رژیم و تغذیه

خواص شکر قهوه ای برای لاغری چیست؟

خواص شکر قهوه ای برای لاغری چیست؟

خواص شکر قهوه ای برای لاغری

در هر محیط آشپزی، شکر به عنوان یک همراه ضروری است که شیرینی دلپذیری را به زندگی روزمره ما می بخشد. با این حال، شکر قهوه‌ای ارگانیک خود را بیش از یک عامل شیرین‌کننده لذت بخش در میان طیف وسیعی از انواع قند موجود متمایز می‌کند. شکر قهوه ای علاوه بر طعم دلپذیرش، دارای مزایای سلامتی فراوانی است که اغلب نادیده گرفته می شوند. این فواید شکر قهوه‌ای برای سلامتی فراتر از افزودن شیرینی به زندگی شماست. در این مقاله به بررسی خواص شکر قهوه ای برای لاغری می پردازیم.

از خواص درمانی شکر قهوه ای می توان به آنتی اکسیدانی قوی و تأثیر مثبت آن بر سلامت دستگاه گوارش گرفته تا توانایی آن در بهبود خلق و خو و داشتن پوست سالم اشاره کرد. جالب است که حتی می توانیم از شکر قهوه ای برای کاهش وزن استفاده کنیم.

 

خواص شکر قهوه ای برای لاغری

آیا قند قهوه ای چاق کننده است ؟ آیا می دانستید که می توانیم از شکر قهوه ای برای کاهش وزن استفاده کنیم؟ فراتر از شمارش کالری آن، فواید شکر قهوه ای نیز نهفته است. سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم پتاسیم، آهن ،منیزیم است که همگی برای بدن سالم ضروری هستند. بنابراین، وقتی مقداری شکر قهوه‌ای روی بلغور جو دوسر خود می‌پاشید یا آن را به پخت خود اضافه می‌کنید، در واقع به تقویت بدن خود کمک می‌کنید. شکر قهوه‌ای برای کاهش وزن یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند مصرف کالری خود را بدون دست کشیدن از طعم آن محدود کنند.

 

خواص درمانی شکر قهوه ای

خواص درمانی شکر قهوه ای

 

شکر قهوه ای  می تواند به تنظیم سطح انرژی کمک کند. زیرا شاخص گلیسمی پایینی دارد که باعث آزاد شدن انرژی ثابت و متوسط ​​می شود. در نتیجه، از افزایش و کاهش ناگهانی انرژی جلوگیری می کند و منبع انرژی پایدارتری را ارائه می دهد. بررسی کالری موجود در 1 قاشق چایخوری کالری شکر قهوه ای (15 کالری) تعادل ظریفی بین مزه و ملاحظات رژیمی را نشان می دهد. از شکر قهوه ای برای کاهش وزن در حد اعتدال استفاده کنید و آن را به عنوان یک مکمل خوشمزه و مغذی برای سبک زندگی سالم انتخاب کنید .

 

پیشنهاد مقاله: خواص چای ماسالا برای لاغری + طرز تھیه

کالری شکر قهوه ای

اگرچه شکر قهوه‌ای کالری دارد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که کالری آن کمتر از شکر سفید است. در مشخصات تغذیه ای شکر قهوه ای کالری و کربوهیدرات بالایی دارد. همچنین حاوی مقدار بسیار کمی از ریز مغذی ها مانند کلسیم، مس و آهن است.

یک قاشق چایخوری شکر قهوه ای بسته بندی شده حاوی مواد مغذی زیر است:

  • 17.5 کالری
  • 4.5 گرم کربوهیدرات
  • 3.8 میلی گرم کلسیم
  • 0.002 میلی گرم مس
  • 0.033 میلی گرم آهن
  • 0.4 میلی گرم منیزیم
  • 0.003 میلی گرم منگنز
  • 0.006 میلی گرم اسید پانتوتنیک
  • 6.1 میلی گرم پتاسیم
  • 0.05 میکروگرم سلنیوم
  • 0.002 میلی گرم ویتامین B6

 

شکر قهوه ای در مقابل شکر سفید

شکر قهوه ای و سفید انواعی هستند که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند با مواد، طعم و کاربردهای متفاوت. شکر سفید اغلب به دلیل فرآوری شدن و کمبود مواد مغذی مورد انتقاد قرار می گیرد. فرآیند تصفیه شکر سفید، ملاس را از بین می برد و در نتیجه کریستال های ساکارز خالص فاقد هر گونه مواد مغذی ضروری است. با این حال، شکر قهوه‌ای برای سلامتی مفید است و آن را به انتخابی  سالم تر تبدیل می‌کند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص تغذیه و رژِم درمانی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

ویژگی های شکر قهوه ای

  • شکر قهوه ای، مخلوط تیره و غلیظی از شکر سفید و ملاس، طعم و رنگ منحصر به فردی دارد.
  • شکر قهوه‌ای، از قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره، طعمی غنی‌تر و پیچیده‌تر با رایحه کارامل و تافی دارد.
  • استفاده از شکر قهوه‌ای طعم غنی‌تر و بافت مرطوب‌تری را در برخی از کوکی‌ها، کیک‌ها و سس‌های باربیکیو ایجاد می‌کند.
  • از طرف دیگر شکر قهوه ای به دلیل داشتن ملاس حاوی مقادیر کمی مواد معدنی نیز است.
  • شکر قهوه ای 15 کالری در هر قاشق چای خوری (4 گرم) دارد.

 

ویژگی های شکر سفید

  • شکر سفید که از نیشکر یا چغندر به دست می آید، کریستال ساکارز خالص است.
  • شکر سفید طعم خنثی و شیرینی دارد.
  • شکر سفید خشک تر و ذرات آن ریزتر است.
  • شکر سفید در دستور العمل های شیرینی بدون هیچ طعم اضافی استفاده می شود.
  • شکر سفید همچنین انرژی را از طریق ساکارز تامین می کند اما فاقد ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.
  • شکر سفید 16.3 کالری در هر قاشق چای خوری دارد.

 

مضرات شکر قهوه ای

مضرات شکر قهوه ای

 

نحوه مصرف شکر قهوه ای

شکر قهوه ای را می توان بدر دستور العمل های مختلف جایگزین شکر سفید کرد و هم طعم و هم ارزش غذایی را افزایش داد. با این وجود، لازم است در مقدار آن احتیاط کنید تا از استفاده بیش از حد شیرینی روی ظرف جلوگیری شود. شکر قهوه ای به دلیل داشتن ملاس، رطوبت بیشتری دارد و اگر به درستی نگهداری نشود، سفت می شود.

 

پیشنهاد ویژه: ۲۰ نوع از غذاهای رژیمی برای لاغری شکم

 

شکر قهوه ای در چه غذاهایی استفاده می شود ؟

شکر قهوه ای یک ماده بسیار رایج در پخت است. از آن به عنوان یک شیرین کننده استفاده می شود که طعم کاراملی را به غذای پخته شده می دهد. می توان از آن در کیک، پودینگ  استفاده کرد زیرا نتیجه مرطوب تری را ارائه می دهد. به دلیل بافت ترد شکر قهوه ای، معمولاً به عنوان رویه روی پودینگ ها قرار می گیرد تا هنگام پخت رویه ای حباب دار و در عین حال ترد به دست آید. پودر شکر قهوه ای را می توان روی بلغور جو دوسر و غلات قرار داد تا طعم آنها را تقویت کند و در عین حال شیرینی به آن اضافه شود.

توپ های موسلی ترکیبی از غلات سالم و شکر قهوه ای است که یک میان وعده خوشمزه را تشکیل می دهد.

بسیاری از سس ها و وینیگرت ها برای سالاد از شکر قهوه ای به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده خود استفاده می کنند. شیرینی بسیار دلپذیری به سس سالاد فرانسوی و سس باربیکیو می دهد. شکر قهوه ای می تواند جایگزین شکر قهوه باشد. با توجه به ملاس موجود در قهوه، طعم بسیار غنی می دهد. دلیل اضافه کردن شکر قهوه‌ای به کلوچه‌ها این است که لطیف‌تر و جویدنی‌تر شوند. این به این دلیل اتفاق می افتد که رطوبت حاصل از شکر به شیرینی ها جذب می شود. ترکیب دارچین و شکر قهوه ای یک ترکیب ستاره ای است. از ترکیب آن ها ، رول دارچینی با بو و طعم فوق العاده ای می سازند.

 

شکر قهوه ای برای کبد چرب

شیرین کننده های طبیعی مستقیماً با کبد چرب غیر الکلی مرتبط نبوده اند و برعکس، برخی از آنها مانند استویا و ترهالوز ممکن است اثر محافظتی داشته باشند. قندها و پلی ال های کمیاب را می توان با خیال راحت استفاده کرد و دارای مزایای قابل توجهی از جمله اثر آنتی اکسیدانی و کنترل بهینه قند خون است. شکر تصفیه شده باعث افزایش تری گلیسیریدمی و تجمع چربی در کبد بدون نشانه ای از آسیب بافتی می شود. با این حال تحقیقات نشان می دهد مصرف شکر تصفیه شده نسبت به شکر قهوه ای تأثیر مخرب تری بر سلامتی دارد.

مصرف شکر قهوه ای خطر تجمع چربی غیر الکلی در کبد را در مقایسه با مصرف شکر تصفیه شده کاهش می دهد.

 

مضرات شکر قهوه ای

شکر قهوه ای تا زمانی که به مقدار محدود مصرف شود، بی خطر است و به خوبی تحمل می شود. با این حال، اگر به مقدار زیاد مصرف شود ممکن است خطر افزایش وزن، عفونت های قارچی و دیابت را افزایش دهد.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.asmitaorganicfarm.com/blog-aof/benefits-of-brown-sugar-vs-white-sugar/
  2. https://www.tarladalal.com/article-uses-of-brown-sugar-319
  3. https://draxe.com/nutrition/brown-sugar/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.