پوست و مو

درمان موثر برای لک ھای صورت با انجام لیزر صورت

درمان موثر برای لک ھای صورت با انجام لیزر صورت

لیزر صورت

لک ها و همچنین  کک و مک صورت را می توان لکه های صاف، گرد و تیره رنگی توصیف کرد که اندازه آنها از ۲ تا ۴ میلیمتر متغیر است. پیس و لک صورت می‌تواند در اثر بارش رنگدانه در یک قسمت خاص به وجود آیند چراکه به طور معمول رنگ پوست اطراف آن قسمت روشن‌تر است. این لک ها به پرتوهای UV نور خورشید حساس است و در مدتی که فرد در معرض نور آفتاب قرار دارد و پس از آن نیز پررنگ تر می‌شوند. نگران نباشید ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به درمان موثر برای لک ھای صورت با انجام لیزر لک های صورت  و همچنین درمان لک صورت اشاره خواهیم کرد.

 

لک های صورت چگونه ایجاد می شوند؟

علت اصلی تیره شدن پوست صورت یا هر قسمت دیگر بدن به دلیل تولید بیش از حد ملانین موجود در پوست ما است. از علل اصلی ایجاد این لک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه ملانوسیت در هر فردی متفاوت است. افرادی که اندازه ملانوسیت های بزرگتری دارند ممکن است ملانین بیش از حد در بدن خود داشته باشند.
  • افزایش سن: با افزایش سن تعداد سلول های حاوی رنگدانه (ملانوسیت ها) کاهش می یابد و اندازه ملانوسیت های باقی مانده افزایش می یابند. پوست سالخورده نازک تر، رنگ پریده تر و شفاف تر می شود و لکه های رنگدانه ای در مناطق در معرض آفتاب ظاهر می شوند.
  • جوش یا سایر التهابات پوستی: یک زخم یا تحریک پوستی، مانند خراشیده شدن یا جوش، باعث ملتهب شدن پوست می شود. در روند بهبودی پوست، ملانین بیش از حد تولید می گردد که باعث تیره شدن پوست می شود. هرچه یک جوش ملتهب‌تر باشد، لکه بزرگ‌تر و تیره‌تر می‌شود.

 

بیشتر بدانید

  • قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش: ملانین اضافی در افرادی که بیشتر در معرض اشعه UV خورشید هستند تولید می شود. این به این دلیل است که تولید ملانین در پاسخ به اشعه ماوراء بنفش صورت می گیرد.
  • ژنتیک: ژن های یک فرد یکی از دلایل اصلی ملانین بیش از حد در بدن هستند. افراد متعلق به اقوام و فرهنگ های مختلف از نظر ژنتیکی قادر به تولید اشکال و نسبت های خاصی از ملانین هستند.
  • اختلالات پوستی: بیماری های پوستی کمی وجود دارد که منجر به تولید بیش از حد ملانین می شود. یکی از این اختلالات آلبینیسم است.
  • تاثیرات هورمونی: هورمون اصلی که مسئول تحریک ملانوسیت ها است، هورمون محرک ملانوسیت (MSH) است. این هورمون تولید ملانین را افزایش می دهد که مسئول تیره شدن پوست شما است.

 

لیزر لک ھای صورت

لیزر لک ھای صورت

 

درمان لک صورت با لیزر

با لیزر صورت، می توان لکه های قهوه ای سطحی، همچنین لکه های پوستی قهوه ای رنگ، خال گوشتی، لک و خال های صاف رنگدانه ای را بطرف کرد. بعضی از رنگدانه ها با هیچ کدام از درمان های لیزری برطرف نمی شوند. لکه های کهولت سن نشانه های قهوه ای رنگی هستند که در اثر کهولت سن در پشت دست ها یا صورت نمایان می شوند. بیشتر لک های مادرزادی با درمان لک صورت از بین می روند اما بعضی ها دوباره بوجود می آیند. این افراد ممکن است به درمان اضافی نیاز داشته باشند که رنگدانه هایشان کنترل شود. لک های قهوه ای رنگی که در اثر کهولت سن بوجود می آیند معمولاً با یک مرتبه درمان برطرف می شوند.

 

درمان لک صورت

درمان لک صورت

 

بیشتر بخوانید: ھرآنچه که باید درباره لیزر موھای زائد بدانید؟

 

آشنایی لیزر لک های صورت

یکی از بهترین روش ها برای  درمان لک صورت ، لیزر لک های صورت است. لیزر صورت می تواند روشی مناسب برای صاف شدن و براقی پوست گردد. از بین بردن و درمان لک صورت با لیزر روش بسیار خوبی برای حذف لک پوست است. همانگونه که در ابتدا عنوان کردیم این لک ها ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستند. از بین بردن و رفع لک صورت با لیزر حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد. قبل از انجام لیزر صورت از شما خواسته می شود تا حسابی صورتتان را بشویید. سپس چشمان شما را می بندند و صورت را با لایه خنکی از ژل می پوشانند. یک وسیله خنک کننده شبیه سشوار باد خنک برای خنک نگه داشتن صورت استفاده می شود.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

سپس نور لیزر روی یک سری نقاط برای معالجه اعمال می شود. بعد از انجام لیزری کرم مخصوص بعد از معالجه و محافظ در برابر نور خورشید به پوست مالیده می شود و کار با شما تمام می شود. بلافاصله بعد از درمان و چند ساعت پس از آن می بینید که لک ها تیره تر شده و به طور طبیعی همراه سلول های مرده پوست ریخته می شوند. در برخی افراد این لکه ها کاملاً از بین نمی رود بلکه فقط روشن تر می شود. بعد از اولین و دومین معالجه بیمار متوجه بهبودی سریع می شود و بهبودی تدریجی تر هنگامی است که لک صورت روز به روز روشن تر می شود.

 

سخن آخر

درمان لک صورت با استفاده از لیزر صورت اگر به طور صحیح و باتوجه به نوع پوست و لک انجام شود بیش از ۹۰ درصد موفقیت آمیز است. البته می توان درمان لک صورت و  لیزر لک های صورت را به طور همزمان با درمان لیزری تنگ کردن حفره های صورت و بسیاری عملیات دیگر لیزری روی صورت انجام داد. برای داشتن یک درمان درست و اصولی می توان روش های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرد و نتیجه حتی مطلوب تری بدست آورد. حتی اگر شما تزریق بوتاکس یا درمان های حجم دهنده ای از این قبیل داشته باشید باز هم می توانید درمان لیزری لک صورت و پوست انجام دهید.

 

سوالات متداول

آیا لیزر موهای صورت دردناک است؟

دستگاه­ های مدرنی که دارای کولینگ(خنک کننده) هستند تا حد زیادی درد ناشی از لیزر مو را کاهش می ­دهند.

بعد از لیزر باید چه نکاتی رعایت شود؟

روی موضع تا زمانی که التهاب دارید کرم زینک هر 3 ساعت بزنید. در صورت ادامه دار بودن التهابات یا مشاهده موارد خاص بلافاصله گزارش دهید.

درمان لک صورت با لیزر قطعی است؟

بله بیشتر از ۹۰ درصد اگر تمامی مراحل را به درستی انجام دهید نتیجه خواهید گرفت

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.