پوست و مو

تاثیر ژل لب بر زیبایی چهره!

تاثیر ژل لب بر زیبایی چهره!

تاثیر ژل لب بر زیبایی

تناسب لب یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی در دنیای حال حاضر است و بسیاری از افراد به دلایل مختلفی به انجام این عمل زیبایی روی می‌آورند. در بسیاری موارد لب بالا از لب پایین بسیار باریک‌تر و کوچک‌تر است و به‌همین دلیل افراد با تزریق ژل لب به‌دنبال هماهنگ‌سازی و همسان‌سازی ابعاد آن‌ها هستند. در این مقاله درباره تاثیر ژل لب بر زیبایی افراد صحبت خواهیم کرد و جزئیات بیشتری از آن را همچون عوارض، نحوه تزریق، زمان جذب‌شدن ژل و… شرح خواهیم داد.

 

تاثیر ژل لب بر زیبایی

تزریق ژل به لب یکی از انواع جراحی‌های غیرتهاجمی حوزه زیبایی است که با هدف افزایش حجم و فرم گرفتن لب انجام می‌شود. فیلرها و ژل‌ها ازجمله مواد پرکننده‌ای هستند که به لب تزریق می‌شوند و از نام‌آشناترین آن‌ها می‌توان به کلاژن، و هیالورونیک اسید، اشاره کرد. هرکدام از مواد یاد شده دارای ویژگی‌هایی متفاوتی ازجمله میزان ماندگاری متفاوت هستند که شما می‌توانید بر اساس صلاحدید پزشک متخصص و اهداف مدنظر خود، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید؛ اما این فیلر‌ها به کدام بخش‌ها تزریق می‌شوند و تأثیر ژل لب بر زیبایی چگونه است؟

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

ژل به کدام نواحی لب تزریق می‌شود؟

به‌طورکلی ژل‌ و فیلرها به سه‌نقطه اصلی در لب‌های تزریق می‌شوند. این سه بخش عبارت‌اند از:

  • لب بالا

بسیاری از زیباجویان علاقه‌مند هستند که اندازه لب بالا و پایین آن‌ها یکسان باشد؛ با تزریق ژل به لب بالا می‌توان آن را برجسته‌تر ساخت و از افتادگی آن جلوگیری کرد؛

  • زوایای دهانی

با تزریق ژل به تقاطع لب بالا و پایین می‌توان فرم و ظاهر کلی لب‌ها و دهان را بهبود بخشید؛

  • فرم‌دهی به خط لب

خط لب در واقع به فضای بین لب بالا و پایین گفته می‌شود. با برجسته و همسان‌سازی لب بالا و پایین می‌توان این خط را باریک‌‌تر کرد تا دهان و لب‌ها فرم زیباتری به خود بگیرند.

 

ژل لب طبیعی

ژل لب طبیعی

 

عوارض تزریق ژل لب

تزریق ژل لب اگر به شکلی اصولی و توسط متخصصی باتجربه صورت گیرد، عوارض جانبی خاصی به‌همراه نخواهد داشت؛ اما به یاد داشته باشید که ورم کردن و کبودی لب‌ها بعد از تزریق ژل به لب امری عادی و معمول به‌شمار می‌آید. به‌طورکلی عوارض این عمل جراحی غیرتهاجمی عبارت‌اند از:

  • شکنندگی و خشکی پوست لب؛
  • ایجاد غده‌ها یا توده‌های ریز داخل بافت لب (این غده‌های ریز تاثیر ژل لب بر زیبایی صورت را کاهش نداده و مشکلی در ظاهر لب‌ها ایجاد نمی‌کنند)؛
  • خارش؛
  • درد بسیار خفیف.

به‌خاطر داشته باشید که عوارض یاد شده نهایتا تا ۴ هفته بعد از انجام عمل به‌طور کامل از بین خواهند رفت.

 

پیشنهاد مقاله: تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

چه کسانی می‌توانند تزریق ژل لب انجام دهند؟

تأثیر ژل لب بر زیبایی صورت افراد امری انکارناپذیر است؛ اما پزشکان توصیه می‌کنند که افراد زیر ۲۱ سال به‌هیچ‌عنوان این عمل زیبایی را انجام ندهند؛ زیرا لب‌ها تا سن ۲۱ سالگی شکل نهایی خود را نمایان می‌کنند و تزریق ژل به لب زودتر از موعد یاد شده می‌تواند عوارض جانبی جبران‌ناپذیری به‌همراه بیاورد. لازم به ذکر است اگر افرادی دچار مشکلاتی از جمله ناهنجاری‌های مادرزادی، آسیب‌های بعد از تصادف و… هستند می‌توانند بعد از مشورت با پزشک متخصص و تحت نظارت وی تزریق ژل به لب‌ را انجام دهند.
تزریق فیلر لب برای افراد محدودیت خاصی ندارد؛

اما بهتر است قبل از انجام آن حتما با پزشک خود درباره عمل‌های گذشته، داروهایی که مصرف می‌کنید، سبک زندگی و فعالیت‌های روزانه‌تان صحبت کنید. همواره به‌خاطر داشته باشید به‌هیچ‌عنوان این عمل زیبایی را در آرایشگاه‌ها و موارد مشابه آن انجام ندهید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص پوست و مو و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره آنلاین دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

تزریق ژل لب درد داره؟

در این بخش از مقاله «تأثیر ژل لب بر زیبایی»، به سراغ بررسی میزان درد این عمل می‌رویم. تزریق ژل به لب ازجمله جراحی‌های غیرتهاجمی زیبایی است که برای انجام آن از سوزن‌های باریکی استفاده می‌شود؛ به‌همین دلیل است که تزریق ژل برای افراد با درد بسیار خفیف همراه است. پزشکان برای حساسیت‌زدایی هر چه بیشتر لب و اعصاب سطحی آن از بی‌حس‌کننده موضعی لیدوکائین استفاده می‌کنند. افرادی که به تزریق و سوزن حساسیت ندارند، می‌توانند با استفاده از لیدوکائین میزان درد عمل را به صفر برسانند. همواره به‌خاطر داشته باشید که آرامش خاطر و نداشتن استرس می‌تواند به شما در کاهش حساسیت نورون‌های انتقال درد کمک شایانی بکند.

 

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب

 

ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول میکشد

میزان ورم کردن لب افراد بسته به شرایط فیزیکی، ناحیه تزریق ژل، میزان فیلر تزریق شده، نوع ژل تزریق شده و… متفاوت است؛ اما اگر بعد از انجام عمل تزریق ژل به لب ۲ تا ۳ روز کاملا استراحت کنید و فعالیت‌های سنگین روزانه خود را کنار بگذارید، ‌ ورم حاصل از تزریق ژل بعد از ۳ تا ۵ روز از بین خواهد رفت. مصرف داروهای مختلفی همچون آنتی‌بیوتیک‌ها یا مسکن‌ها می‌تواند بر این بازه زمانی تأثیرگذار باشد. تأثیر ژل لب بر زیبایی زمانی خودش را نمایان می‌کند که ورم لب‌هایتان به‌طور کامل خوابیده باشد.

 

علت زود جذب‌شدن ژل لب

بسیاری از زیباجویان از جذب سریع ژل لب طبیعی در بازه‌های زمانی نسبتا کوتاه ناراضی هستند؛ لازم به ذکر است که این رخداد بسیار طبیعی است؛ اما دلیل آن چیست؟ برای جذب سریع ژل لب‌ها می‌توان ۴ عامل مهم و تاثیرگذار را معرفی کرد:

  • ژل‌ها و فیلرهای تزریق شده به لب دارای خواص هیدروفیلیک هستند (هیدروفیلیک اصطلاحا به موادی گفته می‌شود که تمایل آن‌ها به حل‌شدن در آب زیاد است)؛
  • متابولیسم و گردش خون در لب‌ها بالا است؛
  • حرکت ژل‌ها در لب زیاد است (هر چه‌قدر ژل تزریق شده در ناحیه متحرک‌تری قرار بگیرد، بازه زمانی جذب‌شدن آن کوتاه‌تر می‌شود)؛
  • بعضی از انواع فیلرها مانند هیالورونیک اسیدها به‌سرعت توسط پوست جذب می‌شوند؛ زیرا هر چه سن افراد بالاتر می‌رود، توانایی کلاژن‌سازی پوست آن‌ها نیز پایین‌تر می‌آید. بدن از این ژل‌ها به‌عنوان منبع کلاژن استفاده کرده و آن‌ها را به‌تدریج جذب می‌کند.

 

پیشنهاد ویژه: علت ترک لب کمبود چه ویتامینی است؟

ماندگاری ژل لب

در این بخش از مقاله «تاثیر ژل لب بر زیبایی» به سوال پرتکرار «ماندگاری ژل لب چقدر است؟» پاسخ خواهیم داد. میزان ماندگاری ژل لب طبیعی یا غیرطبیعی ارتباط مستقیمی با کیفیت، نوع و برند ژل انتخاب شده دارد. هیالورونیک اسیدها بین 6 الی ماندگاری دارند؛ اما انواع دیگر این ژل‌های تزریق دارای ماندگاری بین ۶ تا ۹ ماه هستند. همواره به‌خاطر داشته باشید که تنها پزشک متخصص است که می‌تواند ماندگاری ژل تزریق شده را براساس شرایط بیولوژیک شما و سایر عوامل تخمین بزند.

 

پشیمانی از تزریق ژل لب

ممکن است به هر دلیلی از تزریق ژل به لب پشیمان شده باشید که جای نگرانی نیست؛ اگر تزریق ژل به لب خود را در کلینیکی معتبر و نزد پزشکی مجرب انجام داده باشید، امکان تخلیه ژل وجود دارد؛ همچنین این ژل‌ها موقتی هستند و باگذشت چند ماه فرم اولیه آن‌ها به‌تدریج تعدیل می‌شود.

 

به چند سی‌سی ژل نیاز دارید؟

در این مقاله با تاثیر ژل لب بر زیبایی صورت افراد، عوارض، میزان ماندگاری و… آن آشنا شدید؛ اما آیا می‌دانید شما برای فرم‌دهی لب‌هایتان به چند سی‌سی ژل نیاز دارید؟ پاسخ دقیق این سوال را تنها پزشک متخصص بعد از مشاهده دقیق لب‌ها و فرم دهانتان می‌تواند به شما بگوید. اگر به هر دلیلی امکان مراجعه به مطب متخصصین زیبایی را ندارید، می‌توانید از طریق سایت ازپزشک سریع‌ترین نوبت مشاوره آنلاین مجرب‌ترین پزشکان زیبایی کشور را رزرو کنید. هزینه مشاوره‌های آنلاین و تصویری بسیار اقتصادی بوده و می‌توانند در زمان و بودجه شما صرفه‌جویی کند.

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.