دارویی

قرص پیگمنتا چیست و چه تاثیری روی پوست دارد؟

قرص پیگمنتا چیست و چه تاثیری روی پوست دارد؟

قرص پیگمنتا

بلیچینگ پوست به معنی استفاده از محصولاتی برای روشن کردن نواحی تیره پوست یا دستیابی به پوستی روشن‌تر می‌باشد. این محصولات شامل کرم‌های سفیدکننده، صابون‌ها، قرص‌ها و همچنین درمان‌های حرفه‌ای مانند لایه‌برداری شیمیایی و لیزر درمانی است. سفید کردن پوست باعث کاهش غلظت یا تولید ملانین در پوست می‌شود. ملانین رنگدانه‌ای است که توسط سلول‌هایی به نام ملانوسیت تولید می‌شود. میزان ملانین در پوست شما عمدتاً توسط ژنتیک تعیین می‌شود. افرادی که پوست تیره دارند ملانین بیشتری دارند. هورمون‌ها، نور خورشید و برخی مواد شیمیایی نیز بر تولید ملانین تأثیر می‌گذارند. هنگامی که از یک محصول سفید کننده پوست روی پوست استفاده می‌کنید، تعداد ملانوسیت ها در پوست شما کاهش می‌یابد. این موضوع می‌تواند باعث روشن‌تر شدن پوست و  ایجاد ظاهری یکنواخت‌تر برای پوست شود. یکی از روش‌های روشن کردن پوست، استفاده از قرص پیگمنتا می‌باشد.

در ادامه این مقاله به معرفی قرص پیگمنتا درمکس، ترکیبات و عوارض آن می‌پردازیم.

 

قرص پیگمنتا

یکی از کاربردی‌ترین محصولاتی که در حال حاضر به منظور روشن کردن پوست و رفع جوش و لکه های تیره استفاده می‌شود قرص پیگمنتا است. این کپسول در کاهش چین و چروک نیز نقش موثری را ایفا کرده است. به دلیل استفاده از برخی ویتامین ها و عصاره‌های گیاهی در ترکیبات قرص پیگمنتا درمکس، به ندرت ممکن است که فرد در حین مصرف این دارو عوارض جانبی را تجربه کند. با این حال در رابطه با مصرف طولانی مدت آن و بروز عوارض گوارشی باید احتیاط به خرج داد.

 

کپسول پیگمنتا

کپسول پیگمنتا

 

کاربرد قرص پیگمنتا

قرص پیگمنتا درمکس به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان و از بین بردن رادیکالهای آزاد که برای پوست آسیب زننده هستند، می،تواند به زیبایی و سلامت پوست کمک کند. این کپسول می‌تواند در روشن کردن رنگ پوست اثرگذار باشد. همچنین از پوست در برابر آسیب‌هایی که به دلیل اکسیداسیون سلولی رخ می‌دهد، محافظت می‌کند. کپسول پیگمنتا یک درمان موثر برای از بین بردن جای جوش و لک ها می‌باشد.

 

ترکیبات قرص پیگمنتا

ترکیبات قرص پیگمنتا شامل موارد زیر است:

  • ال-گلوتاتیون
  • آلفا لیپوئیک اسید
  • عصاره هسته انگور
  • ویتامین C
  • ویتامین E

 

پیشنهاد مقاله: معجزه ویتامین E برای صورت و جوانسازی پوست

گلوتاتیون در کپسول پیگمنتا

یک آنتی اکسیدان قوی با خواص ضد ملانوژنی اضافی است اما اخیراً به محبوب‌ترین “مولکول روشن کننده پوست سیستمیک” تبدیل شده است. گلوتاتیون موجود در قرص پیگمنتا علاوه بر اینکه یکی از غنی ترین آنتی اکسیدان ها است، به دنبال کشف خواص ضد ملانوژنیک آن، به عنوان یک عامل روشن کننده پوست نیز بکار گرفته می‌شود.

 

آلفا لیپوئیک اسید در کپسول پیگمنتا

یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کند و از علائم پیری جلوگیری کند. آلفا لیپوئیک اسید موجود در کپسول پیگمنتا با کمک خواص آنتی اکسیدانی خود از پوست شما در مقابل اشعه UV خورشید، چروک‌های پوستی، پیری پوست، آسیب‌های پوستی ناشی از مصرف سیگار محافظت کرده و در از بین بردن لک‌های پوستی موثر است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

عصاره هسته انگور در کپسول پیگمنتا

عصاره هسته انگور موجود در قرص پیگمنتا درمکس به دلیل خواص ضد میکروبی  در درمان آکنه بکار می‌رود. همچنین می‌تواند باعث نرمی و لطافت پوست شود. رنگ پوست را یکنواخت می‌کند و از پوست شما در مقابل اشعه UV خورشید، محافظت می‌کند.

 

قرص پیگمنتا درمکس

قرص پیگمنتا درمکس

 

ویتامین C در کپسول پیگمنتا

استفاده از ویتامین C برای پوست شما فواید زیادی دارد. ویتامین C موجود در قرص پیگمنتا پوست شمار را آب رسانی می‌کند، می‌تواند پوست را روشن کند، در کاهش التهاب و قرمزی پوست موثر است، می‌تواند هایپرپیگمانتاسیون پوست را کاهش دهد، کلاژن ساز بوده و از آسیب پوست در مقابل اشعه خورشید محافظت می‌کند. همچنین در درمان آفتاب سوختگی و بهبود زخم موثر است.

 

پیشنهاد ویژه: درمان حساسیت پوستی با متخصص پوست و مو

ویتامین E

یک ویتامین محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و در سراسر بدن به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک می‌کند. این ویتامین در سبوم (روغن پوست) ما یافت می‌شود و یک سد طبیعی برای حفظ رطوبت در پوست ایجاد می‌کند. بنابراین سطوح پوست چرب‌تر، مانند صورت، حاوی مقادیر بیشتری ویتامین E هستند. از آنجایی که افراد دارای پوست چرب سبوم بیشتری دارند، ویتامین E بیشتری نیز روی پوست خود دارند. سبوم همراه با سطح ویتامین E به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. ویتامین E موجود در قرص پیگمنتا به کاهش سرعت روند پیری پوست و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. همچنین منجر به کاهش پاسخ التهابی پوست و آسیب‌های ناشی از نور خورشید مثل تورم و قرمز شدن پوست می‌شود.

 

عوارض و موارد منع مصرف قرص پیگمنتا

عوارض مصرف کپسول پیگمنتا بسیار نادر می‌باشد. با این حال ممکن است عوارض گوارشی مانند تهوع، استفراغ، نفخ یا اسهال در افرادی که قرص را مصرف می‌کنند مشاهده شود. به منظور کاهش عوارض گوارشی توصیه می‌شود که مصرف قرص همراه با وعده غذایی انجام شود. گاها ممکن است پس از مصرف قرص، واکنش‌های آلرژیک همچون خارش، راش های پوستی، کهیر یا پوسته پوسته شدن پوست مشاهده شود. در افرادی که از رقیق کننده،های خونی استفاده می‌کنند احتمال رسیک خونریزی وجود دارد. در بیمارانی که مشکلات قلبی و ریوی دارند احتمال تشدید عوارض قلبی و و تنفسی وجود دارد. همچنین در افراد با سابقه سنگ کلیه، احتمال عود سنگ کلیه وجود دارد. در افرادی که برای کنترل دیابت خود از انسولین و یا دارو استفاده می‌کنند، استفاده از کپسول پیگمنتا می‎‌تواند منجر به افت قند خون، سرگیجه یا سردرد شود.

بنابراین استفاده از قرص پیگمنتا درمکس در افراد مبتلا به فشار خون، دیابت، مشکلات کلیوی، مشکلات قلبی و ریوی، بیماری‌های کبدی و افرادی که داروهای رقیق کننده خون و ضد انعقاد مصرف می‌کنند و یا در حال انجام شیمی درمانی هستند، منع مصرف دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، افرادی که پس از مصرف قرص پیگمنتا دچار واکنش آلرژیک شده‌اند نیز نباید مصرف دارو را ادامه دهند. استفاده از کپسول پیگمنتا در دوران بارداری و شیردهی مستلزم مشورت با پزشک می‌باشد.

 

سوالات متداول

کسی که قصد عمل جراحی دارد، آیا می‌تواند به مصرف قرص پیگمنتا ادامه دهد؟

خیر، افرادی که قصد جراحی دارند باید دو هفته قبل از عمل جراحی، مصرف قرص را قطع کنند.

آیا مصرف قرص پیگمنتا در رفع چین و چروک موثر است؟

بله، به دلیل ترکیبات ضد پیری موجود در قرص، در کاهش چین و چروک نیز موثر است.

نحوه مصرف قرص پیگمنتا چگونه است؟

روزانه دو عدد کپسول را با یک لیوان آب مصرف کنید. برای کاهش عوارض گوارشی ناشی از قرص بهتر است همراه با غذا مصرف شود.

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.healthline.com/health/skin-bleaching#summary
  2. https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/alpha-lipoic-acid-skin#side-effects
  3. https://www.healthkart.com/connect/grape-seed-extract-for-skin-amazing-benefits-you-should-know/
  4. https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/vitamin-c-serum-benefits#benefits
  5. https://health.clevelandclinic.org/vitamin-e-for-skin-health/
  6. Glutathione for skin lightening: a regnant myth or evidence-based verity?/ Sidharth Sonthalia, Abhijeet K. Jha, Aimilios Lallas, Geraldine Jain, and Deepak Jakhar/ Dermatol Pract Concept. 2018 Jan; 8(1): 15–21./Published online 2018 Jan 31. doi: 10.5826/dpc.0801a04

3 دیدگاه در “قرص پیگمنتا چیست و چه تاثیری روی پوست دارد؟

  1. simin.kazemi گفت:

    من ویتیلگو خفیف دارم و خودم سفید پوست هستم خیلی لکه هام معلوم نیست .به جز دست ها و چند جای بدنم که نسبتا پوستم تیره شده .قرص پیگمنتا استفاده کنم که بدنم بیشتر سفید بشه ؟

    1. با سلام.
      قرص پیگمنت اثر کمی روی بیماری شما داره بیشتر لکه های ناشی از آفتاب و آکنه و .. رو روشن میکنه . اگه بیماری ویتیلیگو شما تایید شده هست باید از داروهای کورتون، CNI ،فوتوتراپی زیر نظر متخصص پوست استفاده کنید.
      همچنین میتونید با خیال راحت و کاملاً در یک بستر ایمن با تیم متخصص پوست و مو در اپلیکیشن ازپزشک هم بصورت آنلاین مشورت نمایید.

  2. simin.kazemi گفت:

    مطالب علمی و پزشکی‌تان واقعی عالی و کاربردی هست .ممنون از مدیریت خوبتون

    م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.