جنسی

اورال سکس و عوارض آن

اورال سکس و عوارض آن

اورال سکس

 

اورال سکس یا سکس دهانی به شیوه ای از رابطه جنسی گفته میشود که با استفاده از لب و دهان به تحریک ناحیه جنسی و آلت تناسلی پرداخته میشود. یکی از علل انجام این نوع سکس عدم بارداری در این نمونه رابطه است. اما در این رابطه باید دانست که امکان انتقال بیماری های مقاربتی وجود دارد.

در اورال سکس اعضای دهان از جمله لبها، زبان، دندان و حلق در تحریک حالت تناسلی فرد مقابل نقش دارند. باید توجه داشت در این نوع رابطه حتما هر دو نفر باید رضایت کامل داشته باشند. در غیر این صورت امکان نارضایتی جنسی و همچنین لطمه های عاطفی وجود دارد.

بسیاری از افراد اورال سکس را یک رابطه امن و بدون ریسک میپندارند اما واقعیت امر این است که این رابطه عوارضی هم دارد که در صورت رعایت نکردن بهداشت آسیب های جدی به سلامت افراد میرساند.

بیشتر بخوانید: سکس تراپی چیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند

بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی

 

عوارض ریختن اسپرم در دهان

دهان هیچ گونه ارتباطی به سیستم تناسلی ندارد و به آن متصل نمی باشد. لذا ریختن اسپرم در دهان، بلعیدن آن و اورال سکس به هیچ وجه منجر به بارداری نمی گردد. اما اورال سکس محافظت نشده می تواند با انتقال انواع بیماری های جنسی یا مقاربتی مانند سوزاک، هپاتیت، هرپس، ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) و … همراه باشد. بیماری های جنسی می توانند خطر سرطان دهانه رحم، ناهنجاری های مادرزادی حین بارداری و … را افزایش دهند.

علاوه بر بیماری های جنسی، چنانچه آلت تناسلی فرد مقابل به درستی تمیز نشده باشد، می تواند با بروز انواع زخم های دهانی، گلودرد و التهاب دهان در فرد مقابل پس از اورال سکس همراه باشد. لذا پیش از انجام اورال سکس بهتر است با تمایلات فرد مقابل، روش صحیح انجام و عوارض آن به درستی آشنا گردید.

 

علت گلودرد بعد از رابطه دهانی

اسپرم و به طور کلی مایع منی حاوی انواع آنزیم ها، پروتئین ها و مواد مختلف می باشد. زمانی که این مایع وارد دهان فرد مقابل می گردد، ممکن است با بافت دهان و میکروبیوم طبیعی دهان او واکنش نشان دهد. به همین دلیل است که گلودرد، التهاب و تحریک دهان ممکن است متعاقب اورال سکس دیده شوند. بیماری های مقاربتی مانند سوزاک، هرپس، ایدز، ویروس پاپیلوم انسانی و کلامیدیا همگی می توانند با گلودرد بعد از رابطه دهانی همراه باشند.

لذا بهتر است بیماری های مقاربتی حتما در صورت بروز گلودرد بررسی شوند. همچنین توصیه می شود حین اورال سکس نیز از کاندوم جهت محافظت استفاده گردد. همچنین بهتر است آلت تناسلی پیش از انجام و دهان پس از انجام آن به خوبی شسته شوند. در این خصوص می توانید از پزشک متخصص عفونی کمک بگیرید.

 

پیشنهاد مقاله: آموزش سکس، بھترین روش سکس کدام است؟

آیا رابطه های دهانی منجر به بیماری های مقاربتی میشود؟

بیماری های مقاربتی به بیماری هایی گفته میشود که  راه انتقال از طریق رابطه جنسی محافظت نشده ایجاد شده باشند و در صورت درمان نشدن به موقع این بیماری ها باعث به وجود آمدن  خطرات جدی در سلامت فرد  می شوند. در اورال سکس نیز اگر نکات بهداشتی رعایت نشود می‌تواند منجر به بیماری های مقاربتی شود.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن نسخه آزمایش اینترنتی بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

بیماری هایی که می توانند از راه رابطه جنسی دهانی انتقال پیدا کنند، عبارتند از:

بیماری ها:

  1. تبخال(هرپس): اگر فرد در اندام جنسی،مقعد و دهان دچار تبخال باشد با برقراری اورال سکس میتواند تبخال را به فرد مقابل انتقال دهد.تبخال بیماری عفونی است که علایم خاصی ندارد. گاهی همراه با زخمهای سوزناک در کنار دستگاه تناسلی یا مقعد یا دهان همراه است.
  2. سیفیلیس: این بیماری در صورت درمان نشدن به موقع میتواند موجب مرگ فرد گردد. فرد می‌تواند در رابطه دهانی با شخصی که به این بیماری مبتلا است و با تماس مستقیم با زخم های آن به سیفیلیس مبتلا شود.

در صورتی که فرد به این بیماری مبتلا شود و حامله باشد این عفونت را به جنین خود انتقال میدهد.

  1. کلامیدیا: در صورتی که فردی به این عفونت دچار باشد و رابطه اورال سکس داشته باشد انتقال دهنده ی این عفونت است.
  2. سوزاک: فرد دارای بیماری سوزاک میتواند این بیماری را به گلو،آلت تناسلی،واژن،مجاری ادرار از طریق رابطه دهانی انتقال دهد.
  3. HlVخطر انتقال این بیماری از راه دهانی بسیاراندک است و فقط امکان دارد در اورال سکس فردی به این بیماری مبتلا شود که در دهان خود زخم باز دارد و فرد مقابل دارای این بیماری باشد.
  4. تریکومونیازیس :این بیماری علامت خاصی ندارد،  این بیماری به سرعت از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا می‌کند. درمان نشدن این عفونت امکان ناباروری را تشدید می‌دهد.
  5. پاپیلوما : در این بیماری امکان دارد در گلو و یا دستگاه تناسلی یا مقعد زگیل هایی به وجود بیاید. کسی که این زگیل را در گلو داشته باشد با ایجاد اورال سکس میتواند این بیماری را به شریک جنسی خود انتقال دهد.
  6. هپاتیت نوع A  و Bراه انتقال هپاتیت نوع Aاز طریق دهان و مدفوع است. اگر فرد با کسی که این بیماری را دارد رابطه جنسی دهانی و مقعد داشته باشد به این بیماری دچار میشود.

فرد مبتلا به هپاتیتBمیتواند این ویروس را در مایع منی و ترشحات واژن خود داشته باشد و از طریق رابطه دهانی که با وی ایجاد شود این ویروس را به فرد مقابل انتقال دهد.

 

رابطه جنسی دهان

رابطه جنسی دهانی

 

رابطه جنسی دهان کدام قسمت بدن را تحت تاثیر قرار می دهد؟

 اورال سکس اگر حفاظت نشده باشد باعث ایجاد بیماری هایی می‌شود که در بالا بدان پرداختیم که این بیماری ها قسمت های از بدن را درگیر میکنند که این قسمت ها شامل:

  • گلو
  • اندام تناسلی
  • مقعد
  • راست روده
  • دستگاه ادراری
  • لب ها
  • دهان

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با  مشاوره جنسی را داشته و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت آنلاین شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

علائم عفونت ناشی از سکس های دهانی:

در اکثر موارد بیماری های آمیزشی بدون علایم هستند اما نه همیشه و گاهی اوقات رابطه های جنسی دهانی همراه علایم می‌باشند که این علایم شامل:

  • گلو درد
  • سوزش ادرار
  • زگیل های اندام تناسلی، مقعدی ،زگیل در گلو که باعث نفس تنگی، تغییر صدا، مشکل در صحبت کردن میشود.
  • سر درد
  • تب
  • زخم ها دارای سوزش و دارای درد در ناحیه ی درگیر
  • علایمی مثل آنفولانزا
  • ترشحات خونی از آلت یا واژن و مقعد
  • درد در مقعد و بیضه ها

در بیشتر بیماری های مقاربتی و همچنین اورال سکس فرد علایم خاصی از خود بروز نمی‌دهد اما اگر احساس کردید در معرض این بیماری ها هستید با انجام آزمایش های تشخیصی میتوانید به وجود یا عدم وجود بیماری دست یابید که در صورت وجود بیماری جای نگرانی وجود ندارد و در بیشتر موارد قابل درمان هستند.

 

درمان گلودرد بعد از رابطه دهانی

گلودرد بعد از رابطه دهانی یا اورال سکس دلایل متعددی می تواند داشته باشد. انواع بیماری های مقاربتی یا حتی یک سرماخوردگی ساده متعاقب رابطه نزدیک می توانند با گلودرد همراه باشند. تحریک و التهاب بافت دهان بدون هیچ بیماری نیز می تواند با گلودرد همراه باشد. جهت درمان گلودرد بعد از رابطه دهانی توصیه های زیر را دنبال کنید:

  • مطمعن شوید که به بیماری های مقاربتی مبتلا نشده اید
  • بررسی سرماخوردگی
  • شست وشوی دهان با آب سرد
  • پرهیز از مصرف غذاهای تند، داغ و پر ادویه
  • مصرف آنتی بیوتیک طبق صلاحدید پزشک معالج

 

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله تشخیص انواع بیماری های جنسی (STD)

 

اورال سکس در دوران نامزدی

آیا اورال سکس فواید هم دارد؟ رابطه جنسی دهانی در بین افرادی که نامزد هستند و هنوز ازدواج نکرده اند رایج است زیرا شانس کمی برای بارداری وجود دارد و بنابراین شواهد کمی دال بر رفتار انجام شده است. بسیاری از فرهنگ ها، افراد و خانواده ها داشتن رابطه جنسی واژینال یا مقعدی را در دوران نامزدی نمی پسندند.
در این حالت نامزدها به اورال سکس روی میاورند. از دلیل دیگری که افراد در دوران نامزدی رابطه جنسی دهانی را انتخاب میکنند این است که افراد تصور می‌کنند این نوع رابطه راهی است برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی.

چیزی که بیشتر نامزدها نمی دانند این است که رابطه جنسی دهانی باعث کاهش شیوع بیماری های مقاربتی نمی شود. بیشتر این بیماری ها از طریق تماس طولانی مدت پوست به پوست و تبادل مایعات بدن منتقل می شوند. بزاق حاوی باکتری و ویروس است. یک مرد مبتلا به سیفلیس می‌تواند باکتری‌ها را به همان راحتی با زبان و آلت تناسلی‌اش در واژن زن قرار دهد.

از آنجایی که پوست واژن و پوست آلت تناسلی بسیار نازک است و حاوی رگ های خونی متعدد است هر زمان که آلت تناسلی یا واژن با فرد دیگری یا مایعات بدن فرد دیگری در تماس باشد بیماری ها به راحتی منتقل می شوند. رابطه جنسی دهانی می تواند به اندازه رابطه جنسی واژینال از نظر بیماری خطرناک باشد. اما با آموزش های بیشتر میتوانید از این بیماری ها جلوگیری کنید و لذت این رابطه را تجربه کنید.

 

رابطه دهانی ایمن در دوران نامزدی

شما و نامزدتان برای اینکه یک اورال سکس سالم و بدور از استرس بیماری را تجربه کنید میتوانید از وسایل بهداشتی مخصوص این امر استفاده کنید از جمله:

  • کاندوم دهانی
  • دنتال دم
  • سد دهانی
  • کاندوم زبانی

قبل از انجام رابطه دهانی حتما بهداشت دستگاه تناسلی خود را رعایت کنید و به خوبی آن را بشویید.

 

۷ اشتباه رایج درباره اورال سکس

از اشتباهات رایج سکس دهانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با داشتن سکس دهانی بکارت خود را از دست می دهید. رابطه جنسی دهانی، جایی که هیچ ارتباطی بین اندام های جنسی وجود ندارد، به عنوان تابویی در نظر گرفته شده است که می تواند شما را از غیر باکره رها کند که این غلط است و واقعیت ندارد.
  • رابطه جنسی دهانی می تواند دختران را باردار کند. رابطه جنسی دهانی به تنهایی نمی تواند منجر به بارداری شود. اگر منی به طور غیر مستقیم با ناحیه واژن در تماس باشد احتمال بارداری وجود دارد بنابراین بهتر است با احتیاط عمل کنید. در رابطه دهانی اسپرم ها یا در دهان یا روی بدن انزال شده و هیچ جا تخمک زن را ملاقات نمی کند، بنابراین هیچ فرصتی برای بارداری وجود ندارد.
  • رابطه دهانی غیر بهداشتی است که غلط است. چرا که بهداشت شخصی فرد کاملاً به روال و عادتهای ذاتی آنها بستگی دارد، افراد هنوز هم احساس سرکشی را نسبت به رابطه دهانی دارند. این تهدیدات غیر بهداشتی را فقط در مواردی که با چند شریک انجام می شود تهدید می کند. اما اگر به طور مرتب بین دو شریک باشد از نظر بهداشتی مشکلی ندارد. اینکه یک مرد از همان نقطه ادرار و انزال می کند، لذا حفظ بهداشت بسیار مهم است و می تواند یک عمل لذت بخش را تضمین کند. همچنین اگر پس از ساعتها کار به خانه برمی گردید، حتما دوش بگیرید تا با بوی بد بدن، شریکتان را برای برقراری رابطه دور نکنید.
  • با رابطه دهانی ارگاسم رخ نمی دهد. این غلط است چراکه رابطه دهانی هر دو شریک را به اوج خود می کشاند و امکان دستیابی به ارگاسم وجود دارد و حتی در برخی موارد بهتر از رابطه جنسی با دخول است. در حین عمل جنسی دهانی، کلیتوریس زن تحریک می شود و بدیهی است که ارگاسم لذت بخش تر و جذاب تر صورت می گیرد.
  • رابطه جنسی دهانی کاملاً بی خطر است. این هم غلط است. کافیست نگاهی به عوارض رابطه دهانی بیاندازید. مایعات بدن در طول رابطه جنسی دهانی رد و بدل می شوند، بنابراین احتمال انتقال عفونت و بیماری در این رابطه زیاد است.
  • رابطه جنسی دهان جایگزین رابطه جنسی واژینال است که این افسانه ای میان نوجوانان است. در حقیقت رابطه جنسی طبیعی و زناشویی احساس عاطفی و جنسی عمیق تری دارد و ارگاسم با لذت بیشتری رخ می دهد.
  • کاندوم در رابطه جنسی دهانی جایگاهی ندارد. غلط است چراکه کاندوم های طعم دار که در بازار به فروش می رسند برای رابطه جنسی دهانی ساخته شده اند و بیشتر زوج ها هنوز از آن بی اطلاع هستند. قبل از خرید دقت کنید که طمع دهنده کاندم مجاز باشد.

 

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر داوود لکی

داوود لکی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر حانیه خوش لهجه ثابت

حانیه خوش لهجه ثابت

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر زینب شهبازی چناری

زینب شهبازی چناری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی صادقی

علی صادقی

روانشناسی

تصویر دکتر زهرا صابری

زهرا صابری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم کریمی

مریم کریمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر ناهید زرگرانی

ناهید زرگرانی

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

کتاب آموزش مهارت های مقابله با رفتارهای جنسی مخاطره امیز
حسن توزنده جانی

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.