دندانپزشکی

نحوه انجام بلیچینگ دندان در خانه

نحوه انجام بلیچینگ دندان در خانه

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی است. در این روش با استفاده از مواد شیمیایی، رنگدانه‌ها و لکه‌هایی را که روی سطح دندان‌ها تشکیل شده‌اند، بهبود یافته و رنگ دندان‌ها روشن‌تر می‌شود. این روش معمولاً توسط دندانپزشکان انجام می‌شود و ممکن است به صورت خانگی نیز انجام شود. ما در این مطلب ازپزشک  به نحوه انجام بلیچینگ دندان در خانه، سفیدی دندان و سفید کردن دندان زرد با کمک بلیچینگ دندان اشاره خواهیم کرد. با اینحال بهتر است  قبل از شروع هرگونه روش بلیچینگ دندان، با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بررسی کامل وضعیت دندان‌ها و مطلع سازی در مورد گزینه‌ها و روش‌های مناسب برای شما انجام شود. در صورت نیاز به ویزیت آنلاین با دندانپزشک می توانید اپلیکیشن ازپزشک را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید و از بهترین پزشک مشاوره بگیرید.

 

بلیچینگ دندان در خانه

بلیچینگ دندان در خانه ممکن است با استفاده از محصولاتی که در داروخانه یا فروشگاه‌های آنلاین در دسترس هستند، انجام شود. این محصولات معمولاً شامل ژل‌های حاوی پراکسید هیدروژن یا کربامید پراکسید هستند که به عنوان عامل بلیچینگ عمل می‌کنند. قبل از شروع بلیچینگ دندان در خانه، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید و وضعیت دندان‌هایتان بررسی شود. همچنین، حتماً دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌ های مربوط به استفاده صحیح این محصولات را به دقت دنبال کنید. برای اطمینان بیشتر، ممکن است بهتر باشد بلیچینگ دندان را توسط یک دندانپزشک حرفه‌ای انجام دهید تا مطمئن شوید که روش مناسبی برای شما استفاده می‌شود و بدون خطرات احتمالی صورت می‌گیرد.

 

سفیدی دندان

سفیدی دندان

 

سفید کردن دندان در خانه

برای سفید کردن دندان در خانه، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از کیت بلیچینگ خانگی: این کیت‌ها شامل ژل بلیچینگ و تسمه یا تراشه‌هایی هستند که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. معمولاً ژل‌های حاوی پراکسید هیدروژن را بر روی تسمه‌ها یا تراشه‌ها قرار می‌دهید و آنها را بر روی دندان‌ها قرار می‌دهید. برای استفاده صحیح، دستورالعمل‌های مراحل بلیچینگ را به دقت دنبال کنید.
  2. استفاده از مواد طبیعی: می‌توانید از برخی مواد طبیعی مانند سود و پاپایا استفاده کنید. برای این منظور، مقداری سود یا پاپایا را خرد کرده و روی دندان‌ها مالش دهید. سپس ده تا پانزده دقیقه منتظر بمانید و دندان‌ها را با آب بشویید.

مهم است به دنبال استفاده صحیح از هر روش باشید و اگر مشکلاتی وجود دارد یا نتایج مطلوب را به دست نمی‌آورید، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

سفید کردن دندان زرد

سفید کردن دندان‌های زرد می‌تواند با استفاده از روش‌های زیر در خانه و یا مطب پزشک انجام شود:

  • بلیچینگ دندان: از کیت‌های بلیچینگ خانگی یا کیت‌های بلیچینگ حرفه‌ای که توسط دندانپزشکان ارائه می‌شوند، استفاده کنید. این کیت‌ها شامل ژل بلیچینگ با غلظت مورد نیاز هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و به مدت زمان مشخصی باقی می‌ماند. با این روش می‌توانید دندان‌های خود را بهبود بخشید و رنگ زرد را کاهش دهید.
  • پاست بیکربنات سدیم و آب لیمو: می‌توانید مقداری بیکربنات سدیم را با چند قطره آب لیمو ترکیب کرده و به عنوان پاست بر روی دندان‌هایتان مالش دهید. بیکربنات سدیم خواص خوبی برای از بین بردن لکه‌های زرد دندان دارد، اما باید به اندازه کافی ملایم باشد تا به ایجاد سایه یا خراش روی سطح دندان منجر نشود.
  • مصرف مواد طبیعی: مصرف مواد طبیعی مانند سیب، پرتقال و توت فرنگی که حاوی اسیدهای طبیعی هستند، می‌تواند به سفید کردن دندان‌ها کمک کند. می‌توانید این میوه‌ها را خام یا به صورت آبمیوه مصرف کنید.

 

<yoastmark class=

 

مهم است بدانید که هر شخص دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و نتایج ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که دندان‌هایتان به طور قابل توجهی زرد هستند و روش‌های خانگی نتایج مطلوب را به دست نمی‌دهند، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید و مشاوره بگیرید.

 

نحوه انجام بلیچینگ دندان در خانه

برای انجام بلیچینگ دندان در خانه، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  • خرید کیت بلیچینگ خانگی: ابتدا باید یک کیت بلیچینگ خانگی را از داروخانه یا فروشگاه آنلاین تهیه کنید. این کیت شامل ژل بلیچینگ و سازه‌هایی مانند تسمه‌ها یا تراشه‌ها است.
  • مطالعه دقیق دستورالعمل: مهم است دستورالعمل استفاده را به دقت مطالعه کنید. هر کیت بلیچینگ ممکن است دستورالعمل‌های خاص خود را داشته باشد، بنابراین حتماً راهنمایی‌ها و مراحل مشخص شده را دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش درمان دندان درد خانگی

 

  • آماده‌سازی ژل بلیچینگ: ژل بلیچینگ را با توجه به دستورالعمل آماده کنید. معمولاً ژل را بر روی تسمه‌ها یا تراشه‌ها قرار می‌دهید و آنها را در دهان قرار می‌دهید.
  • زمان مورد نیاز: زمانی که تسمه‌ها یا تراشه‌ها روی دندان‌ها قرار گرفتند، باید به مدت زمان مشخصی صبر کنید. معمولاً زمان مشخصی برای هر جلسه مشخص می‌شود، که ممکن است حدود 30 دقیقه تا یک ساعت باشد.
  • شستشوی دهان: پس از اتمام زمان مقرر، تسمه‌ها یا تراشه‌ها را از دندان‌ها بردارید و دهان خود را با آب بشویید تا ژل بلیچینگ را تماماً از دندان‌ها پاک کنید.

برای سفید کردن دندان زرد مهم است دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید و از رعایت همه احتیاط‌ها و موارد ایمنی نیز اطمینان حاصل کنید. در صورت بروز هرگونه تحسس، سوزش یا عوارض دیگر، فوراً با دندانپزشک خود مشورت کنید.

 

مزایای بلیچینگ دندان در خانه

  • مقرون به صرفه تر است
  • نیازی به مراجعه حضوری به مطب دندانپزشک ندارد
  • برای برخی که تحمل ورقه لاستیکی رابر دم که در مطب دندانپزشکی برای جلوگیری از مالیده شدن ژل به لثه ها استفاده می شود را ندارند، قابل تحمل تر است.

 

 عوارض بلیچینگ دندان در خانه

  • اینکه محصول خوب یا معمولی را برای بلیچینگ انتخاب کنید هیچ فرقی ندارد، چراکه در هر صورت اگر مراقب نباشید و مواد شیمیایی با لثه تماس پیدا کند، باعث تحریک و حساسیت می شود.
  • احتمال سوختگی در لثه وجود دارد.
  • برخی محصولات سفید کننده ممکن است برای مینای دندان ضرر داشته باشند و باعث از بین رفتن آن شوند.
  • این روش برای کسانی که می خواهند دندانهایشان فورا سفید شوند مناسب نبوده و زمان بر است.
  • اگر از پلاک آماده استفاده کنید احتمال این که اندازه دندانهایتان نباشد و مقداری از ژل بلیچینگ بیرون زده و با لثه تماس پیدا کند زیاد است.
  • در صورت استفاده از ژل و پلاک ممکن است لثه حساس شده یا تاول بزند.

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.