرگترین مزایا این باشد که ختنه پلاستی بل را می توان به راحتی توسط پرسنل مراقبت های بهداشتی یاد گرفت، که به ویژه در کشورهایی که تعداد متخصصان پزشکی محدود است، مهم است.

 

ختنه به روش جراحی

ختنه به روش جراحی

 

مزایای ختنه Plastibell حتی کودک را تا بزرگسالی نیز دنبال می کند. بزرگسالانی که ختنه شده اند کمتر در معرض ابتلا به بیماری های مقاربتی، سرطان آلت تناسلی و حتی عفونت های مجاری ادراری هستند. به گفته آکادمی اطفال آمریکا، سایر عوارض جدی مانند اسکار بالقوه، فیستول و تغییر شکل در ختنه نادر است. همچنین برخی از عوارض خاص برای تکنیک ختنه Plastibell وجود دارد که اگر حلقه به درستی قرار نگیرد ممکن است رخ دهد و منجر به ختنه ناقص شود.

باز هم، عوارض نادر هستند، اما در در میان گذاشتن هر گونه نگرانی با پزشک کودک خود دریغ نکنید. همچنین در صورت خونریزی شدید، تب یا ادرار نکردن نوزاد در عرض هشت ساعت پس از ختنه، باید با پزشک تماس بگیرید. همچنین، اگر قرمزی به سمت معده یا رنگ سیاه و آبی روی آلت تناسلی مشاهده کردید، به پزشک اطلاع دهید.

 

تورم در ختنه با حلقه

پس از ختنه نوزاد پلاستیبل، ممکن است متوجه تورم یا کبودی در آلت تناسلی خود شوید. همچنین ممکن است ترشحات زرد رنگی ایجاد کند. اینها عوارض جانبی طبیعی هستند که باید طی چند روز از بین بروند.

 

حلقه ختنه چند روزه میفته؟

آلت تناسلی یک حلقه پلاستیکی در اطراف خود خواهد داشت. این حلقه طی 5 تا 7 روز خود به خود می افتد. با این روش هیچ بخیه ای وجود ندارد. ممکن است مقداری تورم وجود داشته باشد که در عرض 4 روز از بین می رود. ممکن است کبودی در ناحیه وجود داشته باشد.

 

پیشنهاد ویژه: درمان سوزش و درد آلت تناسلی مردان

 

ختنه به روش حلقه چند روزه خوب میشه؟

بیشتر اوقات بین 7 تا 10 روز طول می کشد تا آلت تناسلی التیام یابد. در ابتدا ممکن است نوک آلت تناسلی کمی متورم و قرمز به نظر برسد و ممکن است متوجه مقدار کمی خون روی پوشک شوید. همچنین ممکن است بعد از چند روز متوجه ترشحات یا پوسته زرد خفیف شوید. این یک بخش طبیعی از درمان است.

 

مراحل افتادن ختنه حلقه

اگر از پلاستیبل (حلقه پلاستیکی) استفاده شده باشد، باید 14 روز بیفتد. 10 روز میانگین است. در حالی که نمی تواند خیلی زود بیفتد، کشیدن آن می تواند باعث خونریزی شود.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.parents.com/baby/care/plastibell-circumcision-the-procedure-side-effects-and-aftercare/
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9354637/
  3. https://www.nationwidechildrens.org/family-resources-education/health-wellness-and-safety-resources/helping-hands/circumcision-newborn-with-a-plastibell
  4. https://sydneychildrenssurgery.com.au/hrf_faq/what-is-the-difference-between-the-surgical-cut-technique-and-the-plastibell-technique-for-newborn-circumcision/
  5. https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/circumcision/about/pac-20393550
  6. https://www.webmd.com/sexual-conditions/circumcision

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.