رژیم و تغذیه

خواص آب زرشک برای زنان

خواص آب زرشک برای زنان

خواص آب زرشک برای زنان

زرشک قرن هاست که در طب سنتی برای درمان مشکلات گوارشی، عفونت ها و بیماری های پوستی استفاده می شود. از خواص آب زرشک برای زنان یا به طور کلی این است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و ممکن است به مدیریت شرایطی مانند دیابت، مبارزه با عفونت های دندانی و درمان آکنه کمک کند. در اینجا 9 مزیت چشمگیر آب زرشک و زرشک آورده شده است.

 

خواص و فواید آب زرشک

مواد مغذی بالا

  • زرشک بسیار مغذی است. سرشار از کربوهیدرات، فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی هستند.
  • زرشک ها منبع عالی ویتامین C هستند، یک آنتی اکسیدان که ممکن است به محافظت در برابر آسیب سلولی کمک کند که می تواند منجر به بیماری قلبی و سرطان شود.

1/4 فنجان (28 گرم) زرشک خشک حاوی

  • کالری: 89
  • پروتئین: 1 گرم
  • چربی: 1 گرم
  • کربوهیدرات: 18 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • ویتامین C: آهن

می باشد. علاوه بر این، زرشک حاوی روی، منگنز و مس است که همگی مواد معدنی کمیاب هستند که نقش مهمی در ایمنی و پیشگیری از بیماری ها دارند.

 

فواید آب زرشک

فواید آب زرشک

 

حاوی ترکیبات گیاهی مفید باشد

از خواص آب زرشک برای زنان این است که زرشک سرشار از بربرین است، یک ترکیب گیاهی منحصر به فرد که ممکن است با چندین فواید سلامتی همراه باشد. بربرین عضوی از خانواده آلکالوئیدها است، گروهی از ترکیبات که به دلیل اثرات درمانی شناخته شده هستند مطالعات نشان داده اند که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و با آسیب سلولی ناشی از مولکول های واکنشی به نام رادیکال های آزاد مبارزه می کند. همچنین، بربرین ممکن است به کاهش سطح قند خون و کلسترول، کند کردن پیشرفت سلول‌های سرطانی ، مبارزه با عفونت‌ها و اثرات ضد التهابی کمک کند

 

پیشنهاد مقاله: قرص پنتومید چیست و چه تاثیری بر درمان بیماری های گوارشی دارد؟

ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند

از خواص آب زرشک برای زنان این است که زرشک و به ویژه محتوای بربرین آن ممکن است در مدیریت دیابت، یک بیماری مزمن که با سطح قند خون بالا مشخص می شود، نقش داشته باشد. به طور خاص، نشان داده شده است که بربرین نحوه واکنش سلول های شما به هورمون انسولین را که میزان قند خون را تنظیم می کند، بهبود می بخشد. به نوبه خود، این ممکن است به کاهش سطح قند خون شما کمک کند یک مطالعه 3 ماهه بر روی 36 بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف 1.5 گرم بربرین در روز منجر به کاهش قابل توجه 2 درصدی هموگلوبین A1c – در مقایسه با مقادیر پایه شد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک امکان ویزیت آنلاین بیمار توسط پزشک متخصص است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

ممکن است در برابر سندرم متابولیک محافظت کند

از خواص آب زرشک برای زنان این است که خوردن زرشک ممکن است به پیشگیری از سندرم متابولیک کمک کند، مجموعه ای از عوامل خطر برای بیماری قلبی و دیابت. به طور خاص، زرشک ممکن است در برابر چاقی و قند خون بالا، کلسترول، تری گلیسیرید و سطح فشار خون – که همه عوامل خطر برای این سندرم هستند – محافظت کند. یک مطالعه 8 هفته ای روی 46 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که نوشیدن حدود 7 اونس (200 میلی لیتر) آب زرشک در روز به طور قابل توجهی باعث کاهش فشار خون، تری گلیسیرید، کلسترول و قند خون در مقایسه با دارونما می شود.

علاوه بر بهبود عوامل خطر سندرم متابولیک، زرشک ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو در افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا هستند کمک کند. بر اساس این نتایج، خوردن توت ها ممکن است به کاهش شانس ابتلا به عوامل خطر برای سندرم متابولیک و همچنین کاهش استرس اکسیداتیو مرتبط با آن کمک کند. با این وجود، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 

مصرف آب زرشک

مصرف آب زرشک

 

برای سلامت دندان مفید است

از خواص آب زرشک برای زنان این است که مطالعات دندانی نشان داده است که عصاره زرشک می تواند با التهاب مبارزه کند. این احتمالاً به این دلیل است که بربرین به عنوان یک عامل ضد التهابی قوی عمل می کند. بنابراین، ممکن است به درمان بیماری های التهابی دندان مانند التهاب لثه، که با تجمع پلاک، تورم و تحریک لثه ها مشخص می شود، کمک کند. یک مطالعه بر روی 45 پسر بین 11 تا 12 سال نشان داد که استفاده از ژل دندانی زرشک به مدت 21 روز باعث کاهش پلاک و التهاب لثه به طور قابل توجهی بیشتر از دارونما شد.

این نتایج نشان می‌دهد که درمان‌های زرشک ممکن است سلامت دندان را بهبود بخشد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 

ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد

از خواص آب زرشک برای زنان این است که چندین دلیل مختلف وجود دارد که زرشک ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد که همه آنها به بربرین مربوط می شوند. از آنجایی که بربرین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، ممکن است به مبارزه با آسیب اکسیداتیو زمینه ای مرتبط با توسعه سرطان کمک کند. علاوه بر این، بربرین ممکن است باعث مرگ سلول های سرطانی شود، از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کند و آنزیم های دخیل در چرخه زندگی سلول های سرطانی را مهار کند

چندین مطالعه لوله آزمایش نشان داده اند که بربرین از رشد تومور جلوگیری می کند و مرگ سلولی را در سلول های سرطان پروستات، کبد، استخوان و سینه انسان آغاز می کند. با این حال، تحقیقات محدود به مطالعات آزمایشگاهی است و تحقیقات بیشتری برای درک بهتر نقش بالقوه زرشک در درمان و پیشگیری از سرطان مورد نیاز است. بربرین ممکن است از طریق مکانیسم های مختلف به محافظت در برابر سرطان کمک کند و در مطالعات نشان داده شده است که پیشرفت سرطان را کند می کند.

 

پیشنهاد ویژه: عملکرد قرص رانیتیدین برای درمان بیماری های گوارشی!

ممکن است به مبارزه با آکنه کمک کند

از خواص آب زرشک برای زنان این است که زرشک ممکن است در درمان آکنه، یک بیماری پوستی که با برجستگی های ملتهب و جوش مشخص می شود، نقش داشته باشد. به طور خاص، بربرین و سایر ترکیبات موجود در زرشک ممکن است به مبارزه با التهاب و عفونت های مرتبط با آکنه کمک کند. یک مطالعه در نوجوانان مبتلا به آکنه متوسط تا شدید نشان داد که مصرف 600 میلی گرم عصاره زرشک در روز به مدت 4 هفته به طور قابل توجهی میانگین تعداد ضایعات را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد.

این مطالعه به این نتیجه رسید که عصاره این توت ممکن است یک گزینه درمانی ایمن و موثر برای نوجوانان مبتلا به آکنه باشد، اما تحقیقات گسترده تری مورد نیاز است. تحقیقات محدود نشان می دهد که عصاره زرشک در درمان آکنه و کاهش جوش موثر است، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.healthline.com/nutrition/barberries#1.-High-in-nutrients

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.