زنان و زایمان

بررسی فواید رابطه در بارداری

بررسی فواید رابطه در بارداری

رابطه در بارداری

رابطه جنسی در بارداری: موقعیت های مختلفی در دوران بارداری وجود دارد که می تواند میل جنسی را افزایش (یا کاهش) دهد. در اینجا بیشتر در مورد آنچه ممکن است در هر سه ماهه تجربه کنید، و همچنین نکاتی در مورد چگونگی کنار آمدن با وضعیت عادی جدید خود آورده شده است.

 

آیا بارداری میل جنسی شما را افزایش می دهد؟

بله، قطعا می تواند.

برای برخی، یکی از اولین نشانه های بارداری تهوع صبحگاهی یا درد سینه نیست، بلکه احساس هورنی شدن غیرمنتظره است. اگر به طور ناگهانی با قهوه صبح به همسرتان نگاه سکسی نشان می دهید یا برایتان سخت است که روی آن برنامه تلویزیونی تمرکز کنید زیرا به انجام سکس فکر می کنید – تنها نیستید.

حتی قبل از اینکه شروع به نشان دادن کنید، بارداری زمان تغییرات فیزیکی زیادی است. هر چیزی از افزایش مداوم سطح هورمون استروژن و پروژسترون گرفته تا افزایش جریان خون و حساسیت در سینه‌ها و اندام‌های تناسلی ممکن است منجر به سطوح بالاتر برانگیختگی شود.

بیشتر بخوانید: سکس تراپی چیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند

سکس در بارداری

 

سه ماهه اول

در حالی که ممکن است در سه ماهه اول بی حال و بیش از حد خسته باشید، هورمون های شما روز به روز سر به فلک می کشد. این بدان معنی است که سینه ها و نوک سینه های شما ممکن است بزرگتر و حساس تر احساس شوند. ممکن است از نظر عاطفی بیشتر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و خواهان رابطه در بارداری باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه انجام تست بارداری خانگی

 

سه ماهه دوم

ناراحتی های اوایل بارداری فروکش کرده و محدودیت های فیزیکی اواخر بارداری هنوز ایجاد نشده است. سه ماهه دوم واقعاً دوره ماه عسل بارداری است – و ممکن است ماه عسل جدیدی برای زندگی جنسی شما نیز به نظر برسد.

زنان در طول بارداری سه پوند خون اضافه می کنند. بیشتر این خون در نیمه پایینی بدن شما جریان دارد. با این همه جریان اضافی، ممکن است بیش از حد معمول احساس شهوانی داشته باشید.

ممکن است ارگاسم شما نیز شدیدتر باشد  حتی ممکن است در طول فعالیت جنسی و رابطه در بارداری چندین بار ارگاسم را تجربه کنید.

 

سه ماهه سوم

با شکم بزرگتر و درد، فکر می کنید که رابطه در بارداری آخرین چیزی است که به ذهنتان می رسد. لزوما اینطور نیست. ممکن است دریابید که شکل جدید و گردتر شما باعث می شود که احساس جذابیت بیشتری نسبت به قبل داشته باشید.

در حالی که محققان به این نکته اشاره می‌کنند که با گذشت هفته‌ها فعالیت جنسی کاهش می‌یابد

 

سکس در بارداری

سکس در بارداری

 

آیا بارداری میل جنسی شما را کاهش می دهد؟

پاسخ در اینجا نیز مثبت است!

کاملاً طبیعی است که بخواهید در مقاطع مختلف بارداری (یا در تمام 9 ماهگی) هیچ گونه رابطه جنسی نداشته باشید.

در واقع، مطالعات در مورد بارداری و تصور از خود نشان می دهد که زنان در سه ماهه دوم خود عزت نفس پایین تری دارند و درک تصویر بدن می تواند در سه ماهه سوم به طور قابل توجهی بدتر شود.

 

عوامل دیگر در رابطه در بارداری:

با افزایش سطح استروژن و پروژسترون در سه ماهه اول، تمام حالت تهوع، استفراغ و خستگی ظاهر می شود. داشتن رابطه جنسی ممکن است بیشتر شبیه یک کار طاقت فرسا به نظر برسد تا لذت بخش.

با تمام این تغییرات و ناراحتی ها، ممکن است احساسات شما در همه جا وجود داشته باشد.

نگرانی از اینکه رابطه جنسی ممکن است باعث سقط جنین شود می تواند میل جنسی را نیز از بین ببرد. خبر خوب اینجاست که کارشناسان می گویند رابطه جنسی باعث از دست دادن بارداری و جنین نمی شود. در عوض، سقط جنین معمولاً به دلیل مشکلات اساسی جنین است.

افزایش حساسیت می تواند باعث شود که برخی از زنان تمایل بیشتری به رابطه جنسی داشته باشند. برای بقیه؟ ممکن است کاملاً ناراحت کننده یا خیلی شدید باشد.

گرفتگی بعد از ارگاسم یک چیز واقعی است و می تواند به اندازه کافی ناخوشایند باشد که شما را از سکس دور کند.

با نزدیک‌تر شدن به زایمان، ممکن است انقباضات تمرینی افزایش یابد و نگران باشید که رابطه جنسی ممکن است زایمان زودرس را آغاز کند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره آنلاین متخص زنان را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

آیا داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری بی خطر است؟

آمیزش جنسی و رابطه در بارداری واقعاً بی خطر است – به شرطی که مشکلات پزشکی خاصی نداشته باشید. از پزشک خود بپرسید که آیا دلیلی وجود دارد که باید خودداری کنید. اگر نه، می توانید تا آنجایی که می خواهید انجام دهید.!

البته، در موارد زیر باید با پزشک خود تماس بگیرید:

  • در حین یا بعد از رابطه جنسی دچار خونریزی می شوید.
  • کیسه آب شما پاره شده است یا مایع زیادی نشت می کند.
  • شما جفت سرراهی دارید (زمانی که جفت بخشی از تمام دهانه رحم شما را می پوشاند).
  • علائم زایمان زودرس یا سابقه زایمان زودرس دارید.

فقط یک نکته: ممکن است نگران گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی باشید. این یک اتفاق رایج است، به خصوص در سه ماهه سوم. باز هم، هر چیزی از تحریک نوک پستان گرفته تا ارگاسم تا هورمون های پروستاگلاندین در مایع منی شریک زندگی شما ممکن است علت باشد. ناراحتی باید با استراحت کاهش یابد. اگر نه، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

رابطه جنسی در بارداری

رابطه جنسی در بارداری

 

موقعیت های جنسی متفاوت برای رابطه جنسی در بارداری

باز هم، اکثر پوزیشن های جنسی تا رسیدن به ماه چهارم بارداری ایمن هستند. در این مرحله، وضعیت‌هایی که شما را صاف به پشت دراز می‌کشد ممکن است ناراحت‌کننده باشد و بر رگ‌های خونی مهمی که مواد مغذی و اکسیژن را به کودک شما می‌رسانند، فشار وارد کند.

 

ممکن است امتحان کنید:

زن در بالا. همانطور که به نظر می رسد، این وضعیت به شما امکان می دهد در کنترل کامل باشید و همچنین شکم خود را آزاد کنید. از این طریق می توانید سرعت را روی تند یا آهسته تنظیم کنید یا به راحتی به موقعیت های دیگر بروید.

زن چهار دست و پا. روی دست ها و زانوهایتان قرار بگیرید و اجازه دهید شکمتان آویزان شود. این وضعیت در سه ماهه اول و دوم بهترین عملکرد را دارد، قبل از اینکه شکم شما بیش از حد سنگین شود.

به پهلو . برای حمایت بیشتر در بارداری بعدی، سعی کنید به پهلو دراز بکشید و همسرتان از پشت وارد شود. این وضعیت فشار را از روی مفاصل و شکم که قبلاً تحت فشار قرار گرفته اند را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد آرام شوید. همچنین می توانید از بالش برای تنظیم ساپورت استفاده کنید.

روان کننده ها

در دوران بارداری ممکن است رطوبت طبیعی زیادی احساس کنید. در غیر این صورت، یک روان کننده خوب می تواند به نرم و راحت شدن واژن کمک کند. پوست شما نیز ممکن است در این دوران حساس باشد، بنابراین باید به دنبال روغن‌های مبتنی بر آب باشید که باعث تحریک یا عفونت نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: باید ها و نبایدهای رابطه در  دوران بارداری!

 

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

منابع علمی این مطلب

  1. Pregnant and Horny? Understanding Your Sex Drive During Pregnancy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.