دندانپزشکی

بهترین روش درمان دندان درد خانگی

بهترین روش درمان دندان درد خانگی

درمان دندان درد

بدون شک یکی از بدترین دردها، درد دندان است. دردی که تا مغز آدم تیر می کشد و باعث عذاب می شود. هر فردی برای یکبار هم که شده این درد را تجربه کرده است. برخی افراد هم با این درد آشنایی زیادی دارند و گاهی به درمان قبل از مراجعه به دندانپرشک روی می‌آورند. به همین دلیل ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به بهترین روش درمان دندان درد خانگی ، مسکن قوی دندان درد خانگی و درمان سریع دندان درد در شب اشاره می کنیم تا بتوانیم از درد شما بکاهیم. قبل از بررسی پیشنهاد می کنیم  اپلیکیشن بیمار ازپزشک را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید و از بهترین دندان پزشکان تیم، مشاوره پزشکی آنلاین دریافت کنید. مشاوره پزشکی به صورت  تصویری با دندانپزشک از خدمات ارزنده‌ای است که توسط سامانه  ازپزشک به کاربران عزیز ارائه می‌‌شود.

 

درمان دندان درد خانگی

با وجود اینکه برای درمان سه سوته دندان درد خانگی باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید، اما شاید شرایط مراجعه سریع به مطب را نداشته باشید و درد دندان برای شما بسیار آزار دهنده شده باشد. توجه داشته باشید که درمان‌های خانگی، صرفا به صورت موقت درد شما درمان خواهند کرد. درمان خانگی صرفا برای زمان‌هاییست که شما به دندانپزشک دسترسی ندارید. به همین منظور درد دندان به قدری سبب آزردگی و ناراحتی می‌شود که اگر دچار آن شوید، سعی می‌کنید هر چه سریع‌تر روشی برای تسکین آن پیدا کنید. شما می‌توانید از برخی راهکارها به منظور کاهش سریع خود استفاده کنید. اما حتما این نکته را در نظر داشته باشید که نباید این موضوع را ساده فرض کنید و بعد از اینکه درد خود را کاهش دادید، حتما از یک کلینیک دندانپزشکی خوب برای چکاپ دندان خود وقت بگیرید.

 

درمان سریع دندان درد در شب

درمان سریع دندان درد در شب

 

درمان دندان درد خانگی با کمپرس سرد

یکی از موثرترین و راحت‌ ترین روش ‌ها برای کاهش درد، کمپرس سرد است. می‌ توانید مقداری یخ را درون کیسه پلاستیکی بریزید و بهتر است یک حوله به دور آن بپیچید. سپس آن را حدود بین ۱۵ تا ۲۰  دقیقه روی بخش خارجی دهان خود بگذارید تا درد کاهش پیدا کند.
شستشو با آب نمک هم یکی از مواد موثر برای کاهش التهاب و درد است. آب نمک با توجه به کاهش بار میکروبی دهان، می‌تواند سبب کاهش عفونت و درد بیمار شود. برای این کار بهتر است آب را بجوشانید و یک قاشق غذا خوری در یک لیوان آب جوشیده ریخته و صبر کنید تا خنک شود. در ادامه آن را حدود 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید.

 

بیشتر بخوانید: ماسک دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

 

برای درمان سریع دندان درد در شب می توانید از سیر استفاده کنید. سیر یکی از ماده‌های خوراکی بسیار مفید و پرکاربرد بوده و به راحتی در دسترس است. در گذشته نیز از سیر برای درمان استفاده می‌کردند. این ماده طبیعی حاوی آلیسین بوده که با داشتن اثر ضد باکتریایی، می‌تواند باکتری‌های موجود در دهان را از بین ببرد. شما می توانید یک حبه سیر خام را با همان دندانی که درد می‌کند، بجوید تا درد دندان کاهش یابد. یکی دیگر از روش های استفاده از سیر این است که یک حبه آن را له کنید و با نمک مخلوط نمایید. سپس این مخلوط را روی دندان خود بگذارید تا درد دندان شما کاهش پیدا کند. میخک هم تاثیر بسزایی در کاهش درد دارد. حتی اگر بعد از کشیدن دندان میخک روی دندان قرار داده شود، می‌تواند نقش بسیار موثری در کاهش درد و التهاب داشته باشد.

 

مسکن قوی دندان درد خانگی

مسکن قوی دندان درد خانگی

 

درمان سریع دندان درد در شب در خانه

روش هایی که پیش تر عنوان کردیم مناسب درمان سریع دندان درد در شب هستند و به شدت کاربرد دارند. شما برای درمان می توانید از شستشو با نمک ، میخک و یا سیر استفاده کنید و تاثیر آن را به چشم ببینید. با اینحال از روش های فوری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید. استفاده از داروهایی مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین)، استامینوفن (تیلنول) و آسپرین می‌تواند درد خفیف دندان را تسکین دهد.
  2. سر خود را بالا نگه دارید. قرار دادن سر بالاتر از بدن می‌تواند از هجوم خون به سر شما جلوگیری کند.
  3. از خوردن غذاهای اسیدی، سرد یا سفت قبل از خواب خودداری کنید.
  4. دندان‌های خود را با دهانشویه بشویید.
  5. قبل از خواب از کیسه یخ استفاده کنید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک امکان مشاوره آنلاین با متخصص دندانپزشک است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی  ویزیت آنلاین  دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

مسکن قوی دندان درد خانگی

دندان درد ممکن است نیمه شب و یا صبح زود شما را درگیر کند، اما به نظر می‌رسد که شدت آن در شب بیشتر می‌شود. یکی از دلایلی که ممکن است باعث بروز این اتفاق شود، این است که وقتی فرد دراز می‌کشد، خون به سمت سرش جاری می‌شود. این خون اضافی در ناحیه سر ممکن است درد و فشاری را که افراد در دندان خود احساس می‌کنند، افزایش دهد. از این رو در زمان درد مسکن قوی دندان درد خانگی بهترین راه ممکن برای تسکین درد دندان است. معمولا دندانپزشکان چند گزینه را به بیماران توصیه می‌کنند که این گزینه‌ها عبارتند از:

  • ایبوپروفن
  • ناپروکسن
  • آسپرین
  • استامینوفن

بسیار مهم است بدانید که مسکن قوی دندان درد خانگی برای همه مناسب نیستند. قبل از استفاده از داروهای مسکن OTC یا بدون نسخه، باید عوارض جانبی و تداخلات دارویی آن‌ها را در نظر بگیرید.

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.