رژیم و تغذیه

تاثیر خواص زردآلو برای لاغری

تاثیر خواص زردآلو برای لاغری

خواص زردآلو برای لاغری

میوه ها و سبزیجات شاید برخی از بهترین مکمل هایی هستند که می توانید به رژیم کاهش وزن خود اضافه کنید. آنها فورا شما را سیر می کنند و کالری زیادی ندارند . همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هستند. یکی از میوه های عالی که باید حتما در رژیم لاغری خود بگنجانید زردآلو است. تاثیر خواص زردآلو ناشتا و با معده خالی بهتر است. در این مقاله به تاثیر خواص زردآلو برای لاغری می پردازیم.

 

فواید زردآلو برای لاغری

 فیبر

زردآلو تازه و خشک هر دو منبع خوبی از فیبر هستند. از آنجایی که فیبر بیشترین زمان را برای تجزیه و هضم دارد، برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. اگر احساس سیری می کنید، احتمال کمتری دارد که دیگر غذاهای چاق کننده را بخورید.

 

سلامت دستگاه گوارش

از خواص زردآلو برای لاغری می توان گفت که زردآلو می تواند برای گوارش شما معجزه کند و از اختلالات معده جلوگیری کند. زردآلو سرشار از فیبر است و “محتوای فیبر بالا به منظم بودن روده کمک می کند، که می تواند از یبوست و حتی سرطان روده جلوگیری کند. سلامت دستگاه گوارش برای متابولیسم خوب، ضروری است. هضم بد مانع از توانایی ما درجذب مناسب مواد مغذی می شود. همچنین مدفوع به خوبی دفع میشود  و منجر به کاهش متابولیسم و ​​کاهش وزن می شود.

 

فواید زردآلو

فواید زردآلو

 

کالری کم

از خواص زردآلو برای لاغری می توان گفت که زردآلو در هر 100 گرم تنها 48 کالری دارد که آن را به یک مکمل عالی کم کالری برای رژیم کاهش وزن شما تبدیل می کند. زردآلو می تواند برای چندین ساعت شما را سیر کند، بدون اینکه بر میزان کالری شما تأثیر بگذارد و هوس را کنترل می کند.

 

پیشنهاد مقاله: فواید سرکه سیب برای لاغری

میوه های لاغری شکم

سیب

سیب به دلیل ارزش کم کالری و محتوای فیبر بالا، جزء میوه های آبدار شیرینی هستند که برای کاهش وزن مناسب هستند.  تحقیقات نشان می‌دهد که میوه‌هایی مانند سیب ضد چاقی هستند، با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند، بیان ژن را تنظیم می‌کنند و انتقال سیگنال بافت‌های چربی را اصلاح می‌کنند.

 

توت ها

گفته می شود که توت ها نیروگاه مواد مغذی هستند. توت فرنگی، زغال اخته و تمشک میوه های خوشمزه ای هستند که می توان از آنها به عنوان میان وعده های سالم استفاده کرد. تحقیقات نشان داده است که توت ها دارای پتانسیل ضد چاقی هستند و که به سرعت احساس سیری کنید، اشتها را مهار کرده و مصرف غذا را کاهش می دهد.

 

موز

یکی از رایج ترین میوه ها، موز است که سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، پتاسیم، منیزیم، منگنز و فیبر است و به مبارزه با کلسترول بالا و تنظیم سطح انسولین کمک می کند و آن را به یک میان وعده ایده آل تبدیل می کند.

 

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از فیبر، ویتامین A و ویتامین C است. طبق تحقیقات، خوردن گریپ فروت می تواند به کاهش چربی شکم و تنظیم فشار خون کمک کند. از آنجایی که شاخص قند پایینی دارد، می‌توان آن را یک میان وعده سالم برای افراد دیابتی نیز دانست.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک امکان ویزیت آنلاین بیمار توسط پزشک متخصص است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

پرتقال

پرتقال به عنوان یک مرکبات، کالری کمی دارد و فیبر و ویتامین بالایی دارد و می تواند به شما احساس سیری دهد زیرا تقریباً 87٪ آب دارد. پرتقال منبعی غنی از فیبر است که به حرکت آرام روده و کاهش وزن کمک می کند.

 

کیوی

میوه کیوی بسیار غنی از مواد مغذی است و منبع استثنایی ویتامین E، ویتامین C، فیبر و فولات است و کالری کمی دارد. کیوی به میزان قابل توجهی در سوزاندن چربی شکم و کاهش سایز کمک می کند. همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی دارد که برای افراد دیابتی مناسب است.

 

خواص زردآلو ناشتا

خواص زردآلو ناشتا

 

زردآلو برای دیابت ضرر دارد؟

به طور کلی زردآلو می تواند انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد. و با شاخص گلیسمی پایین است ، به این معنی که در هنگام مصرف باعث افزایش سریع سطح قند خون نمی شوند. علاوه بر این، زردآلو منبع خوبی از فیبر است. می تواند به تنظیم سطح قند خون و بهبود کنترل کلی گلوکز خون کمک کند.

البته به کسانی که دیابت دارند توصیه می شود که زردآلو تازه و رسیده را به جای زردآلو خشک مصرف کنند.همچنین مطمئن شوید که اعتدال را رعایت کنید.

 

آیا زردآلو باعث چاقی می شود؟

خواص زردآلو برای چاقی به این صورت است که زردآلوی خشک یکی از بهترین میوه های خشک است که می توانید هنگام افزایش وزن مصرف کنید. آنها کالری بالایی دارند و حاوی فیبر غذایی خوبی هستند که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. علاوه بر این، آنها مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند که می‌توانند به سلامت کلی و در عین حال افزایش وزن کمک کنند. با مصرف 100 گرم زردآلو، 241 کالری دریافت می کنید.

زردآلو خشک علاوه بر محتوای غذایی آن، به راحتی به عنوان میان وعده یا مکمل غذایی در رژیم غذایی شما گنجانده می شود. می توان آم را به صورت خام خورد یا به سالاد یا اسموتی اضافه کرد تا مغذی بیشتری داشته باشد. می توانید آنها را به محصولات پخته شده اضافه کنید تا یک خوراکی خوشمزه با کالری و فیبر اضافی برای افزایش وزن داشته باشید.

 

پیشنهاد ویژه: معجزه گیاه به لیمو و تاثیر آن بر روی پوست و لاغری

خواص زردآلو برای قلب؟

  • زردآلو سرشار از ترکیبات گیاهی محافظ و مواد مغذی آنتی اکسیدانی است که در مبارزه با بیماری قلبی موثر شناخته شده است. همچنین باعث  کاهش کلسترول بد یا LDL  می شود که یک عامل خطر برای بیماری قلبی در نظر گرفته می شود.
  • زردآلو منبع عالی بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله بتا کاروتن و ویتامین های A، C و E است.
  • زردآلو سرشار از گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنل به نام فلاونوئیدها هستند که نشان داده شده است در برابر بیماری‌هایی از جمله دیابت و بیماری قلبی محافظت می‌کنند.
  • فلاونوئیدهای اصلی زردآلو عبارتند از اسیدهای کلروژنیک، کاتچین ها و کورستین. این ترکیبات برای خنثی کردن رادیکال های آزاد، که ترکیبات مضری هستند که به سلول های شما آسیب می رسانند و باعث استرس اکسیداتیو می شوند، کار می کنند. استرس اکسیداتیو با چاقی و بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی مرتبط است.

 

مضرات زردآلو

مصرف معمولی میوه زردآلو برای مصرف کنندگان مضر نیست. با این حال، خوردن بیش از حد هسته زردآلو خام ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. ترکیبی به نام آمیگدالین در هسته زردآلو وجود دارد. این ترکیب پس از مصرف به سیانید تبدیل می شود. مسمومیت با سیانید می تواند منجر به تهوع، سردرد، تشنگی، بی حالی، عصبی بودن، تب، درد مفاصل، درد عضلانی و کاهش فشار خون شود. در موارد شدید می تواند کشنده باشد.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.ndtv.com/food/apricots-for-weight-loss-why-should-you-eat-this-furry-fruit-to-cut-belly-fat-1957641
  2. https://www.healthline.com/nutrition/apricots-benefits
  3. https://pharmeasy.in/blog/ayurveda-uses-benefits-side-effects-of-apricot/
  4. https://www.acko.com/health-insurance/health-guides/fruits-for-weight-loss/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.