زنان و زایمان

عمل زیبایی واژن و عوارض آن

عمل زیبایی واژن و عوارض آن

انواع میوم رحم یا فیبروم

جراحی زیبایی واژن شامل چندین روش با هدف دستیابی به ظاهر بهتر اندام تناسلی ویا بهبود عملکرد جنسی است. در میان این روش‌ها، جوان‌سازی ،به عنوان یکی از بحث‌برانگیزترین مداخلات جراحی زیبایی واژن در نظر گرفته می‌شود و شامل طیف وسیعی از اعمال جراحی از جمله لابیاپلاستی و … است که توسط متخصصان زنان یا جراحان پلاستیک برای کاهش متوسط ​​قطر واژن، عمدتاً به دلایل جنسی، انجام می‌شود.

 

اقدامات ترمیمی

تفاوت زیادی بین روش های ترمیمی و زیبایی واژن وجود دارد.

اقدامات ترمیمی معمولاً برای بهبود عملکرد فرد، به عنوان مثال درمان بی اختیاری ادرار یا افتادگی اندام لگن مورد نیاز است.

برخی از این روش های جراحی عبارتند از:

  • لابیاپلاستی: برای تغییر طول، شکل یا عرض یک یا هر دو لب واژن
  • واژینوپلاستی: برای شل یا سفت کردن عضلات واژن به منظور تغییر طول یا عرض کانال واژن.
  • جراحی پرولاپس: برای بازگرداندن اندام های لگن در جای خود و نگه داشتن آن ها

بافت واژن الاستیک است، یعنی می تواند برای ورود آلت تناسلی یا خروج نوزاد باز شود اما طولی نمی کشد که به شکل قبلی خود باز می گردد.

واژن ممکن است با افزایش سن یا بچه دار شدن کمی شل شود، اما به طور کلی، ماهیچه ها درست مانند آکاردئون یا نوار لاستیکی منبسط و جمع می شوند. جراحی زیبایی واژن به‌گونه‌ای که شبیه به واژن‌ دختران پیش از بلوغ باشد، بدون خطر نیست.

 

به عنوان مثال، برخی از زنان، عمل جراحی زیبایی واژن را، به این امید که کانال واژن خود را باریک کنند تا دخول لذت‌بخش‌تر شود، انجام می دهند. اما بهبودی حاصل از این روش اغلب به همراه ایجاد بافت اسکار داخلی است که می تواند دخول را غیرممکن یا دردناک کند.

سایر افراد با این امید که در حین رابطه جنسی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، لابیاپلاستی انجام می دهند. اما گاهی آنقدر از بافت لابیا برداشته می شود که پس از آن میزان عفونت افزایش می‌یابد و هیچ چیز مانند عفونتی که رابطه جنسی را غیرممکن یا ناراحت کننده کند، قاتل اعتماد به نفس نیست. سایر خطرات روش های جراحی جوانسازی و زیبایی واژن عبارتند از:

  • سوزش
  • تحریک
  • درد در حین رابطه جنسی
  • درد مداوم
  • تغییر در حس ناحیه تناسلی

 

جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن

 

تفاوت جراحی واژینوپلاستی با جراحی پرولاپس

واژینوپلاستی یک جراحی زیبایی واژن محسوب می شود، مگر اینکه علاوه بر آن پرولاپس یعنی افتادگی یا پایین آمدن واژن هم وجود داشته باشد.. پس از اصلاح افتادگی، واژن اغلب سفت تر می شود. جوانسازی واژن و ترمیم پرولاپس می توانند همزمان وجود داشته باشند.

افتادگی واژن زمانی اتفاق می افتد که ماهیچه هایی که از اندام های لگن حمایت می کنند ضعیف شوند. این تضعیف به رحم، مجرای ادرار، مثانه یا رکتوم اجازه می‌دهد تا به داخل واژن بیفتند. اگر عضلات کف لگن بیش از حد ضعیف شوند، این اندام ها حتی می توانند از واژن بیرون بزنند. جراحی برای بازگرداندن اندام های لگن در جای خود و نگه داشتن آن ها انجام می گیرد.

 

جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک روش جراحی است که معمولاً برای کاهش اندازه لابیا مینور (چین های پوستی که مجرای ادرار و واژن را احاطه کرده اند) انجام می شود. پوست اضافی می تواند پیچ ​​خورده و در حین ورزش، فعالیت های بدنی و مقاربت باعث ناراحتی شود. لابیاپلاستی نیز به دلایل زیبایی و یا درمانی انجام می شود.

  • دلایل درمانی
  • برای کاهش اندازه لب های کوچک، به طوری که از لبه های لب های بزرگ بیرون نزند. بافت اضافی لب می‌تواند پیچ ​​خورده یا کشیده شده و باعث ناراحتی و تحریک فیزیکی در حین ورزش و فعالیت‌های فیزیکی (مانند دوچرخه‌سواری یا دویدن) و مقاربت شود.
  • برای بهبود بهداشت و سلامت، زیرا بافت اضافی می تواند پاکسازی را دشوارتر کرده و باکتری هایی را در خود جای دهد که منجر به ایجاد عفونت های دستگاه ادراری می شود.
  • دلایل زیبایی و احساسی
  • برای بازگرداندن ظاهری جوان تر پس از زایمان یا پیری.
  • برای کاهش عدم تقارن (شکل ناهموار) لابیا کوچک یا لابیا بزرگ زمانی که یک طرف بلندتر بوده یا شکل متفاوتی نسبت به طرف دیگر دارد.
  • برای افزایش اعتماد به نفس و از بین بردن خطوط بصری، برآمدگی ها یا ظاهر “پنجه شتر” هنگام پوشیدن شلوار یا ساق های فیت بدن. در صورت وجود بافت بیش از حد لابیا، لباس‌های تنگ نیز می‌توانند باعث ناراحتی فیزیکی شوند.
  • برای بهبود راحتی، اعتماد به نفس و بهبود حس جنسی در مورد زیبایی واژن خود در طول مقاربت.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی

 

عوارض عمل زیبایی واژن

مانند هر روش جراحی دیگری، تکنیک های واژینوپلاستی (جراحی زیبایی واژن ) خطرات عمومی مانند خونریزی، عفونت و مشکلات مربوط به بیهوشی را به همراه دارد. اسکارهای شدید ممکن است در نتیجه این عمل ایجاد شود که جراحی های اصلاحی آینده را غیرممکن می کند و همچنین باعث می شود که فرد نسبت به نازیبایی واژن حساس شود. ممکن است پس از جراحی لخته های خون در سیاهرگ های عمقی ایجاد شود که ترومبوز ورید عمقی نامیده می شود. البته اگر بیمار قبل از عمل از سلامت خوبی برخوردار باشد، خطرات جراحی کمتر است.

  • ریسک های خاص

خطرات خاص برای واژینوپلاستی شامل فیستول واژینال، افتادگی رحم یا واژن و کولیت است. هر زمان که حفره صفاقی شکسته شود پریتونیت ممکن است رخ دهد.

  • تنگی مجرا

تنگی واژن یکی از عوارض شایع واژینوپلاستی است و نیاز به ارزیابی متخصص و اصلاح به موقع دارد که هم برای رابطه جنسی و هم برای قاعدگی مناسب لازم است.

  • آسیب عصبی

آسیب عصبی ممکن است در حین جراحی بافت‌های ناحیه لگن و واژن رخ دهد که منجر به کاهش یا اختلال حس می‌شود. درد مزمن نیز ممکن است به دلیل آسیب عصبی وجود داشته باشد.

  • فیستول

بروز فیستول رکتوواژینال (بین مقعد و واژن) یا اورتروواژینال (بین مجرای ادرار و واژن) یکی دیگر از عوارض دردسرساز مرتبط با واژینوپلاستی یا جراحی زیبایی واژن است که به دلیل آسیب رکتوم یا مجرای ادرار در طول عمل رخ می دهد و ممکن است نیاز به جراحی دوم برای ترمیم داشته باشد. همچنین ممکن است بو یا ترشح واژن به دلیل رشد بیش از حد باکتری یا قارچ ایجاد شود که نیاز به آنتی بیوتیک یا درمان ضد قارچی دارد.

  • نارضایتی

یک خطر احتمالی، نارضایتی از نتیجه جراحی زیبایی واژن است که معمولاً به دلیل شلی بیش از حد یا سفت شدن واژن اتفاق می افتد و می تواند برای فرد ناامید کننده باشد.

در این مقاله در مورد عمل زیبایی واژن و لابیاپلاستی صحبت شده است.

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله روش های سفید کردن واژن به صورت طبیعی و بدون ضرر با پزشک آنلاین زنان

 

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

منابع علمی این مطلب

  1. Vaginoplasty and Labiaplasty
  2. The Only Thing That Needs Rejuvenating Is the Way We Talk About Vaginas and Vulvas

  3. Is it Possible to Have a Loose Vagina?

  4. Vaginal rejuvenation: current perspectives

  5. Do I Need Prolapse Repair Or Vaginal Rejuvenation?
  6. Vaginoplasty and the “Designer Vagina”
  7. What is Vaginal Prolapse?

  8. Vaginoplasty – Risks and Complications

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.