ریه

درمان گیاهی سرفه کودکان

درمان گیاهی سرفه کودکان

سرفه کودکان

سرفه واکنش  طبیعی بدن به سوزش و یا باز کردن راه تنفسی مسدود شده است که اغلب با آلرژی، سرماخوردگی و یا آنفولانزا همراه می‌شود. سرفه کودکان ناراحت کننده است و مداوم آن می‌تواند آزار دهنده باشد. به این صورت که سرفه‌ کودکان می‌توانند آنها را در طول شب بیدار نگه دارند و اذیتشان کنند. به همین دلیل درمان گیاهی سرفه کودکان ممکن است بتواند موثر باشد و  تسکین دهنده باشد. درمان گیاهی سرفه نیز حسابی کاربرد دارد و موجب برطرف شدن علائم برای سرفه‌های عمومی می‌گردد. با این حال سرفه کودکان نه تنها کودک بلکه شما را نیز ناراحت می کند و درمان گیاهی می‌تواند یکی از مهم ترین دغدغه این روزها باشد.  در این مطلب ازپزشک به سرفه کودکان در خواب ، سرفه کودکان در شب و سرفه کودکان درمان اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید و در صورت نیاز به ویزیت آنلاین، اپلیکیشن ازپزشک را نصب کنید.

 

سرفه کودکان در خواب

سرفه بخش مهمی از سیستم دفاعی بدن است و به خلاص شدن بدن از شر میکروب ها و محرک های مضر کمک می کند. این حالت انواع مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به مرطوب و خشک اشاره کرد. سرفه های مرطوب خلط یا مخاط تولید می کنند یا به نظر می رسد که در حال تولید هستند. از طرف دیگر، سرفه های خشک بدون خلط هستند. برخی از علل سرفه کودکان در خواب عفونت است. عفونت‌های تنفسی مختلف ویروسی یا باکتریایی می‌توانند به دلیل تحریک و التهاب در مجاری هوایی منجر به سرفه شوند.

 

سرفه کودکان در شب

سرفه کودکان در شب

 

سرفه کودکان در شب

از دیگر دلایل  سرفه کودکان در شب می توان به آلرژی اشاره کرد. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی چیزی بی‌ضرر را با یک مهاجم خارجی اشتباه بگیرد و بیش از حد واکنش نشان دهد.  از این رو آلرژی می تواند  از دلایل سرفه باشد. بهترین راه برای مدیریت آلرژی، اجتناب از چیزهایی است که باعث ایجاد علائم کودک شما می شود. همچنین می‌توانید داروهای آلرژی بدون نسخه (OTC) را امتحان کنید، اما دستورالعمل‌های محصول را دنبال کنید و مطمئن شوید که برای سن و اندازه کودک شما مناسب است. اگر به نظر می رسد کودک شما اغلب آلرژی دارد، ممکن است بخواهید به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند آلرژن های بالقوه را محدود کنید و یک برنامه مدیریت طولانی مدت را توصیه کنند.

 

بیشتر بخوانید: علل و درمان سرفه خلط دار و نکاتی که از آن پیشگیری می کند

 

سرفه‌های مکرر می‌تواند یکی از علائم آسم در کودکان باشد. سرفه ممکن است در شب یا هنگام بازی بیشتر باشد. همچنین ممکن است هنگامی که کودکتان نفس می‌کشد یا بیرون می‌دهد صدای سوت را بشنوید. در برخی موارد، سرفه مزمن ممکن است تنها علامت آسم باشد. به این بیماری آسم سرفه واریانته می‌گویند. داروهای آسم به کاهش التهاب در مجاری هوایی کودک کمک می‌کند. قرار گرفتن در معرض برخی محرک‌ها هم می‌تواند باعث التهاب گلو شود و منجر به سرفه شود. محرک‌های رایجی که می‌توانند باعث سرفه شوند عبارتند از دود سیگار، اگزوز خودرو، آلودگی هوا و هوای خیلی سرد یا خشک. اگر کودک به طور مکرر در معرض یک عامل تحریک کننده قرار گیرد سرفه مزمن می شود. اگر کودک آلرژی یا آسم داشته باشد، ممکن است بیشتر مستعد تحریک شود. سرفه‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض محرک‌ها معمولاً پس از حذف محرک برطرف می‌شوند.

 

سرفه کودکان درمان

سرفه کودکان درمان

 

درمان سرفه کودکان

به طور کلی سرفه بهبود یافته و درمان می شود.  داروهای سرکوب کننده‌ سرفه می‌تواند برای کودکان به خصوص در سنین زیر ۶ سال زیان‌آور باشد. همچنین برای مصرف دارو در کودکان باید دوز مصرفی دارو توسط پزشک تعیین شود. به طور کلی درمان بستگی به عامل ایجاد کننده‌ آن دارد. اقداماتی که در منزل می‌توانیم برای کودکمان انجام دهیم تا به بهبودی آن کمک کند شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از دستگاه بخور چراکه هوای خشک می‌تواند باعث تشدید سرفه کودکمان شود. از این رو بهتر است دستگاه بخور سرد کنار جایی که کودکمان می‌خوابد قرار دهیم.
  • تنفس در بخار آب گرم که برای این کار باید اجازه دهیم کودکمان در بخار آب گرم حمام تنفس کند. این کار به نرم شدن مخاط کمک کرده و باعث می‌شود راحت‌تر بخوابد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

  • خوردن خوراکی‌های سرد مثل بستنی باعث می‌شود گلوی کودکمان که در اثر سرفه ممکن است آسیب دیده باشد بهتر شود.
  • استفاده از محلول سالین مثل اسپری بینی باعث نرم شدن مخاط بینی شده و کودک را وادار می‌کند بیشتر بینی خود را تخلیه کند. اگر کودکمان کوچک است می‌توانیم از یک ساکشن یا مکنده استفاده کنیم تا محلول وارد مجاری تنفسی نشود.
  • و در انتها اینکه کودکمان را به خوابیدن و داشتن استراحت کافی تشویق کنیم تا از این طریق به بهبودی آنها کمک کنیم.

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.