رژیم و تغذیه

کالری خرما چقدر است؟

کالری خرما چقدر است؟

کالری خرما

کالری خرما یک منبع عالی از انرژی به دلیل محتوای بالای کربوهیدرات‌های طبیعی خود است. علاوه بر انرژی، خرما همچنین حاوی فیبر، ویتامین‌ها، و مواد معدنی مانند پتاسیم می‌باشد. خرما می‌تواند به بهبود سلامت دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی، و حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند. این میوه در تهیه محصولات غذایی مختلف مانند شیرینی‌پزی و خوراکی‌ها نیز کاربرد دارد. برای دریافت اطلاعات کافی از کالری خرما ، کالری 100 گرم خرما و ارزش غذایی خرما همراه ما باشید.

 

کالری خرما چقدر است؟!

میزان کالری در خرما بستگی به اندازه و وزن آن دارد. معمولاً خرماها حاوی حدود 20 تا 23 کیلوکالری در هر عدد هستند. اما این مقدار ممکن است متغیر باشد. اگر دقیقتر می‌خواهید بدانید که یک خرمای خاص چند کالری دارد، بهتر است روی بسته‌بندی یا منبع معتبری که اطلاعات تغذیه‌ای را ارائه می‌دهد، نگاه کنید. همچنین می توانید از متخصص تغذیه در رابطه با مقدار مصرف خرما مشاوره بگیرید.

 

کالری انواع خرما

کالری انواع مختلف خرماها ممکن است متغیر باشد، زیرا بستگی به نوع و اندازه خرما دارد. در ادامه، مقدار تقریبی کالری برای برخی انواع خرماها آورده شده است:

  1. خرما خشک: تقریباً 282 کیلوکالری در 100 گرم.
  2. خرما مضافتی (Medjool): حدود 282 کیلوکالری در 100 گرم.
  3. خرما زهری: حدود 282 کیلوکالری در 100 گرم.
  4. خرما پیاروم: حدود 282 کیلوکالری در 100 گرم.
  5. خرما کادری: حدود 282 کیلوکالری در 100 گرم.
  6. خرما مضافتی کبیر: حدود 277 کیلوکالری در 100 گرم.

به هر حال، این مقادیر ممکن است متغیر باشند و بهترین راه برای دقیق ترین اطلاعات تغذیه‌ای در مورد نوع خرمای خاص و کالری خرما ، مشاهده بر روی بسته‌بندی یا منابع معتبر است.

 

ارزش غذایی خرما

 

ارزش غذایی خرما

خرما به عنوان یک میوه مغذی شناخته می‌شود و ارزش غذایی بالایی دارد. این ارزش‌ها برای 100 گرم خرما (حدود 2 عدد خرما متوسط) به شرح زیر است:

  1. انرژی: حدود 282 کیلوکالری
  2. کربوهیدرات: حدود 75 گرم
  3. فیبر: حدود 6.7 گرم
  4. قند: حدود 66.5 گرم
  5. پروتئین: حدود 2.5 گرم
  6. چربی: حدود 0.4 گرم
  7. ویتامین‌ها: مقدار کمی از ویتامین‌های A، C، و K
  8. مواد معدنی: خرما حاوی پتاسیم، مگنز، مس، آهن، و منگنز است.

همچنین، خرما معمولاً دارای مقدار زیادی آهن، منگنز، و پتاسیم است. این مواد معدنی می‌توانند به حفظ سلامت قلب، افزایش سطح انرژی، و حمایت از سلامت استخوان‌ها کمک کنند. از آنجایی که خرما غنی از قند طبیعی است، باید با افراط مصرف آن در نظر داشته باشید، به ویژه اگر دیابت دارید یا به مدیریت وزن خود توجه می‌کنید.

 

کالری ۱۰۰ گرم خرما چقدر است؟

میزان کالری در 100 گرم خرما حدود 282 کیلوکالری است. این مقدار ممکن است متغیر باشد و بستگی به اندازه و نوع خرمای مورد استفاده داشته باشد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

کالری رطب بیشتر است یا کالری خرما

معمولاً کالری رطب (خرمای تازه) بیشتر از کالری خرما خشک است. در 100 گرم رطب تازه حدود 277 کیلوکالری وجود دارد، در حالی که در 100 گرم خرما خشک حدود 282 کیلوکالری وجود دارد. این تفاوت اساساً به علت اختلاف در محتوای آب بین دو نوع خرماست. خرما خشک کمترین مقدار آب را دارد و بنابراین دارای کالری بیشتری است.

 

کالری 100 گرم خرما

کالری 100 گرم خرما

 

۱۰۰ گرم خرما چند عدد است؟!

تقریباً 100 گرم خرما معمولاً حدود 2 عدد خرما را تشکیل می‌دهد. این مقدار ممکن است کمی متغیر باشد، اما به طور متوسط حدود دو عدد خرما معادل 100 گرم است.

 

کالری یک عدد خرما خشک چقدر است ؟

کالری یک عدد خرما خشک و کالری خرما معمولاً حدود 20 تا 23 کیلوکالری است. این مقدار ممکن است کمی متغیر باشد و بستگی به اندازه و نوع خرمای خشک داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی اصولی برای عضله سازی

 

وزن هر عدد خرما چقدر است ؟

وزن هر عدد خرما معمولاً بستگی به نوع و اندازه خرما دارد. انواع مختلف خرماها و اندازه‌های متفاوت دارند. به طور میانگین، خرماها معمولاً بین 10 تا 20 گرم وزن دارند. اما خرماهای بزرگتر ممکن است تا 50 گرم یا بیشتر وزن داشته باشند. برای دقیق‌تر بدانید که یک خرمای خاص چه وزنی دارد، می‌توانید به بسته‌بندی یا منبع اطلاعاتی مرتبط نگاه کنید.

 

کالری یک حبه قند بیشتر است یا یک عدد خرما

کالری یک حبه قند (شکر) بسیار کمتر از یک عدد خرما خشک است. یک عدد خرما خشک معمولاً حدود 20 تا 23 کیلوکالری دارد، در حالی که یک حبه قند (شکر) حدود 4 کیلوکالری دارد. بنابراین، خرما از نظر کالری بسیار بیشتر از یک حبه قند دارد.

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.