زنان و زایمان

بهترین پوزیشن بارداری برای بچه دار شدن چیست؟

بهترین پوزیشن بارداری برای بچه دار شدن چیست؟

پوزیشن بارداری

وقتی می خواهید باردار شوید، رابطه جنسی چیزی فراتر از لذت بردن است. شما می خواهید همه چیز را در رختخواب به درستی انجام دهید تا شانس خود را برای بارداری به حداکثر برسانید. هیچ روشی برای ایجاد بارداری ثابت نشده است. با این حال، چند تغییر در زمان و دفعات رابطه جنسی شما ممکن است به افزایش شانس موفقیت شما کمک کند. در این مقاله بهترین پوزیشن برای باردار شدن را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

آیا واقعا نوع پوزیشن در باردار شدن تاثیری دارد

با آزاد شدن صدها میلیون اسپرم در هر ارگاسم مرد، هر رابطه جنسی محافظت نشده در حوالی زمان تخمک گذاری می تواند منجر به بارداری شود. زمانی که اسپرم وارد واژن شود، شانس بارداری دارید. هیچ پوزیشن بارداری خاصی ثابت نشده است که احتمال بارداری را افزایش دهد. با این حال، برخی از پوزیشن ها ممکن است بهتر باشند که در ادامه معرفی می شوند.

 

پوزیشن مختلف باردار شدن

پوزیشن مختلف باردار شدن

 

معرفی پوزیشن بارداری برای بچه دار شدن

پوزیشن های میسیونری (مرد در بالا) و  داگی (مرد پشت) امکان نفوذ عمیق تر را فراهم می کند و اسپرم را در نزدیکی دهانه رحم قرار می دهد. در موقعیت های ایستاده و زن بالا، جاذبه بر علیه شما عمل می کند. با این حال، ایستادن بلافاصله بعد از رابطه جنسی نباید احتمال بارداری شما را کاهش دهد. اسپرم ها شناگران بسیار خوبی هستند. پس از ورود به واژن، می توانند در عرض 15 دقیقه به دهانه رحم برسند. پوزیشن مختلف باردار شدن تاثیر چشم گیری ندارد.

اگرچه لازم نیست بعد از رابطه جنسی پاهای خود را بالا بیاورید، یا حتی به پشت دراز بکشید تا به آنها کمک کنید تا به آنجا برسند، اما ضرری ندارد. قرار دادن یک بالش در زیر کمر نیز باعث می شود که اسپرم در جهت درست شنا کند و یکی از بهترین پوزیشن ها برای بارداری باشد.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

تعداد دفعات رابطه جنسی برای باردار شدن

شاید خوانده باشید که داشتن رابطه جنسی اغلب کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش می دهد. برخی تحقیقات نشان داده است که اسپرم ها پس از یک دوره 2-3 روزه پرهیز ازسکس از کیفیت بهتری برخوردار هستند. همچنین مطالعات نشان داده است که نرخ بارداری در زوج هایی که هر 1 تا 2 روز یک بار رابطه جنسی دارند، بیشتر است. عشق ورزی یک بار در روز یا یک روز در میان در دوران باروری شانس باردار شدن شما را افزایش می دهد. سعی کنید بیشتر اوقات رابطه جنسی داشته باشید، اما خودتان را مجبور به برنامه ریزی نکنید. می تواند منجر به استرس شود. پوزیشن مناسب بارداری خاصی وجود ندارد ولی سعی کنید سر پا نباشید.

 

پیشنهاد مقاله: بهترین پوزیشن جنسی در رابطه زناشویی

آیا روان کننده بر شانس باردار شدن تأثیر می گذارد؟

کمتر از دو سوم زنان از روان کننده در حین رابطه جنسی استفاده می کنند، اما سؤالاتی در مورد اینکه آیا این محصولات ممکن است بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارند وجود دارد. در مطالعات آزمایشگاهی، روان کننده های مبتنی بر آب مانند حرکت اسپرم را 60 تا 100 درصد کاهش دادند. مطالعات زوج های واقعی که سعی در باردار شدن دارند، هیچ تاثیر منفی بر باروری پیدا نکرده است. در واقع، روان کننده ممکن است به تلاش های شما برای باردار شدن کمک کند و رابطه جنسی را به اندازه کافی راحت می کند که بیشتر اوقات داشته باشید. اگر نگران این هستید که روان کننده شانس باردار شدن شما را کاهش دهد، مارک های دوستدار اسپرم را امتحان کنید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص زنان و زایمان و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره پزشک آنلاین دریافت نمائید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

نکات دیگر برای باردار شدن

تغییر پوزیشن بارداری تنها راه برای افزایش احتمال باردار شدن نیست. در اینجا چند کار دیگر وجود دارد که می توانید برای تقویت باروری خود انجام دهید:

  • ارگاسم: برای یک مرد، انزال برای باردار شدن همسرش ضروری است. اگرچه یک زن برای باردار شدن نیازی به اوج گرفتن ندارد، اما حرکت ارگاسم او می تواند به نزدیک شدن اسپرم به مقصد کمک کند.
  • وزن خود را کنترل کنید: خیلی سنگین یا خیلی لاغر بودن می تواند باروری شما را کاهش دهد.
  • سیگار نکشید: سیگار احتمال ناباروری و سقط جنین را افزایش می دهد و تحرک اسپرم را کاهش می دهد.
  • کافئین را محدود کنید: در مقادیر زیاد – بیش از پنج فنجان قهوه در روز – می تواند باروری را کاهش دهد.

 

پوزیشن مناسب بارداری

پوزیشن مناسب بارداری

 

چه زمانی باید رابطه جنسی داشته باشید؟

بهترین زمان برای باردار شدن در بارور ترین نقطه در چرخه قاعدگی است.  شامل پنج روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است. دو روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بیشترین احتمال حاملگی را دارند. داشتن رابطه جنسی در این روزها بیشترین شانس را برای باردار شدن به شما می دهد. در طی تخمک گذاری، تخمدان شما یک تخمک بالغ آزاد می کند. آن تخمک در مسیر لوله فالوپ به سمت رحم شما حرکت می کند.

در این مسیر، اسپرم احتمالا با تخمک ملاقات کرده و آن را بارور می کند. اسپرم می تواند حدود پنج روز زنده بماند. بنابراین اگر قصد بارداری دارید، باید در زمان تخمک گذاری، اسپرم زنده در لوله های فالوپ خود داشته باشید.

 

چگونه می دانید که در حال تخمک گذاری هستید؟

یک راه این است که روزهای سیکل خود را بشمارید. یک تقویم از چرخه های قاعدگی خود داشته باشید یا از یک برنامه برای پیگیری استفاده کنید. هر چرخه از اولین روز پریود شما شروع می شود و در روز قبل از شروع دوره بعدی شما به پایان می رسد. به دنبال نقطه میانی چرخه خود باشید. اگر سیکل 28 روزه دارید، به طور کلی حدود روز 14 تخمک گذاری خواهید کرد. همه زنان در اواسط چرخه خود تخمک گذاری نمی کنند.

اگر برای باردار شدن مشکل دارید و مشکوک هستید که تخمک گذاری شما ممکن است زودتر یا دیرتر از نقطه میانی باشد، با پزشک متخصص زنان و زایمان خود در مورد استفاده از روش دیگری برای تایید تخمک گذاری صحبت کنید.

 

علائم زمان تخمک گذاری

  • تغییر در ترشحات واژن. هنگامی که تخمک گذاری می کنید، مخاط شما شفاف و غلیظ می شود.
  • افزایش دمای پایه بدن (BBT). دمای استراحت بدن شما پس از تخمک گذاری اندکی افزایش می یابد. شما می توانید BBT را قبل از بیدار شدن در صبح با دماسنج اندازه گیری کنید.
  • داروخانه ها کیت های تخمک گذاری بدون نسخه را نیز می فروشند. این آزمایش‌ها تغییرات هورمونی در ادرار شما را بررسی می‌کنند و می‌توانند به شما اطلاع دهند که احتمال تخمک‌گذاری چه زمانی بیشتر است. برای اطلاعات بیشتر به دستورالعمل کیت ها مراجعه کنید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش سکس، بھترین روش سکس کدام است؟

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر در تلاش برای باردار شدن بوده اید اما شانسی ندارید، به پزشک مراقبت های اولیه یا متخصص باروری مراجعه کنید و در اکثر موارد این بستگی به سن شما دارد:

  • زنان کمتر از 35 سال باید حداقل 1 سال قبل برای بارداری تلاش کنند.
  • زنان 35 ساله یا بیشتر باید پس از 6 ماه تلاش به پزشک مراجعه کنند.
  • اگر هر یک از این مشکلات را دارید که می تواند باروری را تحت تاثیر قرار دهد.

زودتر وقت ملاقات بگیرید:

  • پریود نامنظم یا بدون قاعدگی
  • اندومتریوز
  • بیماری التهابی لگن
  • سابقه سقط جنین
  • جراحی فتق یا مشکل در بیضه ها (در شریک جنسی شما)

 

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

منابع علمی این مطلب

https://www.healthline.com/health/sex-for-pregnancy#see-a-doctor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.