ارولوژی

قرص پروستادین برای درمان بزرگی پروستات

قرص پروستادین برای درمان بزرگی پروستات

پروستات

شما می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا از خود مراقبت کنید و به بدن خود آنچه نیاز دارد بدهید. با این حال، با افزایش سن، بدن شما به گونه‌ای تغییر می‌کند که همیشه نمی‌توانید کنترل کنید. برای اکثر مردان، یکی از این تغییرات بزرگتر شدن پروستات است. این بخشی طبیعی از پیری است، اما در برخی مواقع، می تواند منجر به بیماری به نام BPH یا هیپرپلازی خوش خیم پروستات شود.

 

پروستات شما بخشی از مجرای ادرار شما را احاطه کرده است، لوله ای که ادرار و منی را از آلت تناسلی شما خارج می کند. هنگامی که BPH دارید، پروستات شما بزرگتر از حد معمول است که مجرای ادرار را فشرده می کند. این می تواند باعث ضعیف شدن جریان ادرار شما شود، و شما را در طول شب برای رفتن به دستشویی بیدار کند. همچنین می تواند به سایر علائم ادراری آزاردهنده منجر شود. BPH سرطان پروستات نیست و احتمال ابتلا به آن را افزایش نمی دهد.

 

این یک بیماری شایع است، به ویژه در مردان مسن، و درمان های زیادی برای آن وجود دارد، از تغییر سبک زندگی گرفته تا دارو مثل قرص پروستادین و جراحی. پزشک شما می تواند به شما کمک کند تا بهترین مراقبت را بر اساس سن، سلامتی و نحوه تاثیر این بیماری بر شما انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا در مورد درمان و مصرف قرص پروستادین بیشتر بدانید.

 

 

چه چیزی باعث BPH می شود؟

پزشکان دقیقاً مطمئن نیستند که چه چیزی باعث بزرگی پروستات می شود. برخی فکر می کنند که ممکن است با تغییرات هورمونی طبیعی با افزایش سن مرتبط باشد، اما مشخص نیست.

در اوایل بلوغ، اندازه پروستات شما دو برابر می شود. بعداً در زندگی، در حدود 25 سالگی، دوباره شروع به رشد می کند. برای اکثر مردان، این رشد تا آخر عمر اتفاق می افتد. برای برخی باعث BPH می شود.

 

بزرگی پروستات

بزرگی پروستات

 

علائم

همانطور که پروستات بزرگتر می شود، شروع به فشار دادن مجرای ادرار می کند. این باعث ایجاد علائمی می شود که بر جریان ادرار شما تأثیر می گذارد

 

هنگامی که مجرای ادرار شما فشرده می شود، به این معنی است که مثانه شما برای بیرون راندن ادرار باید سخت تر کار کند. با گذشت زمان، ماهیچه های مثانه ضعیف می شوند، که تخلیه آن را سخت می کند. این می تواند منجر به:

  • احساس می کنید حتی بعد از اینکه از دستشویی رفتید هنوز ادرار دارید
  • مجبور به رفتن بیش از حد دستشویی میشوید – هشت بار یا بیشتر در روز
  • بی اختیاری (زمانی که کنترلی بر ادرار کردن ندارید)
  • نیاز فوری به ادرار کردن، به طور ناگهانی
  • شما چندین بار در شب برای ادرار کردن از خواب بیدار می شوید
  • عفونت های دستگاه ادراری، خونریزی، آسیب مثانه و سنگ مثانه

بزرگی پروستات به این معنی نیست که علائم بیشتر یا بدتر خواهید شد. برای هر فردی متفاوت است ، برخی از مردان با پروستات بسیار بزرگ، مشکلات کمی دارند.

 

قرص پروستادین

قرص پروستادین

 

تشخیص و آزمایشات

پزشک ابتدا در مورد سابقه پزشکی شخصی و خانوادگی شما با شما صحبت خواهد کرد. همچنین ممکن است یک نظرسنجی را پر کنید و به سؤالاتی در مورد علائم خود و نحوه تأثیر آنها بر شما روزانه پاسخ دهید.

بعد، پزشک شما یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. این ممکن است شامل یک معاینه رکتوم  باشد. در طی این کار، آنها دستکش می‌بندند و یک انگشت را به آرامی وارد رکتوم می‌کنند تا اندازه و شکل پروستات شما را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: دکتر آنلاین اورولوژی برای درمان پروستات

آزمایشات اساسی:

  1. آزمایش خون برای بررسی مشکلات کلیوی
  2. آزمایش ادرار برای بررسی عفونت یا سایر مشکلاتی که می تواند باعث علائم شما شود
  3. آزمایش خون PSA (آنتی ژن اختصاصی پروستات). سطوح بالای PSA ممکن است نشانه بزرگی پروستات باشد. پزشک همچنین می تواند آن را به عنوان غربالگری سرطان پروستات تجویز کند.
  4. آزمایش‌های پیشرفته: بر اساس نتایج این آزمایش‌ها، پزشک ممکن است آزمایش‌های اضافی را برای رد سایر مشکلات یا مشاهده واضح‌تر آنچه در حال رخ دادن است، تجویز کند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

انواع مختلف سونوگرافی برای اندازه گیری پروستات

سونوگرافی مثانه برای اینکه بفهمید چقدر خوب مثانه خود را تخلیه می کنید.

بیوپسی برای رد سرطان

تست یورودینامیک برای ارزیابی عملکرد مثانه شما.

سیستورتروسکوپی روشی است که با استفاده از دوربین، داخل پروستات، مجرای ادرار و مثانه را بررسی می کند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

درمان ها

داروی درمان قطعی پروستات چیست؟ نحوه رسیدگی پزشک به بزرگی پروستات بر اساس سن، سلامتی، اندازه پروستات و نحوه تأثیر BPH بر شما متفاوت است. اگر علائم شما خیلی شما را آزار نمی دهد، می توانید درمان را به تعویق بیندازید و ببینید که چگونه پیش می رود.

تغییرات سبک زندگی:

ممکن است بخواهید با چیزهایی شروع کنید که می توانید کنترل کنید. به عنوان مثال، شما می توانید:

  • ورزش هایی را برای تقویت عضلات کف لگن انجام دهید
  • مقدار مایعاتی که می نوشید را کاهش دهید، به خصوص قبل از بیرون رفتن یا رفتن به رختخواب
  • کافئین و الکل کمتری بنوشید

 

قرص برای کوچک شدن پروستات

برای BPH خفیف تا متوسط، پزشک ممکن است دارو را پیشنهاد کند. برخی از داروها با شل کردن ماهیچه های پروستات و مثانه کار می کنند. برخی دیگر به کوچک شدن پروستات شما کمک می کنند. برای برخی از مردان، ترکیبی از داروها برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است. قرص پروستادین هم یک داروی گیاهی موثر است.

اگر تغییر شیوه زندگی و داروها مؤثر واقع نشد، پزشک شما راه‌های زیادی برای برداشتن بخشی یا تمام پروستات شما دارد. بسیاری از این موارد “کم تهاجمی” نامیده می شوند، به این معنی که برای شما راحت تر از جراحی معمولی هستند. آنها از پروب یا اسکوپ استفاده می کنند و نیازی به برش های بزرگ در بدن شما ندارند.

 

هر گونه عوارض؟

با هر عمل جراحی BPH، ممکن است عوارض جانبی یا عوارضی مانند خونریزی، باریک شدن مجرای ادرار که به عنوان تنگی مجرای ادرار نیز شناخته می شود، بی اختیاری یا نشت ادرار، اختلال نعوظ و انزال رتروگراد وجود داشته باشد.

BPH منجر به سرطان پروستات نمی شود یا احتمال ابتلا به آن را افزایش نمی دهد.

 

بزرگی پروستات

قرص پروستادین برای بزرگی پروستات

 

قرص پروستادین

این قرص شامل گیاه نخل اره ای و گزنه است. نخل اره ای گیاهی است که برای حمایت از سلامت مردان از جمله سلامت دستگاه ادراری و پروستات استفاده می شود.

هم نخل اره ای و هم گزنه در مردان دارای پروستات بزرگ استفاده سنتی طولانی دارند و ممکن است از عملکرد طبیعی ادرار حمایت کنند.

در صورت مصرف هر نوع دارویی یا داشتن بیماری، لطفاً قبل از استفاده از قرص پروستادین با پزشک خود مشورت کنید.

هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) و علائم مرتبط با دستگاه ادراری تحتانی (LUTS) اختلالات بسیار شایع در مردان مسن هستند.

عصاره میوه های نخل اره ای (Sabal serrulata، syn. Serenoa repens) و ریشه های گزنه (Urtica dioica) محبوب هستند. در طول سال های گذشته مقالات متعددی منتشر شده است که در مورد فعالیت های دارویی و ارزیابی بالینی این داروهای گیاهی توضیح داده شده است. این تحقیقات نه تنها پایه علمی استفاده منطقی از گیاهان دارویی را گسترش داده است، بلکه شواهدی برای اثربخشی درمانی و مشخصات ایمنی مطلوب آنها نیز ارائه کرده است.

پیشنهاد مقاله : دلیل بزرگ شدن پروستات در مردان

 

منابع علمی این مطلب

  1. What Is BPH?
  2. Extracts from fruits of saw palmetto

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.