پوست و مو

ماسک خاک رس برای لک صورت

ماسک خاک رس برای لک صورت

ماسک خاک رس

پوست سالم و زیبا نه تنها باعث ایجاد اعتماد به نفس در افراد می شود بلکه می تواند تأثیر مثبتی بر روابط اجتماعی و روحیه آنها داشته باشد. به همین دلیل است که زنان و مردان زیادی کارهای مراقبتی پوست را انجام می دهند و رسیدگی  به آن را جز روتین خود قرار داده اند. مراقب از پوست می‌تواند از ایجاد مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش‌ها، لک و التهاب‌ های پوستی جلوگیری کند و جذابیت فرد را افزایش دهد. همچنین مراقبت درست و اصولی از پوست صورت باعث می شود افراد زیباتر دیده شوند. به طور کلی، رسیدگی به پوست صورت اساسی برای حفظ سلامت و زیبایی است و نیاز به مراقبت منظم و استفاده از محصولات مناسب دارد. در ادامه به ماسک خاک رس برای لک صورت، ماسک خاک رس قرمز برای لک صورت و فواید خاک رس برای صورت اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید.

 

درباره ماسک خاک رس بدانید

در رابطه با ماسک خاک رس باید بگوییم که یکی از طبیعی‌ترین و مفید ترین انواع ماسک صورت شناخته می شود. این ماسک برای درمان جوش و آکنه، تنظیم چربی پوست و همچنین از بین بردن لکه‌های پوستی بسیار مفید است. اسیدلاکتیک موجود در ماست به لایه‌برداری و رطوبت‌رسانی پوست کمک می‌کند و خاک رس در تحریک گردش خون و از بین بردن التهاب پوست موثر است. از این رو شما می توانید ماسک خاک رس و ماست را با هم ترکیب کنید و یک ماسک خانگی عالی برای برطرف کردن لک های پوستی در خانه تهیه کنید.

 

فواید خاک رس

فواید خاک رس

 

آشنایی فواید خاک رس برای صورت

شاید برای شما هم عجیب برسد اما فواید خاک رس برای صورت بسیار است. خاک رس به عنوان یک ماده طبیعی، در پاکسازی پوست عالی عمل می‌کند و اثربخشی عالی برای جوانسازی پوست دارد. لازم به ذکر است که  شما برای تهیه ماسک می توانید خاک رس را در سه نوع خاک رس قرمز، خاک رس سفید برای لک صورت و خاک رس سبز بیابید. از فواید خاک رس برای صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

خاک رس برای لک صورت

یکی از استفاده‌های اصلی خاک رس، درمان جوش‌ و لک صورت است. این ماده طبیعی نه تنها به رفع لک صورت کمک می‌کند، بلکه باعث از بین رفتن جای جوش ‌ها هم می‌شود.

 

شفاف کردن پوست

ماسک خاک رس مناسب آن دسته از افرادی است که دچار تیرگی پوست شده اند و از چهره تیره و گرفته خود ناراضی هستند. این ماسک خانگی به عنوان یک اکسیر معجزه آسا عمل می کند و باعث شفاف شدن پوست صورت می گردد. برای داشتن پوستی شفاف و درخشان کافیست ماسک خاک رس را روی پوست خود بگذارید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. پس از شستشو، چهره خود را به مراتب روشن تر و درخشان تر می بینید که با استفاده مداوم نتیجه بهترین دریافت خواهید کرد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک امکان ویزیت آنلاین توسط دکتر متخصص پوست و مو  است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی  ویزیت آنلاین  دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

جوانسازی پوست

اگر به دنبال یک ماده طبیعی برای جوانسازی پوست هم هستید و سال ها از محصولات شیمیایی استفاده کرده و جوابی نگرفتید ماسک خاک رس یکی از بهترین گزینه‌ها است. این ماده طبیعی دارای خاصیت کلاژن سازی است که به کشیدگی و سفتی پوست و همین طور بازگشت جوانی آن کمک زیادی می‌کند.

 

لایه برداری پوست

خاک رس می‌تواند به عنوان  یک لایه بردار خانگی قوی و در عین حال ضد حساسیت عمل کند. چراکه  دانه‌ های ریز خاک رس، به خوبی یک لایه بردار عمل کرده و تمام لایه‌های مرده و کهنه پوست شما را برطرف می‌سازند. به علاوه خاک رس یک حلال قوی مواد بوده و زمانیکه روی پوست است به راحتی تمام ذرات آلودگی و میکروب‌ ها را جدا و در خود حل می‌کند.

 

پاکسازی پوست

خاک رس قابلیت پاکسازی عمیق و کامل روی پوست را دارد و هرگونه ذرات به جای مانده از آلودگی هوا و همین طور لایه‌های ایجاد شده از محصولات آرایشی را برطرف میکند. لازم به ذکر است که ماسک خاک رس، می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل و به کاهش رادیکال‌ های آزاد پوست کمک کند. بدون شک اگر استفاده مستمر از این ماسک صورت را در برنامه رسیدگی و مراقبت‌های پوستی خود قرار دهید، نتبجه لذت بخشی می گیرید.

 

بیشتر بخوانید: سرم ھیالورونیک اسید چه تاثیری روی پوست دارد!

 

 رفع چربی اضافی پوست

اگر پوست چرب دارید و چربی اضافی روی پوست خود احساس می‌کنید از فواید خاک رس برای صورت لذت ببرید. چرا که می‌توانید با استفاده از خاک رس، چربی اضافی پوست خود را برطرف کنید.

 

فواید خاک رس برای صورت

فواید خاک رس برای صورت

 

طرز تهیه ماسک خاک رس برای لک صورت

ماسک خاک رس و گلاب خاصیت بسیار زیادی برای سلامتی و جوانسازی پوست صورت و همچنین برطرف کردن لک دارد. ماسک خاک رس و گلاب در حین لایه برداری سلول های مرده پوست به پاکسازی منافذ پوست از چربی های اضافی پرداخته و سبب سفید شدن و بر طرف کردن لک های پوست صورت می شود. مهمترین فایده این ماسک خانگی سفت کردن پوست های شل و افتاده صورت است که تأثیر زیادی در جوانسازی صورت دارد. برای داشتن ماسک خانگی گلاب و رس باید یک قاشق غذاخوری از خاک رس نرم را به همراه نصف قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. سپس آن را بر روی پوست صورت خود قرار داده و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آن زمان بدهید تا ماسک به طور کامل روی صورت خشک شود. سپس ماسک را با آب سرد بشویید.

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

آیا خاک رس برای لک صورت خوب است؟

خوشبختانه خاک رس دارای خاصیت لایه برداری پوست است. درست همان چیزی که به روشن کردن و درخشانی پوست نیز کمک می‌کند. از این روی اگر از تکنیک قدیمی رومیان باستان استفاده کرده و خاک رس را با روغن زیتون مخلوط کنید، می توانید یک ماسک ضد لک عالی برای صورت خود تهیه کنید و از نتیجه بگیرید.

 

سخ آخر

پوست از مهم ترین بخش های بدن انسان است که جدا از نظر زیبایی، از حفظ سلامت سایر اعضای بدن نیز اهمیت دارد. پوست مانع از عبور میکروب ها و عفونت در سایر اعضای بدن می شود. به همین دلیل قطعا می دانید که پوست سالم و از همه مهم تر جوان، چه تاثیری می تواند در حالتان داشته باشد. یکی از کارهایی که می‌توانید برای افزایش سلامتی پوست خود انجام دهید، استفاده از ماسک صورت و ماسک خاک رس است. قبل از استفاده از ماسک حتماً صورت خود را از مواد آرایشی و یا انواع چربی و آلودگی به خوبی پاک کنید.

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.