رژیم و تغذیه

رژیم کتوژنیک اصولی در سایت ویزیت آنلاین ازپزشک

رژیم کتوژنیک اصولی در سایت ویزیت آنلاین ازپزشک

مشاوره تغذیه در سايت ويزيت آنلاين ازپزشک

سایت ویزیت آنلاین: در دنیای رژیم ها برای لاغری و کاهش وزن، برنامه های غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین بالا بسیار طرفدار داشته و افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. رژیم کتوژنیک اصولی از بهترین این برنامه ها محسوب می شود و جواب دهی بالایی هم داشته است. رژیم کتوژنیک، یک رژیم “کم‌کربوهیدرات” و  پر چرب بوده و اولین بار، برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شده است؛ اما در حال حاضر، یکی از محبوب ‌ترین رژیم‌های‌ غذایی، برای کاهش وزن به حساب می آید. رژیم کتوژنیک اصولی کربوهیدرات را محدود کرده و فواید زیادی برای سلامتی افراد دارد. برای شناخت انواع رژیم کتوژنیک و اینکه بدانید رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند، در سایت ویزیت آنلاین ازپزشک،از متخصص تغذیه مشاوره آنلاین بگیرید.

زمانی که شما کربوهیدرات کم مصرف کنید، بدن شروع به سوزاندن چربی برای سوخت کرده که این موضوع می‌ تواند بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکول ‌های انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل می‌ کند که مغز و سایر اندام ‌ها می‌ توانند از آن به‌ عنوان انرژی استفاده کنند. ما در این مطلب از مقالات به موضوع رژیم کتوژنیک اصولی در سایت ویزیت آنلاین ازپزشک، انواع رژیم کتوژنیک و دیگر موارد مربوط به این رژیم خواهیم پرداخت. برای داشتن مشاوره آنلاین با پزشک تغذیه به سایت ویزیت آنلاین ازپزشک مراجعه کنید و از بهترین متخصصان تغذیه مشاوره بگیرید. شما برای کاهش وزن می توانید از پزشکان تغذیه در سایت ویزیت آنلاین ازپزشک کمک بگیرید و بدون نگرانی به اندان دلخواهتان برسید.

 

انواع رژیم کتوژنیک و سایت ویزیت آنلاین ازپزشک

انواع رژیم کتوژنیک و سایت ویزیت آنلاین ازپزشک

 

انواع رژیم کتوژنیک

قبل از اینکه انواع رژیم کتوژنیک را بشناسید باید بدانید که بدن برای متابولیسم نیاز به سوخت دارد و چربی‌های اضافه می‌تواند بهترین سوخت برای بدن باشد. در این زمان است که فرد شاهد کاهش وزن خود می وشود. ساختار رژیم غذایی کتوژنیک به این صورت است که با کم کردن مصرف کربوهیدارت، چربی جایگزین آن می شود. شاید جالب باشد تا بدانید که یک رژیم غذایی با چربی بالا (چربی ‌های سالم چون روغن نارگیل، روغن زیتون و…) چطور می‌ تواند به کاهش وزن کمک کند؛ در حالی که بارها و بارها شنیده ‌ایم، برای لاغر شدن، نباید چربی مصرف کرد.

انواع رژیم کتوژنیک شامل ۴ نوع رژیم کتوژنیک می شود:

 

  1. رژیم کتوژنیک استاندارد
  2. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره‌ای
  3. رژیم کتوژنیک هدفمند
  4. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

 

  • رژیم کتوژنیک استاندارد مناسب برای تازه کارها نسبت درشت مغذی هاست؛ و این رژیم ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات را شامل می شود. این نوع رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی است؛ یعنی مقدار چربی آن بالاتر است. در رژیم کتوژنیک استاندارد، تمام وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها، بر اساس چربی‌هایی مثل آووکادو، کره، روغن‌های سالم، ماهی‌های چرب و گوشت‌ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم می‌شوند. در این رژیم بهتر است که از سبزی‌های غیر نشاسته‌ای، مثل هویج، اسفناج، کلم بروکلی و … ، میوه‌های کم کربوهیدرات، مثل توت و ملون استفاده کنید. همچنین، مقدار مصرف پروتئین متوسط است؛ یعنی، چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده.
  • رژیم کتوی سیکلیکال یا دوره ای مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی‌هاست. در این رژیم از۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو یا لو کرب دایت؛ ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد مصرف می شود. رژیم سیکلیکال یا دوره‌ای راه آسانتری، برای اضافه کردن چربی‌ها، به برنامه غذایی بوده و باعث می‌شود تا فرد در روزهای آزاد، رژیم متعادل‌تری داشته باشد. یکی از انواع این رژیم دوره‌ای، شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیرکتوژنیک، در طول هفته‌ است.
  • رژیم کتوی هدفمند مناسب برای بدنسازها نسبت درشت مغذی‌هاست. در این رژیم ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات مصرف می شود. رژیم کتوژنیک هدفمند، در بین ورزشکاران و افراد فعالی متداول است که رژیم کتو را انتخاب کرده‌اند و به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند.
  • رژیم کتو با پروتئین بالا مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی شدید دارند نسبت درشت مغذی‌ها که در این رژیم،۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات مصرف می شود.

پیشنهاد مقاله: مشاوره تصویری از طریق ویزیت آنلاین

 

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

 

رژیم کتوژنیک بهتر است یا رژیم کتو پلاس؟

در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات به مقدار بسیار ناچیزی می رسد یعنی حدود ۵٪ و  در عوض میزان مصرف چربی بسیار افزایش می یابد حدود ۷۵٪. همچنین پروتئین را به میزان متوسطی در وعده‌های غذایی نگه می‌دارند. امروزه طبق تجربه رژیم کتو باعث لاغری سریع و کاهش فشار خون می ‌شود. اما این نتایج به طور دائمی باقی نمی‌ ماند و بعد از مدتی، چاقی و چربی های باز می‌گردند و در برخی موارد افراد چاق ‌تر از قبل شده ‌اند. همین موارد باعث شده است تا رژیم کتو پلاس محبوب تر شود و طرفدار پیدا کند.

 

مزایای رژیم کتوپلاس نسبت به کتوژنیک:

  1. درصد کربوهیدرات، درصد چربی و درصد پروتئین در رژیم کتوپلاس بهینه سازی شده است
  2. اضافه شدن نان سبوس دار به رژیم
  3. بهینه سازی میزان تقسیم بندی انرژی ها
  4. مواد غذایی در دسترس و ساده است

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند!

رژیم کتوژنیک برخلاف دیگر رژیم‌ها که در آن‌ میزان مصرف چربی کم می ‌شود، عمل می ‌کند؛ اما در مواردی حتی بسیار بیشتر از این دسته رژیم‌ها موثر بوده است. همچنین بسیاری تاثیر آن را در لاغری سریع با تاثیر رژیم ‌هایی همچون رژیم اتکینز مشابه می ‌دانند. البته میزان تاثیر آن به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد و نمی‌توان عدد دقیقی برای اینکه رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند بیان کرد. با این حال چنانچه به مشاوره آنلاین نیاز داشتید برای رژیم کتوژنیک اصولی در سایت ویزیت آنلاین ازپزشک، از بهترین متخصص تغذیه مشاوره بگیرید و بدون نگرانی به اندام دلخواه خود برسید.

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله ویزیت آنلاین رایگان برای اولین مشاوره تصویری

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.