جراحی زیبایی

مراحل جراحی لیفت سینه و عوارض آن

مراحل جراحی لیفت سینه و عوارض آن

لیفت سینه

لیفت سینه یا ماستوپکسی سینه عملی است که در آن جراح پلاستیک سینه‌ها را بالا می‌آورد و شکل می‌دهد. افرادی که این عمل جراحی را انتخاب می‌کنند کسانی هستند که می‌خواهند ظاهر سینه های خود را بهبود بخشند. سینه ها بعد از بارداری، شیردهی، نوسانات وزن و افزایش سن تمایل به افتادگی دارند و به بالا کشیدن سینه نیاز پیدا می‌کنند. اگر قصد انجام این جراحی را دارید، باید با یک جراح حرفه‌ای و خبره مشورت کنید.

 

فرایند جراحی لیفت سینه

بطور خلاصه می‌توان گفت در عمل جراحی لیفت سینه، جراح موقعیت مناسبی را که نوک پستان قرار است در آن قرا بگیرد را مشخص می‌کند، پوست اضافی را برمی‌دارد و بافت سینه را تا محل مناسب بالا می‌برد. پس از اتمام کار، اقدام به بستن نواحی باز شده می‌کند. این عمل باعث افزایش یا کاهش سایز سینه نمی‌شود. اگر علاقه مند به تغییر اندازه سینه‌های خود هستید، می‌توانید به طور همزمان عمل بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه را انجام دهید.

 

انواع تکنیک‌‌های لیفت سینه

جراحان عموما از چهار تکنیک برش اصلی برای عمل لیفت سینه استفاده می‌کنند. پس از مشاوره و معاینه با جراح، پزشک شما می‌تواند بگوید که کدام روش برای شما مناسب‌تر است.

 

بالا کشیدن سینه

بالا کشیدن سینه

 

لیفت هلالی برای بالا کشیدن سینه

این تکنیک برای افرادی مناسب است که کمترین میزان افتادگی را دارند. در این تکنیک، جراح پس از ایجاد یک برش هلالی شکل، تکه کوچکی از بافت سینه را درست بالای آرئول برمی‌دارد و نوک پستان را به سمت بالا می‌کشد. در این روش می‌توان همزمان عمل افزایش سایز سینه را نیز انجام داد.

 

لیفت پری آرئولار یا دوناتی برای بالا کشیدن سینه

این تکنیک یک روش رایج‌تر و اصلاح شده‌تر نسبت به لیفت هلالی است. در افرادی که دچار افتادگی خفیف هستند و می‌خواهند سایز آرئول خود را کاهش دهند، از این تکنیک استفاده می‌شود. در لیفت به روش دوناتی به جای یک برش هلالی شکل، یک برش دایره ‌ای در اطراف آرئول می زنند. این روش جراحی، همانند لیفت هلالی می‌توان عمل افزایش سایز سینه را نیز بطور همزمان انجام داد.

 

پیشنهاد مقاله: راھکارھایی برای افزایش سایز سینه + دکتر ویزیت آنلاین

لیفت عمودی برای بالا کشیدن سینه

ماستوپکسی عمودی رایج‌ترین تکنیک لیفت برای افتادگی متوسط ​​سینه است. جراح پوست اضافی را برمی دارد و با ایجاد دو برش، یک برش در اطراف آرئول و برش دیگر به شکل عمدی از لبه پایینی آرئول تا زیر سینه، کل سینه را شکل می‌دهد.

 

لیفت لنگری یا کامل برای بالا کشیدن سینه

در افتادگی‌های شدید سینه، لیفت کامل که به آن لیفت لنگری نیز نام دارد، انتخاب ارجح است. در طی این روش، جراح سه برش ایجاد می‌کند و مقدار قابل توجهی از پوست اضافی و بافت های افتاده را قبل از لیفت، تغییر شکل و بستن برش‌ها برمی‌دارد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

فواید لیفت سینه

انجام جراحی لیفت سینه مزایای جسمی و روحی مختلفی دارد. اکثر بیماران  پس از جراحی، از فرم سینه‌های جدید خود راضی هستند. در ادامه به برخی از رایج‌ترین مزایای این عمل اشاره می شود:

  • قرارگیری و شکل جذاب‌تر و برجسته‌تر
  • ظاهر سینه سفت‌تر
  • جوان‌تر به نظر رسیدن سینه‌ها
  • کاهش وزن اضافی روی قفسه سینه
  • کاهش درد مزمن گردن درد، شانه درد و کمردرد
  • بهبود برآمدگی نوک پستان
  • افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس

 

انجام همزمان لیفت سینه و بزرگ کردن سینه

انجام لیفت سینه به همراه ایمپلنت می تواند آسیب‌های ناشی از بارداری، شیردهی، افزایش یا کاهش وزن و سایر رویدادهای زندگی که بر بدن شما تأثیر گذارند را بهبود ببخشد. در حالی که این عمل می‌تواند سینه‌های برجسته‌تری به شما بدهد و نوک سینه‌ها را به سمت بالا بکشد و ظاهر سینه‌ها را بهبود ببخشد، اندازه آن‌ها را افزایش نمی‌دهد. اگر شما همیشه از کوچک بودن سایز سینه‌های خود ناراضی بوده‌اید، این جراحی فرصت مناسبی برای افزایش سایز سینه توسط ایمپلنت است.

 

لیفت سینه بدون جراحی

لیفت سینه بدون جراحی

 

آمادگی برای لیفت سینه

در طول مشاوره قبل از عمل، پزشک معالج شما توصیه‌های لازم در مورد هر گونه آمادگی مورد نیاز پیش از جراحی، با شما صحبت خواهد کرد. این توصیه‌ها ممکن است به سلامت و سبک زندگی فعلی شما بستگی داشته باشد. اگر سیگار می‌کشید، باید برای کاهش عوارض حین جراحی و بهبود سلامت عمومی خود سعی کنید آن را ترک کنید. چاقی نیز خطرات و زمان نقاهت پس از جراحی را افزایش می‌دهد، بنابراین ممکن است قبل از عمل لیفت سینه، نیاز به کمی کاهش وزن داشته باشید. مصرف برخی از داروها مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی قبل از عمل باید قطع شود. قبل از انجام جراحی آنچه را که نیاز دارید تهیه کنید و از اعضای خانواده یا دوستان بخواهید که پس از عمل در انجام کارهایی مانند رانندگی یا فعالیت‌های روزانه مثل آشپزی، تمیز کردن و شستن موهایتان به شما کمک کنند.

 

مراقبت‌های پس از جراحی لیفت سینه

پس از جراحی، سینه‌های شما با گاز پانسمان می‌شود. برای هفته اول پس از عمل، برای شما داروی مسکن تجویز می‌شود. در طی دو هفته اول پس از عمل، شما باید استراحت کنید، از فعالیت‌های بدنی شدید خودداری کنید و از بلند کردن دست‌ها بالای سر خودداری کنید.کبودی، تورم و درد طبیعی است و در طول دوران بهبودی قابل انتظار است.با این حال،اگر درد شما افزایش یافت با پزشک خود تماس بگیرید.

 

پیشنهاد ویژه: جراحی زیبایی سینه

عوارض جراحی لیفت سینه

تصمیم برای انجام جراحی لیفت سینه بسیار شخصی است. در نهایت شما باید عوارض احتمالی این جراحی را بشناسید و تصمیم بگیرید که آیا عوارض و ریسک عمل را می‌پذیرید؟ آیا مزایای جراحی از خطرات و عوارض احتمالی جراحی برای شما بیشتر است یا نه؟خطرات این جراحی عبارتند از:

  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی یا تشکیل هماتوم
  • عدم تقارن سینه
  • ظاهر نامناسب در کانتور و شکل سینه
  • تغییرات در حس نوک سینه یا سینه، که ممکن است موقت یا دائمی باشد
  • ترومبوز ورید عمقی، عوارض قلبی و ریوی
  • مرگ بافت چربی موجود در عمق پوست (نکروز چربی)
  • تجمع مایع
  • عفونت
  • به جا ماندن اثر برش‌ها
  • نیاز به جراحی ترمیمی مجدد
  • از دست دادن قسمتی از آرئول یا کل آرئول
  • مشکل در شیردهی

عمده این عوارض، جز عوارض شایع عمل جراحی نیستند. با این حال لازم است که شما نسبت به آنها آگاه باشید.

 

هزینه لیفت سینه

از آنجایی که این عمل یک جراحی زیبایی محسوب می‌شود، بیمه‌های درمانی هزینه آن را پوشش نمی‌دهند. هزینه لیفت سینه بستگی به عوامل مختلف دارد و می تواند متغیر باشد این عوامل شامل درجه افتادگی سینه، تجربه جراح، دستیاران جراح و کلینیکی که جراحی در آن صورت می‌گیرد، می‌باشد.

 

تصویر دکتر میلاد دودانگه

میلاد دودانگه

عمومی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر معصومه مهنی

معصومه مهنی

عمومی

تصویر دکتر نادر فتحی

نادر فتحی

عمومی

تصویر دکتر ازاده محمدی هرستانی

ازاده محمدی هرستانی

عمومی

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر فخر السادات امامی اوره

فخر السادات امامی اوره

خانواده

تصویر دکتر سید مهرداد مصطفوی پور

سید مهرداد مصطفوی پور

داروساز

تصویر دکتر توحید نیکخو

توحید نیکخو

عمومی

تصویر دکتر پردیس شجاعی

پردیس شجاعی

اجتماعی

تصویر دکتر سامان صداقت قوام آبادعلیا

سامان صداقت قوام آبادعلیا

دندانپزشک

تصویر دکتر افشین وکالتی

افشین وکالتی

داروساز

تصویر دکتر سید محمد حسینی

سید محمد حسینی

عمومی

تصویر دکتر داریوش بروجردی

داریوش بروجردی

عمومی

تصویر دکتر صبا آذربایجانی

صبا آذربایجانی

عمومی

تصویر دکتر زهرا زینلی

زهرا زینلی

داروساز

تصویر دکتر عماد صدیقی

عماد صدیقی

گوش، حلق و بینی

تصویر دکتر هانیه حسین زاده

هانیه حسین زاده

عمومی

تصویر دکتر زهرا پاینده

زهرا پاینده

عمومی

تصویر دکتر رضا صائمی

رضا صائمی

عمومی

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.denverfaceandbody.com/blog/how-breast-lift-surgery-is-done/
  2. https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/breast-lift/safety

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.