رژیم و تغذیه

عوارض روغن ماهی در بارداری چیست؟

عوارض روغن ماهی در بارداری چیست؟

عوارض روغن ماهی در بارداری

ماهی هایی که ما می خوریم، به ویژه گزینه های روغنی تر مانند سالمون، ماهی خال مخالی و ساردین، منابع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 منحصر به فرد هستند که فواید مهمی برای سلامتی دارند. که در این مقاله به عوارض روغن ماهی در بارداری می پردازیم.

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاتترانوئیک اسید (EPA) دو اسید چرب خاص امگا 3 هستند که در این ماهی‌های روغنی یافت می‌شوند و برای حمایت از بارداری سالم بسیار مهم هستند، مانند کاهش خطر زایمان زودرس و خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان این امگا‌ها نمی‌توانند توسط بدن انسان به مقدار کافی تولید شوند، بنابراین دریافت این چربی از طریق رژیم غذایی، به ویژه در دوران بارداری یا شیردهی بسیار مهم است. عوارض روغن ماهی در بارداری به ندرت است.

 

بهترین زمان مصرف قرص روغن ماهی در بارداری

وقتی صحبت از رشد کودک می شود، اسیدهای چرب امگا 3 DHA نقش مهمی در سلامت چشم و مغز دارند. میزان مصرف روزانه روغن ماهی به عوامل متعددی از جمله سن و وضعیت سلامت فرد بستگی دارد. به زنان باردار گفته می شود که حداقل 200 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 DHA مصرف کنند، از همان قبل یا ابتدای بارداری در نهایت، مقدار دقیق اسیدهای چرب امگا 3 DHA و EPA که باید استفاده کنید را از پزشک متخصص تغذیه خود بپرسید.

 

عوارض روغن ماهی در بارداری

نگرانی جیوه در مصرف ماهی در دوران بارداری و عوارض روغن ماهی در بارداری و خوردن ماهی در دوران بارداری می تواند بدن شما را با مواد مغذی تامین کند، ولی مقدار جیوه ماهی شما باید در نظر گرفته شود. متیل جیوه یک عنصر سمی طبیعی است که از هوا در منابع آبی ما رسوب می کند. این ترکیب می تواند در ماهی انباشته شود و بنابراین زمانی که از غذای دریایی لذت می بریم به انسان منتقل می شود. هنگامی که این فلز در دوران بارداری به مقدار زیاد مصرف شود، خطر تجربه اثرات منفی بر رشد مغز و سیستم عصبی کودک می تواند افزایش یابد.

 

عوارض قرص امگا ۳

عوارض قرص امگا ۳

 

با توجه به اینکه ماهی چقدر ترکیبات مفیدی می تواند برای فرد باردار فراهم کند، اجتناب از مصرف ماهی به طور کلی توصیه نمی شود. در عوض، جدیدترین دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها توصیه می‌کند که کسانی که باردار هستند یا در دوران شیردهی هستند، بین 8 تا 12 اونس در هفته از انواع غذاهای دریایی از غذاهایی که جیوه کمتری دارند، مصرف کنند.ولی قرص ها و مکمل های امگا ۳ فاقد جیوه هستند.

 

مصرف قرص امگا ۳ در سه ماهه اول بارداری

ما از قبل می دانیم که روغن ماهی چقدر می تواند برای حمایت از سلامت کلی ما مفید باشد. بنابراین، جای تعجب نیست که روغن ماهی یکی از رایج‌ترین مکمل‌های غذایی برای بزرگسالان و کودکان باشد. هنگام مصرف مکمل روغن ماهی، در اصل قرصی مصرف می کنید که از روغن های ماهی تهیه شده است. به طور معمول، این مکمل های روغن ماهی منابع فوق العاده ای از اسیدهای چرب امگا 3 DHA و EPA هستند و به افراد کمک می کنند تا این چربی های مهم را به روشی راحت دریافت کنند. در برخی موارد، این مکمل ها ممکن است حاوی مواد مغذی اضافی مانند ویتامین D نیز باشند.

 

پیشنهاد مقاله: لیست میوه ھا و سبزیجات ممنوعه در بارداری

 

شکی نیست که مصرف این قرص ها راحت است و آنها راهی ساده برای تامین این مواد مغذی کلیدی بدن شما هستند. اما تنها با تکیه بر قرص ها و عدم گنجاندن ماهی در رژیم غذایی می توانید سایر مواد مغذی مهم را که فراتر از امگا 3 DHA و EPA هستند را از دست بدهید.مهم است که در سه ماهه اول بارداری از این مکمل و هم چنین غذاهای دریایی غیر مضر استفاده کنید

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص زنان و زایمان و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

قرص روغن ماهی جایگزینی برای خوردن ماهی

قرص روغن ماهی جایگزینی برای خوردن ماهی نیست مصرف مکمل روغن ماهی مملو از اسیدهای چرب امگا 3 DHA و EPA یکی از عادت‌های ساده است که بسیاری از متخصصان سلامت توصیه می‌کنند، مخصوصاً در مورد کسانی که باردار یا شیرده هستند. اما آیا مصرف مکمل روغن ماهی به این معنی است که مجبور نیستید هر هفته غذاهای دریایی را مصرف کنید؟ مطمئناً، یک وعده ماهی سالمون یا ماهی تن می‌تواند بدن شما را با مقادیر زیادی از امگا 3 DHA و EPA تامین کند، اما غذاهای دریایی نیز مملو از مواد مغذی مهم دیگری هستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

داده ها نشان می دهد که برخی از مزایای خوردن ماهی شامل حمایت از سلامت استخوان، کاهش سطح اضطراب و حتی کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است. در دوران بارداری، خوردن ماهی با برخی از نتایج جذاب نیز مرتبط است. بر اساس نتایج یک مطالعه، زنان بارداری که 2 تا 3 بار در هفته ماهی می‌خوردند، نوزادانی داشتند که به نقاط عطفی مانند بالا رفتن از پله‌ها، نوشیدن از فنجان و کشیدن غذا سریع‌تر از نوزادانی که از مادرانی که به همان میزان غذا نمی‌خوردند، می‌رسیدند. مطالعه دیگری نشان داد کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری غذاهای دریایی می‌خورند، در مقایسه با کودکانی که مادرانشان غذاهای دریایی نمی‌خورند، به طور متوسط ۷.۷ امتیازبیشتر  IQ به دست می‌آورند.

 

قرص امگا ۳ بدون جیوه در بارداری

قرص امگا ۳ بدون جیوه در بارداری

 

قرص امگا ۳ از ماه چندم بارداری

قرص های روغن ماهی + غذاهای دریایی = حداکثر فواید سلامتی. مصرف مکمل روغن ماهی و خوردن غذاهای دریایی می تواند به شما در رسیدن به سلامتی بیشتر شما و فرزندتان کمک کند. مصرف ماهی هایی که جیوه کمتری دارند، مانند Safe Catch Elite Tuna، به شما کمک می کند تا نیازهای خود را به روشی ایمن و مغذی برآورده کنید.

 

پیشنهاد ویژه: رژیم غذایی ماه اول بارداری

فواید امگا 3

فواید امگا 3 مطمئناً طیف گسترده ای را دارد. برخی از نقش هایی که اسیدهای چرب امگا 3 DHA و EPA ممکن است در بدن انسان ایفا کنند عبارتند از:

  • پشتیبانی از بینایی
  • حمایت از سلامت مغز
  • حمایت از سلامت قلب
  • کمک به حفظ یک بارداری سالم در زنان باردار
  • مبارزه با التهاب
  • حمایت از سلامت روان

فواید امگا 3 بسیار مهم است که بخصوص در دوران بارداری نمی توان از آن غفلت کرد.از همان قبل بارداری یا ابتدای بارداری شروع کنید. ترکیب قرص روغن ماهی با مصرف غذاهای دریایی تضمین می کند که دقیقاً آنچه را که نیاز دارید به بدن خود می دهید، حتی در روزهایی که ماهی را در رژیم غذایی خود قرار نمی دهید. بنابراین، به مصرف روغن ماهی توصیه شده خود در روز ادامه دهید، اما غذاهای دریایی را نادیده نگیرید. بدن شما برای آن، سپاسگزارتان خواهد بود.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://americanpregnancy.org/healthy-pregnancy/benefits-of-fish-oil-supplements-fish-consumption/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.