جنسی

رابطه جنسی در دوران بارداری + مشاوره روانشناسی آنلاین

رابطه جنسی در دوران بارداری + مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوره روانشناسی آنلاین

هرگاه طی مقاربت جنسی سلول های جنسی نر و ماده با یکدیگر ترکیب شوند سلول تخم پدید میاید که به مدت چند روز در لوله رحمی و سپس در رحم باقی مانده تا نهایتا در جدار داخلی رحم جایگزین گردد. به جایگزینی و کاشت سلول تخم در جدار داخلی رحم حاملگی یا بارداری می گوییم. زنان باردار در این دوران از لحاظ فیزیکی و روانی احتیاج به حمایت و راهنمایی دارند. مشاوره روانشناسی آنلاین در این دوران در کنار شماست تا دوران بارداری سالمی را پشت سر بگذارید.

 

پیشنهاد مقاله: نحوه انجام تست بارداری خانگی

در بارداری تا چند ماهگی میتوان رابطه داشت؟

یکی از سوالاتی که درهمسران باردار به وجود می‌آید این است که در بارداری تا چند ماهگی میتوان رابطه داشت؟

در ادامه مطلب به جواب این سوال میپردازیم. در یک بارداری معمولی و کم خطر رابطه جنسی و دخول موردی ندارد. اگر پزشک شما موانعی برای نزدیکی شما در نظر نگرفته است میتوانید در دوران بارداری هم با رعایت نکات کوچکی رابطه داشته باشید. مشاوره روانشناسی آنلاین پاسخگوی سوالات شما در این دوران است. بارداری یک وضعیت طبیعی است. به ارگاسم رسیدن یا ارضا شدن زنان بارداری در این دوران بلامانع است. با ایجاد رابطه جنسی به جنین آسیبی وارد نمیشود زیرا جنین در کیسه ی آبی که حالت محافظتی دارد قرار دارد و این کیسه از ضربه جلوگیری میکند.

 

مدل نزدیکی در بارداری

مدل نزدیکی در بارداری

 

دهانه رحم راه ارتباطی بین واژن و داخل رحم است. این دهانه به واسطه پلاک موکوسی که پوششی زخیم است از ورود میکروب به واژن و رحم جلوگیری میکند و رابطه خطری برای جنین پیش نمی‌آورد. مشاوره روانشناسی آنلاین به شما خواهد گفت زاویه ی واژن و رحم به صورتی است که با دخول ظربه ای به جنین وارد نمیشود. در جواب سوال در بارداری تا چند ماهگی میتوان رابطه داشت؟ مشاوره روانشناسی آنلاین به شما میگوید که رابطه جنسی در ماه های اول خطری ندارد اما در ماه های آخر میتواند به علت پارگی کیسه آب نوزاد خطر ساز باشد پس بهتر است پوزیشن جنسی خود را تغییر دهید تا در حالت مناسب قرار بگیرید. از چهار ماهگی به بعد تغییر پوزیشن جنسی توصیه میشود.

مدل نزدیکی در بارداری

هر چقدر که به ماه های پایانی بارداری نزدیک تر میشوید مدل نزدیکی در بارداری برای شما تغییر پیدا میکند. توصیه مشاوره روانشناس آنلاین در نوع مدل نزدیکی در بارداری شامل موارد زیر است:

  • سعی کنید از شانزده هفتگی به بعد از خابیدن روی کمر خودداری کنید.
  • پوزیشن پهلو به پهلو از امن ترین مدل نزدیکی در بارداری به حساب میآید.
  • طبق نظر مشاوره روانشناسی آنلاین یکی دیگر از پوزیشن های مناسب دوران بارداری، مدلی است که زن در بالا و مرد در پایین قراردارد، بدین صورت به شکم زن فشار وارد نمیشود.
  • یکی دیگر از مدل نزدیکی در بارداری چهار دست و پا قرار گرفتن زن و قرار گرفتن مرد پشت آن است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

روابط زناشویی در دوران بارداری

شاید شما هم در دوران بارداری عدم رضایت از رابطه جنسی یا به لذت نرسیدن جنسی در این دوران را تجربه کرده باشید یا تجربه کنید. مشاوره روانشناسی آنلاین به شما اطمینان میدهد این حالت طبیعی است، روابط زناشویی در دوران بارداری دست خوش تغییراتی است. اگر احساس لذت جنسی در این دوران را ندارید بهتر است هم آغوشی و مدت معاشقه قبل از رابطه جنسی رو طولانی تر کنید. در دوران بارداری ماساژ عضلانی میتواند از درد عضلانی شما جلوگیری کند و خستگی شما را کم کند، از همسر خود بخواهید شما را ماساژ دهد، این امر باعث بهبود روابط زناشویی در دوران بارداری میشود.

 

روابط زناشویی در دوران بارداری

روابط زناشویی در دوران بارداری

 

پیشنهاد ویژه: رابطه جنسی صبحگاهی و فواید آن با مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته

به دلیل کمبود خواب و زیاد شدن وزن شکم احساس تنگی نفس و خستگی در سه ماه سوم بارداری به وضوح مشاهده می شود. در صورت این خستگی تغییر وضعیت خوابیدن یا نشستن به شما کمک میکند احساس بهتری داشته باشید. در دوران بارداری به علت دلایل گفته شده و تغییرات هورمونی احساس بی حوصلگی و یا خستگی و بهانه گیری در شما به وجود می‌آید، از حالات و توضیح شرایط خود با همسرتان صحبت کنید این امر باعث درک و بهبود روابط زناشویی در دوران بارداری شما میشود. مشاوره روانشناسی آنلاین در دوران بار داری در کنار شماست تا شما را راهنمایی کند که این دوران را بدور از استرس و داشتن روابط زناشویی مناسبی بگذرانید. توصیه میشود در دوران بارداری با پدر و مادر با جنین خود صحبت کنند این امر باعث آرامش و بهبود استحکام خانواده میشود.

 

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

  1. کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان صفحات ۳تا ۱۱/ناهید حسن نژاد مرزونی
  2. کتاب روانشناسی رشد جلد دوم/ فصل چهاردهم صفحات ۱۹۸ تا ۲۰۳/نویسنده لورا برک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.