جنسی

بی توجهی به نیاز جنسی زن و مرد و راه حل آن

بی توجهی به نیاز جنسی زن و مرد و راه حل آن

نیاز جنسی

میل جنسی یک نیاز اساسی انسان است که در چهارچوب روابط شخصی صمیمی بیان می شود. نیاز جنسی یک مسئله مهم در روابط است. می تواند باعث شود یک رابطه جدید و یا یک عشق قوی و طولانی مدت از بین برود. البته رابطه جنسی ساده ‌ترین موضوع برای بحث نیست و ممکن است راحت‌تر از پرداختن به آن موضوع را کنار بگذارید. اما این می تواند خطرناک باشد زیرا مشکلی که سعی می کنید نادیده بگیرید در پشت ذهن شما ظاهر می شود. قطعاً نگرانی‌ های جنسی وجود دارد که نباید در یک رابطه نادیده بگیرید و باید قبل از اینکه به چیزی بزرگتر تبدیل شود آنها را برطرف کنید. یکی از این نگرانی ها میتواند توجه نکردن به میل جنسی باشد. که در ادامه میخواهیم به بی توجهی به نیاز جنسی زن و مرد و راه حل آن بپردازیم.

 

بی توجهی جنسی چیست؟

بی توجهی عاطفی و جنسی می تواند در هر رابطه ای اتفاق بیفتد اما در ازدواج رایج تر است. غفلت عاطفی به عدم حمایت عاطفی از طرف شریک زندگی شما از جمله عدم علاقه، محبت یا اعتبار اشاره دارد. از سوی دیگر بی توجهی به نیاز جنسی زمانی رخ می دهد که شریک زندگی شما از نظر جنسی در دسترس شما نباشد یا نیازهای جنسی شما را برآورده نکند. این مسائل می تواند منجر به احساس تنهایی، ناامیدی، رنجش و عصبانیت شود که به تدریج باعث ایجاد شکاف در روابط شما می شود. درک علل ریشه ای غفلت جنسی می تواند به شما کمک کند تا به طور مؤثرتری با این موضوع برخورد کنید.

بی توجهی به میل جنسی در زنان و مردان نیز می تواند ناشی از عدم ارتباط یا درک نیازهای یکدیگر باشد. برای زوج ها مهم است که در مورد تمایلات و ترجیحات جنسی خود گفتگوهای باز و صادقانه داشته باشند و برای یافتن راه هایی برای ارضای نیازهای یکدیگر با هم همکاری کنند. این می تواند شامل:

  • امتحان چیزهای جدید در اتاق خواب
  • کشف اشکال مختلف صمیمیت
  • یا کمک گرفتن از یک درمانگر یا مشاور باشد.

 

میل جنسی

میل جنسی

 

نشانه های بی توجهی جنسی در زنان و مردان

غفلت و توجه نکردن به نیاز جنسی می‌تواند به روش‌های مختلف ظاهر شود و تشخیص زودهنگام علائم برای رسیدگی به این موضوع در اسرع وقت ضروری است. نشانه‌های بی‌توجهی جنسی ممکن است شامل

  1. رد کردن پیشنهادهای جنسی شما
  2. عدم علاقه به رابطه جنسی
  3. ارضای نشدن نیازهای جنسی شما

باشد.

این نشانه‌ها می‌توانند ظریف یا واضح باشند و شناسایی آن‌ها برای مقابله مؤثر با آن‌ها ضروری است.

یکی دیگر از نشانه های غفلت نیاز جنسی در ازدواج زمانی است که شریک زندگی شما به طور مداوم نیازهای خود را بدون در نظر گرفتن احساسات به خواسته های شما ترجیح می دهد. این می تواند منجر به احساس خشم و ناامیدی شود زیرا ممکن است احساس کنید نیازهای شما برآورده نمی شود. علاوه بر این اگر شریک زندگی شما دائماً از شما انتقاد می کند یا شما را تحقیر می کند این نیز می تواند نشانه ای از بی توجهی به میل جنسی و رابطه جنسی باشد زیرا می تواند عزت نفس و اعتماد به نفس شما را به مرور زمان از بین ببرد.

وقتی صحبت از غفلت جنسی به میان می آید مهم است که توجه داشته باشید که این فقط مربوط به خود عمل جنسی نیست. اگر همسرتان در خارج از اتاق خواب محبت یا صمیمیت نشان نمی دهد این نیز می تواند نشانه ای از بی توجهی جنسی باشد. به عنوان مثال، اگر آنها دست شما را نمی گیرند، در آغوشتان نمی گیرند و  یا شما را نمی بوسند، این می تواند نشان دهنده فقدان ارتباط جنسی، عاطفی و صمیمیت باشد. مهم است که با شریک زندگی خود در مورد نیازها و خواسته های خود ارتباط برقرار کنید و برای یافتن راه حلی که برای هر دوی شما مفید باشد با یکدیگر همکاری کنید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

راه حل رفع بی توجهی به نیاز جنسی زنان و مردان

صحبت و گفتگوی صحیح

یکی از مهم‌ ترین جنبه‌های مقابله با غفلت جنسی در ارتباطات است. شروع گفتگو در مورد این بی توجهی اغلب دشوار است زیرا اعتراف به وجود مشکل می تواند سخت باشد. با این حال ضروری است که با همسرتان در مورد این موضوع با آرامش و احترام صحبت کنید. از اتهام زنی یا پرخاشگری بپرهیزید و سعی کنید اوضاع را تشدید نکنید. به دیدگاه شریک زندگی خود گوش دهید و احساسات و نیازهای خود را به وضوح با استفاده از جملات “من” بیان کنید. واضح باشید. احساسات خود را در رابطه با موضوعی که به آنها حمله نمی کنید ابراز می کنید. سعی کنید با یکدیگر هم کاری کنید تا راه هایی برای رفع نیاز خود بیابید.

 

پیشنهاد مقاله: چگونه نیاز جنسی خود را کنترل کنیم ؟

انتخاب زمان و مکان مناسب

یکی دیگر از جنبه های مهم ارتباط با همسرتان در مورد بی توجهی جنسی، انتخاب زمان و مکان مناسب است. بهتر است این مکالمه را زمانی انجام دهید که هر دو زمان کافی دارید و حواس تان به چیزهای دیگر پرت نمی شود. یک مکان خصوصی و راحت را انتخاب کنید که بتوانید بدون وقفه آزادانه صحبت کنید.

 

رابطه جنسی

رابطه جنسی

 

صبور بودن

همچنین مهم است که صبور باشید و به همسرتان فرصت دهید تا اطلاعات را پردازش کند و پاسخ دهد. انتظار راه حل یا تغییرات فوری نداشته باشید بلکه بر ایجاد یک کانال ارتباطی سالم و باز تمرکز کنید.

 

ایجاد موقعیت های جدید

عبارتند از اختصاص زمانی برای گذراندن زمان با کیفیت، مانند شب‌های قرار. توجه به نیازهای یکدیگر و اعتبار بخشیدن به احساسات یکدیگر به مبارزه با این غفلت در رابطه شما کمک می کند. از سوی دیگر زوج‌ها می‌توانند فعالیت‌های جنسی مختلف را بررسی کنند، موقعیت‌های جدید را امتحان کنند، نقش‌آفرینی کنند یا با هم برای یک آخر هفته عاشقانه کنار بیایند.

 

خود مراقبتی

مراقبت از خود برای سلامت روحی و جسمی ضروری است و همچنین می تواند برای روابط شما با دیگران مفید باشد. هنگامی که نیازهای خود را اولویت بندی می کنید برای مقابله با چالش هایی که ناشی از بی توجهی عاطفی و جنسی از جانب فرد مقابلتان است آمادگی بیشتری دارید. علاوه بر این جستجوی حمایت از یک درمانگر یا مشاور می تواند بخشی مفید از روال خود مراقبتی شما باشد.

 

پیشنهاد ویژه:  راهکار های مقابله با ترس از رابطه جنسی یا واژینیسموس

کمک گرفتن از درمانگر

در نهایت اگر احساس می‌کنید که پیشرفت نمی‌کنید یا اگر مشکل آنقدر پیچیده است که نمی‌توانید به تنهایی از عهده آن برآیید مهم است که به دنبال کمک حرفه‌ای باشید. یک درمانگر یا مشاور می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا ارتباط موثرتری برقرار کنید و مشکلات اساسی را که ممکن است به رفع غفلت نیاز جنسی کمک کند حل کنید. به یاد داشته باشید که کمک خواستن نشانه قدرت است و می تواند به شما کمک کند تا رابطه قوی تر و سالم تری با همسرتان ایجاد کنید.

فراموش نکنید کلید مقابله با غفلت جنسی این است که با همدلی، درک و تمایل به همکاری با یکدیگر برای یافتن راه حلی به موضوع برخورد کنید.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی جهاندار

مهدی جهاندار

عمومی

تصویر دکتر پروین رئیسی اردلی

پروین رئیسی اردلی

مامایی

تصویر دکتر غزاله روئیائی

غزاله روئیائی

روانپزشکی

تصویر دکتر زینب طاهری

زینب طاهری

مامایی

تصویر دکتر مژگان قره داغی

مژگان قره داغی

مامایی

تصویر دکتر میلاد دودانگه

میلاد دودانگه

عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فرید سنگین آبادی

فرید سنگین آبادی

عمومی

تصویر دکتر نیره صفری

نیره صفری

مامایی

تصویر دکتر امین رضایی

امین رضایی

مشاوره توانبخشی

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر جابر دریجانی

جابر دریجانی

روانپزشکی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر شانی احمدی

شانی احمدی

روانشناسی شخصیتی

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر غزل هاشمی پور

غزل هاشمی پور

مامایی

سوالات متداول

اگر بی توجهی جنسی در زوج ها رفع نشود منجر به چه چیز می شود؟

اگر این امر رفع نشود می تواند منجر به مسائل جبران ناپذیری اعم از: خیانت، عدم اعتماد به نفس، افسردگی، پرخاشگری، جدایی و... شود.

بی توجهی جنسی فقط به انجام ندادن عمل جنسی گفته می شود؟

خیر، نداشتن هم اغوشی، نبودن صمیمیت بیرون از اتاق خواب، نبوسیدن و صحبت نکردن راجع به تمایلات جنسی و... همه و همه از غفلت های جنسی هستند.

چه زمانی باید به درمانگر جنسی مراجعه کنیم؟

اگر با صحبت صمیمانه با شریک جنسی تان، این رابطه رو به بهبودی نرفت بهتر است از درمانگر جنسی کمک بگیرید.

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/sexual-health/basics/sexual-health-basics/hlv-20049432
  2. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0092623X.2022.2094304
  3. https://www.tandfonline.com/action/journalInformation?show=societyInformation&journalCode=usmt20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.