داروها

معجزه ویتامین E برای صورت و جوانسازی پوست

معجزه ویتامین E برای صورت و جوانسازی پوست

ویتامین E

 ویتامین E یک ماده مغذی است که بدن شما برای حمایت از سیستم ایمنی بدن و کمک به بازسازی سلول های شما به آن نیاز دارد. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. این ویتامین بیشتر به دلیل فواید آن برای سلامت و ظاهر پوست شناخته شده است. می توان آن را به صورت موضعی بر روی صورت خود استفاده کرد تا التهاب را کاهش دهد و پوست شما را جوان تر نشان دهد.

 

روی صورت به عنوان درمان شبانه

روغن ویتامین را می توان روی صورت خود به عنوان جوانسازی پوست شبانه استفاده کرد. از آنجایی که ویتامین E قوام غلیظی دارد، بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید تا کاملا جذب شوداگر در صبح استفاده شود، ممکن است در آرایش یا سرم روی آن مشکل داشته باشیداکثر کرم های ضد پیری بدون نسخه حاوی 0.05 تا 1 درصد Trusted Sourcevitamin E به عنوان یکی از مواد فعال خود هستند. به دنبال محصولی با غلظت بالایی از ویتامین E باشید (آلفا توکوفرول اغلب نام مواد تشکیل دهنده است)، یا روغن خالص ویتامین E را جستجو کنید.

 

جوانسازی پوست

جوانسازی پوست

 

جوانسازی پوست صورت در خانه

در اینجا نحوه استفاده از روغن ویتامین E به صورت خود به عنوان یک درمان شبانه آمده است:

  • صورت خود را از هرگونه آرایش یا سایر محصولات پوستی بشویید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  • اگر از روغن خالص ویتامین E استفاده می کنید، یک یا دو قطره از آن را به ازای هر 10 قطره روغن حامل مانند روغن جوجوبا، روغن بادام یا روغن نارگیل مخلوط کنید.
  • مخلوط یا سرم ویتامین E انتخابی خود را با انگشتان خود روی پوست خود بمالید. هنگام استفاده از درمان، صورت خود را با حرکات دایره ای کوچک مالش دهید تا گردش خون را تحریک کنید و محصول را تا جایی که می خواهید پخش کنید.
  • قبل از اینکه صورت خود را روی بالش یا هر سطح دیگری قرار دهید، حداقل 20 دقیقه پس از استفاده صبر کنید. این درمان جوانسازی پوست صورت در خانه بهتر است یک یا دو بار در هفته به عنوان بخشی از مراقبت از پوست حدود 30 دقیقه قبل از خواب تکرار شود.

 

سایر محصولات ویتامین برای جوانسازی پوست

احتمالاً در حال حاضر ویتامین کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید، اما افزودن ویتامین E بیشتر از طریق غذاهای سالم می تواند به سرعت سنتز سلولی شما کمک کند و به طور کلی احساس سلامتی بیشتری داشته باشیدغذاهایی که از این ویتامین مقدار زیادی دارند عبارتند از: بادام، شاه توت و آووکادو.

 

پیشنهاد مقاله: ویتامین c | و هر آنچه که باید در رابطه با ویتامین ث بدانید

 

مکمل های خوراکی ویتامین

مکمل های خوراکی ویتامین E می توانند نیازهای غذایی بدن شما را تامین کنندیکی از مزایای مکمل های خوراکی ویتامین E ممکن است پوست درخشان باشد و جوان تر به نظر می رسد.  مصرف روزانه این ویتامین برای بزرگسالان نباید از 15 میلی گرم تجاوز کند.

 

محصولات درمان لک با این ویتامین

برخی از افراد از محصولات موضعی ویتامین به عنوان درمان نقطه ای برای اسکار آکنه استفاده می کنند، اما تحقیقات در مورد اینکه آیا آنها موثر هستند یا خیر قطعی نیستاگر می خواهید آن را امتحان کنید، از روغن خالص ویتامین E استفاده کنید یا محصولی را پیدا کنید که غلظت بالایی از آلفا توکوفرول را در آن ذکر کرده باشد و آن را روی ناحیه اسکار بمالید. صبر کنید تا محصول به طور کامل جذب شود.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

پیشنهاد مقاله : درمان منافذ باز پوست با ویزیت دکتر پوست تهران

ویتامین E برای جوانسازی پوست

هایپرپیگمانتاسیون

لکه های تیره روی پوست شما می تواند ناشی از رنگدانه بیش از حد (ملانین) باشد که توسط هورمون ها یا دلایل دیگر ایجاد می شود. اعتقاد بر این است که این بیماری که ملاسما نامیده می شود با استفاده از ویتامین موضعی قابل درمان استمطالعات نشان می دهد که استفاده از روغن موضعی ویتامین E بر روی رنگدانه ‌ها تاثیر متوسطی دارد. موثرترین راه برای استفاده ازاین ویتامین برای درمان هایپرپیگمانتاسیون، جفت کردن آن با ویتامین C است.

 

جوانسازی پوست صورت در خانه

جوانسازی پوست صورت در خانه

 

جلوگیری از پیری و چین و چروک صورت

ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان است و بر گردش خون تاثیر می گذارد. به همین دلیل است که افراد پس از استفاده موضعی از روغن ویتامین E متوجه لیفت پوست خود می شوند.

 

برای لب های صاف و نرم

روغن موضعی این ویتامین را می توان برای تسکین ترک خوردگی و خشکی لب استفاده کرد. از آنجایی که ویتامین باعث گردش و بازسازی سلولی می شود، استفاده از آن روی لب های خشک سلول های جدی را سریعتر به سطح می آوردقوام غلیظ و روغنی روغن ویتامین E نیز می تواند از تحریک بیشترخشکی جلوگیری کند.

 

پیشنهاد ویژه: معرفی بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت با متخصص پوست و مو

 

اقدامات احتیاطی و ایمنی ویتامین E

ویتامین E یک داروی موثر برای همه نیست. اگر دچار جوش های مکرر می شوید یا منافذی دارید که به راحتی مسدود می شوند، استفاده از روغن موضعی ویتامین E می تواند علائم شما را تشدید کندمصرف مکمل های خوراکی این ویتامین برای مدت کوتاه برای اکثر افراد بی خطر است، اما مصرف آنها برای بیش از یک سال می تواند باعث تجمع ویتامین در داخل بدن شما شود. ویتامین E بیش از حد در جریان خون شما می تواند منجر به کاهش تعداد پلاکت ها و رقیق شدن خون شود.

اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید یا اگر دچار اختلال خونریزی هستید، قبل از شروع مکمل های خوراکی با پزشک خود صحبت کنید.

 

سوالات متداول

آیا مصرف ویتامین E برای جوانسازی پوست موثر است؟

بله با توجه به تحقیقات زیاد این ویتامین در لیفت صورت نقش موثری دارد.

آیا مصرف ویتامین E برای همه ضروری است؟

خیر-اکثر افراد به واسطه مواد غذایی آن را به میزان کافی دریافت میکنند.

آیا مصرف ویتامین E به صورت موضعی برای همه موثر است؟

ویتامین E یک داروی موثر برای همه نیست. اگر دچار جوش های مکرر می شوید یا منافذی دارید که به راحتی مسدود می شوند، استفاده از روغن موضعی ویتامین E می تواند.

منابع علمی این مطلب

https://www.healthline.com/health/vitamin-e-for-face

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.