روانشناسی

علت خیانت زنان چیست؟ دلایلی که مردان نادیده می‌گیرند!

علت خیانت زنان چیست؟ دلایلی که مردان نادیده می‌گیرند!

علت خیانت زنان

خیانت می تواند در هر رابطه ای مشکل ایجاد کند. تأثیرات خیانت می تواند طولانی مدت و ویرانگر باشد. کلیشه های فرهنگی به ما می گویند که معمولاً این مردان هستند که به همسران خود خیانت میکنند. با این حال تحقیقات نشان می دهد که تقریباً به اندازه مردان، زنان خیانت می کنند. گفته می‌شود مردان و زنان اغلب به دلایل مختلف خیانت می‌کنند. علت خیانت زنان با مردان متفاوت است. در ادامه میخواهیم به علت خیانت زنان چیست؟ دلایلی که مردان نادیده می‌گیرند! بپردازیم و همچنین دلایل خیانت زنان متاهل را بدانیم.

 

خیانت

هرگونه خیانت می تواند باعث ناراحتی عاطفی شود. اما زمانی که فردی که برای احترام به نیازهای شما و کمک به محافظت از رفاه شما به او وابسته هستید اعتماد شما را نقض می کند ممکن است آسیب های طولانی مدتی را تجربه کنید. آسیب خیانت می تواند بر سلامت جسمی و روانی تأثیر بگذارد. اما تأثیرات خاص می تواند بسته به نوع ضربه متفاوت باشد. به خاطر داشته باشید که همه افراد خیانت را به یک شکل تجربه نمی کنند.

 

خیانت زنان متاهل

خیانت زنان متاهل

 

کشف

کشف خیانت اغلب منجر به موارد زیر می شود:

  • از دست دادن عزت نفس و اعتماد به نفس
  • بی حسی
  • خشم
  • گناه
  • مشکل در کنترل احساسات
  • افکار مزاحم در مورد جزئیات ماجرا
  • از دست دادن اعتماد به دیگران
  • سوء ظن و هوشیاری بیش از حد
  • افسردگی، اضطراب و سایر علائم سلامت روان
  • علائم فیزیکی، از جمله بی خوابی ، درد و ناراحتی معده

 

علت خیانت زنان چیست؟

به طور معمول زنان به یک یا چند دلیل زیر خیانت میکنند و مردان این گزینه ها را معمولا نادیده میگیرند مراحل خیانت زنان به شرح زیر است:

 

پیشنهاد مقاله: نشانه های رضایت زن و مرد از رابطه زناشویی

مورد توجه قرار گرفته نشدن

آنها احساس می کنند که مورد توجه قرار نگرفته و نادیده گرفته شده اند. علت خیانت زنان متاهل بیشتر به این دلیل است که فکر میکنند فقط به آنها مثل یک خانه دار، پرستار بچه یا تامین کننده مالی نگاه می‌شود تا یک همسر. بنابراین آنها به دنبال موقعیتی بیرونی هستند که به جای خدماتی که انجام می دهند آنها را همانگونه که هستند اعتبار بخشد.

 

صمیمیت

آنها هوس صمیمیت دارند. زنان بیشتر از طریق تعامل غیرجنسی و عاطفی (صحبت کردن، خوشگذرانی با هم، متفکر بودن، ساختن یک خانه و زندگی اجتماعی با هم و غیره) بیشتر از فعالیت جنسی، احساس ارزشمندی و ارتباط با دیگران می کنند. وقتی آن‌ها این نوع ارتباط را از طرف شریک اصلی خود احساس نمی‌کنند ممکن است آن را در جای دیگری جستجو کنند.

 

رفع نیازهای دیگران

آنها غرق نیازهای دیگران هستند. تحقیقات اخیر در مورد علت خیانت زنان متاهل نشان می دهد که بسیاری از زنان علیرغم اینکه عمیقاً همسر، خانه، کار و زندگی خود را دوست دارند به هر حال خیانت می کنند. این زنان معمولاً احساس می‌کنند که آنقدر تحت حمایت هستند که مجبورند همیشه همه چیز را برای همه مردم داشته باشند و به دنبال رابطه جنسی خارج از ازدواج به عنوان شکلی جدید از زندگی هستند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

تنهایی

زنان به هر دلیلی می توانند در یک رابطه احساس تنهایی کنند. شاید همسرشان ساعت های طولانی کار کند یا به طور منظم برای کاری سفر کند، یا شاید همسرشان از نظر عاطفی در دسترس نباشد. علت هر چه باشد احساس تنهایی می کنند و از طریق خیانت به دنبال ارتباط می گردند تا خلاء را پر کنند. در نتیجه تشخیص خیانت زن در این مورد بسیار راحت است.

 

تشخیص خیانت زن

 

انتظار بیش از حد

آنها از یک رابطه اولیه بیش از حد انتظار دارند. برخی از زنان انتظارات غیرمنطقی در مورد آنچه که شریک زندگی و رابطه اصلی آنها باید ارائه دهد دارند. آنها از طرف مقابلشان انتظار دارند که تمام نیازهای آنها را در 24 ساعت هفته، 365 روز در سال برآورده کند و وقتی این اتفاق نیفتد به دنبال توجه در جای دیگری هستند. این گزینه نیز علت خیانت زنان است.

 

تجربه تروما

آن‌ها به آسیب‌ها و آزارهای اولیه زندگی پاسخ می‌دهند یا آن‌ها را دوباره به نمایش می‌گذارند. گاهی اوقات زنانی که در اوایل زندگی (یا بزرگسالان) ترومای عمیقی را تجربه کرده‌اند به‌ویژه آسیب‌های جنسی آن ضربه را به عنوان راهی برای تسلط یا کنترل آن دوباره به نمایش می‌گذارند.

 

پیشنهاد ویژه: ۷ اشتباه رایج درباره اورال سکس یا رابطه دھانی

نارضایتی از رابطه جنسی

یکی دیگر از علت خیانت زنان این است که آنها در خانه به اندازه کافی رابطه جنسی رضایت بخش ندارند. یک تصور غلط اجتماعی وجود دارد که فقط مردان از رابطه جنسی لذت می برند. اما بسیاری از زنان نیز از رابطه جنسی لذت می برند و اگر آن را در خانه دریافت نکنند یا به هر دلیلی برایشان لذت بخش نباشد ممکن است آن را در جای دیگری جستجو کنند.

 

ماندن و ادامه دادن؟

از آنجایی که روابط سالم نیاز به اعتماد و تعهد دارد آگاهی می‌تواند تضمین کند که طرف‌های بی‌گناه وقت خود را با شرکای خیانت تلف نمی‌کنند. زمان با ارزش است مطمئن شوید که فرصت را برای صرف آن با شخص مناسب به حداکثر می رسانید.

 

آیا خیانت پایان رابطه است؟

همانند مردان خیانت کار زنانی که خیانت می‌کنند معمولاً (در حال حاضر) متوجه نمی‌شوند که خیانت چقدر بر شریک زندگی و رابطه آنها تأثیر می‌گذارد. خیانت به مردان به همان اندازه خیانت زنان صدمه می زند. و همچنین تشخیص خیانت زن و مرد نیز فرقی ندارد. فاش اسرار، به خصوص رازهای جنسی و عاشقانه، به اعتماد رابطه لطمه می زند و صرف نظر از جنسیت فوق العاده دردناک است .

اگر زوجی تصمیم بگیرند که با هم به این وضعیت پایان دهند مشاوره زوجین می تواند بحران رابطه را به فرصتی برای رشد تبدیل کند. متأسفانه حتی زمانی که درمانگران باتجربه به طور گسترده با افرادی که به درمان متعهد هستند درگیرند برخی از زوج ها هرگز نمی توانند حس اعتماد و امنیت عاطفی لازم برای ساختن آن را با هم بازیابند. برای این زوج‌ها رابطه درمانی محکم و خنثی می‌تواند به افراد درگیر کمک کند تا یک خداحافظی دیرینه را پردازش کنند. اما نباید خیانت به عنوان پایان یک رابطه تلقی شود. در عوض می توان آن را به عنوان آزمونی برای بلوغ و توانایی آن در مقابله با طوفان در نظر گرفت.

 

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر صبا حسنوندی

صبا حسنوندی

روانشناسی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه غواص معانی

فاطمه غواص معانی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه ضیافر

فاطمه ضیافر

روانشناسی شخصیتی

سوالات متداول

آیا فرد خیانتکار قابل درمان است؟

در اکثر مواقع جواب این سوال بله است.

آیا مخفی کردن تلفن همراه نشانه خیانت است؟

همیشه اینطور نیست اما میتواند یک نشانه باشد.

چگونه دوباره به فرد خیانت کار اعتماد کنیم؟

این مسیری زمان بر است و به کمک هر دو طرف نیاز است و باید از یک درمانگر با تجربه کمک گرفت.

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.psychologytoday.com/us/basics/infidelity
  2. https://www.psychologytoday.com/ca/blog/why-bad-looks-good/202309/detecting-infidelity-when-the-coverup-reveals-the-crime
  3. https://www.psychologytoday.com/us/blog/why-bad-looks-good/202309/relationship-problems-that-prompt-infidelity?amp
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.