دارویی

قطره آنتی میگرن برای درمان سر درد های میگرنی

قطره آنتی میگرن برای درمان سر درد های میگرنی

قطره آنتی میگرن

قطره خوراکی آنتی میگرن یک داروی گیاهی بوده که می تواند از بروز حملات میگرنی پیشگیری کند و همچنین سر دردهای میگرنی را کاهش دهد. قطره آنتی میگرن حاوی ترکیبات گیاهی مانند عصاره رازیانه ، پوست بید و برگ بادرنجبویه است که به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کنند. همچنین در یک کارآزمایی بالینی، محققان اثربخشی کوتاه مدت و ایمنی قطره چشمی تیمولول مالئات را در درمان درد حاد میگرنی ارزیابی کردند.

آنها دریافتند که این قطره های چشمی در کاهش نمره درد تاثیر دارند. این یافته ها نشان می دهد که بتا بلوکرهای موضعی می توانند به سرعت درد میگرن را در بسیاری از بیماران کاهش دهند.

 

درمان میگرن

در حال حاضر برای میگرن درمان قطعی وجود ندارد و هدف از درمان میگرن متوقف کردن علائم و جلوگیری از حملات بعدی است.

 

درمان خانگی میگرن

درمان خانگی میگرن

 

داروهای تسکین دهنده درد

این نوع داروها که به عنوان درمان حاد نیز شناخته می‌شوند، در هنگام حملات میگرنی مصرف می‌شوند و برای متوقف کردن علائم طراحی شده‌اند.

 

داروهای پیشگیرانه

این نوع داروها به طور منظم و اغلب روزانه برای کاهش شدت یا دفعات میگرن مصرف می شوند.

 

پیشنهاد مقاله: علت سردرد همراه با خون دماغ شدن چیست؟

داروهای تسکین دهنده درد حمله میگرن

داروهایی که برای تسکین درد میگرن استفاده می‌شوند، زمانی بهترین اثر را دارند که در اولین نشانه‌های میگرن وبه محض شروع علائم میگرن مصرف شوند. داروهایی که می توان برای درمان آن استفاده کرد عبارتند از:

 

مسکن ها

این مسکن‌ها شامل آسپرین یا ایبوپروفن هستند. داروهای تسکین میگرن که کافئین، آسپرین و استامینوفن را ترکیب می‌کنند نیز ممکن است مفید باشند، اما معمولاً فقط در برابر درد خفیف میگرن کارایی دارند .

 

تریپتان ها

داروهای تجویزی مانند سوماتریپتان و ریزاتریپتان برای درمان میگرن استفاده می‌شوند، زیرا مسیرهای درد را در مغز مسدود می‌کنند. مصرف آنها به صورت قرص، تزریقی یا اسپری بینی می تواند بسیاری از علائم میگرن را تسکین دهد.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

دی هیدروارگوتامین

این دارو که به صورت اسپری بینی یا تزریقی موجود است، زمانی مؤثر است که مدت کوتاهی پس از شروع علائم میگرن برای میگرنی که بیشتر از 24 ساعت طول بکشد مصرف شود. افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر، فشار خون بالا یا بیماری کلیوی یا کبدی باید از مصرف دی هیدروارگوتامین اجتناب کنند.

 

لاسمیدیتان

این قرص خوراکی جدید برای درمان میگرن تایید شده است. در آزمایشات دارویی، لاسمیدیتان به طور قابل توجهی درد سردرد را بهبود بخشید. لاسمیدیتان می تواند اثر آرام بخشی نیز داشته باشد.

 

اسپری بینی زاوگپانت

سازمان غذا و دارو اخیرا این اسپری بینی زاوگپانت را برای درمان میگرن تایید کرده است. Zavegepant تنها داروی میگرن است که به صورت اسپری بینی عرضه می شود. این دارو درد میگرن را در عرض 15 دقیقه تا 2 ساعت پس از مصرف یک دوز تسکین می دهد. این دارو تا 48 ساعت به کار خود ادامه می دهد. همچنین می تواند سایر علائم مرتبط با میگرن مانند حالت تهوع و حساسیت به نور و صدا را بهبود بخشد.

 

درمان خانگی میگرن

درمان خانگی میگرن

 

داروهای مخدر

داروهای مخدر در افرادی که نمی توانند سایر داروهای میگرن را مصرف کنند، ممکن است کمک کننده باشد. از آنجایی که بسیار اعتیادآور‌می باشند، معمولاً فقط در صورتی استفاده می شوند که هیچ درمان دیگری مؤثر نباشد.

 

داروهای ضد تهوع

اگر میگرن همراه با اورا همراه با حالت تهوع و استفراغ باشد، می‌توانند کمک کنند. داروهای ضد تهوع شامل کلرپرومازین، متوکلوپرامید و پروکلروپرازین است. اینها معمولاً همراه با داروهای مسکن مصرف می شوند.

 

داروهای پیشگیرانه در درمان میگرن

این داروها می توانند به پیشگیری از بروز میگرن های مکرر کمک کنند.

هدف داروهای پیشگیرانه کاهش دفعات ابتلا به میگرن، شدت حملات و مدت زمان آنهاست. برخی از این داروها عبارتند از:

 

داروهای کاهش دهنده فشار خون

مسدود کننده های بتا ، مانند پروپرانولول و‌ متوپرولول و همچنین مسدود کننده های کانال کلسیم ، مانند وراپامیل می توانند در پیشگیری از میگرن همراه با اورا مفید باشند.

 

داروهای ضد افسردگی

داروی ضد افسردگی سه حلقه ای آمی تریپتیلین، می تواند از میگرن جلوگیری کند. به دلیل عوارض جانبی آمی تریپتیلین، مانند خواب آلودگی، ممکن است به جای آن داروهای ضد افسردگی دیگری تجویز شود.

 

داروهای ضد تشنج

والپروات و توپیرامات ممکن است در صورت داشتن میگرن کمتر کمک کننده باشند، اما می توانند عوارض جانبی مانند سرگیجه، تغییرات وزن، حالت تهوع و موارد دیگر ایجاد کنند. این داروها برای زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری دارند توصیه نمی شود.

 

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس ، تقریباً هر 12 هفته به پیشگیری از میگرن در برخی از بزرگسالان کمک می کند.

 

قرص میگرن

قرص میگرن

 

درمان خانگی میگرن

ترکیب دارو با تغییر رفتار و سبک زندگی اغلب می تواند موثرترین راه برای کنترل میگرن باشد.

 

پیشنهاد ویژه: درمان میگرن چیست | راه‌های درمان میگرن و سر درد میگرنی

یک محیط آرام پیدا کنید

در اولین نشانه میگرن، کمی استراحت کنید و در صورت امکان از هر کاری که انجام می دهید دور شوید.

  • چراغ ها را خاموش کن. نور و صدا می تواند درد میگرن را بدتر کند. در یک اتاق تاریک و ساکت استراحت کنید. اگر می توانید بخوابید.
  • دما درمانی را امتحان کنید. کمپرس گرم یا سرد را روی سر یا گردن خود قرار دهید. کیسه های یخ اثر بی حس کنندگی دارند که ممکن است درد را کاهش دهد. کیسه های گرم و پدهای گرم کننده می توانند ماهیچه های منقبض را آرام کنند. دوش آب گرم یا حمام ممکن است اثر مشابهی داشته باشد.

 

خوب بخوابید

میگرن ممکن است شما را از خوابیدن باز دارد یا شما را در شب بیدار کند. به همین دلیل، میگرن اغلب با خواب ضعیف شبانه ایجاد می شود.

در اینجا به چند نکته برای داشتن خواب سالم اشاره می کنیم :

  • ساعات خواب منظمی را تعیین کنید. هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید و به رختخواب بروید حتی آخر هفته ها. اگر در طول روز چرت می زنید، آن را کوتاه نگه دارید. چرت های بیش از 20 تا 30 دقیقه ممکن است با خواب شبانه تداخل ایجاد کند.
  • در پایان روز آرام شوید. هر چیزی که به آرامش شما کمک کند می تواند خواب بهتری داشته باشد: به موسیقی آرامش بخش گوش دهید، در یک حمام گرم غوطه ور شوید یا یک کتاب مورد علاقه بخوانید.

اما مراقب آنچه قبل از خواب می خورید و می نوشید باشید. ورزش شدید، وعده های غذایی سنگین، کافئین، نیکوتین و الکل می تواند خواب را مختل کند.

 

تغذیه سالم داشته باشید

عادات غذایی شما می تواند بر میگرن شما تأثیر بگذارد.

  • هر روز تقریباً در یک زمان خاص غذا بخورید.
  • وعده های غذایی را حذف نکنید. روزه داری خطر ابتلا به میگرن را افزایش می دهد.
  • از غذاهایی که باعث میگرن می شوند خودداری کنید. اگر شک دارید که غذای خاصی باعث میگرن می شود، آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. این غذاها ممکن است شامل پنیر کهنه، شکلات، کافئین و الکل باشند.

 

به طور منظم ورزش کنید

در طول فعالیت بدنی، بدن شما مواد شیمیایی خاصی را آزاد می کند که سیگنال های درد را به مغز شما مسدود می کند. این مواد شیمیایی همچنین به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می کنند. چاقی همچنین خطر سردردهای مزمن را افزایش می دهد. حفظ وزن سالم از طریق ورزش و رژیم غذایی می تواند مزایای بیشتری در مدیریت میگرن داشته باشد.

پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری اغلب انتخاب های خوبی هستند. فقط به یاد داشته باشید که ورزش را به تدریج انجام دهید، زیرا ورزش بسیار شدید ممکن است باعث میگرن شود.

 

استرس را مدیریت کنید

استرس و میگرن اغلب دست به دست هم می دهند. شما نمی توانید از استرس روزانه اجتناب کنید، اما می توانید آن را تحت کنترل داشته باشید تا به مدیریت میگرن کمک کنید، برای مثال:

  • زندگی خود را ساده کنید. به دنبال راه هایی برای فشرده کردن فعالیت ها یا کارهای روزمره بیشتر در روز نباشید. در عوض، راهی برای کنار گذاشتن برخی چیزها پیدا کنید.
  • زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنید. لیست کارهای خود را هر روز هم در محل کار و هم در خانه به روز کنید. آنچه را که می توانید محول کنید و پروژه های بزرگ را به تکه های قابل مدیریت تقسیم کنید.
  • استراحت کنید. اگر احساس می کنید خسته هستید، چند حرکت کششی آهسته یا یک پیاده روی سریع ممکن است انرژی شما را تجدید کند.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/migraine-headache/diagnosis-treatment/drc-20360207
  2. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/migraine-headache/in-depth/migraines/art-20047242
  3. https://eliveragroup.com/products/antimigren-best-treatment-for-migraine-headaches
  4. https://www.empr.com/home/news/timolol-maleate-ophthalmic-solution-for-acute-migraine-attacks/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.