روانشناسی

ترک ماری جوانا در منزل با چه روش هایی امکان پذیر است؟

ترک ماری جوانا در منزل با چه روش هایی امکان پذیر است؟

ترک ماری جوانا در منزل

هنگامی که شما به طور منظم از ماری جوانا ( گل) استفاده می کنید و اعتیاد به ماری جوانا دارید می تواند به سایر بخش های زندگی شما آسیب برساند. ممکن است متوجه شوید که بر امور مالی، کار یا تحصیلات یا روابط شما با دوستان و خانواده تأثیر می گذارد. با کمی برنامه ریزی می توانید کاهش یا ترک ماری جوانا در منزل را تجربه کنید و زندگی خود را به مسیر درست برگردانید. حتما این سوال به ذهن شما رسیده است که ترک ماری جوانا در منزل با چه روش هایی امکان پذیر است؟ در ادامه به پاسخ این سوال میپردازیم.

 

ترک گل

افرادی که وابستگی قابل توجهی به ماری جوانا در طول دوره مصرف خود ایجاد می کنند ممکن است علائم ترک دردسرساز را نیز در هنگام تلاش برای ترک تجربه کنند که دوره بهبودی اولیه را نیز چالش برانگیز می کند. ترک ماری جوانا در منزل با وجود برخی جنبه های چالش برانگیز کاملاً ممکن است و درمان حرفه ای سوء مصرف مواد به بسیاری از افراد کمک کرده است تا ترک اعتیاد را مدیریت کرده و از اختلالات مصرف مواد شامل ماری جوانا بهبود یابند.

 

اعتیاد به ماری جوانا

اعتیاد به ماری جوانا

 

ترک گل با کندر

ترک گل با کندر برای بسیاری ناشناخته است و خیلی از افراد این روش ترک را اساسی نمی‌دانند. کندر به دلیل خواصی که دارد از جمله داشتن ماده ای به نام انسنسول که علایم خماری ترک اعتیاد را کاهش میدهد، همچنین این ماده میتواند اضطراب، پرخاشگری، حالات عصبی بودن ترک را کاهش دهد.

 

پیشنهاد مقاله: 10توصیه مهم برای ترک مواد مخدر در خانه

ترک گل در خانه چقدر طول میکشد؟

بسیاری از افرادی که از گل استفاده می کنند از خود می پرسند، ” ترک ماری جوانا چقدر طول می کشد؟” علائم بر اساس عوامل متعددی از جمله دفعات مصرف، مقدار مصرف و سلامت جسمی و روانی فرد متفاوت خواهد بود. برای اکثر افراد این ماده را به طور کامل ظرف 30 روز دفع می کنند. این لزوماً به این معنی نیست که کسی اثرات ترک ماری جوانا را برای مدت طولانی احساس خواهد کرد. در بیشتر موارد ناراحتی ناشی از علائم ترک علف های هرز تنها حدود سه هفته طول می کشد گاهی اوقات کمی کمتر.

 

ترک ماری جوانا چقدر طول می‌کشد؟

جدول زمانی ترک ماری جوانا از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما به طور کلی می توانید انتظار داشته باشید:

  • سه روز اول : علائم خروج علف های هرز شروع می شود. در حدود روز سوم سم‌زدایی علف‌های هرز، عوارض جانبی در قوی‌ترین حالت خود قرار دارند.
  • هفته تا 10 روز: علائم ترک ماری جوانا به اوج خود می رسد. در روز چهارم سم زدایی علف های هرز، بسیاری از علائم فیزیکی شروع به کاهش می کند اما عوارض جانبی روانی برای بسیاری از افراد تشدید می شود. افسردگی در این بخش از جدول زمانی ترک ماری جوانا بسیار رایج است زیرا بدن سعی می کند خود را با عملکرد بدون THC تنظیم کند. این ممکن است تا هفته اول سم زدایی ادامه یابد.
  • 10-20 روز: علائم ترک علف هرز شروع به فروکش می کند. با پایان هفته دوم بیشتر افراد دوباره احساس ثبات و قدرت می کنند اما ادامه درمان هنوز بخش مهمی از این روند است.

بی خوابی، بی حالی و خستگی ممکن است در طول ماه اول برای برخی افراد باقی بماند. در حالی که بسیاری از افراد با گذشت زمان متوجه بهبود علائم خود خواهند شد. ممکن است اثرات به ویژه علائم روانی برای چندین هفته، ماه یا بیشتر باقی بماند. اضطراب و افسردگی ممکن است برای چندین ماه برای افراد خاص باقی بماند.

سم زدایی از علائم ترک ماری جوانا زمان می برد. در حالی که اثرات اولیه استفاده از دارو در عرض سه ساعت از بین می رود.

 

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت چت با روانشناس آنلاین رایگان را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

برای ترک ماری جوانا در منزل چه بخوریم؟

در این جا چند ماده غذایی در ترک ماری جوانا در منزل به کمک افراد میایند:

  1. مواد غذایی آبدار: الکلو شکر را برای رژیم غذایی حاوی پروتئین بدون چربی، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات کنار بگذارید . غذاهای پر فیبر و پر آب مانند خیار، کلم بروکلی و چغندر به دفع سریعتر سموم از بدن شما نیز کمک می کنند.
  2. هیدراته بمانید: نوشیدن مقدار زیادی آب ضروری است زیرا THC از طریق ادرار و عرق از بدن آزاد می شود. مایعات خاص حتی می توانند این روند را بیشتر تسریع کنند. سعی کنید لیمو و دارچین را با آب داغ مخلوط کنید یا خیار و زنجبیل تند را در آبی که در طول روز حمل می کنید مخلوط کنید.
  3. مکمل‌ها را مصرف کنید: دلیلی وجود دارد که سیگاری‌ها اغلب از نیاسین در تلاش برای دفع سم زدایی قبل از آزمایش دارو استفاده می‌کنند. نیاسین، که بیشتر به عنوان ویتامین B3 شناخته می شود با گشاد شدن مویرگ های خون و تحریک تولید هیستامین، به سموم کمک می کند تا سریعتر از بین بروند.

 

ترمیم مغز به از ترک گل

توقف مصرف گل می تواند تأثیر قابل توجهی بر مغز چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت داشته باشد. در کوتاه مدت ترک ماری جوانا می تواند باعث برخی علائم ترک مانند مشکلات خواب، تحریک پذیری و از دست دادن تمرکز یا انگیزه شود. علاوه بر این برخی افراد عوارض فیزیکی مانند سردرد یا سرگیجه را تجربه می کنند. با این حال این عوارض جانبی عموماً موقتی هستند و با شروع بهبودی مغز پس از مصرف مواد مخدر فروکش خواهند کرد. در درازمدت ثابت شده است که ترک ماری جوانا اثرات مثبتی بر توانایی مغز برای عملکرد طبیعی دارد و همچنین بر بازیابی حجم مغز تأثیر مثبت دارد.

مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن مزمن در معرض مصرف ماری جوانا می تواند منجر به تغییراتی در قشر اوربیتوفرونتال ناحیه ای از مغز شود که با توجه، تنظیم احساسات و تصمیم گیری مرتبط است. با این حال، محققان پیشنهاد می کنند که بسیاری از این اثرات را می توان با ترک مصرف گل و ایجاد زمان برای توسعه مسیرهای عصبی کلیدی، معکوس یا بهبود بخشید. به طور کلی پرهیز از مصرف حشیش گام مهمی در جهت حفاظت از سلامت روحی و جسمی، هم اکنون و هم در آینده است.

 

بهترین روش ترک ماری جوانا

بهترین روش ترک ماری جوانا

 

چگونه بدن خود را از ماری جوانا پاک کنید؟

این روش ها میتواند در پاک کردن ماری جوانا از بدنتان کمک کننده باشند:

  • غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی بخورید.
  • مقدار زیادی آب و نوشیدنی های شفاف بنوشید.
  • قهوه یا کافئین را کاهش یا حذف کنید. این به اضطراب و بی خوابی کمک می کند.
  • برای تقویت روحیه و سلامت کلی خود یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید.
  • حمام یا دوش آب گرم بگیرید تا ناراحتی جسمی یا روحی را کاهش دهید و آرامش را افزایش دهید.

 

پیشنهاد ویژه: انواع روانگردان و مواد توهم زا و تاثیر آن در روان فرد

افسردگی بعد از ترک ماری جوانا

پس از ترک مصرف ماری جوانا بیشتر سیگاری‌های علف‌های هرز احساس افسردگی و اضطراب می‌کنند . در واقع درصد زیادی از مصرف کنندگان ماری جوانا از این ماده مخدر به عنوان راهی برای کاهش استرس و فرار از ناراحتی های عاطفی، فیزیکی و روانی استفاده می کنند. متأسفانه ماری جوانا می تواند مشکلات سلامت روان را بدتر کند. چندین مطالعه ارتباط بین مصرف حشیش و افسردگی را نشان می دهد . خوشبختانه ترک ماری جوانا می تواند به سرعت سلامت روان شما را بهبود بخشد.

در واقع بسیاری از سیگاری‌های سابق ماری‌جوانا می‌گویند که داشتن دوباره حس انگیزه، انرژی، هدف، و حس امید به همان اندازه ارزشمند بوده که سلامت آنها را بهبود می‌بخشد.

 

ماری جوانا چیست؟

ماری‌جوانا ماده‌ای است که اثرات تغییردهنده ذهنی دارد. نام های دیگر ماری جوانا عبارتند از: علف هرز، گل و گراس. اگرچه مردم اغلب از اصطلاحات “ماری جوانا” و “حشیش” به جای یکدیگر استفاده می کنند تفاوت هایی وجود دارد. ماری جوانا به بخش‌ها یا محصولات گیاه شاهدانه که حاوی مقادیر قابل‌توجهی تتراهیدروکانابینول (THC) است اشاره دارد. این ماده شیمیایی اصلی (کانابینوئید) است که باعث ایجاد اثرات تغییردهنده ذهن می شود (به شما احساس “بالا بودن” می دهد).

 

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه غواص معانی

فاطمه غواص معانی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه ضیافر

فاطمه ضیافر

روانشناسی شخصیتی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعید موسوی

سعید موسوی

روانشناسی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

سوالات متداول

ترک ماری جوانا چقدر طول می‌کشد؟

کل فرآیند ترک ماری جوانا معمولاً بین 2 تا 4 هفته طول می کشد، بسته به استفاده.

چگونه بدن خود را از ماری جوانا پاک کنیم؟

با خوردن غذاهای مغزی، ورزش کردن، نوشیدن مایعات فراوان، پرهیز از کافیین.

ترک گل در منزل چند روز طول می‌کشد؟

بسته به مقدار و دفعات مصرف متفاوت است اما معمولا ۳۰ روز به طول می انجامد.

برای ترک ماری جوانا چه بخوریم

استفاده از مکمل ها توصیه میشود، آب زغال اخته و لیموترش و همچنین موادغذایی و میوه ها و سبزیجات آبدار کمک کننده است.

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9110555/
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3171994/
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5648025/
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7483189/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.