زنان و زایمان

زمان مناسب برای رنگ کردن مو در بارداری

زمان مناسب برای رنگ کردن مو در بارداری

رنگ کردن مو در بارداری

در این مقاله به رنگ کردن مو در بارداری می پردازیم، رنگ مو چه آن را از فروشگاه بخرید و چه به سالن بروید، حاوی مواد شیمیایی است. و ما می دانیم که تحقیقات اخیر سوالاتی را در مورد اینکه رنگ مو به طور کلی ایمن است ایجاد کرده است. اما این لزوماً به این معنی نیست که موهای شما در تمام دوران بارداری باید طبیعی باشند. ما اطلاعات زیادی در مورد ایمنی رنگ مو در دوران بارداری نداریم. اما ما می دانیم که پوست شما یک مانع قوی است. اگر پوست سر سالمی داشته باشید، تنها مقدار کمی از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو به بدن جذب می شود.

بخشی از دلیل محدود بودن دانش ما در مورد این موضوع به نحوه اجرای آزمایشات بالینی مربوط می شود. افرادی که باردار هستند معمولاً به دلایل اخلاقی و هزینه از مطالعه کنار گذاشته می شوند. این یک پیوند دوگانه است: ما می‌خواهیم بدانیم داروها یا محصولات آرایشی چگونه بر بارداری تأثیر می‌گذارند، اما غیراخلاقی است که عمداً فردی را که باردار است در معرض آسیب قرار دهیم.

بنابراین، ما به طور قطع چیز زیادی نمی دانیم. اما ناامید نشوید: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رنگ کردن موهای شما در دوران بارداری به طور کلی بی خطر است.

 

عوارض رنگ کردن مو در دوران بارداری

به گفته کالج آمریکایی زنان و زایمان از آنجایی که رنگ بسیار کمی از طریق پوست جذب می شود، رنگ کردن موهای شما در دوران بارداری “معمولا بی خطر” است. مطالعات کمی به بررسی دقیق انواع درمان های مو و اثرات بالقوه آنها بر روی جنین پرداخته اند. اما آنچه شناخته شده است نشان می دهد که درمان های مو به احتمال زیاد بی خطر هستند.

 

رنگ مو در بارداری

رنگ مو در بارداری

 

اگر نگران یک تغییر رنگ بزرگ هستید اما می خواهید کمی به خودتان کمک کنید، می توانید موهای خود را هایلایت کنید. این کار از مواد شیمیایی بسیار کمتری نسبت به رنگ کردن کل موهای شما استفاده می کند. و برخی از زنان باردار تا بعد از سه ماهه اول (زمانی که اندام های کودک در حال شکل گیری هستند) منتظر رنگ کردن موهای خود هستند.

 

رنگ کردن مو در بارداری از چه ماهی؟

بهتر است اگر تصمیم دارید در دوران بارداری موهای خود را رنگ کنید تا 12 هفته اول بارداری صبر کنید، زمانی که خطر آسیب مواد شیمیایی به کودک بسیار کمتر است. اگر خودتان موهایتان را رنگ می کنید، می توانید با اطمینان از این که: دستکش بپوشید، خطر را بیشتر کاهش دهید. رنگ را برای حداقل زمان بگذارید. و حداقل تماس را با مواد رنگ و دکلره داشته باشید.

 

پیشنهاد مقاله: نکات مھم قبل از انجام کراتین مو

هفته چندم بارداری میشه مو رنگ کرد؟

سه ماهه اول یک دوره بحرانی است که بسیاری از اندام های کلیدی کودک شما، مانند مغز و نخاع، در حال رشد هستند. بنابراین، بهتر است آن را ایمن کنید و تا سه ماهه دوم صبر کنید تا موهای خود را رنگ کنید.

 

رنگ کردن مو در بارداری (ماه اول بارداری)

با توجه به حساسیت سه ماهه اول بارداری و تشکیل ارگان های اصلی جنین توصیه شده که در سه ماهه اول به هیچ وجه رنگ مو را انجام ندهید و تا سه ماه دوم صبر کنید یعنی اتمام 12 هفته. در این مورد می توانید با پزشک متخصص زنان و زایمان خود نیز مشورت کنید.

 

رنگ کردن مو در بارداری (ماه آخر بارداری)

رنگ کردن موهای در دوران بارداری بی خطر تلقی می شود، به خصوص در سه ماهه دوم و سوم. از آنجایی که بیشتر رنگ‌ مو ها با پوست سر تماس چندانی ندارند، احتمال اینکه مواد شیمیایی به جریان خون و در نتیجه به جنین برسد کم است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

حفظ ایمنی رنگ مو در دوران بارداری

با این حال، می توانید این اقدامات احتیاطی را برای حفظ ایمنی روتین رنگ مو در دوران بارداری انجام دهید:

 

تا سه ماهه دوم خود صبر کنید

سه ماهه اول دوران رشد و تکامل سریع است. اندام های اصلی از جمله مغز و نخاع در حال شکل گیری هستند. اگر می‌خواهید محتاط باشید (و شب‌ها راحت‌تر استراحت کنید)، صبر کنید تا این دوره حساس تمام شود. بسیاری از پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می‌کنند رنگ مو را تا هفته 13 بارداری خود نگه دارید، فقط برای اینکه ایمن باشید.

 

رنگ مو طبیعی در بارداری

رنگ مو طبیعی در بارداری

 

هایلایت را انتخاب کنید

بسیاری از مدل‌های مو وجود دارند که نیازی به استفاده از رنگ مو روی پوست سر شما نیست. به عنوان مثال، بالایاژ به موهای شما جلوه ای امبر می دهد، به طوری که رنگ مصنوعی در پایین موهای شما اعمال می شود و با بالا رفتن از بین می رود. هایلایت، کم لایت، موی دو رنگ، رگه‌ها – مدل‌های زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را تطبیق داد تا بدون اینکه ریشه‌هایتان را خراب کنید، رنگ‌های متفاوتی را به شما ارائه دهند. شاید اکنون زمان آن باشد که یک ظاهر کاملاً جدید را امتحان کنید!

اگر می خواهید سایه روشن تری روی سر خود داشته باشید، معمولاً دکلره ابزار انتخابی است. و مانند رنگ مو، استفاده از محصولات دکلره مو در دوران بارداری بی خطر است – اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 

دکلره

بسیاری از افراد در دوران بارداری موهای خود را دکلره می کنند. مواد دکلره به پوست شما نفوذ می کند، اما نه به حدی که اکثر پزشکان آن را مضر بدانند.

همانطور که در مورد رنگ مو انجام می‌دهید، اقدامات احتیاطی را دنبال کنید. “آن را در یک منطقه با تهویه مناسب بمالید، دستکش بپوشید و برای ایمنی بیشتر تا سه ماهه دوم صبر کنید.

هنگام رنگ کردن موهای خود، مهم است که ابتدا یک پچ آزمایشی تکمیل کنید تا مطمئن شوید که هیچ واکنش آلرژیک یا عوارض جانبی مشکل‌زا را تجربه نمی‌کنید. برای انجام این کار، مقدار کمی رنگ مخلوط را پشت گوش خود بمالید – به اندازه یک سکه. اجازه دهید رنگ خشک شود، سپس برای بار دوم و سوم در همان ناحیه استفاده کنید. رنگ باید به مدت 48 ساعت بماند تا ببیند آیا خارش یا سوزش رخ می دهد یا خیر. اگر از رنگ جعبه در خانه استفاده می کنید، دستکش بپوشید و از زمان انتظار توصیه شده تجاوز نکنید. پس از اتمام، پوست سر خود را کاملا با آب بشویید و رنگ اضافی را پاک کنید.

 

پیشنهاد ویژه: علت و درمان درد پوست سر

رنگ کردن مو در سالن

اگر موهای خود را در سالن رنگ می کنید، فوراً به آرایشگر خود در مورد بارداری خود بگویید. تا زمانی که به یک سالن معتبر می‌روید که فضایی با تهویه مناسب دارد و اقدامات احتیاطی مناسب را انجام می‌دهد، نباید دلیلی برای هشدار وجود داشته باشد. حتی اگر باردار نیستید، باید همین اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

مواد دیگری که در محصولات مراقبت از مو باید مراقب آنها بود عبارتند از پارابن. رزماری؛ عطرهای مصنوعی که ممکن است حاوی فتالات باشند. و یک ماده نگهدارنده به نام متیل ایزوتیازولینون فتالات ها ممکن است سطح هورمون ها را تغییر دهند و در مطالعات علمی، MIT رشد سلول های عصبی موش ها را مهار کرد.

 

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

سوالات متداول

عوارض رنگ کردن مو در دوران بارداری

تحقیقات با توجه به حساسیت دوران بارداری و مسایل اخلاقی به طور کامل قابل انجام نمیباشد بنابراین توصیه شده در سه ماهه اول که تشکیل ارگانهای جنین در حال انجام است از رنگ کردن مو اجتناب شود تا اتمام سه ماهه اول صبر شود. به طورکلی به نظر میرسد رنگ کردن مو با علت وجود سد محافظتی پوست خطر کمی داشته باشد.

رنگ مو در بارداری از چه ماهی؟

بعد از اتمام سه ماهه اول سه ماهه دوم مناسبتر است.

هفته چندم بارداری میشه مو رنگ کرد؟

بعد از اتمام 13 هفته بارداری.

منابع علمی این مطلب

  1. https://health.clevelandclinic.org/dyeing-your-hair-while-pregnant/#:~:text=Wait%20until%20your%20second%20trimester&text=%E2%80%9CMany%20doctors%20recommend%20holding%20off,to%20be%20safe%2C%E2%80%9D%20Dr.
  2. https://kidshealth.org/en/parents/hair-color-pregnancy.html#:~:text=Because%20very%20little%20dye%20is,Obstetricians%20and%20Gynecologists%20(ACOG).
  3. https://www.nhs.uk/common-health-questions/pregnancy/is-it-safe-to-use-hair-dye-when-i-am-pregnant-or-breastfeeding/#:~:text=You%20may%20decide%20to%20wait,on%20for%20the%20minimum%20time
  4. https://www.forbes.com/health/womens-health/pregnancy/can-you-dye-your-hair-while-pregnant/#:~:text=%E2%80%9CThe%20first%20trimester%20is%20a,trimester%20to%20dye%20your%20hair.%E2%80%9D
  5. https://www.thebump.com/a/shampoo-conditioner-safe-during-pregnancy#:~:text=Other%20ingredients%20to%20watch%20out,growth%20of%20rats’%20nerve%20cells.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.