پوست و مو

استفاده از آمپول نوروبیون برای سلامت پوست و مو

استفاده از آمپول نوروبیون برای سلامت پوست و مو

آمپول نوروبیون

امپول نوروبیون برای پوست : مصرف مکمل ها و دارو های به اصطلاح تقویتی امروزه افزایش چشم گیری داشته است. انتخاب بهترین مکمل ها میبایست با دقت بالایی صورت گیرد. آمپول نوروبیون نیز از دسته داروهایی می باشد که مورد علاقه مردم بوده و زیاد استفاده می شود. این دارو در درمان بیماری های مختلف مانند درمان و جلوگیری از ریزش مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حال اینکه آمپول نوروبیون دقیقا حاوی کدام دسته از ویتامین ها می باشد و نحوه استفاده از آن به چه صورت است مسئله ای است که در ادامه به آن می پردازیم.

استفاده از انواع مولتی ویتامین ها و مکمل ها میبایست حتما تحت نظر پزشک صورت گیرد و مانند هر داروی دیگر استفاده بی رویه و بی دلیل می تواند برای بدن مضر باشد. اثرات مضر آن بر ارگان های مختلف بدن نمایان می شود.

 

محتویات آمپول نوروبیون چیست؟

آمپول نوروبیون برای پوست صورت شامل 3 میلی لیتر دارو می باشد که شامل 100 میلی گرم ویتامین B1،  200میلی گرم ویتامین B6، 200 میکرو گرم ویتامین B12، است. اینکه هرکدام از این ویتامین ها چه ویژگی دارد و کمبودشان چه مشکلاتی را ایجاد می کند در ادامه بیان می شود.

 

رشد مو

عکس آمپول نوروبیون برای مو

آمپول نوروبیون برای چی خوبه:

فواید ویتامین B1

وجود این ماده در عملکرد سیستم گوارش و قلب و عروق موثر بوده است. و موجب افزایش رساندن اکسیژن به قلب می شود. بنابراین کمبود آن می تواند مشکلاتی همانند بی اشتهایی، مشکلات هضم مواد غذایی را به دنبال داشته باشد. ازجمله علائم دیگر می توان به افسردگی، اضطراب که به دنبال کمبود ویتامین B1 ایجاد می شود اشاره کرد. به همراه ورزش و رژیم غذایی وجود این ویتامین می تواند اشتها را کنترل کرده به تبدیل چربی ها به انرژی کمک کند. همانطور که پیش تر ذکر شد مقادیر قابل توجهی از این ویتامین در آمپول نوروبیون وجود دارد.

 

پیشنهاد مقاله: علت و درمان درد پوست سر 

فواید ویتامین B12

این ویتامین نقش مهمی در تولید گلبول قرمز و دی ان ا دارد. و عملکرد مهم آن در تولید میلین می باشد. میلین غلاف سلول های عصبی می باشد و کمک می کند تا پیام عصبی سریع تر و به درستی برسد، حال تصورکنید پیام عصبی به آهستگی منتقل شود. نتیجه چنین فرآیندی را در ایجاد بیماری هایی مانند بیماری MS می توان مشاهده کرد. در این بیماری غلاف میلین سلول های عصبی از بین می رود و سرعت انتقال پیام کاهش می یابد،حرکت ماهیچه ها کند می شوند و فرد قادر به انجام کارها به خوبی نخواهد بود. حال طبق تحقیقات انجام شده وجود ویتامین B12 می تواند در جلوگیری از ازبین رفتن این غلاف موثر باشد.

فواید ویتامین B6

این ویتامین از همان دوران جنینی نقش مهمی ایفا می کند و در اکسیژن رسانی به بافت مغز جنین موثر می باشد. در رشد مغز جنین نیز موثر می باشد. یکی از علل ریزش مو کمبود ویتامین ب6 می باشد، و یکی از راه های جلوگیری از ریزش مو خوردن مکمل های مربوطه می باشد. گاها در نبود ویتامین ب6 درد های عضلانی و مشکلات عصبی نیز ایجاد خواهد شد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک امکان ویزیت آنلاین  توسط دکتر پوست و مو آنلاین است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره و ویزیت آنلاین  دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

انواع مختلف آمپول نوروبیون

با توجه به تاثیرات زیادی که از این دارو در بدن دیده می شود دو نوع نوروبیون و نوروبیون فورته در بازار در شکل تزریقی این دارو وجود دارد. قرص خوراکی آن نیز نورودینون نامیده می شود که حاوی همین دسته از ویتامین ها یعنی B1 ،B6 ، B12 می باشد.

نوروبیون فورته فرم قوی تری می باشد که حاوی مقادیر بشتری از ویتامین B12 می باشد و بیشتر در افرادی کاربرد دارد که کمبود ویتامین B12 شدیدی دارند و پزشک تجویز کرده است. حال اینکه فرد فرم خوراکی یا کدام نوع از فرم تزریقی این مکمل را استفاده کند با نظر پزشک معالج صورت می گیرد. چراکه مواردی مانند سن، بیماری های زمینه ای و یا سابقه حساسیت و آلرژی در مصرف این مکمل حائز اهمیت می باشد.

 

جلوگیری از ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو

 

برخی افراد فرم تزریقی را بیشت میپسندد چراکه تعداد دفعات استفاده کمتر است یعنی در مواردی که کمبود شدید وجود داشته باشد به صورت هفته ای تجویز می شود. درصورت وجود سطح قابل قبولی از این ویتامین ها ماهانه توصیه می شود. اما در مصرف خوراکی میبایست به صورت روزانه استفاده شود و افراد به خاطر مشغله و فراموشی نتوانند به درستی آن را استفاده کنند.

 

پیشنهاد ویژه: بهترین دکتر پوست و مو برای آر اف فرکشنال

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

فواید استفاده از آمپول نوروبیون برای سلامت مو

ویتامین های دسته B از موارد حیاتی و مورد نیاز برای رشد مو می باشند. بنابراین در افرادی که کمبود ابن ویتامین ها را دارند،آمپول نوروبیون برای ریزش مو  و سستی ریشه دیده می شود. گاها خشکی و نازکی ساقه مو نیز وجود دارد.

در ریزش موهایی که الگوی هورمونال دارند و همینطور گاها در ریزش موی ژنتیکی این ویتامین ها می توانند موجب جلوگیری از ریزش مو و رشد مو شوند. چرا که دی هیدروتستوسترون که عامل مهم ریزش موی هورمونال است توسط این ویتامین های گروه ب می تواند تولید مهار شود، مهار این ماده مساوی است با رشد سیع تر و کاهش ریز مو.

علاوه بر موها این ویتامین ها می توانند به درخشندگی پوست و از بین رفتن جوش و لک ها نیز کمک کنند. البته دقت داشته باشید این بدان معنا نیست که هر پوستی که جوش یا آکنه دارد با مصرف ویتامین های گروه B درمان می شود. استفاده از تمامی این مکمل ها میبایست پس از علت یابی و تحت نظر تجویز پزشک صورت گیرد.

از مواردی که میبایست بدانید نحوه نگهداری از آمپول نوروبیون می باشد. با توجه به پر کاربرد بودن این دارو اگر به تعداد بیش از یک عدد تهیه کرده اید، حتما میبایست آن را در محیط خنک و در دمای 2 الی 8 درجه سانتی گراد نگهداری کنید. حتما به یاد داشته باشید که این دارو میبایست دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

آمپول نوروبیون ممکن است در مواردی واکنش های حساسیتی شدیدی را در افراد نشان دهد بنابراین اگر جزو آن دسته افرادی هستید که برای اولی بار از این دارو استفاده می کنند، حتما تزریق آن را در مراکز درمانی انجام دهید تا در صورت بروز مشکل امکان احیا و رسیدگی وجود داشته باشد.

 

سوالات متداول

نحوه تزریق آمپول نوروبیون به چه صورت می باشد؟

این دارو به صورت عضلانی تزریق می شود طبق نظر پزشک معالج تزریق به صورت هفته ای یا ماهانه صورت می گیرد.

آیا تزریق آمپول نوروبیون در کنترل ریزش مو موثر است؟

بله به این خاطر که مکمل های گروه ب می تواندد در مهر دی هیدرو تستوسترون موثر باشند و منجر به کاهش ریزش مو شوند.

کدام دست از ویتامین ها در آمپول نوروبیون جای دارند؟

ویتامین های B1، B6، B12 در آمپول نوروبیون موجود می باشند.

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.neurobion.com/en-za/product-information
  2. https://www.medibuddy.in/medicines/inj-neurobion
  3. https://www.mims.com/philippines/drug/info/neurobion-neurobion%20forte?type=full

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.