پوست و مو

خواص زرده تخم مرغ برای پوست چیست؟

خواص زرده تخم مرغ برای پوست چیست؟

خواص زرده تخم مرغ برای پوست

تخم مرغ شامل لوتئین است که می تواند رطوبت و لطافت پوست را افزایش دهد و پروتئینی که به جوان سازی و سفت شدن پوست کمک می کند که جزوی از خواص زرده تخم مرغ برای پوست است. تخم مرغ به طور کلی پوست شما را غنی می کند. زرده تخم مرغ برای تقویت درخشندگی پوست شما عالی است زیرا حاوی اسیدهای چرب بالایی است که اپیدرم را آبرسانی می کند. برای پیری پوست، سفیده تخم مرغ می تواند به سفت شدن و سفت شدن پوست کمک کند.

اگر منافذ بزرگ دارید یا پوست مستعد آکنه دارید، سفیده تخم مرغ به بسته شدن منافذ و خلاص شدن از تجمع کمک می کند. و اگر پوست شما چرب است، گفته می شود که سفیده تخم مرغ منافذ و فولیکول های مو را که بیش از حد سبوم تولید می کنند را شفاف می کند. ماسک های سفیده تخم مرغ نیز فوق العاده همه کاره هستند.

زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین های A، B2 و B3 است که از نظر پوستی فوایدی مانند کمک به کاهش التهاب و اسکار آکنه، کاهش لکه های تیره، افزایش رطوبت، جلوگیری از هدر رفتن آب در پوست دارد. در واقع، قسمت زرده تخم مرغ حاوی لسیتین است که به افزایش هیدراتاسیون کمک می کند و پوست را صاف می کند. به ویژه سفیده تخم مرغ دارای خواصی برای بهبود سلامت پوست، درمان مشکلات مضر پوست و پاکسازی ظاهر صورت شما است.

زرده و سفیده هر دو سرشار از مواد مغذی هستند. سفیده تخم مرغ حاوی آلبومین است، پروتئینی ساده که به کاهش منافذ و پاکسازی دانه های سرسیاه کمک می کند و به ویژه برای پوست های چرب بسیار عالی است. برعکس، زرده برای پوست های خشک عالی است زیرا سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است و برای پوست و موی خشک عالی است. در بالا جزئی از خواص زرده تخم مرغ برای پوست را بررسی کردیم.

 

ماسک زرده تخم مرغ برای روشن شدن پوست

ماسک زرده تخمه مرغ برای روشن شدن پوست حاوی لوتئین و زآگزانتین است، دو مطالعه آنتی اکسیدانی نشان می دهد که پتانسیل بهبود رنگ پوست را دارند. آنها همچنین حاوی ویتامین A و روی هستند. زرده تخم مرغ برای تقویت درخشندگی پوست شما عالی است زیرا حاوی اسیدهای چرب بالایی است که اپیدرم را آبرسانی می کند. تخم مرغ های ارگانیک و پاستوریزه شامل مکمل های غذایی و پروتئین است که صورت شما را احیا و نرم می کند. که این موضوع نیز جزوی دیگر از خواص زرده تخم مرغ برای پوست است.

 

مصرف زرده تخم مرغ

مصرف زرده تخم مرغ

 

ماسک زرده تخمه مرغ برای چروک صورت

فواید ضد پیری تخم مرغ پناشی از روتئین های موجود در ماسک صورت است که به رطوبت رسانی به پوست کمک می کند و مزایای ضد پیری را ارائه می دهد. هیدراتاسیون ارائه شده توسط تخم مرغ، پوست را حجیم می کند و باعث می شود خطوط و چین و چروک ها کمتر دیده شوند. این موضوع نیز جزوی دیگر از خواص زرده تخم مرغ برای پوست است.

 

پیشنهاد مقاله: 10 مورد از خواص روغن کنجد برای پوست

ماسک زرده تخمه مرغ و زردچوبه:

زرده تخم مرغ و زردچوبه را در ظرفی بریزید و هم بزنید تا پف کند. بعد از هم زدن، روغن زیتون را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید.

روش استفاده:

  • صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید.
  • ماسک را با دست های تمیز بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی ماسک بماند.
  • علاوه بر زرده تخم مرغ  ماسک سفیده تخم مرغ با پودر زردچوبه یک عدد سفیده تخم مرغ را بزنید تا کف کند، زردچوبه را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.
  • پوست را تمیز کنید، سپس مخلوط را به طور یکنواخت بمالید، بگذارید حدود 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

پودر زردچوبه به بازسازی، بازگرداندن پوست روشن و صاف، کاهش آکنه و محو شدن جای زخم کمک می کند. که این موضوع نیز جزوی دیگر از خواص زرده تخم مرغ برای پوست است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک امکان ویزیت آنلاین توسط دکتر متخصص پوست و مو  است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی  ویزیت آنلاین  دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

ماسک قهوه و زرده تخم مرغ برای صورت

زرده تخم مرغ به کاهش التهاب کمک می کند، شما را تمیز می کند. منافذ پوست را سفت می کند و قهوه به خوبی عمل می کند. پوست خود را لایه برداری کنید و سرشار از آنتی اکسیدان است این ماسک در سفت کردن منافذ بسیار خوب عمل می کند، پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ می توانند به بهبود رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی آن کمک کنند. قهوه به پاک کردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند، گزارش شده است که کافئین التهاب را کاهش می‌دهد و جریان خون را افزایش می‌دهد. که همه اینها جزوی دیگر از خواص زرده تخم مرغ برای پوست است.

 

فواید زرده تخم مرغ برای پوست

فواید زرده تخم مرغ برای پوست

 

چه مدت می توانم زرده تخم مرغ را روی صورتم بگذارم؟

دقیقه 10-15: صورت خود را بشویید و خشک کنید، سپس زرده یک تخم مرغ را به پوست خود بمالید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند تا خشک شود و سپس با آب گرم بشویید. اگر پوست خشکی دارید، یک زرده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید. صورت خود را بشویید و خشک کنید.

 

پیشنهاد ویژه: معجزه گیاه به لیمو و تاثیر آن بر روی پوست و لاغری

ماسک زرده تخم مرغ برای مو  

تخم مرغ یک ابر غذای غنی از مواد مغذی مو است. ویتامین های A و E، بیوتین و فولات تنها برخی از مواد مغذی موجود در تخم مرغ هستند که گفته می شود به ضخامت و سلامت مو (جلوگیری از ریزش مو) کمک می کنند. زرده سرشار از چربی های سالم است که به جبران رطوبت کمک می کند و تارها را براق و براق می کند. زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین هایی است که ممکن است مو را در برابر آسیب مقاوم تر کند. زرده ممکن است مخصوصاً برای مرطوب کردن موهای خشک مفید باشد.

زرده تخم مرغ نه تنها موهای خشک را تسکین می دهد و به درخشندگی می بخشد، بلکه مقاومت در برابر شکستگی و آسیب را نیز افزایش می دهد. لوتئین یک آنتی اکسیدان موجود در تخم مرغ است که به تقویت و بهبود خاصیت ارتجاعی مو کمک می کند. علاوه بر این، پروتئین های موجود در تخم مرغ به درمان موی آسیب دیده کمک می کند. استفاده از زرده تخم مرغ به صورت موضعی روی پوست سر می تواند ریشه موهای شما را با ویتامین ها آغشته کند.

این بدان معنی است که موهای جدید قوی تر می شوند و کمتر در معرض شکستن و ریزش خواهند بود. وقتی موهایتان زیاد نمی ریزد، پرتر می شود. حتی ممکن است به نظر برسد که سریعتر در حال رشد است.

  • تا 3 تخم مرغ کامل را با 2 تا 3 قطره آب لیمو مخلوط کنید که به کاهش بوی “تخم مرغ” ماسک کمک می کند.
  • مخلوط را هم بزنید تا کف کند.
  • با قرار دادن مخلوط تخم مرغ روی دست، روی موها بمالید و روی موها بمالید.
  • موها را با کلاه دوش بپوشانید.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://thestripe.com/egg-beauty-benefits/#:~:text=Both%20the%20yolk%20and%20the,for%20dry%20skin%20and%20hair.
  2. https://www.lovelyeyeclinic.com/en/The-DIY-secret-recipe-for-bouncy-facial-skin-and-beautiful-with-eggs.#:~:text=There%20are%20still%20many%20great,the%20dermis%2C%20helps%20to%20maintain
  3. https://www.vinmec.com/en/news/health-news/beauty/what-is-the-effect-of-egg-white-mask/
  4. https://www.medicalnewstoday.com/articles/321971

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.