رژیم و تغذیه

فواید سرکه سیب برای لاغری

فواید سرکه سیب برای لاغری

فواید سرکه سیب

تحقیقات نشان می‌دهد که مشخص نیست سرکه سیب می‌تواند به سرکوب اشتهای شما کمک کند یا خیر، به این معنی که مشخص نیست مصرف آن می‌تواند منجر به کاهش وزن شود یا خیر. ولی ممکن است مزایای سلامتی دیگری داشته باشد، اگرچه مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. در این مقاله به فواید سرکه سیب نیز می پردازیم.

 

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب در یک فرآیند تخمیر دو مرحله ای ساخته شده است. ابتدا سیب ها را بریده یا له می کنند و با مخمر ترکیب می کنند تا شکر آنها به الکل تبدیل شود. دوم، باکتری برای تخمیر الکل به اسید استیک اضافه می شود. تولید سرکه سیب سنتی حدود یک ماه طول می کشد، اگرچه برخی از تولیدکنندگان به طور چشمگیری این روند را تسریع می کنند به طوری که تنها یک روز طول می کشد. اسید استیک جزء فعال اصلی سرکه سیب است.

 

خواص سرکه سیب

خواص سرکه سیب

 

آیا سرکه سیب سیری را افزایش و کالری دریافتی را کاهش می دهد؟

چند مطالعه نشان داده اند که سرکه سیب ممکن است سیری را تقویت کند، که می تواند کالری دریافتی را کاهش دهد. با این حال، شواهد متناقض هستند و تحقیقات بیشتری برای تأیید این ادعا مورد نیاز است. در یک متاآنالیز در سال 2022 که هفت مطالعه را بررسی کرد، تنها 4 مورد از 6 مطالعه کوتاه مدت نشان داد که سرکه سیب اشتها را کاهش می دهد. هیچ یک از مطالعات طولانی مدت به این نتیجه نرسیدند. شواهد اضافی نشان می دهد که سرکه سیب ممکن است سرعت خروج غذا از معده شما را کاهش دهد، ولی نتایج ممکن است قابل اعتماد نباشد.

 

پیشنهاد مقاله: معجزه گیاه به لیمو و تاثیر آن بر روی پوست و لاغری

آیا سرکه سیب به کاهش وزن و چربی بدن کمک می کند؟

مشخص نیست که سرکه سیب می تواند بر وزن و چربی بدن تأثیر بگذارد، زیرا تنها یک مطالعه وجود دارد که نشان می دهد این موضوع تکرار نشده است. کارآزمایی بالینی 2018 شامل 39 شرکت‌کننده در رژیم‌های غذایی با کالری محدود بود، آن‌هایی که روزانه حدود 2 قاشق غذاخوری (30 میلی‌لیتر) سرکه سیب را در طی 12 هفته مصرف کردند، نسبت به شرکت‌کنندگانی که سرکه سیب مصرف نکردند، وزن و چربی بدنشان به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

بر اساس این مطالعه، افزودن 1 یا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب به رژیم غذایی ممکن است به کاهش وزن کمک کند. همچنین ممکن است درصد چربی بدن شما را کاهش دهد، به کاهش چربی شکم و کاهش تری گلیسیرید خون شما کمک کند. با این حال، همه شرکت‌کنندگان بر اساس شاخص توده بدنی (BMI) یا اضافه وزن داشتند یا با چاقی زندگی می‌کردند و می‌دانستند که سرکه می‌نوشند. این بدان معناست که هیچ مقایسه ای بین گروه کنترل و دارونما وجود نداشت. این مطالعه همچنین سایر عوامل موثر بر کاهش وزن مانند تغذیه یا ورزش را در نظر نگرفت.

 

فواید دیگر سرکه سیب برای سلامتی

علاوه بر وزن و کاهش چربی،از فواید سرکه سیب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قند خون و انسولین را کاهش می دهد: زمانی که سرکه سیب همراه با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات مصرف شود، مطالعات نشان داده شده است که به میزان قابل توجهی سطح قند خون و انسولین را پس از خوردن غذا کاهش می دهد. این میتواند از خواص سرکه سیب باشد
  • حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد: مطالعات نشان می دهد که مصرف سرکه با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند.
  • قند خون ناشتا را کاهش می دهد: تحقیقات ارتباطی بین مصرف سرکه سیب و کاهش قابل توجه گلوکز خون ناشتا و هموگلوبین گلیکوزیله پیدا کرده است.
  • سطح کلسترول را کاهش می دهد: یک بررسی تحقیقاتی در سال 2021 نشان داد که سرکه سیب کلسترول تام و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.
  • باکتری‌ها و ویروس‌های مضر را از بین می‌برد: تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که سرکه سیب ممکن است یک مبارزه قوی علیه باکتری‌های E. coli و S. aureus و همچنین باکتری‌های Escherichia coli (rE. coli) و استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) باشد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

چگونه از سرکه سیب برای کاهش وزن استفاده کنید؟

چند راه برای گنجاندن سرکه سیب در رژیم غذایی شما وجود دارد، اگرچه شواهد کافی وجود ندارد که سرکه سیب برای لاغری کمک کننده است یا خیر یک روش آسان استفاده از آن با روغن زیتون به عنوان سس سالاد است. به خصوص با سبزیجات برگدار، خیار و گوجه فرنگی خوشمزه است. همچنین می توان از آن برای ترشی سبزیجات استفاده کرد یا به سادگی آن را با آب مخلوط کرده و بنوشید. مقدار سرکه سیب مورد استفاده برای کاهش وزن 1-2 قاشق غذاخوری (15-30 میلی لیتر) در روز، مخلوط با آب است.

بهتر است آن را در 2 تا 3 دوز در طول روز پخش کنید و ممکن است بهتر باشد آن را قبل از غذا بنوشید. مصرف بیش از حد به دلیل تداخلات دارویی یا فرسایش مینای دندان، توصیه نمی شود. مهم است که سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. سرکه رقیق نشده ممکن است داخل دهان و مری شما را بسوزاند.

 

سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب برای لاغری

 

سرکه سیب برای لاغری مفید است؟

مصرف مقدار متوسط سرکه سیب ممکن است باعث کاهش وزن شود، اما شواهد نشان می دهد که این کافی نیست. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است تعدادی از مزایای سلامتی دیگر نیز داشته باشد.از فواید سرکه سیب در بالا گفته شد.

چه مقدار مصرف کنیم؟

 

برای کاهش وزن

اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد اثرات درازمدت سرکه مورد نیاز است، اما ممکن است با سرکوب اشتها در هنگام مصرف در کنار یک وعده غذایی به کاهش وزن افراد کمک کند .۱تا۲ قاشغ إذا خوری مناسب است. با این حال، یک بررسی اخیر به این نتیجه رسید که شواهد کافی برای حمایت از استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن وجود ندارد. بنابراین، تحقیقات با کیفیت بالا بیشتری مورد نیاز است. می توانید آن را در یک لیوان آب بریزید و قبل از غذا بنوشید یا با روغن مخلوط کنید تا سس سالاد درست شود.

 

پیشنهاد ویژه: جویدن سیاه دانه صبح ناشتا برای لاغری

برای بهبود هضم

بسیاری از مردم سرکه سیب را قبل از وعده های غذایی با پروتئین بالا مصرف می کنند تا هضم بهتری داشته باشند. تئوری این است که سرکه سیب اسیدیته معده شما را افزایش می دهد، که به بدن شما کمک می کند پپسین بیشتری تولید کند، همان  آنزیمی که پروتئین را تجزیه می کند. کسانی که سرکه سیب را برای هضم غذا مصرف می کنند معمولاً 1 تا 2 قاشق غذاخوری می نوشند.

 

برای سلامت عمومی

سایر دلایل محبوب بودن سرکه سیب عبارتند از محافظت در برابر بیماری های قلبی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و مبارزه با عفونت. شواهد علمی محدودی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد و هیچ دوز توصیه شده برای انسان در دسترس نیست.

 

منابع علمی این مطلب

https://www.healthline.com/nutrition/apple-cider-vinegar-weight-loss

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.