رژیم و تغذیه

۱۰ مورد از خواص بادام هندی برای مردان

۱۰ مورد از خواص بادام هندی برای مردان

خواص بادام هندی برای مردان

بادام هندی سرشار از مواد مغذی است و ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. مانند بیشتر آجیل ها، بادام هندی نیز ممکن است به بهبود سلامت کلی شما کمک کند. از خواص بادام هندی برای مردان کاهش وزن، بهبود کنترل قند خون و قلب سالم‌تر می باشد.

 

معجزه بادام هندی

بادام هندی سرشار از طیف وسیعی از مواد مغذی است. یک اونس (28 گرم) بادام هندی بو داده نشده و نمک نخورده شامل موارد زیر است:

  • کالری: 157
  • پروتئین: 5 گرم
  • چربی: 12 گرم
  • کربوهیدرات: 9 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • مس
  • منیزیم
  • منگنز
  • روی
  • فسفر
  • آهن
  • سلنیوم
  • تیامین

بادام هندی به ویژه سرشار از چربی های غیراشباع است – دسته ای از چربی ها که با خطر کمتر مرگ زودرس و بیماری قلبی مرتبط است. آنها همچنین قند کمی دارند، منبعی از فیبر، و حاوی پروتئین هستند. علاوه بر این، بادام هندی حاوی مقدار قابل توجهی مس است که یک ماده معدنی ضروری برای تولید انرژی، رشد سالم مغز و سیستم ایمنی قوی است. آنها همچنین منبع خوبی از منیزیم و منگنز هستند، مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان حاوی ترکیبات گیاهی مفید است.

 

فواید بادام هندی

فواید بادام هندی

 

آجیل و دانه ها منبع آنتی اکسیدان

آجیل و دانه ها به عنوان منبع آنتی اکسیدان در نظر گرفته می شوند. آنتی اکسیدان ها ترکیبات گیاهی مفیدی هستند که با خنثی کردن مولکول های آسیب رسان به نام رادیکال های آزاد، بدن شما را سالم نگه می دارند. مصرف بادام هندی به کاهش التهاب کمک می کند. بادام هندی منبعی غنی از پلی فنول ها و کاروتنوئیدها است – دو دسته از آنتی اکسیدان ها که در سایر آجیل های درختی نیز یافت می شوند.

مصرف بادام هندی ممکن است به کاهش وزن کمک کند زیرا آجیل سرشار از کالری و چربی است. از این رو، به طور سنتی به افرادی که مایل به کاهش وزن هستند توصیه می شود که مقدار آجیل را در رژیم غذایی خود محدود کنند. با این حال، تحقیقات نشان دهنده ارتباط رژیم های غذایی آجیل دار با کاهش وزن هست.

 

خواص بادام هندی برای فشار خون

رژیم های غذایی سرشار از آجیل، از جمله بادام هندی، به طور مداوم با کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سکته مغزی و بیماری قلبی مرتبط است. یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که 10 درصد کالری روزانه خود را از بادام هندی مصرف می کردند نسبت کلسترول LDL (بد) به کلسترول HDL (خوب) کمتری نسبت به افرادی که اصلاً بادام هندی مصرف نمی کردند، داشتند.

نسبت پایین LDL به HDL معمولاً به عنوان نشانگر سلامت قلب در نظر گرفته می شود. رژیم های غذایی سرشار از آجیل برای سلامت قلب مفید هستند. به نظر می رسد بادام هندی فوایدی برای کاهش فشار خون، تری گلیسیرید و کلسترول دارد. با این حال به مطالعات بیشتری نیاز است.

 

پیشنهاد مقاله: معجزه گیاه به لیمو و تاثیر آن بر روی پوست و لاغری

بادام هندی برای دیابت نوع 2

ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است از افزودن بادام هندی به رژیم غذایی خود سود ببرند. این تا حدی به این دلیل است که بادام هندی منبع خوبی از فیبر است، ماده مغذی که به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند و اعتقاد بر این است که از دیابت نوع 2 پیشگیری  می کند. مطالعاتی که در مورد اثرات بادام هندی بر سطح قند خون انجام شده است محدود است.

با این حال، در یک مطالعه، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که 10 درصد از کالری روزانه خود را از بادام هندی تامین می کردند، سطح انسولین کمتری داشتند – نسبت به افرادی که اصلاً بادام هندی نمی‌خوردند. علاوه بر این، بادام هندی تنها حاوی 8 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده است که کمتر از 2 گرم آن از قندها به دست می آید. با این حال، تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات رژیم غذایی غنی از بادام هندی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد نیاز است.

 

بادام هندی برای سلامت پروستات

بادام هندی سلامت پروستات را ارتقا می دهد. مطالعات نشان داده اند که سطوح بالای روی موجود در بادام هندی می تواند از سلامت پروستات در مردان حمایت کند. روی نقش مهمی در حفظ غده پروستات سالم دارد و ممکن است به کاهش خطر مشکلات مربوط به پروستات کمک کند. به ریکاوری عضلات کمک می کند بادام هندی حاوی مقدار قابل توجهی منیزیم است که به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند و گرفتگی و درد عضلانی را کاهش می دهد. این خاصیت به ویژه برای مردانی که در فعالیت‌های بدنی شدید یا ورزش‌های روتین فعالیت می‌کنند مفید است.

 

بادام هندی برای سلامت استخوان

از سلامت استخوان حمایت می کند. بادام هندی منبع خوبی از کلسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای سلامت استخوان است. مصرف کافی کلسیم به حفظ استخوان‌های قوی کمک می‌کند و از خطر پوکی استخوان، وضعیتی که در مردان مسن شایع‌تر است، جلوگیری می‌کند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک امکان ویزیت آنلاین بیمار توسط پزشک متخصص است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص به تخصص تغذیه و رژیم درمانی بهره‌مند شوید.

 

خواص بادام هندی برای مردان و تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بادام هندی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. یک سیستم ایمنی قوی برای مردان برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها و تضمین سلامت کلی ضروری است.

 

مصرف بادام هندی

مصرف بادام هندی

 

بادام هندی برای سلامت پوست

سلامت پوست را بهبود می بخشد. آنتی اکسیدان های موجود در بادام هندی به مبارزه با رادیکال های آزاد، جلوگیری از پیری زودرس و سلامت پوست کمک می کند. مصرف منظم می تواند منجر به شفافیت و جوانی چهره شود و ظاهر کلی مرد را بهبود بخشد. که از این مورد می توان به عنوان یکی از فواید بادام هندی اشاره کرد.

 

پیشنهاد ویژه: خواص زرده تخم مرغ برای پوست چیست؟

خواص بادام هندی برای اسپرم

بادام هندی حاوی مواد مغذی مختلفی از جمله روی و اسیدهای آمینه است که برای سلامت باروری ضروری هستند. این مواد مغذی برای افزایش سطح تستوسترون، بهبود کیفیت اسپرم و افزایش نشاط جنسی شناخته شده اند و به یک زندگی صمیمی سالم و رضایت بخش کمک می کنند. که از این مورد نیز می توان به عنوان یکی از فواید بادام هندی اشاره کرد.

 

مقدار مصرف بادام هندی در روز

گنجاندن تعداد انگشت شماری بادام هندی در رژیم غذایی روزانه می تواند مزایای سلامتی بی شماری را برای مردان فراهم کند، از بهبود سلامت قلب و بهبود عملکرد مغز گرفته تا حمایت از سلامت پروستات و ارتقای رفاه کلی. مانند هر غذا، اعتدال کلیدی است، و تضمین می کند که مردان از فواید بادام هندی لذت می برند و در عین حال سبک زندگی متعادل و سالمی را حفظ می کنند.

 

مضرات بادام هندی

بادام هندی به طور کلی یک مکمل بی خطر برای رژیم غذایی اکثر افراد است. به خاطر داشته باشید که بادام هندی بوداده یا شور می تواند حاوی مقادیر زیادی روغن یا نمک باشد. به همین دلیل، بهتر است به جای آن از انواع بو داده خشک بدون نمک یا “خام” استفاده کنید. بادام هندی به عنوان آجیل درختی طبقه بندی می شود. افرادی که به آجیل های درختی مانند بادام، آجیل برزیلی، گردو، پسته، یا فندق حساسیت دارند، ممکن است در معرض خطر بالاتری برای آلرژی به بادام هندی باشند.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.healthline.com/nutrition/are-cashews-good-for-you#downsides
  2. https://www.foodnutra.com/10-surprising-benefits-of-cashew-nuts-kaju-for-male/

1 دیدگاه در “۱۰ مورد از خواص بادام هندی برای مردان

  1. عاااااااااااالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.