اخبار سلامت

مشکلات و چالش ھای ویزیت سالمندان در منزل و راھکارھای مدیریت آن

مشکلات و چالش ھای ویزیت سالمندان در منزل و راھکارھای مدیریت آن

ویزیت سالمندان در منزل

ویزیت سالمندان در منزل یک خدمت بهداشتی و پزشکی است که به سالمندان کمک می‌کند تا در خانه خود به بهبود و حفظ سلامتی خود بپردازند. این خدمت برای سالمندانی که به دلایلی نمی‌توانند به مراکز بهداشتی یا پزشکی بروند، بسیار مفید است. ویزیت سالمندان در منزل توسط پزشکان، پرستاران یا سایر تخصص‌های پزشکی انجام می‌شود. در این ویزیت‌ها، سالمندان می‌توانند مشکلات سلامتی خود را با پزشک مشاوره کنند، داروهای خود را تجویز و دریافت کنند، آزمایشات پزشکی را انجام دهند و به درمان‌های مناسب دسترسی داشته باشند. اما در این زمان ممکن است مشکلات و چالش هایی هم در زمان ویزیت سالمندان در منزل ایجاد شود و نگران کننده باشد. مشکلات و چالش ھای ویزیت سالمندان در منزل و راھکارھای مدیریت آن با ویزیت آنلاین چه می تواند باشد؟ همراه ما باشید و به خواندن این مطلب ازپزشک ادامه دهید.

 

مشکلات و چالش ھای ویزیت سالمندان در منزل

شدت و نوع بیماری ها در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. گاهی فرد مبتلا به یک سرماخوردگی ساده برطرف شده اما گاهی ممکن است سلامت فرد سالمند را به خطر بیاندازد. به همین جهت مراقبت از بیمار نیز با توجه به نوع و شدت بیماری ضرورت دارد. بیماران تنها در صورتی که نیاز به مراقبت ها و درمان های اضطراری پزشکی داشته باشند در بیمارستان بستری می شوند و در غیر این صورت مراقبت از بیمار در مکان های دیگری صورت می گیرد. پزشک معالج نکات مراقبتی را به همراه بیمارانی که در منزل قرار است بمانند گوشزد می کند.

 

بسیاری از سالمندان که نیاز به مراقبت در منزل دارند، مدت زمانی طولانی با بیماری خود دست و پنجه نرم کرده اند و برای دوره نقاهت نیاز به مراقبت دارند. هدف اصلی از ویزیت سالمندان در منزل، بازگشت استقلال بیمار در انجام کار های خود است. البته این موضوع برای تمامی بیماران یکسان نبوده و ممکن است توانایی مناسبی برای استقلال در فعالیت هایشان را نداشته باشند. با این حال مراقبت اصولی از بیمار در منزل می تواند منجر به بازگشت سطح بالایی از استقلال در او شود.

 

آشنایی با مشکلات ویزیت سالمندان

به طور کلی زمانی که اقدام به مراقبت از بیمار در خانه می کنید، او را آماده انجام تدریجی امور روزمره اش خواهید کرد. اصلی ترین قسمت مراقبت از بیماران سالمند در خانه، حفظ و یا بازگردانی استقلال او در خانه است. از جمله اموری که بیمار باید در حفظ و یا بازگردانی استقلالش در انجام آن ها تلاش کند می توان به استحمام، نظافت روزانه و مصرف دارو ها اشاره کرد. با انجام درست مراقبت از بیمار، توانمندی وی به مرور زمان افزایش یافته و به همین جهت استقلال بیشتری را در مقایسه با قبل پیدا خواهد کرد.

 

ویزیت سالمندان

ویزیت سالمندان

 

ویزیت سالمندان در منزل و ویزیت آنلاین به آنها این امکان را می‌دهد تا در محیط آرام و آشنا خود با خدمات پزشکی مورد نیازشان را دریافت کنند، علاوه بر این که نیاز به سفرهای بیرون از خانه و تنظیمات پیچیده را کاهش می‌دهد. همچنین، ویزیت در منزل می‌تواند به تشخیص زودهنگام و درمان مسائل سلامتی در سالمندان کمک کند و باعث بهبود کیفیت زندگی آنها شود. برای دریافت ویزیت سالمندان در منزل، معمولاً باید با یک مرکز بهداشتی یا تیم مراقبت در منزل تماس بگیرید و قرار ملاقات را ترتیب دهید. اطلاعات بیشتر در مورد این خدمت و روش‌های دسترسی به آن می‌تواند توسط مراکز بهداشتی محلی یا منابع دیگری در دسترس باشد.

 

چالش های سالمندان چیست؟

سفید شدن مو، پیدایش چین و چروک‌ها، فراموش کردن نام‌ها و آدرس‌ها و بروز بیماریها و مشکلات جسمی متعدد همگی از چالش های سالمندان محسوب می شود. افزایش سن می‌تواند مسائل و مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. هر چه پیرتر می‌شویم امیدواریم زندگی ما راحت تر شود. ما بازنشستگی را زمانی در زندگی خود پیش بینی می‌کنیم که سرانجام بتوانیم آرامش داشته باشیم. در حالی که دوران بازنشستگی و رهایی ازدغدغه‌های روزمره می‌توانند یکی از بهترین سال‌های زندگی ما باشند، اما همیشه نگرانی‌هایی برای سالمندان وجود دارد. به همین منظور در ادامه به بررسی مشکلات و چالش ھای ویزیت سالمندان در منزل و راھکارھای مدیریت آن خواهیم پرداخت. از چالش های متعدد سالمندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درگیری با بیماریهایی مزمن متعدد
  2. بروز اختلالات شناختی در سالمندان
  3. مشکلات روان
  4. سقوط و زمین خوردن سالمندان
  5. بی توجهی و سوء تغذیه سالمندان
  6. تنهایی سالمندان
  7. بروز اختلالات حسی
  8. سلامت دهان و دندان
  9. بی اختیاری ادرار و یبوست

 

ویزیت آنلاین

ویزیت آنلاین

 

چالش های مراقبت از سالمندان

برخی از بیماران صرفا نیاز به مراقبت در دوره نقاهت بیماری را دارند. اما گاهی اوقات مدت زمان نیاز به مراقبت از بیمار توسط دیگران طولانی مدت می شود. برای مثال سالمندان زیادی هستند که با بیماری های مزمن مختلف دست و پنجه نرم می کنند و نیاز به مراقبت های بلند مدت دارند. به همین جهت است که سختی های مراقبت از بیمار در منزل باعث می شود بستگان و خانواده بیمار با چالش های زیادی رو به رو شوند. مراقبت از بیمار در منزل باید کاملا اصولی و بر اساس گفته های پزشک صورت گیرد.

 

افرادی که اقدام به مراقبت از بیمار می کنند گاها مدت زمان زیادی را در طول روز به این موضوع اختصاص می دهند و به همین جهت از انجام کار های روزمره باز می مانند. عده زیادی از بیمارانی که نیاز به مراقبت در منزل دارند، مدت زمانی طولانی با بیماری خود دست و پنجه نرم کرده اند و برای دوره نقاهت نیاز به مراقبت دارند.

بیشتر بخوانید: ویزیت در منزل سالمندان با اپلیکیشن از پزشک

 

در رابطه با چالش های سالمندان بیشتر بدانید

حدود 92 درصد از سالمندان حداقل یک بیماری مزمن و 77 درصد حداقل دو بیماری دارند. بیماریهای قلبی، سکته، سرطان و دیابت از شایع‌ترین و پرهزینه‌ترین بیماریهای مزمن سلامتی هستند که سالانه دو سوم مرگ و میر را ایجاد می‌کنند. مرکز ملی پیشگیری از بیماریهای مزمن و ارتقاء سلامت، ملاقات با یک پزشک برای یک معاینه پزشکی سالانه را توصیه می کند. چرا که حفظ یک رژیم غذایی سالم و انجام روتین ورزش برای کمک به مدیریت و یا جلوگیری از بیماریهای مزمن بسیار مهم است. ویزیت آنلاین برای سالمندان می تواند مفید واقع شود. برای مثال چاقی یک مشکل رو به رشد در میان افراد مسن است و انجام این فعالیت‌های سبک و ایجاد عادات سالم در زندگی می‌تواند به کاهش چاقی و بیماریهای مزمن مرتبط کمک کند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

سلامت شناختی بر توانایی فرد در تفکر، یادگیری و به خاطر سپردن متمرکز است. رایج ترین مسئله اختلالات شناختی که سالمندان با آن روبرو هستند، زوال عقل، آلزایمر و از دست دادن عملکردهای شناختی است. تقریباً 47.5 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند. پیش بینی می‌شود این تعداد تا سال 2050 تقریباً به سه برابر می‌رسد. شایع ترین شکل زوال عقل بیماری آلزایمر است. براساس اعلام موسسه ملی سالمندان، سایر بیماریها و بیماریهای مزمن پرخطر مانند دیابت، فشار خون بالا، افسردگی، اچ آی وی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهند.

در حالی که هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد، اما داشتن یک برنامه درمانی و مصرف داروهایی برای مدیریت این بیماری ها از پیشرفت اختلالات شناختی سالمندان جلوگیری می‌کند. همچنین خدمات پرستاری برای ویزیت سالمندان در منزل با فعال نگه داشتن سالمند و تغییر شیوه زندگی او به بهترین نحو از آنها مراقبت می‌کند.

 

چالش ھای ویزیت سالمندان

چالش ھای ویزیت سالمندان

 

فواید ویزیت در منزل برای سالمندان

ویزیت در منزل برای سالمندان دارای بسیاری از فواید است. در ادامه، تعدادی از این فواید را برای شما بررسی خواهم کرد:

  • راحتی و آرامش: سالمندان معمولاً به محیط خانه‌شان عادت دارند و ویزیت آنلاین به آنها اجازه می‌دهد تا در محیط آشنا و راحتی خود، خدمات پزشکی را دریافت کنند، بدون نیاز به سفر و استرس مرتبط با آن.
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه: با وجود ویزیت در منزل، نیازی به سفر به مراکز پزشکی نیست و سالمندان می‌توانند زمان خود را برای امور دیگری مانند استراحت یا فعالیت‌های مورد علاقه خود استفاده کنند. همچنین، هزینه‌های مرتبط با حمل و نقل و نگهداری در مراکز بهداشتی را نیز صرفه‌جویی می‌کنند.
  • درمان سریعتر و پیگیری مستمر: با ویزیت آنلاین در منزل، سالمندان می‌توانند به سرعت تجویز داروها، آزمایشات پزشکی و درمان‌های لازم دسترسی داشته باشند. همچنین، پزشکان و تیم‌های بهداشتی مرتباً به صورت منظم ویزیت‌های پیگیری را انجام داده و مسائل سلامتی سالمندان را بهبود می‌بخشند.
  • پشتیبانی خانگی: ویزیت در منزل امکان می‌دهد تا سالمندان به کمک و پشتیبانی خانگی نیز دسترسی داشته باشند، مانند پرستاران، فیزیوتراپیست‌ها یا متخصصان تغذیه. این امر می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی و مراقبت بهتر از سالمندان تأثیرگذار باشد.

به طور کلی، ویزیت در منزل سالمندان و ویزیت آنلاین این امکان را می‌دهد تا به راحتی و با کمترین تنگ‌نظری به خدمات پزشکی دسترسی داشته باشند و در عین حال کیفیت زندگی خود را حفظ کنند.

 

تصویر دکتر الهه میرزایی

الهه میرزایی

عمومی

تصویر دکتر زهرا پور امان اللهی

زهرا پور امان اللهی

عمومی

تصویر دکتر میلاد دودانگه

میلاد دودانگه

عمومی

تصویر دکتر روشان بیرگانی

روشان بیرگانی

عمومی

تصویر دکتر رامین داداللهی ساراب

رامین داداللهی ساراب

عمومی

تصویر دکتر صبا صادقی

صبا صادقی

عمومی

تصویر دکتر ازاده محمدی هرستانی

ازاده محمدی هرستانی

عمومی

تصویر دکتر میترا دیهیمی

میترا دیهیمی

عمومی

تصویر دکتر مهدی جهاندار

مهدی جهاندار

عمومی

تصویر دکتر قائد یوسفی

قائد یوسفی

عمومی

تصویر دکتر فاطمه قاسمی

فاطمه قاسمی

عمومی

تصویر دکتر الهام عباسی

الهام عباسی

عمومی

تصویر دکتر شقایق محمدی

شقایق محمدی

عمومی

تصویر دکتر زهرا زارع

زهرا زارع

عمومی

تصویر دکتر محمد حسین یوسف زاده مولائی

محمد حسین یوسف زاده مولائی

عمومی

تصویر دکتر سجاد علیزاده نیاز ابادی

سجاد علیزاده نیاز ابادی

عمومی

تصویر دکتر زهرا میری

زهرا میری

عمومی

تصویر دکتر معصومه مهنی

معصومه مهنی

عمومی

تصویر دکتر هاله شادروان

هاله شادروان

عمومی

تصویر دکتر علیرضا اسعدی

علیرضا اسعدی

عمومی

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.