رژیم و تغذیه سالم

خواص کره بادام زمینی و تاثیرات بر سلامت بدن

خواص کره بادام زمینی و تاثیرات بر سلامت بدن

خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی سرشار از مواد مغذی مفید و مفید برای سلامتی است، از جمله ویتامین E، آهن، سلنیوم و ویتامین B6. کره بادام زمینی سرشار از چندین ماده مغذی از جمله پروتئین و منیزیم است که می تواند به محافظت از قلب و مدیریت قند خون و وزن بدن کمک کند. با این حال، خوردن بیش از حد کره بادام زمینی می تواند مصرف روزانه چربی اشباع، سدیم و کالری فرد را افزایش دهد و باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید. در ادامه به برخی از خواص کره بادام زمینی اشاره می کنیم .

 

خواص کره بادام زمینی برای مردان و زنان

کره بادام زمینی منبع غلیظی از مواد مغذی است که می تواند برای سلامتی مفید باشد . تحقیقات نشان داده که خوردن روزانه بادام زمینی می‌تواند خطر کلی مرگ را تا ۲۱ درصد کاهش دهد و بروز بیماری‌های قلبی را تا ۳۸ درصد کاهش دهد.

 

برخی از فواید کره بادام زمینی

کاهش خطر ابتلا به دیابت:

کره بادام زمینی یک غذای نسبتا کم کربوهیدرات است که حاوی مقادیر خوبی از چربی و پروتئین و همچنین مقداری فیبر است. یعنی کره بادام زمینی طبیعی، تأثیر قابل توجهی بر سطح گلوکز خون ندارد و می تواند گزینه خوبی برای مبتلایان به دیابت باشد. کره بادام زمینی منبع خوبی از منیزیم است که یک ماده مغذی ضروری برای افراد مبتلا به دیابت است. دوره های مداوم قند خون بالا ممکن است سطح منیزیم را در بدن کاهش دهد. سطوح پایین منیزیم با پیش دیابت و دیابت نوع 2 مرتبط است.

 

فواید کره بادام زمینی

فواید کره بادام زمینی

 

بهبود سلامت قلب:

یکی از چربی های اصلی کره بادام زمینی اسید اولئیک است. وقتی اسید اولئیک جایگزین سایر چربی ها در رژیم غذایی شما شود، به حفظ کلسترول خوب، قند خون و فشار خون کمک می کند. مدیریت این سطوح در بدن می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

 

خواص ضد سرطانی:

بادام زمینی منبع عالی آنتی اکسیدان هایی مانند منگنز، ویتامین E و ویتامین های گروه B است. این ترکیبات برای جلوگیری و ترمیم آسیب سلولی در بدن شما عمل می کنند و می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش دهد.

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های کره بادام‌زمینی، اسید کوماریک است و تحقیقات نشان می‌دهد که اگر بادام‌زمینی‌ها را قبل از هم زدن در کره تفت دهید، فعالیت آن تا ۲۲ درصد افزایش می‌یابد. همچنین حاوی رسوراترول، آنتی اکسیدانی است که اثرات ضد سرطانی دارد و ممکن است خطر چاقی، بیماری قلبی و زوال شناختی را کاهش دهد.

 

پیشنهاد مقاله: خواص گردو برای زنان٬ فواید شگفت انگیز آن

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی برای لاغری؟

بهترین زمان برای خوردن کره بادام زمینی برای کاهش وزن هنگام صبحانه یا به عنوان میان وعده قبل از تمرین است. محتوای پروتئین آن در حدود 8 گرم در هر 2 قاشق غذاخوری از رشد و ترمیم عضلات حمایت می کند. سعی کنین کره بادام زمینی  طبیعی را انتخاب کنید که فاقد قندهای اضافه شده و چربی های ترانس ناسالم است. چندین مطالعه نشان می دهد که خوردن بادام زمینی و سایر آجیل ها می تواند به افراد کمک کند وزن خود را حفظ کنند یا حتی به کاهش وزن کمک کنند که ممکن است به این دلیل باشد که بادام زمینی به دلیل محتوای پروتئین، چربی و فیبر، سیری را بهبود می بخشد، که احساس سیری است.

 

خواص کره بادام زمینی برای قلب؟

کره بادام زمینی حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد، از جمله:

  • اسیدهای چرب غیراشباع
  • نیاسین
  • منیزیم
  • ویتامین E

نسبت چربی های اشباع نشده به چربی های اشباع در رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می کند. کره بادام زمینی نسبتی مشابه با روغن زیتون دارد  که به عنوان یک گزینه سالم برای قلب شناخته می شود. مصرف آجیل ممکن است به کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی یا دلایل دیگر مرتبط باشد. محققان به ویژه بادام زمینی را به عنوان راهی مقرون به صرفه برای بهبود سلامت قلب برای برخی افراد توصیه می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که گنجاندن 46 گرم بادام زمینی یا کره بادام زمینی در روز به مدت 6 ماه می تواند برای قلب مفید باشد، پروفایل چربی خون را بهبود بخشد و وزن افراد مبتلا به دیابت را کنترل کند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

خواص کره بادام زمینی برای چاقی صورت

یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی حدود 100 کالری است که آن را گزینه ای عالی برای کسانی است که به دنبال افزایش وزن و چاقی صورت هستند. علاوه بر این، کره بادام زمینی سرشار از چربی های سالم و پروتئین است که هر دو برای رشد عضلات و افزایش وزن ضروری هستند. کره بادام زمینی به لطف محتوای کالری بالایی که دارد، راهی آسان برای افزایش کالری و چربی های غیراشباع دریافتی است.

 

ارزش غذایی کره بادام زمینی

دو قاشق غذاخوری (32 گرم) کره بادام زمینی طبیعی شامل:

  • کالری: 190
  • پروتئین: 8 گرم
  • چربی: 16 گرم
  • کربوهیدرات: 7 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • شکر: 1 گرم

کره بادام زمینی منبع خوبی از:

  • ویتامین E
  • نیاسین (ویتامین B3)
  • منگنز
  • ویتامین B6
  • منیزیم و‌ مس است، ماده معدنی که به حفظ سلامت استخوان، عملکرد سیستم ایمنی و عروق خونی ما کمک می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف مس کافی در رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان و بیماری قلبی را کاهش دهد.

 

ارزش غذایی کره بادام زمینی

ارزش غذایی کره بادام زمینی

 

مضرات کره بادام زمینی

کره بادام زمینی سرشار از انواع مواد مغذی است. اما برندهای تجاری کره بادام زمینی اغلب دارای قند، روغن و چربی هستند. برای بهترین فواید سلامتی کره بادام زمینی، به دنبال محصولات کاملا طبیعی بدون این مواد افزوده باشید.

برخی از خطرات احتمالی کره بادام زمینی برای سلامتی عبارتند از:

 

آلرژی به بادام زمینی

برخی از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند که در برخی موارد می تواند کشنده باشد. اگر به بادام زمینی حساسیت دارید، از تمام محصولات بادام زمینی خودداری کنید.

 

کالری زیاد

کره بادام زمینی کالری زیادی دارد، زیرا یک غذای مغذی است. برای جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته، مطمئن شوید که وعده های غذایی خود را تعدیل کنید.

 

پیشنهاد ویژه: خواص زردچوبه برای آقایان ، فواید مصرف زردچوبه

چربی بالا

در حالی که بیشتر چربی موجود در کره بادام زمینی نسبتا سالم است، بادام زمینی همچنین حاوی مقداری چربی اشباع شده است که در صورت مصرف بیش از حد در طول زمان می تواند منجر به مشکلات قلبی شود.

 

کمبود مواد معدنی

بادام زمینی سرشار از فسفر است که می تواند جذب سایر مواد معدنی مانند روی و آهن را در بدن شما محدود کند. اگر کمبود این مواد معدنی دارید، رژیم غذایی سرشار از فسفر می تواند این وضعیت را بدتر کند.

 

خواص کره بادام زمینی با شیره انگور

شیره انگور منبع خوبی از چندین ماده مغذی مهم از جمله ویتامین C، منگنز و آنتی اکسیدان ها است‌ و ترکیب آن با کره بادام زمینی تاثیرات هر دو را افزایش می دهد. کره بادام زمینی و شیره انگور تاثیرات مطلوبی روی سلامت قلب، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت دستگاه گوارش دارند. شیره انگور می تواند به کاهش التهاب، ایجاد پلاک در رگ ها ،تجمع پلاکتی ، سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند و در نتیجه سلامت قلب را افزایش دهد .

شیره انگور سرشار از ویتامین C است که  تواند عملکرد سیستم ایمنی را با کاهش استرس اکسیداتیو و حمایت از عملکرد سلول های ایمنی تقویت کند. همچنین ویتامین C می تواند باعث کاهش ابتلا به بیماری ها و عفونت ها از جمله عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی شود.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.medicalnewstoday.com/articles/323781
  2. https://www.webmd.com/diet/peanut-butter-good-for-you
  3. https://www.asmitaorganicfarm.com/blog-aof/peanut-butter-for-weight-loss/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.