روانشناسی

رابطه جنسی قبل از ازدواج

رابطه جنسی قبل از ازدواج

رابطه جنسی

رابطه جنسی قبل از ازدواج موضوعی قابل بحث است. بعضی ها اهمیتی نمی دهند، اما خیلی ها هستند که فکر می کنند صبر کردن درست است زیرا چنین عملی می تواند رابطه آنها را خراب کند. در اینجا برخی از مزایا و معایب داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج را بیان میکنیم که ممکن است این رابطه جنسی را برای شما شفاف سازی کند. تصمیم گیری درباره این رابطه بین افراد، فرهنگ ها و دوره های زمانی متفاوت است. مردم ترجیح می دهند در مورد چنین رابطه‌ای صحبت نکنند زیرا ممکن است به جامعه آسیب برساند. شما از خود می پرسید که آیا داشتن رابطه قبل از ازدواج خوب است یا نه؟ رابطه جنسی یکی از مهم ترین بخش های زندگی ماست و به جای نادیده گرفتن باید در اولویت قرار گیرد.

اکثر مردم تجربه رابطه جنسی قبل از ازدواج را انتخاب می کنند، و برخی از افراد احساس می کنند که باید تعهد را در اولویت قرار دهند و بعد از ازدواج چنین رابطه‌ای داشته باشند. هیچ کس اشتباه نمی کند زیرا یک رابطه فیزیکی در عشق نقش مهمی دارد.

 

دلایلی برای رابطه قبل از ازدواج

اینکه آیا می خواهید قبل از ازدواج سکس داشته باشید یا نه باید کاملاً انتخاب شما باشد. هر دونفر باید به جای اینکه خجالتی باشند و یکدیگر را قضاوت کنند در مورد این مسائل باید صحبت کنند. رابطه جنسی همیشه ارتباط بین دو نفر را تقویت می کند بنابراین برای زوج ها بسیار مهم است که در مورد این چیزها صحبت کنند و به رضایت خود اهمیت دهند. به چند دلیل برای سکس قبل از ازدواج در ادامه میپردازیم:

 

سکس قبل از ازدواج

سکس قبل از ازدواج

 

سلامتی جسمی و روانی بهتر زوج

امکان دارد چندین مشکل جنسی دررابطه شما رخ دهد . برخی ممکن است زود گذر باشد و برخی دیگر ممکن است به تلاش یا حتی زمان برای حل کردن نیاز داشته باشند. برخی از مشکلات دائمی هستند.  منطقی است که ببینیم چگونه چنین مشکلاتی را قبل از ازدواج حل می کنید تا زندگی زناشویی خود را با چنین مسائلی سپری نکنید. چیزهایی وجود دارد که دختران باید در مورد پسران در یک رابطه آگاه باشند و همچنین مسائلی که پسران باید راجع به دختران بدانند.

زمانی که به سکس قبل از ازدواج فکر می کنید می توانید بهترین سلامت جسمی را داشته باشید .از این رو روابط فیزیکی در عشق نقش مهمی ایفا می کند و شما می توانید بیشترین سلامت روحی و جسمی خود را قبل از ازدواج داشته باشید. شما می توانید سلامت روانی خوبی داشته باشید زیرا احساسات خود را بهتر به شریک زندگیتان منتقل می کنید. این دلیلی است که رابطه جنسی دو نفر را در سطح عاطفی به هم متصل می کند.

 

پیشنهاد مقاله: راهکار های مقابله با ترس از رابطه جنسی یا واژینیسموس

کشف هویت جنسی

شما می توانید هویت جنسی خود را تعیین کنید. اگر جنبه جنسی خود را کشف نکنید نمی توانید به طور طبیعی رشد کنید و آن را توسعه دهید به این معنی که نمی توانید واقعاً هویت خود را درک کنید. بسیاری از مردم تمایلات جنسی خود را تا زمانی که رابطه جنسی نداشته باشند  و جذب جنس مخالف نشوند کشف نمی کنند.

ارتباط عاطفی بیشتر

سکس معمولاً باعث ارتباط عاطفی بهتر میشود. هر دو نفر با یکدیگر احساس خوشبختی می کنند و این مزیتی است که باعث احساس رضایت میشود. هنگامی که با شریک زندگی خود رابطه دارید به احتمال زیاد ارتباط عاطفی بهتری خواهید داشت.

به طور طبیعی رابطه ای که فاقد فعالیت جنسی است دعواهای بیشتری در آن رابطه وجود دارد زیرا هیچ مکانیسم مقابله ای وجود ندارد. از این رو کیفیت و کمیت روابط فیزیکی قبل از ازدواج با محتوای عاطفی مرتبط است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

دلایلی برای نداشتن سکس قبل از ازدواج

حتما از خود می پرسید که آیا داشتن سکس قبل از ازدواج مشکلی ندارد؟ شما مزایای آن را دیدید. وقت آن است که معایب آن را ببینید و بدانید که چرا قبل از ازدواج نباید سکس داشته باشید.

سکس قبل از ازدواج ایمن نیست

وقتی صحبت از دلایل عدم انجام سکس قبل از ازدواج می شود یکی از این دلایل این است که رابطه ای ایمن نیست. ترس دائمی از بارداری ممکن است وجود داشته باشد و می تواند چالش برانگیز باشد زیرا بدون وجود پیوند قانونی، چندین کشور حتی اجازه سقط جنین را نمی دهند. اگر در مورد اینکه آیا قبل از ازدواج باید رابطه داشته باشید و از آن اجتناب کنید کاملاً استرس دارید، باید یاد بگیرید که چگونه سن مناسب برای ازدواج را بدانید.

ممکن است هرج و مرج زیادی در رابطه وجود داشته  باشد. بنابراین خوب است که ازدواج کنید و سپس فعالیت جنسی داشته باشید.

 

رابطه جنسی قبل از ازدواج

رابطه جنسی قبل از ازدواج

 

خطر فریب خوردن

همیشه خطر فریب خوردن در یک رابطه جنسی قبل از ازدواج وجود دارد و رابطه قبل از ازدواج می تواند وضعیت را بدتر کند. بعد از اینکه از نظر احساسی و جسمی با شریک زندگی ارتباط برقرار می کنید، گذر از همه چیز می تواند استرس زا باشد. این تنها دلیلی است که نباید قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته باشید.

دختران همچنین ممکن است یک سوال داشته باشند: آیا دوست داشتن کسی بیش از حد درست است؟ بله، دوست داشتن بیش از حد می تواند یک عامل آرامش بخش باشد اما شما باید مرزهای خود را حفظ کنید.

 

از دست دادن جذابیت رابطه

هر دو نفر ممکن است در نهایت علاقه خود را نسبت به یکدیگر از دست بدهند خطر از دست دادن جذابیت در روابط خارج از ازدواج وجود دارد.

 

پیشنهاد ویژه: راهنمای تجربه اوج لذت جنسی در رابطه جنسی

عدم رغبت

صمیمیت فیزیکی در یک رابطه بسیار مهم است و زن و شوهر باید از نظر فیزیکی بسیار فعال باشند. اما برای همه چیز در یک رابطه زمان مناسب وجود دارد. وقتی همه چیز گام به گام اتفاق می افتد همیشه سطحی از هیجان وجود دارد. اما در صورتی که زوج‌هایی که در رابطه هستند به سرعت پیش روند ممکن است بی رغبتی و بی حوصلگی رخ دهد که می‌تواند ماهیت رابطه را از دست بدهند.

با دلایل داشتن یا نداشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج آشنا شدید و این موارد میتواند شما را در گرفتن یک تصمیم صحیح کمک کند.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم اشعری

مریم اشعری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب شهبازی چناری

زینب شهبازی چناری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علیرضا فرهاد غیبی

علیرضا فرهاد غیبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زهرا صابری

زهرا صابری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب ذاکر زاده

زینب ذاکر زاده

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.cdc.gov/poxvirus/mpox/pdf/mpox-SaferSex-InfoSheet-508.pdf
  2. https://www.cdc.gov/poxvirus/mpox/pdf/Social-Gatherings-Before-You-Go.pdf
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.