دامپزشکی

جلوگیری از گاز گرفتن عروس ھلندی

جلوگیری از گاز گرفتن عروس ھلندی

سایت دامپزشکی

عروس هلندی به عنوان دومین پرنده محبوب خانگی بعد از مرغ عشق میان مردم شناخته شده و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. این پرنده‌ی زیبا  و دوست داشتنی از زیباترین حیوانات خانگی محسوب شده و از جمله خانواده‌ های طوطی‌ های کاکل دار یا کاکل به سر که از استرالیا آمده است. این پرنده زیبا در مدت زمان مشخصی دوست داشتنی و مهربان است اما در زمان های دیگر می تواند بسیار گستاخ و جسور باشد و صاحبش را گاز بگیرید. شاید عروس هلندی بسیار اجتماعی و دوست داشتنی باشد، با این حال، بسیاری از افرادی که علاقه مند به نگهداری از آنها هستند با دغدغه های مختلفی مانند گاز گرفتن عروس ھلندی، چرا عروس هلندی گاز میگیرد؟، چگونه از گاز گرفتن عروس هلندی جلوگیری کنیم؟ و درمان گاز گرفتن عروس هلندی دست و پنجه نرم کنند. در این مطلب از سری مقالات به گاز گرفتن عروس ھلندی و جلوگیری از گاز گرفتن عروس هلندی اشاره خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره آنلاین از سایت دامپزشکی ازپزشک کمک بگیرید.

 

دلیل گاز گرفتن عروس هلندی

اگر می خواهید علت گاز گرفتن عروس هلندی را بدانید در درجه اول باید علت اصلی آن را بشناسید و متوجه شوید که چرا این موجود دوست داشتنی شما را گاز می گیرید. گاز گرفتن آنها می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب در شما شود و مطمئناً شما را نگران کند. اما، خوشبخانه با بهره بردن از چندین راهکار به راحتی می توانید از گاز گرفتن عروس هلندی خود جلوگیری کنید.

 

عروس ھلندی

عروس ھلندی

 

راه های جلوگیری از گاز گرفتن عروس ھلندی

 

با آنها دوست شوید

اگر پرنده اعتماد کافی داشته باشد و به درستی شما را بشناسد قطعا شما را به ندرت هم گاز می گیرد. اگرچه آنها پرندگانی اجتماعی و دوست داشتنی هستند، اما گاهی اوقات در صورت ناراحتی ممکن است واکنش تهاجمی نشان دهند و صاحبان خود را گاز بگیرند. اگر با عروس هلندی تان  دوست نیستید و پیوند محکمی ندارید و احساس می کنید که رفتار عجیبی با شما دارد، در این شرایط احتمال دارد شما را گاز بگیرد. وقتی هنوز دوست نشده باشید خیال می کند شما دارید به قلمرو آن حمله می کنید و می تواند برای دفاع از خودش، شما را گاز بگیرد. برای دوستی با این زیبای دوست داشتنی در طول روز زمانی را اختصاص دهید. به این ترتیب عروس هلندی شما بیشتر اعتماد می کند و کمتر گاز می گیرد. از سایت دامپزشکی هم می توانید کمک بگیرید.

 

به آنها بی توجهی کنید

در این شرایط هر گونه توجهی، حتی به صورت سرزنش، می تواند مثبت به نظر برسد. وقتی عروس هلندی شما را گاز می گیرد، به جای سرزنش، به سادگی از این رفتار چشم پوشی کنید. بهتر است زمانی که عروس هلندی شما را گاز گرفت آن را نادیده بگیرید و هیچ واکنشی نشان ندهید. انگار که أصلا اتفاقی رخ نداده است. به این ترتیب پرنده شما متوجه می شود که گاز گرفتگی کار درستی نیست و به مرور این عادت را ترک می کند.

 

اسباب بازی های کافی برای پرنده خود تهیه کنید

در طبیعت، این پرنده ها به طور غریزی دائماً مشغول فعالیت هستند و بازی می کنند. تحریک ذهنی از طریق أسباب ‌بازی ‌های مناسب برای سلامتی آنها امری بسیار ضروری محسوب می شود. اگر پرنده خانگی شما شما خسته شود، ممکن است برای جلب توجه و تحریک بیشتر شما را گاز بگیرد. اسباب ‌بازی‌ هایی مانند رول ‌های کاغذی قدیمی و تیکه کاغذهای باطله برای آنها سرگرم‌کننده هستند. بنابراین از پت شاپ نزدیک خود برای این پرنده های دوست داشتنی اسباب بازی تهیه کنید تا بتوانند انرژی شان را تخلیه کنند. برای مشاوره از سایت دامپزشکی کمک بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: علت مرگ ناگھانی عروس ھلندی 

 

تحت هیچ شرایطی سر پرنده خود داد نزنید

اعمال فریاد بر سر عروس هلندی می تواند به یکی از دو روش نتیجه معکوس بدهد. و پرنده را با تکرار این رفتار تحریک کند و واکنش نشان دهد. هرگز بعد از اینکه پرنده گاز گرفت، سر آنها فریاد نزنید. سعی کنید همیشه آرام باشید و دوستانه رفتار کنید. پرنده ها موجودات شیرین و دوست داشتنی هستند. زمانی که آنها را به سرپرستی می گیرید باید بدانید که این موجودات حساس هستند و نیاز به زمان دارند. برای مشاوره از سایت دامپزشکی به صورت آنلاین مشاوره بگیرید.

 

<yoastmark class=

 

آنها را تنبیه نکنید.

تنبیه حس اضطراب در عروس هلندی را افزایش می دهد. همچنین می تواند استرس را بیشتر کند و پیوندتان را کاهش دهد. أصلا چه دلیلی دارد که این موجود زیبا که زبان ندارد را تنبیه کنید؟! اگر تحمل ندارید تحت هیچ شرایطی این موجودات بی گناه را نخرید یا به سرپرستی قبول نکنید.  اگر هم یکی از آنها را در خانه دارید و می‌خواهید گاز گرفتن را از بین ببرید، از تنبیه عروس هلندی خودداری کنید و به خودتان اجازه این کار را ندهید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره دامپزشکی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

هرگز برای رفع این عادت پرنده را با بطری آب، اسپری نکنید. به این ترتیب، عروس هلندی، شما را به عنوان یک تهدید شناسایی می کند. لطفا عروس هلندی را به عنوان تنبیه در قفس او قرار ندهید چراکه آنها قفس های خود را فضاهایی امن و شاد می بینند. اگر پرنده را بعد از گاز گرفتگی در قفس قرار دهید، فکر می کند که این رفتار پاداش دارد. تنبیه را کنار بگذارید و دوستانه رفتار کنید. دقیقا همانگونه که تمایل دارید دیگران با شما رفتار کنند. برای پیشگیری می توانید از سایت دامپزشکی کمک بگیرید.

 

از دیگر راه‌های پیشگیری

  1. با عروس هلندی بیشتر ارتباط بگیرید
  2. برنامه خواب و تغذیه منظم برای آنها داشته باشید
  3. مراقب علائم اضطراب آنها باشید
  4. به آنها نه محکم بگویید
  5. مراقب تغییرات محیطی آنها باشید
  6. به عروس هلندی ها بیشتر توجه کنید و وقت بگذرانید

 

تصویر دکتر امیر طاهر شهری

امیر طاهر شهری

دامپزشک

تصویر دکتر حسن بهلولی

حسن بهلولی

دامپزشک

تصویر دکتر فرزاد بهروزی نیا

فرزاد بهروزی نیا

دامپزشک

تصویر دکتر فاطمه اعتمادی

فاطمه اعتمادی

دامپزشک

تصویر دکتر بهزاد ببری

بهزاد ببری

دامپزشک

تصویر دکتر شهریار اسدیان حاج آقایی

شهریار اسدیان حاج آقایی

دامپزشک

تصویر دکتر سروش رهبر نژاد

سروش رهبر نژاد

دامپزشک

تصویر دکتر سالار حقیری

سالار حقیری

دامپزشک

تصویر دکتر علی نوحی

علی نوحی

دامپزشک

تصویر دکتر یاسین باقری

یاسین باقری

دامپزشک

تصویر دکتر امیر مدالی

امیر مدالی

دامپزشک

تصویر دکتر support test

support test

دامپزشک

تصویر دکتر عباس رضائی

عباس رضائی

دامپزشک

تصویر دکتر حبیب اله امیر احمدی

حبیب اله امیر احمدی

دامپزشک

تصویر دکتر مجتبی سخایی

مجتبی سخایی

دامپزشک

تصویر دکتر سید امیر فرخی فر

سید امیر فرخی فر

دامپزشک

تصویر دکتر محمد نوروزی

محمد نوروزی

دامپزشک

تصویر دکتر منصور آدینه محمدی

منصور آدینه محمدی

دامپزشک

تصویر دکتر ابراهیم گلزار

ابراهیم گلزار

دامپزشک

تصویر دکتر حسنا صدرا

حسنا صدرا

دامپزشک

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.