روانشناسی

۱۰دلیل نیاز به مشاور آنلاین خانواده

۱۰دلیل نیاز به مشاور آنلاین خانواده

مشاور خانواده

خانواده یک نظام اجتماعی و طبیعی است که ویژگی های خاص خود را دارد که در مقایسه با سایر نظام ها مرزهای مشخص دارد که به افرادی که عضو آن هستند اجازه نمی‌دهد که ارتباط فرد را با این نظام قطع کنند. همچنین اعضای خانواده با سایر نظام های دیگر تعویض ناپذیر هستند. نفوذ خانواده باعث میشود حتی زمانی که اعضا در اثر فاصله ی فیزیکی و یا گاهی مرگ از هم جدا میشوند، حلقه های عاطفی و ارتباطی اعضا باقی بماند.

به عبارتی عضو یک خانواده هرگز نمی‌تواند به طور کامل و واقعی عضویت در آن خانواده را ازدست بدهد. در سیستم خانواده هم مانند هر سیستم ارتباطی دیگر امکان پیش آمدن مشکلاتی هست که خود افراد خانواده نمی‌توانند به درستی آن را حل و فصل کنند، در این مرحله مشاور خانواده در کنار اعضای خانواده قرار میگیرد و در حل مشکلات به کمک آنها می آید تا به بهترین نحو آن مشکل حل شود.

 

پیشنهاد مقاله: تاثیر مشکلات خانوادگی بر نوجوانان+مشاوره خانواده آنلاین

مشاور خانواده رایگان

در میان عوامل اثر گذار بر سلامت روانی انسانها، خانواده نقشی بسیار مهم دارد. بسیاری از نابهنجاری های روانی و رفتاری انسان ها در خانواده ریشه دارد و در عین حال بسیاری از پیشرفت های بشر نیز از خانواده نشات میگیرد. مشاور خانواده رایگان در کنار اعضای خانواده است تا کمک کند خانواده ها به پیشرفت دست یابند. خانواده میتواند کانون التیام همه ی زخم های اعضایش باشد و در مقابل میتواند کانون ایجاد زخم های عمیق در آن ها شود.

مشاور خانواده راهنمای مناسبی است تا به والدین و فرزندان بیاموزد که چگونه بهترین ارتباط را در کانون خانواده داشته باشید. ازدواج هسته ی اصلی خانواده را تشکیل میدهد مشاور خانواده به افراد کمک میکند تا فرد مناسب خود را برای شروع زندگی پیدا کنند تا به تشکیل خانواده ای سالم دست یابند. زوج های سالم جامعه ای سالم را تشکیل میدهند. امروزه مراجعه به مشاور خانواده رایگان از متداول ترین ره های برطرف کردن مشکلات و گرفتن راهنمایی در بین خانواده هاست.

 

بهترین مشاور خانواده

بهترین مشاور خانواده

 

از دلایل نیاز به مشاور خانواده رایگان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیرات اجتماعی بر خانواده:

استرس های ناشی از مشکلات اقتصادی، فرصت های شغلی، تامین مکان مناسب زندگی،مخارج اعضای خانواده، مخارج تحصیلات فرزندان و…همگی چگونگی ازدواج و زندگی متاهلی را تحت تاثیر قرار داده است. این عوامل و دیگر عوامل اجتماعی و روان شناختی شرایط را به میزان زیادی با گذشته متفاوت نموده است. این عوامل میتواند به عنوان استرسورهای بالقوه بر روی افراد خانواده و زوجین تاثیر بگذارد. مشاور خانواده راه های بر طرف کردن این استرس ها و مقابله با آنها را به شما یاد میدهد.

  • تحکیم استقلال روان شناختی و ایجاد ارتباط با اعضای خانواده اصلی به وسیله مشاور خانواده :

این تکلیف شرط لازم برای همراه شدن زوج با یکدیگر در مسیر زندگی است که از طریق این وظیفه زن و شوهر از خانواده های اصلی جدا میشوند و در عین حال توانایی این را باید داشته باشند که ارتباط سالمی به شکلی جدید با آنها بر قرار کنند. جدا شدن از خانواده اصلی به معنی پشت کردن به آنها نیست بلکه به معنی تغییر در شیوه و میزان و نوع ارتباط با آنهاست. گاها شاهد مشاجرات افراد و زوجین با خانواده ی اصلی خود بوده ایم و همین مشاجرات باعث تاثیر نامناسب در زندگی زناشویی و نحوه تربیت فرزندان شده است. مشاوره خانواده راه مناسب این ا تباطات را به شما نشان میدهد.

  • ایجاد هویت خانواده و باهم بودن در مقابل خودمختاری:

در خانواده کلمه ما معنی پیدا میکند. یعنی اصطلاح من از حالت انفرادی که بیشتر خود محورانه بوده تغییر شکل پیدا کرده و در حقیقت من به عنوان بخشی از ما تلقی میگردد. مشاوره خانواده به افراد کمک میکند تا خودخواهی خود را به ارتباط سالم با خانواده تبدیل کنند.

  • ایجاد هویت جنسی زوج:

خیلی از مشکلات رابطه و جنسی زوجین وقتی برطرف نشود منجر به اختلال عملکرد زوجین در خانواده میشود. هویت جنسی به فراوانی شدت و کیفیت ابراز احساسات جنسی در رابطه ی بین زن و شوهر اطلاق میشود. با مشاور خانواده در مورد مشکلات جنسی زناشویی خود صحبت کنید.

 

مشاور خانواده رایگان

مشاور خانواده رایگان

 

  • والدینی خوب بودن:

والدین باید فضای روان شناختی رابطه را برای پرورش فرزندان خود آماده کنند، این فضا باید به گونه ای ایجاد شود که ضمن پرورش فرزندان از ایجاد لطمه به رابطه ی خود جلوگیری کند. مشاوره خانواده بهترین رهنما در ارتباط با روابط والد و فرزندان است.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

  • ایجاد رابطه ای جالب و جذاب:

زنده و شاداب نگه داشتن محیط خانواده و دوری از روز مرگی در تداوم روابط بین اعضای خانواده نقش مهمی را ایفا می‌کند. مشاور خانواده در این راه راهنمای شماست.

  • درک و تفاهم با فرزندان و همسر:

درک به عنوان یک عامل مهم در خانواده بسیار تأثیرگذار است. برای تفاهم و درک متقابل افراد خانواده باید یاد بگیرند که شنونده ی خوبی باشند و با حوصله و شکیبایی زیاد سخنان فرزندان خود را گوش دهند.

  • صرف اوقات فراغت و تقسیم کار:

بسیاری از خانواده ها شاکی هستند که اعضا به اندازه کافی زمان را باهم سپری نمی‌کنند. اما باید توجه داشت که مشکل اصلی مدت باهم بودن نیست بلکه مسئله اساسی این است که فرصت باهم بودن چگونه میگذرد.

 

بهترین مشاور خانواده

بهترین مشاور خانواده

 

مشاور خانواده میتواند شما را در سازگاری، رضایت از فرزندان و بالعکس از والد کمک کند تا احساس شادی را در کنار خانواده ی خود تجربه کنید. مشاور خانواده رایگان میتواند بهترین راهکارها را برای رشد شخصیت افراد خانواده به آنها ارائه دهد. رشد یافتگی شخصیت باعث می‌شود خیلی از مشکلات خانوادگی بر طرف شود.

 

پیشنهاد ویژه: حل مشکلات خانوادگی با مشاوره روانشناسی آنلاین

بهترین مشاور خانواده

مناسب ترین مشاور خانواده کسی است که شما در کنارش به راحتی بتوانید از مسائل و مشکلات خانوادگی خود صحبت کنید و بهترین راهکار ها و نظرات را دریافت کنید. بهترین مشاور خانواده متخصصی در این زمینه است که اطلاعات و روش های درمانی به روز را دارد و به بهترین نحو به شما انتقال میدهد. مشاور خانواده میتواند شما ا در تربیت فرزندان، در بحث شروع ازدواج، طلاق، مسائل و مشکلات خانوادگی کمک کند و نگرانی و استرس را از شما و خانواده ی شما دور کند. بهترین مشاور خانواده را میتوانید در اپلیکیشن های معتبر پیدا کنید و مسائل خود را با آن در میان بگذارید.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم اشعری

مریم اشعری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب شهبازی چناری

زینب شهبازی چناری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علیرضا فرهاد غیبی

علیرضا فرهاد غیبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زهرا صابری

زهرا صابری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب ذاکر زاده

زینب ذاکر زاده

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

  1. کتاب مبانی زوج درمانی و خانواده درمانی/ دکتر علی محمد نظری/ صفحات۱۵تا ۱۱۰
  2. خلاصه کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ/ مقدمه و فصل یک

3 دیدگاه در “۱۰دلیل نیاز به مشاور آنلاین خانواده

  1. Ali گفت:

    Mannon .kash moraje be moshaver dar janee ja bioftad

    1. ازپزشک گفت:

      سلام و درود امیدواریم

  2. دنیا گفت:

    سپاس فراوان بابت روشنگریهاتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.