عفونی

درمان عفونت کودکان در خانه با طب سنتی

درمان عفونت کودکان در خانه با طب سنتی

عفونت کودکان

عفونت کودکان از جمله موارد شایعی می باشد که برای آن ها رخ می دهد. نگرانی های والدین نیز در چنین مواردی زیاد است. در سنی پایین به علت ضعیف بودن سیستم ایمنی احتمالا ابتلا به بیماری های و ایجاد این علامت بالاست. بنابراین مراقبت ها میبایست جدی تر صورت گیرد. درمان خانگی عفونت کودکان معمولا با توجه به تجویز نسخه پزشک صورت می گیرد. طب سنتی نیز در کشور های آسیایی و کشور ما تاریخچه ی دیرینه ای دارد. تاثیرات خوبی از برخی از این روش ها دیده شده است اما به طور کلی برای همه قابل پیشنهاد نیست. به ویژه که افراد در سنین پایین نسبت به بسیاری از موادی که اولین بار برایشان تجویز می شود ممکن است واکنش های حساسیتی نیز از خود نشان دهند.

علائم عفونت کودکان

بیماران در سنین پایین معمولا علائم مختلفی را به جهت ورود عامل بیگانه به بدن نشان می دهند، و شدت این علائم در افراد مختلف متفاوت است. مسئله مهم این است والدین از علائم آگاه باشند و سپس در زمان مناسب به پزشک مراجعه کنند.

در ادامه برخی از این علائم به طور مختصر بیان شده است.

احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی و ایجاد عفونت به دنبال آن شایع می باشد.

  • آبریزش بینی یا انسداد راه هوایی بینی به علت زیاد بودن ترشحات
  • قرمزی چشم ها و اشک ریزش
  • گلو درد و احساس ناخوشایند به هنگام بلع
  • سرفه و عطسه
  • استفراغ و تهوع
  • تمایل به خوابیدن و کلافه بودن
  • در عفونت های ادراری می توان تغییر رنگ و بوی ادرار را مشاهده کرد.
  • تب
  • اسهال

این بیماری ها در مواردی می تواند تهدید کننده حیات نیز باشد بنابراین توجه به علائم و توجه به وخامت اوضاع بیمار مهم است. برای مثال در کودکی که مبتلا به عفونت ادراری می شود، درصورتی که در زمان درست مراجعه نشود و درمان خانگی عفونت بدن کودکان را درست انجام ندهد مشکلات ادراری و کلیوی زیادی برای کودک ایجاد می شود.

این مسئله می تواند تا چندین سال کودک و خانواده او را درگیر کند. به عبارتی درمان عفونت کودکان در خانه و با دارو هایی که تحت نظر پزشک نمی باشد توصیه نمی شود.

بیشتر بحوانید: بررسی علائم گاستروانتریت، عفونت روده در کودکان و راه درمان آن

درمان عفونت کودکان

درمان عفونت کودکان

 

طب سنتی

طی چند سال آخر بسیاری از مردم برای درمان کودک خود به سمت طب سنتی رو آورده اند. درمان عفونت کودکان با طب سنتی، موضوعی است که های بررسی های بیشتر و تحقیقات کامل تری را می طلبد.

این دیدگاه که دارو های شیمیایی تاثیرات بسیار بدی برروی کبد و کلیه می گذارند اشتباه است. در مقابل این تفکر که دارو های استفاده شده در طب سنتی بی ضرر هستند نیز درست نیست. مسئله این است که تحقیقات گسترده ای به هنگام ساخت دارو های شیمیایی شده است و از تمامی جنبه ها و عوارض دارو ها آگاهی وجود دارد. اما برای درمان عفونت کودکان در طب سنتی، آزمایشات کاملی انجام نشده و از عوارض این دارو ها بر روی بدن اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. این مسئله به معنای رد مطلق طب سنتی نیست.

 

پیشنهاد مقاله: همه چیز درباره عفونت کودکان و نحوه درمان آن ها

 

عوارض

در عفونت سینوس کودکان، تجمع ترشحات تولید شده عوارضی مانند:

  • سردرد
  • سنگینی سر
  • بوی بد دهان و بینی
  • التهاب و قرمزی
  • تنفس سخت

به همراه دارد. در چنین مواردی صرفا استفاده از آنتی بیوتیک چاره کار نمی باشد. بلکه روشی که به پروسه درمان کمک می کند و سرعت بهبود را بالا می برد؛ شست و شوی سینوس ها با سرم نمکی شست و شو و یا آب نمکی که در منزل تهیه می کنید می باشد. دوش آب گرم و تنفس هوای مرطوب به خروج این ترشحات کمک میکند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص عفونی انلاین و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

پیشگیری از ابتلا به عفونت

مطمئنا این جمله که پیشگیری بهتر از درمان است را در متون مختلف مشاهده کردید. اما اهمیت این موضوع در درمان بیشتر مشاهده می شود. یکی از اصول کشوری پیشگیری انجام واکسیناسیون درست می باشد. بنابراین تاریخ های انجام واکسن را در کودک از یاد نبرید. همانطور که گفته شد کودک سیستم ایمنی ضعیف تری دارد بنابراین رعایت فاصله مناسب وی با فردی که بیماری دارد مهم می باشد. شست و شوی مرتب دست ها قبل از صرف غذا را به الگوی همیشگی در کودک تبدیل کنید. بسیاری از عوامل بیماری زا در کودک از همین طریق وارد بدن او می شوند.

 

درمان عفونت با طب سنتی

درمان خانگی عفونت ویروسی در کودکان

 

درمان عفونت بدن کودک در طب سنتی

درمان عفونت بدن کودکان در خانه : بخش زیادی از بدن ما به آب وابسته است و در طول روز با انجام فعالیت و شیوه های مختلف این آب از دست می رود. جایگزین کردن این مایعات در کودک بسیار اهمیت دارد. به ویژه اگر کودک مبتلا به بیماری یا عفونت باشد مصرف مایعات اهمیت دو چندان پیدا خواهد کرد. مصرف میوه و سبزیجات نیز بسیار مفید است.

حجم بالای آنتی اکسیدان ها، فیبر و ویتامین ها در این مواد غذایی باعث شده تا در درمان عفونت کودکان در خانه اهمیت بالایی پیدا کند. مصرف سیر در بزرگسالان توصیه می شود اما در کودکان به علت حساسیت هایی که ممکن است وجود داشته باشد و هضم آن دشوار باشد توصیه نمی شود. آویشن نیز از جمله گیاهانی است که خواص درمانی زیادی دارد. دم کرده آویشن به همراه عسل نیز در درمان عفونت کودکان کاربرد دارد.

 

پیشنهاد ویژه: 12 راهکار خانگی برای درمان عفونت کودکان

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت آنلاین، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

مقاومت آنتی بیوتیکی

یکی از مواردی که در جامعه ما به فراوانی مشاهده می شود مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک هاست. از آنجایی که در بسیاری از داروخانه ها بدون تجویز پزشک نیز این دارو ها در اختیار مردم قرار داده می شود، کنترل این مسئله دشوار است. استفاده بی رویه از این دسته دارویی در بیماری های کودکان موجب ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی می شود.

مقاومت آنتی بیوتیکی به این معنا می باشد در زمانی که کودک به عفونتی مبتلا شود استفاده از آنتی بیوتیکی که بدن نسبت به آن مقاوم شود کارایی ندارد. این مسئله در درمان بیماری های مختلف خطرناک می باشد. ممکن است زمانی برای درمان ساده بیماری در کودک به بستری دربیمارستان و دریافت دارو های قوی تر نیاز شود.

برای جلوگیری از ایجاد این شرایط، تقاضای مردم برای دریافت آنتی بیوتیک میبایست کاهش یابد و اعتماد به تشخیص و تجویز پزشک صورت گیرد. درمان عفونت کودکان به بهترین شکل صورت گیرد.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.mayoclinichealthsystem.org/hometown-health/speaking-of-health/should-i-use-antibiotics-or-home-remedies-to-treat-my-childs-illness
  2. https://www.healthline.com/health/viral-fever-home-remedies
  3. https://www.rch.org.au/kidsinfo/fact_sheets/viral_illnesses/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.