دارویی

مصرف شربت آیورا برای نوزاد

مصرف شربت آیورا برای نوزاد

شربت آیورا برای نوزاد

شربت آیورا برای نوزاد، حاوی برگ های پیچک یا گیاه عشقه است. پیچک، گونه ای از گیاهان گلدار از خانواده Araliaceae، بومی اروپا و آسیای غربی است. شربت آیورا از ماده موثره پیچک استفاده می کند . گیاه شناسان کاربردهای زیادی برای این گیاه پیدا کرده اند. پیچک برای درمان و بهبود شرایط تنفسی مانند برونشیت، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، التهاب و آسم استفاده می شود. ساپونین ها و فلاونوئیدها ترکیبات اصلی گیاه پیچک هستند که به کاهش سرفه و گشاد شدن مجاری تنفسی کمک می کنند.

 

شربت آیورا کودکان و دیابت

در شربت آیورا از شکر و الکل استفاده نمی شود، بنابراین برای کودکان مبتلا به دیابت در سنین پایین یک انتخاب عالی است. از این محصول می توان به عنوان شربت سرفه مخصوص بیماران دیابتی نام برد. عدم استفاده از الکل در این محصول نکته مثبتی است که می توان آن را با خیال راحت برای کودکان تجویز و مصرف کرد. شربت گیاهی پیچک به درمان سرفه خشک کودکان کمک می کند. این سرفه ها بسیار آزاردهنده و دردناک هستند. این محصول گیاهی نوین با افزایش تبادل اکسیژن در مجاری تنفسی باعث بهبود تنفس شده و به کاهش انقباض و شل شدن راه های هوایی کمک می کند.

 

آیا شربت ایورامی خواب اور است؟

این شربت حاوی عصاره هیدرا هلیکس می باشد که غیر خواب آور بوده و برای استفاده در فعالیت های آموزشی و زمانی که کودک نیاز به هوشیاری دارد مناسب است. شواهد نشان می دهد که عصاره برگ پیچک در شربت بی خطر و موثر برای سرفه به ویژه در کودکان است.

 

شربت آیورا برای نوزاد 4 ماهه

شربت آیورا برای نوزاد 4 ماهه

 

ویژگی های شربت آیورا

بهبود تنفس با کمک ترکیبات ساپونین موجود در عصاره برگ پیچک به روش های زیر انجام می شود:

  • چسبندگی مخاط را کاهش می دهد و راه های هوایی را سریعتر پاک می کند
  • افزایش تبادل اکسیژن در راه های هوایی
  • رفع انقباض و شل شدن مجاری هوایی
  • ضد سرفه و خلط آور
  • ضد التهاب مجاری تنفسی
  • مناسب برای کودکان و بزرگسالان

 

پیشنهاد مقاله: بهترین شربت سرفه برای کودکان

شربت آیورا برای نوزاد شش ماهه

پیچک ممکن است به رقیق شدن مخاط در مجاری هوایی کمک کند. این ممکن است عملکرد ریه را در افرادی که مشکل تنفسی دارند بهبود بخشد. پیچک ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی داشته باشد. مردم از پیچک انگلیسی برای برونشیت، سوختگی، آرتریت روماتوئید (RA) و بسیاری اهداف دیگر استفاده می کنند، اما هیچ مدرک علمی کاملی برای حمایت از این موارد وجود ندارد. بنابراین در مورد استفاده از داروهای گیاهی برای نوزاد خود وسواس به خرج بدهید.

 

در مورد شربت آیورا برای نوزاد بیشتر بدانیم

داروهای گیاهی حاوی برگ پیچک معمولاً به شکل جامد یا مایع موجود است که از طریق خوراکی مصرف می شود. فرآورده های برگ پیچک را می توان در ترکیب با سایر مواد گیاهی در برخی از داروهای گیاهی نیز یافت.

نتایج HMPC در مورد کاربردهای دارویی عشقه چیست؟ HMPC به این نتیجه رسید که عصاره برگ پیچک می تواند به عنوان خلط آور (دارویی که به افزایش خلط کمک می کند) برای سرفه استفاده شود. داروهای برگ پیچک فقط باید در بزرگسالان، نوجوانان و کودکان از سن 2 سالگی استفاده شود. اگر علائم در طول مصرف دارو سرفه و حال بیمار بدتر شد یا بیش از 1 هفته طول کشید، باید با پزشک یا داروساز مشورت شود. دستورالعمل‌های دقیق در مورد نحوه مصرف داروهای برگ پیچک و افرادی که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، در بروشور بسته همراه با دارو موجود است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

برگ پیچک چگونه به عنوان دارو عمل می کند؟

نحوه عملکرد برگ پیچک به طور کامل شناخته نشده است، اما مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که ممکن است هم با گشاد کردن برونش ها (مجاری هوا) در ریه ها و هم با تحریک غدد برونش در ریه ها برای ترشح مایع کار کند.

 

خطرات مرتبط با داروهای برگ پیچک چیست؟

عوارض جانبی موثر بر معده و روده مانند تهوع، استفراغ و اسهال و واکنش های آلرژیک مانند کهیر، بثورات پوستی و مشکل در تنفس با داروهای برگ پیچک گزارش شده است، اگرچه فراوانی آنها مشخص نیست. داروهای برگ پیچک نباید توسط افرادی که به برگ پیچک یا سایر گیاهان خانواده پیچک (Araliaceae) حساسیت دارند مصرف شوند. داروهای برگ پیچک نباید به کودکان زیر 2 سال داده شود زیرا خطر بدتر شدن علائم تنفسی هنگام استفاده از داروهای سرفه در این سن وجود دارد.

 

درمان های خانگی برای تسکین سرفه

آب خوردن زیاد

هیدراته نگه داشتن کودک کلیدی است که مخاط او را روان نگه می دارد و به راحتی سرفه می کند. اگر کودک شما کم آب باشد، بینی و سایر ترشحات او ممکن است خشک شود. برای نوزادان کوچکتر از شیر مادر و شیر خشک استفاده کنید. مایعات ممکن است شامل آب و آبمیوه های شیرین نشده برای نوزادان بزرگتر باشد.

 

ویژگی های شربت آیورا

ویژگی های شربت آیورا

 

از قطره های سالین استفاده کنید

راه دیگر برای مرطوب کردن ترشحات، استفاده از قطره هایسالین در بینی کودک است. مخاط بینی کودک شما می تواند از پشت بینی و گلوی او عبور کند و باعث سرفه شود. این امر گلو را تحریک می کند و گلودرد را تسکین می بخشد و سرفه مرطوب ایجاد می کند. شما ممکن است به خصوص پس از بیدار شدن نوزاد متوجه این سرفه شوید. از دو تا سه قطره سرم نمکی در هر سوراخ بینی چند بار در طول روز استفاده کنید. کودک شما ممکن است از ریختن قطرات در بینی خود حس بدی داشته باشد یا ممکن است عطسه کند که این اشکالی ندارد.

 

ساکشن را امتحان کنید

پس از استفاده از قطره های نمک، یک سرنگ بردارید و مایعات بینی او را ساکشن کنید.

 

پیشنهاد ویژه: درمان سرفه با دمنوش های گیاهی

رطوبت ساز استفاده کنید

مرطوب کردن هوایی که فرزندتان تنفس می کند راه دیگری برای کمک به سرفه است است. یک جایگزین این است که حمام را مانند یک اتاق بخار  کنید. ۱- تا ۱۵ دقیقه به همراه کودک انجا بمانید. همچنین ممکن است برای کمک به شل شدن مخاط سرسخت به سینه و پشت کودکتان ضربه بزنید. فشار محکمی وارد کنید که کمی سخت تر از زمانی است که آنها را آروغ می زنید.

 

به عوامل تحریک کننده رسیدگی کنید

سعی کنید خانه خود را از شر هر گونه محرکی که ممکن است باعث آسم یا آلرژی شود تمیز کنید. مواردی مانند دود تنباکو، گرد و غبار، کپک و هر چیز دیگری. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) می گوید در روزهایی که الودگی هوا وجود دارد باید از حضور در فضای باز خودداری کنید.

  • سیگار نکشید
  • استفاده از جاروبرقی با فیلتر هوای با راندمان بالا (HEPA)
  • سطح رطوبت خانه خود را بین 40 تا 50 درصد حفظ کنید
  • دور نگه داشتن حیوانات خانگی از محل خواب
  • استفاده از روکش تشک و روکش بالش ضد حساسیت و نخی

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.healthline.com/health/baby/how-to-help-baby-with-cough#environment
  2. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ptr.4671

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.