پزشک متخصص

معرفی بهترین دکتر متخصص کودکان برای درمان گل مژه در کودکان

معرفی بهترین دکتر متخصص کودکان برای درمان گل مژه در کودکان

متخصص کودکان

متخصص کودکان پزشکی است که به طور تخصصی برای مراقبت و درمان نوزادان و نوجوانان تحصیل و کسب علم کرده و شرایط سلامتی و رشد نوزادان و کودکان را در دوران رشد بررسی می‌کند. از آنجایی که کودکان رشد بسیار سریعی دارند در این مسیر رشد خود تغییرات فیزیکی، رفتاری و عاطفی خاصی را  تجربه می‌کنند. به همین دلیل کودکان هم نیاز‌های پزشکی خاصی دارند که معمولاً از تخصص پزشکانی که بزرگسالان را معالجه می‌کنند، خارج بوده و به پزشک متخصص کودکان نیاز است. پزشک کودکان، متخصصی است که در درمان شرایط خاص پزشکی و محدوده سنی کودکان مهارت دارد. برای درمان گل مژه در کودکان هم می توان از متخصص کودکان کمک گرفت و کودک را درمان کرد. ما در این مطلب از مجله ازپزشک به درمان خانگی گل مژه در کودکان و پماد چشمی برای گل مژه کودکان اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید.

 

متخصص کودکان برای درمان گل مژه در کودکان

برای درمان گل مژه در کودکان و داشتن ویزیت دکتر آنلاین با یک پزشک متخصص، پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن ازپزشک را نصب کنید و در هر زمان و مکان  از متخصص کودکان ویزیت کنید. قبل از درمان خانگی گل مژه در کودکان و پماد چشمی برای گل مژه کودکان هم می‌توانید از متخصص کودکان کمک بگیرید و زیر نظر متخصص مراحل درمان گل مژه را انجام دهید. شما برای داشتن مشاوره آنلاین با استفاده از خدمات ازپزشک ، دیگر نیازی نیست برای درمان گل مژه کودکان به دنبال متخصص باشید و با چند ساعت از دست دادن زمان ویزیت شوید. با نصب اپلیکیشن بیمار ازپزشک می‌توانید در هر زمان و هر مکان، بدون محدودیت و تنها با دسترسی به اینترنت ، ویزیت پزشک آنلاین با متخصص کودکان داشته باشید و به صورت آنلاین ویزیت شوید. با استفاده از سامانه ازپزشک می‌توانید از خدمات آنلاین متخصص کودکان در خانه بهره ببرید.

 

درمان خانگی گل مژه در کودکان

درمان خانگی گل مژه در کودکان

 

درمان خانگی گل مژه در کودکان

از موثرترین روش درمان خانگی گل مژه در کودکان می توان به استفاده از کمپرس اشاره کرد. در حقیقت حرارت و گرما موجب می شود چرک به سطح پوست برسد و گل مژه به سادگی تخلیه شود. همچنین برای درمان می توان از یک حوله تمیز استفاده کرد. به این صورت که حوله را در آب گرم بخیسانید و روی چشم خود قرار دهید. این کار را چندین بار در روز و به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهید. سپس ناحیه را به آرامی ماساژ دهید تا غددی که مسدود شده اند باز و تخلیه شوند.

 

درمان خانگی گل مژه در کودکان با شامپو بچه

برای رفع گل مژه با شامپو بچه، کافی است چند قطره از آن را داخل یک فنجان آب ولرم بریزید. سپس به خوبی مخلوط کنید تا شامپو درون آب حل شود. یک پنبه تمیز یا یک پد بهداشتی را در محلول آب و شامپو کودک بخیسانید و به وسیله آن تمام نواحی گل مژه و اطراف آن را به خوبی و به آرامی تمیز کنید. پس از این کار کمپرس آب گرم را به مدت ۵ دقیقه در ناحیه مورد نظر نگه دارید. برای درمان گل مژه لازم است چند بار در روز این کار را تکرار کنید.

 

بیشتر بخوانید: درمان عفونت ادراری کودکان

 

درمان خانگی با چای گرم کیسه ای

جدا از مواردی که عنوان کردیم به جای کمپرس گرم می توانید از چای کیسه ای گرم استفاده کنید. چای سیاه به خوبی تورم را کاهش می دهد. در ضمن چای دارای خواص ضد باکتری بوده و از چای سبز کیسه ای برای درمان سیاهی چشم هم استفاده می شود. برای استفاده از این روش جهت از بین بردن گل مژه باید دقیقاً مانند نوشیدن چای، چای کیسه ای را درون یک لیوان آب جوش قرار دهید. اجازه دهید تا چای کیسه ای مقداری خنک شود و سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی پلک خود بگذارید. برای هر چشم از یک چای کیسه ای جداگانه استفاده کنید. استفاده از کیسه چای سبز هم بسیار توصیه می شود چراکه چای سبز دارای خواص ضد التهاب و آنتی باکتریالی بسیار قوی است.

 

پماد چشمی برای گل مژه کودکان

پماد چشمی برای گل مژه کودکان

 

پماد چشمی برای گل مژه کودکان

دلیل زدن گل مژه کودکان مسدود شدن مجاری غدد چربی در داخل پلک بوده که باعث تجمع چربی و مایعات می شود. این مایع توسط باکتری ها مورد حمله قرار می گیرد بنابراین باعث ایجاد عفونتی شده که به صورت گل مژه ظاهر می شود. غدد عرق موجود در لبه پلک ممکن است مسدود و توسط باکتریها آلوده شده و باعث ایجاد گل مژه شوند. عفونت در داخل فولیکول مژه نیز ممکن است منجر به تشکیل گل مژه شود.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

نوزادانی که قبلاً گل مژه را تجربه کرده اند، در معرض خطر بیشتری از ابتلا دوباره به گل مژه  قرار دارند. برای درمان از پماد چشمی برای گل مژه کودکان می توان به پماد اریترومایسین اشاره کرد. در صورت وجود ترشحات از گل مژه از پماد اریترومایسین موضعی استفاده کنید. لازم به ذکر است که پماد چشمی برای گل مژه کودکان یا همان پماد اریترومایسین موضعی بوده و خود گل مژه را درمان نمی کند اما از شیوع عفونت جلوگیری میکند. به خاطر داشته باشید بدون تجویز پزشک نباید از این پماد استفاده شود و باید از متخصص کودکان مشاوره بگیرید.

 

تصویر دکتر بهروز مقدادی

بهروز مقدادی

کودکان

تصویر دکتر فریبا نادری

فریبا نادری

کودکان

تصویر دکتر محمد شیرازی

محمد شیرازی

کودکان

تصویر دکتر محمد طاهری

محمد طاهری

کودکان

تصویر دکتر سپیده قدری

سپیده قدری

کودکان

تصویر دکتر احمدرضا رسولی نژاد

احمدرضا رسولی نژاد

کودکان

تصویر دکتر داود قنبری

داود قنبری

کودکان

تصویر دکتر سیده صابره موسوی خورشیدی

سیده صابره موسوی خورشیدی

کودکان

تصویر دکتر نگین نهان مقدم

نگین نهان مقدم

کودکان

تصویر دکتر نادیا محبی

نادیا محبی

کودکان

تصویر دکتر علیرضا پوستی

علیرضا پوستی

کودکان

تصویر دکتر آرزو صفاآبادی

آرزو صفاآبادی

کودکان

تصویر دکتر علی هنرپیشه

علی هنرپیشه

کودکان

تصویر دکتر محمدرضا درخشان

محمدرضا درخشان

کودکان

تصویر دکتر سودابه حقیقی

سودابه حقیقی

کودکان

تصویر دکتر سید حسین میر لوحی

سید حسین میر لوحی

کودکان

تصویر دکتر هما ایران پور

هما ایران پور

کودکان

تصویر دکتر مژگان بیگلری

مژگان بیگلری

کودکان

تصویر دکتر محمدرضا نقیبی سیستانی

محمدرضا نقیبی سیستانی

کودکان

تصویر دکتر غلامرضا خادمی

غلامرضا خادمی

کودکان

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.