رژیم و تغذیه سالم

مضرات پیتزا برای بدن

مضرات پیتزا برای بدن

مضرات پیتزا برای بدن

پیتزا غذای مورد علاقه بسیاری در سراسر جهان است. یک غذای اعتیادآور که حتی پرخاشگرترین افراد را نیز راضی خواهد کرد. با این حال، معمولاً به عنوان غذای ناسالم شناخته می شود و نباید از مضرات پیتزا برای بدن انسان غافل شد، زیرا می تواند کالری، سدیم و کربوهیدرات بالایی داشته باشد.

 

فواید و مضرات پنیر پیتزا

با اینکه مردم پنیر پیتزا را یک غذای ناسالم می دانند، فوایدی نیز برای سلامتی دارد. در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

 

پنیر پیتزا

پنیر یکی از ماده های اصلی پیتزا است. پنیر سرشار از پروتئین است. بنابراین مصرف پنیر پیتزا ماهیچه های شما را سالم و قوی نگه می دارد. کلسیم برای سالم و قوی نگه داشتن استخوان های شما ضروری است. اگر به مقدار مناسب مصرف نشود، بدن شما در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان است. دانستن اینکه پنیر سرشار از کلسیم است برای همه دوستداران پیتزا خوشحال کننده خواهد بود، بنابراین خوردن پیتزا از این جهت برای بدن شما مفید است. علاوه بر همه اینها، پنیر همچنین حاوی بوتیرات است، اسیدی که متابولیسم شما را افزایش می دهد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

 

مصرف پیتزا

مصرف پیتزا

 

با این حال، از آنجایی که پنیر پیتزا یک غذای سنگین است، باید آن را در حد اعتدال مصرف کنید. . اگر زیاد مصرف کنید ممکن است با چندین مشکل سلامتی مواجه شوید. از آنجایی که پیتزا پنیری سرشار از کربوهیدرات، چربی، قند و سدیم است، مصرف پیتزا به مقدار زیاد می تواند مضر باشد. مصرف خارج از حد اعتدال پنیر به دلیل کربوهیدرات ها و چربی اشباع موجود در آن می تواند باعث چاقی، حمله قلبی، دیابت و ریفلاکس معده به مری شود. علاوه بر این، می تواند پوست شما را بدتر کند زیرا قند و شاخص گلیسمیک بالایی دارد. هر دوی اینها از دلایل اصلی بروز آکنه هستند.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن آزمایش اینترنتی بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

مضرات پیتزا برای بدن کودکان

بر اساس مطالعه ای که توسط مجله Pediatrics از دانشگاه ایلینویز منتشر شده است، مشکلات سلامتی که کودکان را درگیر می کند نتیجه کالری اضافی، چربی و سدیم  بیش از حد پیتزا است. ما به بچه‌ها پیشنهاد نمی‌کنیم که کلاً از پیتزا پرهیز کنند، اما وقتی والدین آن را سرو می‌کنند، مهم است که بدانند پیتزا بسیار پرکالری است. آنها باید پیتزاهای کوچکتر یا حداقل برش های کوچکتر سرو کنند. آنها همچنین می توانند آن را با سبزیجات به جای سوسیس سرو کنند.

 

پیشنهاد مقاله: لیست مواد غذایی چاق کننده

پیتزای یخ زده

پیتزاهای یخ زده اغلب یکی از مواد اصلی رژیم غذایی دانشجویان و خانواده‌های پرمشغله و بسیاری از مردم هستند. بیشتر آنها کالری، قند و سدیم بالایی دارند. معمولاً بسیار فرآوری شده هستند و حاوی مواد نگهدارنده مصنوعی، قند اضافه شده و چربی های ناسالم هستند.مضرات فست فود برای همگان شناخته شده است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت آنلاین شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

آیا خوردن پیتزا ضرر دارد؟

پیتزای فروخته شده در فست فودی ها از جمله ناسالم ترین انتخاب هاست و بیشترین کالری، چربی های ناسالم، کربوهیدرات و سدیم را دارد.از مضرات پیتزا برای بدن گوشت های فراوری شده است مثل سوسیس

به علاوه، پیتزاهای فست فود معمولاً حاوی مواد بیشتری نسبت به پیتزاهای تازه و خانگی هستند، از جمله مونوسدیم گلوتامات، رنگ‌های مصنوعی و شربت ذرت با فروکتوز بالا – که همگی ممکن است بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارند. آنها همچنین اغلب مملو از سدیم هستند که آن را برای کسانی که به نمک حساس هستند انتخاب ناسالمی می کند .

 

مضرات فست فود

مضرات فست فود

 

آیا پیتزا یک انتخاب سالم است؟

از مضرات پیتزا برای بدن این است که می تواند به افزایش وزن کمک کند. به همین دلیل است که تمرین کنترل مقدار مصرف غذا برای سلامت کلی حیاتی است. این امر به ویژه هنگام لذت بردن از غذاهایی که به راحتی قابل مصرف هستند، مانند بستنی، نان، کیک و پیتزا بسیار مهم است.

اگرچه انواع خاصی از پیتزا ناسالم هستند، انواع دیگر که کمتر فرآوری شده اند می توانند مغذی باشند. پیتزاهای منجمد و فست فود می‌توانند حاوی مواد نگهدارنده، رنگ‌ها و چربی‌های ناسالم باشند. با این حال، همه پیتزاها، صرف نظر از اینکه چگونه آماده می شوند، معمولاً با استفاده از آرد گندم تصفیه شده تهیه می شوند. این نوع آرد فیبر کمی دارد و بنابراین سیر کنندگی کمتری نسبت به آردهای غلات کامل دارد. خوردن محصولات غلات تصفیه شده – مانند  پیتزا – با افزایش وزن مرتبط است. از مضزات پیتزا برای بدن این است که کالری و سدیم بالایی دارند، زیرا معمولاً با پنیر، گوشت شور و سایر مواد پرکالری پر می شوند.

نشان داده شده است که مصرف منظم غذاهای تصفیه شده غنی از قند افزوده خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند چاقی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. اگرچه گاهی اوقات لذت بردن از یک تکه فست فود یا پیتزای منجمد به احتمال زیاد تاثیری بر وزن شما نخواهد داشت، خوردن منظم این اقلام می تواند منجر به افزایش وزن شود و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش دهد.

برخی از انواع پیتزا می توانند سالم باشند در حالی که بسیاری از انواع پیتزا دارای کالری، چربی و سدیم بالایی هستند، آنهایی که با مواد تازه و کم کالری تهیه می شوند می توانند انتخاب خوبی باشند. پیتزا به سبک سنتی یک غذای نسبتا ساده است که با آرد، مخمر، آب، نمک، روغن، سس گوجه فرنگی و پنیر تازه درست می شود. هنگام تهیه پیتزای خانگی، مواد مغذی را می توان با افزودن سبزیجات یا منابع پروتئینی سالم مانند مرغ افزایش داد. لذت بردن از غذای مورد علاقه خود هر از گاهی یکی از اجزای اصلی هر برنامه غذایی سالم است.

 

پیشنهاد ویژه: مضرات غذای سرخ شده – به این 8 دلیل نباید غذای سرخ شده بخورید!

 

در حالی که خوردن یک تکه پیتزای منجمد، فست فود یا پیتزا اشکالی ندارد، بهتر است مصرف آن را به بیش از چند بار در ماه محدود کنید. با این حال، برای دوستداران واقعی پیتزا که می‌خواهند بیشتر از این غذا لذت ببرند، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانند این غذای پنیری را بسیار سالم‌تر کنند. درست کردن غذای خود به شما این توانایی را می دهد که تصمیم بگیرید چه چیزی در وعده غذایی شما باشد – و چه چیزی در آن نباشد درست کردن خمیر پیتزا با مواد سالم مانند آرد غلات کامل یا بدون گلوتن می تواند محتوای فیبر را افزایش دهد.

پیتزای خود را با سس شیرین نشده، پنیر با کیفیت بالا و مواد سالم مانند فلفل، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، آرگولا، مرغ، سیر یا قارچ پر کنید.

 

منابع علمی این مطلب

https://www.healthline.com/nutrition/is-pizza-healthy#:~:text=Avoid%20processed%20meats%3A%20Swap%20processed,sugar%20content%20to%20a%20minimum.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.