دارویی

قرص خواب آور قوی کم عوارض

قرص خواب آور قوی کم عوارض

قرص خواب

 

افراد باید در طول شبانه‌روز، ۷ تا ۸ ساعت خواب کافی داشته باشند تا از این طریق بتوانند به مغز و جسمشان ، استراحت بدهند. در غیر این صورت زمانی که خواب شبانه کافی نداشته باشند و میزان خواب آنها برهم بریزد، پای اختلالات در خواب و قرص خواب به میان می‌آید که جلوگیری نکردن از آن، عوارض زیادی به همراه دارد. اختلالات در خواب بر توانایی خوب خوابیدن به ‌طور منظم تأثیر می‌گذارند. این حالت ممکن است در اثر یک مشکل سلامتی، به ‌خاطر استرس بیش ‌از حد  و … باشد که قطعا روز به ‌روز شایع‌‌تر می ‌شوند. طبیعی است که برخی شب‌ها افراد در هنگام خواب با مشکل روبرو شوند، اما طبیعی نیست که مرتباً از خواب بیدار شوند و یا در طول روز احساس خواب آلودگی کنند. ما در این مطلب ازپزشک به موضوع قوی ترین قرص خواب آور ، بهترین قرص خواب آور و همچنین اسم قرص خواب اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید.

 

 انواع قرص خواب

خواب ‌آورها گروهی از داروها هستند که برای القاء حس خواب ‌آلودگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از شناخته ‌شده‌ترین انواع قرص خواب می ‌توان به بنزودیازپین‌ها و باربیتورات‌ها اشاره کرد. به‌عنوان مثال دیازپام، اگزازپام، ملاتونین، لورازپام، فلورازپام و کلردیازیوکساید از انواع قرص خواب هستند. برخی از داروهای غیراختصاصی نظیر پرومتازین و دیفن‌هیدرامین هم از تأثیرات خواب‌آوری برخوردارند. از طرف دیگر، گروهی از بنزودیازپین‌ها نظیر زاناکس از جمله داروهای آرام‌بخش و ضد اضطرابی هستند که خواب ‌آلودگی ایجاد می‌کنند.

بسیار مهم است تا بدانید اغلب داروها اعتیادآور است و می‌ تواند تمرکز و حافظه افراد را به شدت دچار اختلال کند. داروهای جدیدتری هم وجود دارند که با اتصال به گیرنده‌های بنزودیازپین مغز می‌توانند زمان انتظار برای به خواب رفتن را کاهش دهند. مصرف این داروها به افراد کمک می‌کند مدت کم‌تری را صرف غلت زدن در رختخواب کنند. احتمال وابستگی به داروهای یاد شده کم ‌تر از بنزودیازپین ‌ها است. در این مورد می توانید با یک متخصص روانشناس صحبت کنید.

 

قرص خواب آور سریع

قرص خواب آور سریع

 

اسم قرص خواب

همانگونه که در پاراگراف قبل عنوان کردیم بنزودیازپین ‌ها و باربیتورات‌ها انواع گروه های دارویی خواب آور هستند. دیازپام، اگزازپام، ملاتونین، لورازپام ، فلورازپام و کلردیازیوکساید هم از انواع و اسم داروی خواب هستند. برخی از داروهای غیر اختصاصی نظیر پرومتازین و دیفن ‌هیدرامین هم از تأثیرات خواب‌ آوری برخوردارند. از طرف دیگر، گروهی از بنزودیازپین  ‌ها نظیر زاناکس از جمله داروهای آرام ‌بخش و ضد اضطرابی هستند که خواب ‌آلودگی ایجاد می ‌کنند. لازم به ذکر است که اغلب داروها اعتیادآور بوده و می ‌توانند تمرکز و حافظه افراد را به شدت دچار اختلال کنند.

 

بهترین قرص خواب آور

در اینجا به چند داروی باخواص خواب آور اشاره می کنیم که  به راحتی در اغلب داروخانه های سرتاسر کشور در دسترس می باشند. بهتر است از قرص خواب آور قوی بدون مشورت با پزشک فقط برای یک یا چند شب استفاده کنید و نه بیشتر تا خطری شما را تهدید نکند. بسیار مهم است تا بدانید هر چقدر بیشتر از قرص ‌های بدون نسخه استفاده کنید، تاثیر آن‌ ها در به خواب بردن شما کمتر می ‌شود. علاوه بر این، ممکن است باعث ایجاد کسالت در طول روز بعدی شوند. از بهترین قرص ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ملاتونین: هورمونی است که به کنترل چرخه خواب و بیداری افراد کمک می‌ کند. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مکمل ‌های ملاتونین، می‌ توانند به فرد کمک کنند که زودتر به خواب برود. عوارض جانبی این مکمل ‌ها شامل سردرد و خواب آلودگی در طول روز هستند. ملاتونین یکی از بهترین انواع قرص خواب آور قوی محسوب می گردد.
  • زولپیدم: یک داروی خواب آور غیر بنزودیازپینی می باشد که برای برخی انواع بی خوابی های موقت و کوتاه مدت موثر می باشد. مصرف طولانی مدت این دارو بدون مشورت با پزشک توصیه نمی گردد. زولپیدم با ایجاد توهمات شدید در برخی افراد همراه می باشد.
  • کلونازپام: یک قرص خواب آور قوی بنزودیازپینی می باشد که مصرف طولانی مدت آن با ایجاد وابستگی همراه می باشد. کلردیازپوکساید، آلپرازولام، دیازپام و تمازپام نیز از سایر داروهای خواب آور مشابه با کلونازپام می باشند. لذا از مصرف این قرص ها همراه با هم باید جدا پرهیز گردد.
  • گاباپنتین: از این دارو اغلب برای درمان اختلالات خواب مثل سندروم پای بی قرار استفاده می شود. گاباپنتین دارای اثر خواب آوری نیز می باشد و هم به درمان بی خوابی و هم اختلالات همراه با خواب کمک می کند.
  • سدیم والپروات: یک داروی ضد تشنج و اعصاب می باشد که دارای اثرات خواب آوری نیز می باشد. از این دارو به طور مستقیم جهت درمان بی خوابی استفاده نمی شود. اما چنانچه برای درمان تشنج، سردرد و … استفاده گردد، با اثرات خواب آوری قوی نیز همراه می باشد.
  • کوئتیاپین: نوعی داروی ضد افسردگی و ضد اضطراب می باشد که همزمان به عنوان قرص خواب آور قوی نیز مورد استفاده قرار داده می شود.
  • دوکسپین: این دارو از طریق بلوک گیرنده هیستامین به تداوم چرخه خواب کمک می کند.

 

با بهترین داروی خواب آشنا شدید. در ادامه شما را با قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی آشنا می کنیم. این دارو در دوزهای ۱ تا ۵ میلی‌گرم در دسترس است و می‌ توانید آن را از فروشگاه‌ها و داروخانه‌های معتبر خریداری کنید.

 

اسم قرص خواب

اسم قرص خواب

 

نحوه مصرف قرص ملاتونین

ملاتونین یک قرص خواب آور نسبتا قوی، ایمن و کم عارضه می باشد که وابستگی به آن نسبت به سایر داروهای خواب آور بسیار کمتر گزارش شده است. این دارو در دوزهای ۱ تا ۵ میلی‌گرم در دسترس است که  می‌ توانید آن را از فروشگاه‌ها و داروخانه‌های معتبر خریداری نمایید. ملاتونین در اکثر داروهای خواب وجود دارد و می‌ تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که در چرخه خواب خود، دچار اختلال شده‌اند. ملاتونین می‌تواند بر افراد زیر هم تاثیر خوبی بگذارد:

  1. افرادی که کار شیفتی دارند.
  2. کسانی‌که شب هنگام خواب، مشکل دارند.
  3. افرادی که به قاره ‌ای دیگر سفر کرده‌ و دچار اختلال در خواب شده‌ اند.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده اپلیکیشن از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

بهترین زمان  مصرف بستگی به ماهیت مشکل خواب دارد. فرد مبتلا به بی‌ خوابی برای استفاده از قرص، باید درست قبل یا هنگام خواب از آن استفاده کند. افرادی که دارای کار شیفتی هستند و زمان خواب آن‌ها به صورت دوره‌ای و بر اساس شیفت کاری‌ شان تغییر می‌کند هم می‌ توانند به صورت موقت از ملاتونین استفاده کنند. این عزیزان باید ۲ الی ۳ میلی گرم از این قرص را قبل از آماده شدن برای خواب مصرف کنند.

 

قرص آلپرازولام قرص خواب آور بسیار قوی بدون نسخه

آلپرازولام یک داروی بنزودیازپینی می باشد که که فعالیت دستگاه عصبی مرکزی را کاهش می دهد و مهار می کند. این دارو دارای خواص متعددی می باشد. آلپرازولام علاوه بر این که یک قرص خواب آور قوی محسوب می گردد، دارای اثرات ضد اضطرابی نیز می باشد و برای درمان حملات پانیک نیز کمک کننده می باشد. در کنار خواص متعدد، مصرف طولانی مدت قرص خواب آور قوی آلپرازولام با وابستگی و اعتیاد همراه می باشد و قطع ناگهانی آن خطرناک می باشد.

همچنین مصرف بیش از مقدار توصیه شده این دارو با خطر ایست تنفسی، کوما و مرگ و میر همراه می باشد. عوارض قرص آلپرازولام در صورت مصرف همزمان آن با الکل و سایر مواد و داروهای اعتیاد آور چندین برابر افزایش می یابد. مصرف این قرص در دوران بارداری توصیه نمی گردد. احساس خستگی، اختلالات حافظه، خشکی دهان، اختلال تعادل، بریده حرف زدن، تغییر در وزن بدن و خواب آلودگی در طول روز از جمله عوارض جانبی شایع قرص خواب آور قوی آلپرازولام می باشند.

 

تصویر دکتر زهرا پور امان اللهی

زهرا پور امان اللهی

عمومی

تصویر دکتر ازاده محمدی هرستانی

ازاده محمدی هرستانی

عمومی

تصویر دکتر فاطمه قاسمی

فاطمه قاسمی

عمومی

تصویر دکتر قائد یوسفی

قائد یوسفی

عمومی

تصویر دکتر رامین داداللهی ساراب

رامین داداللهی ساراب

عمومی

تصویر دکتر مهدی جهاندار

مهدی جهاندار

عمومی

تصویر دکتر صبا صادقی

صبا صادقی

عمومی

تصویر دکتر زهرا زارع

زهرا زارع

عمومی

تصویر دکتر میلاد دودانگه

میلاد دودانگه

عمومی

تصویر دکتر فرید سنگین آبادی

فرید سنگین آبادی

عمومی

تصویر دکتر سجاد علیزاده نیاز ابادی

سجاد علیزاده نیاز ابادی

عمومی

تصویر دکتر مهدی محمدپور

مهدی محمدپور

عمومی

تصویر دکتر فاطمه فرامرزی

فاطمه فرامرزی

عمومی

تصویر دکتر روشان بیرگانی

روشان بیرگانی

عمومی

تصویر دکتر میترا دیهیمی

میترا دیهیمی

عمومی

تصویر دکتر شقایق محمدی

شقایق محمدی

عمومی

تصویر دکتر محمد حسین یوسف زاده مولائی

محمد حسین یوسف زاده مولائی

عمومی

تصویر دکتر معصومه مهنی

معصومه مهنی

عمومی

تصویر دکتر هاله شادروان

هاله شادروان

عمومی

تصویر دکتر علیرضا اسعدی

علیرضا اسعدی

عمومی

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.