زنان و زایمان

چگونه جواب آزمایش بارداری را بخوانیم؟

چگونه جواب آزمایش بارداری را بخوانیم؟

جواب آزمایش بارداری

چگونه جواب آزمایش بارداری را بخوانیم: خیلی اوقات با تاخیر قاعدگی به فکر آزمایش بارداری می افتیم. برخی از تست‌های بارداری حساس‌تر از سایر تست‌ها هستند و می‌توانند بارداری را چند روز قبل از تاخیر قاعدگی تشخیص دهند. خط مثبت پر رنگ نشان دهنده حامله بودن شما و نبود خط نشانه منفی بودن تست است.

 اما پس از انجام آزمایش خانگی، ممکن است متوجه یک خط مثبت ضعیف شوید. در برخی از تست های بارداری خانگی، یک خط به معنای منفی بودن تست است و شما باردار نیستید، و دو خط به معنای مثبت بودن تست و بارداری شماست. از سوی دیگر، یک خط مثبت ضعیف ممکن است شما را به شک بیاندازد.

یک خط مثبت ضعیف غیر معمول نیست و چند توضیح ممکن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: تست بارداری خانگی با جوش شیرین

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره آنلاین متخصص زنان را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی ویزیت آنلاین رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

جواب آزمایش بارداری مثبت ضعیف

خواندن جواب آزمایش بارداری مثبت : اگر یک تست بارداری خانگی انجام دهید و نتایج یک خط مثبت به وضوح قابل تشخیص را نشان دهد، احتمال باردار بودن شما بسیار زیاد است.

اما در موارد دیگر، خط مثبت کم رنگ به نظر می رسد. در این موارد، یک خط  مثبت ضعیف می تواند به دلیل سطوح پایین هورمون بارداری گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) ایجاد شود.

به محض باردار شدن، بدن شما شروع به تولید hCG می کند. با جلوتر رفتن بارداری، سطح هورمون افزایش می یابد.

تست بارداری خانگی برای تشخیص این هورمون است. اگر hCG در ادرار شما وجود داشته باشد، نتیجه آزمایش مثبت خواهید داشت. توجه به این نکته مهم است که هرچه hCG در خون شما بیشتر باشد، دیدن و خواندن یک خط مثبت در یک آزمایش خانگی آسان تر است.

برخی از زنان در اوایل بارداری تست حاملگی خانگی انجام می دهند. اغلب پس از اولین تاخیر قاعدگی…

اگرچه hCG در ادرار آنها وجود دارد، اما سطح هورمون آنها کمتر است و در نتیجه تست بارداری با خط کم رنگ مثبت می شود. این زنان باردار هستند، اما زمان زیادی نیست.

 

آزمایش بارداری بتا

عکس جواب آزمایش بارداری مثبت

 

تست حاملگی منفی

خواندن جواب آزمایش بارداری منفی: انجام تست بارداری خانگی و  یک خط مثبت ضعیف همیشه به معنای بارداری شما نیست. گاهی اوقات، چیزی که به نظر می رسد یک خط مثبت است، در واقع یک خط تبخیر است. این خطوط گمراه کننده می توانند ظاهر شوند زیرا ادرار از روی کاغذ تست تبخیر می شود.

اگر خط تبخیر ضعیفی در تست بارداری خانگی شما ایجاد شود، ممکن است به اشتباه فکر کنید که باردار هستید.

تعیین اینکه آیا این خط ضعیف یک نتیجه مثبت است یا یک خط تبخیر منفی می تواند دشوار باشد. تفاوت اصلی این است که خط تبخیر چند دقیقه پس از زمان توصیه شده برای بررسی نتایج آزمایش ظاهر می شوند.

اگر تست بارداری خانگی انجام می دهید، مهم است که دستورالعمل ها را بخوانید و به دقت دنبال کنید.  به شما اطلاع می دهد که چه زمانی باید نتایج آزمایش خود را بررسی کنید، که بسته به سازنده و برند کیت می تواند در عرض سه تا پنج دقیقه باشد.

اگر نتایج خود را در بازه زمانی توصیه شده بررسی کنید و یک خط مثبت ضعیف مشاهده کنید، به احتمال زیاد باردار هستید.

از سوی دیگر، اگر تا 10 دقیقه بعد آزمایش را بررسی نکردید، ممکن است یک خط تبخیر باشد، به این معنی که باردار نیستید.

اگر ابهامی در مورد مثبت بودن یا تبخیر بودن یک خط ضعیف وجود دارد، آزمایش بارداری را دوباره انجام دهید یا برای آزمایش خون بارداری اقدام کنید.. 

همچنین انجام آزمایش بارداری خانگی در اول صبح کمک می کند. هرچه ادرار غلیظ تر باشد بهتر است. مطمئن شوید که نتایج را در بازه زمانی مناسب بررسی کرده اید تا از اشتباه خط تبخیر با خط مثبت جلوگیری کنید.

 

از دست دادن بارداری زودرس

یک خط مثبت ضعیف همچنین می تواند نشانه ای از سقط جنین بسیار زودرس باشد، که در 12 هفته اول بارداری و اغلب خیلی زودتر اتفاق می افتد.

اگر بعد از سقط جنین تست حاملگی خانگی انجام دهید، ممکن است آزمایش شما یک خط مثبت ضعیف را نشان دهد. این به این دلیل است که بدن شما ممکن است هورمون بارداری باقیمانده در خون خود داشته باشد

ممکن است خونریزی شبیه چرخه قاعدگی و گرفتگی خفیف را تجربه کنید. خونریزی ممکن است در زمانی رخ دهد که شما انتظار قاعدگی بعدی خود را دارید، بنابراین ممکن است هرگز از سقط جنین زودرس مطلع نشوید.

اما اگر آزمایش بارداری خانگی را در حین خونریزی انجام دهید وتست یک خط مثبت ضعیف را نشان دهد، ممکن است دچار سقط بارداری شده باشید.

هیچ درمان خاصی وجود ندارد، اما اگر مشکوک به سقط جنین هستید، می توانید با پزشک خود صحبت کنید.

از دست دادن زودهنگام بارداری غیر معمول نیست و در حدود 50 تا 75 درصد از تمام سقط ها رخ می دهد. این سقط جنین اغلب به دلیل ناهنجاری در تخمک بارور  است.

حقیقت این است که زنانی که خیلی زود دچار سقط بارداری شده‌اند، لزوماً مشکلی برای باردار شدن در دفعه بعدی ندارند. بسیاری از زنان در نهایت صاحب نوزادان سالم می شوند، اگرچه سقط مکرر بارداری دلیلی برای ارزیابی بیشتر است.

 

مراحل بعدی

اگر مطمئن نیستید که یک خط ضعیف در تست بارداری نتیجه مثبتی دارد یا خیر، چند روز دیگر یک آزمایش بارداری خانگی دیگر انجام دهید یا برای آزمایش خون بارداری به مطب پزشک و آزمایشگاه بروید.

پزشک شما می تواند نمونه ادرار یا خون بگیرد و با دقت بیشتری تعیین کند که آیا حاملگی رخ داده است یا خیر. اگر فکر می کنید سقط جنین داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید.

 

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

منابع علمی این مطلب

  1. Faint Positive Home Pregnancy Test: Am I Pregnant?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.