روانشناسی

علل تنفر نوجوانان از والدین و درمان آن با مشاوره روانشناسی آنلاین

علل تنفر نوجوانان از والدین و درمان آن با مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوره روانشناسی آنلاین

نوجوانی مرحله ای از زندگی است که با تنش های متعدد رو به رو میشویم. عقیده ی رایج این است که بلوغ با دمدمی بودن نوجوانان و تمایل آنها به جدایی جسمانی و روان شناختی از والدین ارتباط دارد. مشاوره روانشناسی آنلاین در کنار شماست تا با ویژگی های دوران نوجوانی آشنا شوید و به درک بهتر نوجوانان خود بپردازید.تحقیقات متعددی نشان می‌دهد که بلوغ و نوجوانی با افزایش اختلاف والدین- فرزند ارتباط دارد. معمولا در این دوران فرزندان در اتاق خود را می‌بندند، وقت بیشتری را در اتاق خود می گذرانند، دوست ندارند وقت خود را با خانواده بگذرانند و بیشتر جر و بحث میکنند. در بین پستانداران غیر انسان بچه معمولا در زمان بلوغ گروه خانواده را ترک میکنند همین موضوع در تعدادی از فرهنگ های غیر صنعتی صدق میکند. با مراجعه به مشاوره روانشناسی آنلاین میتوانید فاصله ی بین خود و فرزند نوجوانتان را کم کنید.

 

علت تنفر دختر از مادر

در ادامه به علت تنفر دختر از مادر با مشاوره روانشناسی آنلاین میپردازیم.

  • کینه توزی و انتقام:

توجه والدین به یکی از فرزندان باعث می شود که یکی نسبت به دیگری و والدینش تنفر و کینه پیدا کرده و درصدد انتقام جویی برآید. لذا تبدیل به شخصی خشمگین می شود که درپی بهانه است. فرد خشمناک بر اثر رفتارهای ناپسند و ناهنجار، از جامعه طرد شده و به فردی گوشه گیر و منزوی تبدیل میشود. دختران نوجوان نسبت به پسران نوجوان حساس تر هستند و با دیدن چنین رفتاری از جانب مادر میتواند باعث علت تنفر دختر از مادر شود. مشاوره روانشناسی آنلاین به شما کمک میکند تا جلوی چنین تنفراتی در خانواده گرفته شود.

  • ترس و اضطراب:

ترس و اضطراب های مرضی معمولا ریشه در دوران کودکی افراد دارد. اتفاق و حادثه ای در آن دوران و نفوذ به ضمیر ناخودآگاه کودک منشا چنین ترس ها و اضطراب هایی است. از این رو کودکی که در معرض تبعیض والدین است، نوعی احساس تنهایی ترس آور و نداشتن پشتیبان و تکیه گاه مطمئن در او به وجود می آید.و هنگامی که این تبعیض ها ادامه دار شود در نوجوانی در فرزند دختر تبدیل به علت تنفر دختر از مادر میشود.

  • عدم اعتماد به نفس:

اعتماد به نفس مهم ترین حالت عاطفی برای رشد کامل شخصیت است اگر فرزندی در دوران کودکی موفق به کسب آن نشود، اعتماد به نفس جای خود را به حس حقارت و سرخوردگی و تنفر از خود و والدین در نوجوانی میشود. مراجعه به مشاوره روانشناسی آنلاین روشی صحیح بهبود و افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان است.

 

علت تنفر دختر از مادر

علت تنفر دختر از مادر

 

پیشنهاد ویژه: علل افسردگی در نوجوانان با مشاوره روانشناسی آنلاین

 

  • یکی دیگر علت تنفر دختر از مادر تبعیض بین فرزندان است:

زیرا از طرف والدین حس ناتوانی و عدم اعتماد به نفس را در فرزند به وجود می آورد و به کلی ناامید و مایوس می شود و عامل این حس بد را در وجود والدین می‌بینند. هرگز برای ختم دعواهای فرزندتان، هیچ کدام از انها را قربانی نکنید، تو بزرگتری کوتاه بیا تو کوچیکتری خجالت بکش، اون بچست نمیفهمه تو بزرگ شدی.

از این جملات استفاده نکنید. با این کار نه تنها بین شما و او فاصله میفتد، بلکه احساس تنفر نسبت به یکدیگر و از شما پیدا می‌کنند. با مراجعه به مشاوره روانشناسی آنلاین روش برخورد صحیح با فرزند نوجوان خود را بیاموزید.

  • احساس کمبود محبت:

بسیاری از نوجوانان در این دوران به علت نداشتن شناخت کامل احساسات خود از سمت والدین خود احساس مورد ظلم قرار گرفتن و کمبود محبت داشتن را دارا هستند. و همین امر باعث تنفر از والدین خود می‌شود.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

تنفر از والدین در بزرگسالی

احساس تنفر احساسی مخرب است که قبل از هر کس اول به خود ما آسیب میزند. از دلایل تنفر از والدین در بزرگسالی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سخت گیری های بی جا در نوجوانی کودکان: گاهی وقت ها والدین باعث می‌شوند که فرزندان احساس خوبی را در کنار آنها احساس نکنند و دلیل این امر می‌تواند درک نکردن آنها در نوجوانی و سخت گیری ها و تعصبات نا به جای والدین باشد همین امر امکان دارد منجر به تنفر از والدین در بزرگسالی در فرزندان شکل گیرد.  میتوانید راه های صحبت کردن صحیح با نوجوان خود را از مشاوره روانشناسی آنلاین فرا بگیرید.
  2. طلاق والدین: با جدایی والدین از یکدیگر فرزندان احساس میکنند مورد ظلم والدین خود قرار گرفته اند و به همین خاطر تنفر از والدین در بزرگسالی را تجربه میکنند. این مورد زمانی شدت می‌گیرد که فرزند توسط نا پدری و یا نامادری نا مناسب بزرگ شوند و خاطرات بدی را از کودکی خود داشته باشند.
  3. تبعیض: فرزندانی که مورد تبعیض پدر و مادر قرار بگیرند کم کم در وجود خود احساس خشم درونی،تنفر و حسادت را پرورش میدهند.
  4. نادیده گرفتن ارزش های فرزندان: هنگامی که فرزندان بزرگ میشوند ارزش ها و معیارهایشان با خانواده متفاوت میشود و این امری کاملا طبیعیست. احترام نگذاشتن به ارزش ها و معیار های فرزندان و تحمیل ارزش ها و معیارهای خود به آنها نه تنها باعث استحکام روابط نمیشود بلکه باعث ایجاد تنفر از والدین در بزرگسالی توسط فرزندان میشود. مشاوره روانشناسی آنلاین راهکارهای مناسبی را جهت رفع تنفر از والدین در بزرگسالی را به شما ارائه میدهد.

 

تنفر از والدین در بزرگسالی

تنفر از والدین در بزرگسالی

 

وقتی فرزندمان از ما متنفر است، چگونه برخورد کنیم؟

 تنفر احساس خوبی را در ما و اطرافیانمان به وجود نمی‌آورد و اگر این حس را از فرزندمان دریافت کنیم باعث ایجاد ناراحتی و نگرانی در ما میشود و این سوال برای ما پیش میآید که وقتی فرزندمان از ما متنفر  چگونه برخورد کنیم؟

  • درک مان را از شرایط فرزندمان بالا ببریم و سعی کنیم آن را درک کنیم و حامی او باشیم.
  • همدلی را آغاز کنیم.
  • از مشاوره روانشناسی آنلاین کمک بگیریم.
  • اگر دائما این سوال فکر شما را به خود مشغول کرده است که وقتی فرزندمان از ما متنفر است، چگونه بر خورد کنیم؟ باید به شما بگویم که محبت کردن به فرزندتان را افزایش دهید.
  • ارتباط خود را با فرزندتان زیاد کنید.
  • یکی دیگر از پاسخ هایی که میتوان به سوال وقتی فرزندمان از ما متنفر است، چگونه برخورد کنیم؟ رفتارهای تبعیض آمیز با فرزندتان را کنار بگذارید، است.

پیشنهاد مقاله: روانشناس آنلاین کودک و نوجوان و فرزند پروری

مشاوره روانشناسی آنلاین با ارائه بهترین راهکارها و درمان ها در کنار شماست تا این احساس تنفر از بین برود و به درمان کامل برسید، اگر سوال شما هم وقتی فرزندمان از ما متنفر است، چگونه برخورد کنیم؟ هست، با مراجعه به روانشناس میتوانید راه های فرزند پروری، برخورد صحیح با نوجوانان و… بیاموزید و فرزندان و خانواده ی شاد تری را در کنار خود داشته باشید.

 

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعید موسوی

سعید موسوی

روانشناسی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه غواص معانی

فاطمه غواص معانی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رضا کاکرودی

رضا کاکرودی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

منابع علمی این مطلب

کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم فصل یازدهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.