دامپزشکی

علت مرگ ناگھانی عروس ھلندی

علت مرگ ناگھانی عروس ھلندی

دامپزشکی آنلاین

علت مرگ عروس هلندی یا علت مرگ ناگهانی عروس هلندی، پرنده دوست داشتنی  و زیبا که به عنوان دومین پرنده محبوب خانگی بعد از مرغ عشق میان مردم شناخته می شود. این پرنده‌ی زیبا که با نام متغیر Nymphicus hollandicus معرفی می شود یکی از زیباترین حیوانات خانگی محسوب شده و طرفداران بسیاری دارد. عروس هلندی از جمله خانواده‌های طوطی‌های کاکل دار یا کاکل به سر است که از استرالیا آمده و به آن طوطی هلندی نیز گفته می شود. این پرنده زیبا در مدت زمان مشخصی دوست داشتنی و مهربان است اما در زمان های دیگر می تواند بسیار گستاخ و جسور باشد. صدای دلنشین و زیبایی دارد و در صورت نگهداری از آنها در منزل باید انتظار شنیدن صوت زیبایش را در تمام مدت طول روز داشته باشید. اما علت مرگ ناگهانی عروس هلندی نر و ماده چه می تواند باشد؟ ، بعد از مرگ عروس هلندی چه کنیم؟ یا چه چیزی باعث مرگ عروس هلندی می شود؟ ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به مرگ عروس هلندی  اشاره خواهیم کرد.

 

درباره عروس ھلندی بیشتر بدانید!

پرندگان بزرگسال به نسبت سن های کمتر، رنگ های روشنی دارند و کمرنگ هستند. به طور کلی این پرنده در سه رنگ کلی سفید، زرد و خاکستری و رنگ های قهوه‌ای و کرم که کمتر هستد، وجود دارد که با توجه به جنسیت و سن، رنگ آنها کمرنگ تر و پررنگ تر می شود. در حال حاضر در سراسر جهان 22 ترکیب رنگ از رنگ های نامبرده شده وجود دارد که ۸ مورد آنها به صورت مستقل در استرالیا زندگی می‌کنند. این جهش رنگی را می توان در ماده ها و نرها به صورت های مختلفی مشاهده کرد. اما تمام آنها دارای یک تاج زیبا در قسمت بالایی سر خود هستند که حالت های آنها را در شرایط مختلف نشان می دهد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره دامپزشکی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

معمولا نرهای خاکستری دارای تاج و سر های زرد رنگ هستند در صورتی که ماده ها دارای سرها و تاج هایی به رنگ خاکستری هستند. از نشانه های ظاهری این پرنده که زیبایی را در آن چندین برابر کرده است می توان به رنگ متفاوت گونه های آن اشاره کرد. معمولا با توجه به ترکیب های رنگی این نوع پرنده گونه ها در رنگ های متفاوتی رنگ آمیزی می شوند. معمولا قسمت زیرین پرنده رنگ روشن تری نسبت به قسمت بالایی دارد. لکه های کوچک زرد رنگی در قسمت زیرین بال های عروس هلندی دیده می شود. این لکه ها فقط در گونه های ماده دیده شده است. طول بدن مرغ عروس با در نظر گرفتن دم حدود 32 سانتی متر است و می توان گفت که وزن آن بین 78 تا 125 گرم است.

 

علائم مرگ عروس هلندی

علائم مختلفی می تواند سلامتی عروس هلندی را به خطر بیاندازد. بی‌حالی، اسهال، بی اشتهایی، تاخیر در تخلیه چینه دان، فلج شدن یا نقص عضو پرنده، خونریزی های زیر پوستی، ادرار مداوم و … از علائم خطر مرگ ناگهانی عروس هلندی هستند. برای نگهداری از این پرنده زیبا و دوست داشتنی باید حواستان را به حال و روز این موجود جمع کنید و روزانه مطمئن شوید که حال جسمانی آن خوب است. در صورت نیاز هم می توانید از دامپزشکی آنلاین ازپزشک استفاده کنید و از بهترین دامپزشکان مشاوره و ویزیت آنلاین بگیرید. عروس هلندی هیچ وقت بدون علت نمی‌میرد و در پشت مرگ ناگهانی آن دلایل مختلفی پنهان است.
با این حال در ادامه علت مرگ ناگهانی عروس ھلندی را بررسی می کنیم.

 

استرس در اثر حمله حیوانات وحشی

اگر در خانه علاوه بر پرندگان زینتی سایر حیوانات وحشی را نگهداری می‌کنید ممکن است به دلیل غریزه حیوانات، اقدام به دنبال کردن عروس هلندی کنند. در نتیجه ایجاد استرس و اضطراب باعث تلف شدن پرنده شود. پارس سگ، زوزه گرگ و یا صدای گربه ها برای پرنده وحشت آور خواهد بود. در هر زمان می‌توانید از دامپزشکی آنلاین استفاده کنید و مشاوره بگیرید.

 

عروس ھلندی

عروس ھلندی

 

کم آبی پرنده

آب ندادن به پرنده و فراموش کردن آن می‌تواند باعث مرگ عروس هلندی شود. اگر پرنده خود را بدون آب در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید با افزایش بیش از حد دمای بدنش تلف خواهد شد.

 

مسمومیت غذایی

ندادن غذایی مخصوص و دادن غذای انسانی به عروس هلندی همانند سم است. این بی توجهی انسان‌ها به رژیم غذایی، باعث مرگ ناگهانی عروس هلندی شده و این حیوان زبان بسته را می‌کشد.

بیشتر بخوانید: کمک های اولیه برای حیوانات خانگی

 

ترس شبانه

نور، صدا، جابجایی و … از مواردی هستند که منجر به ترس عروس هلندی می‌شوند. همچنین گریه نوزاد این موجود زیبا و ظریف را می‌ترساند. گاه ممکن است از شدت وحشت پرنده از جای خود بیفتد و آسیب ببیند . در این صورت اگر به موقع آسیب را درمان نکنید منجر به تلف شدن آن می‌شود.

 

مرگ عروس ھلندی

مرگ عروس ھلندی

 

مسمومیت با سرب و فلزات سنگین

عروس هلندی یکی از پرندگان زینتی کنجکاو است به طوری که دوست دارد هرگونه وسایلی را بجود. جویدن فلزات سنگین منجر به مسمومیت آن می‌شود.

 

قرار گرفتن در معرض بخار، دود و عطر

سیستم تنفسی عروس هلندی بسیار حساس است و می‌تواند با استنشاق بخار برخی مواد آسیب ببیند. در این میان سموم خارجی که در خانه از خود بخار یا گازهای سمی تولید می‌کنند عبارتند از استون (لاک پاک کن)، تینر، چسب، موم، عطرها و اسپری های بدن. همچنین بخار حاصل از تجهیزات تفلونی مثل ماهیتابه و قابلمه، شوینده و جرم گیرهای خانگی همگی برای عروس هلندی خطرآفرین هستند. حتما از دامپزشک آنلاین عروس هلندی کمک بگیرید و پرنده را زیر نظر دامپزشک قرار دهید.

 

 

بیماری های عفونی

بیماری های عفونی به شدت بر روی سلامتی عروس هلندی  تاثیر می‌گذارد. عفونت های باکتریایی و ویروسی با علائمی مثل مشکلات تنفسی، تغییر رنگ پر و … نمود پیدا کرده و باعث مردن عروس هلندی می شوند. همچنین اگر بهداشت محیط زندگی آنها به خوبی رعایت نشود در برابر عفونت ها آسیب پذیر خواهند بود.

 

پیشگیری از عروس هلندی در حال مرگ

قبل از نگهداری از این پرنده‌های زیبا، حتما عروس هلندی را به دامپزشک ببرید. گاه پرنده توانایی پنهان کردن بیماری را دارد و فرد غیر متخصص قادر به تشخیص آن نیست. از این رو ممکن است با انتقال آن به قفس در کنار پرندگان دیگر بقیه را نیز درگیر بیماری های ویروسی کند. می توانید از دامپزشکی آنلاین هم کمک بگیرید.

پیشنهاد مقاله: بیماری عروس هلندی

 

تصویر دکتر امیر طاهر شهری

امیر طاهر شهری

دامپزشک

تصویر دکتر حسن بهلولی

حسن بهلولی

دامپزشک

تصویر دکتر فرزاد بهروزی نیا

فرزاد بهروزی نیا

دامپزشک

تصویر دکتر فاطمه اعتمادی

فاطمه اعتمادی

دامپزشک

تصویر دکتر بهزاد ببری

بهزاد ببری

دامپزشک

تصویر دکتر شهریار اسدیان حاج آقایی

شهریار اسدیان حاج آقایی

دامپزشک

تصویر دکتر سروش رهبر نژاد

سروش رهبر نژاد

دامپزشک

تصویر دکتر سالار حقیری

سالار حقیری

دامپزشک

تصویر دکتر علی نوحی

علی نوحی

دامپزشک

تصویر دکتر یاسین باقری

یاسین باقری

دامپزشک

تصویر دکتر امیر مدالی

امیر مدالی

دامپزشک

تصویر دکتر support test

support test

دامپزشک

تصویر دکتر عباس رضائی

عباس رضائی

دامپزشک

تصویر دکتر حبیب اله امیر احمدی

حبیب اله امیر احمدی

دامپزشک

تصویر دکتر مجتبی سخایی

مجتبی سخایی

دامپزشک

تصویر دکتر سید امیر فرخی فر

سید امیر فرخی فر

دامپزشک

تصویر دکتر محمد نوروزی

محمد نوروزی

دامپزشک

تصویر دکتر منصور آدینه محمدی

منصور آدینه محمدی

دامپزشک

تصویر دکتر ابراهیم گلزار

ابراهیم گلزار

دامپزشک

تصویر دکتر حسنا صدرا

حسنا صدرا

دامپزشک

منابع علمی این مطلب

2 دیدگاه در “علت مرگ ناگھانی عروس ھلندی

  1. مهسا گفت:

    سلام عرس هلندی من به طور ناگهانی تشنج کر و بعد دیدم که از زیر پوستش گردنش قرمزی زیادی هست میشه بگید چیکار باید بکنم ؟

    1. سلام
      برای کمک بیشتر و دقیق تر ما با استفاده از اپلیکیشن ازپزشک عکس یا فیلم عروس هلندی خود را در یک بستر امن با تیم متخصص دامپزشکی ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.