زنان و زایمان

چگونه از بیبی چک استفاده کنیم؟

چگونه از بیبی چک استفاده کنیم؟

بیبی چک

معمولا زنان با مشاهده حداقل یک علامت رایج می توانند متوجه بارداری خود شوند. با این حال اگر از نظر جنسی فعال بوده اید (حتی از روش های پیشگیری از بارداری استفاده می کنید) و قاعدگی شما دیر شده است، احتمالاً ایده خوبی است که آزمایش بارداری انجام دهید و از بیبی چک استفاده کنید. در حالی که دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است پریود شما دیر شود، بیبی چک در خانه محل خوبی برای شروع است. احتمالاً یک روز پس از اخرین قاعدگی خود، نتایج دقیقی از آزمایش بارداری دریافت خواهید کرد. با این حال، بهتر است حداقل یک هفته پس از قاعدگی خود صبر کنید تا مطمئن شوید که دقیق ترین نتایج آزمایش برای بارداری را دریافت می کنید. ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به اینکه چگونه از بیبی چک استفاده کنیم؟ آزمایش بارداری و تست بارداری خانگی اشاره خواهیم کرد.

 

نحوه استفاده از بیبی چک

طرز استفاده از بیبی چک به نوع آن بستگی دارد. از این رو بهتر است با انواع بیبی چک آشنا شوید و سپس طرز استفاده آن را یاد بگیرید:

  • بی بی چک نواری که برای استفاده از این نوع بیبی چک ابتدا باید مقداری از ادرار خود را در یک لیوان یکبار مصرف تمیز بریزید. معمولا توصیه می‌شود که نمونه ادرار خود را اول صبح تهیه نمایید و به طور کلی اول صبح برای استفاده از بیبی چک اقدام نمایید. در بیبی چک نواری، نواری همراه با علامت فلش قرار دارد. باید این نوار را در داخل ادرار فرو ببرید. ۲ تا ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا نتیجه تست آماده شود.

بیشتر بدانید

  • طرز استفاده از بیبی چک خودکاری که در ابتدا باید خودکار تست بارداری را از محفظه خود خارج کنید. سپس درپوش رنگی تست را از بدنه خودکار جدا نمایید. در ادامه زبانه باریکی که در زیر درپوش قرار دارد را از قسمت فلش در مسیر خروج ادرار به مدت ۲ الی ۴ ثانیه ثابت نگه دارید تا به ادرار آغشته شود. درپوش را بسته و در یک سطح صاف به صورت افقی قرار دهید و حدود ۳ دقیقه باید صبر کنید. اگر فقط یک خط رنگی در بخش C نمایان شود یعنی باردار نیستید. اما اگر ۲ خط رنگی (یعنی هم در بخش C و هم در بخش T) ایجاد شود یعنی تست بارداری مثبت است. دقت داشته باشید که اگر یک خط رنگی در بخش T نمایان شود یعنی نتیجه تست نامعتبر است.

 

تست بارداری خانگی

تست بارداری خانگی

 

  • بی بی چک کاستی یا قطره چکانی که برای استفاده از این نوع بیبی چک ابتدا مقداری از ادرار خود را در یک ظرف تمیز بریزید. به دلیل غلظت بیشتر بهتر است از اولین ادرار خود در هنگام صبح استفاده کنید. کاست تست را روی سطح صاف قرار دهید و ۳ قطره از ادرار را به وسیله قطره‌چکان برداشته و داخل حفره نمونه بریزید. حدود ۵ دقیقه صبر کرده و بعد نتیجه را ببینید. اگر ۲ خطر قرمز رنگ در کمتر از ۱ دقیقه ایجاد شود یعنی باردار هستید. چنانچه این دو خط بین ۵ تا ۱۰ دقیقه به وجود آیند، تفسیر آن است که مشکوک به بارداری هستید. اگر ۱ خط ایجاد شد یعنی تست حاملگی منفی است.
  • بی بی چک مستقیم که باید آن را به طور مستقیم در مسیر ادرار قرار دهید تا ادرار جذب آن شود. معمولا ۲ تا ۱۰ دقیقه باید صبر کنید تا نتیجه را به طور دقیق بتوانید ببینید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

تست بارداری خانگی

برای آزمایش بارداری در خانه می توان ابتدا از تست بارداری خانگی (HPT) را استفاده کرد. برخی از تست های بسیار حساس را می توان حتی زودتر استفاده کرد. این آزمایش ها با شناسایی هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) در ادرار شما کار می کنند. این هورمون فقط در دوران بارداری در بدن یافت می شود. یک ماده شیمیایی در چوب هنگام تماس با این هورمون تغییر رنگ می دهد. زمان انتظار با توجه به آزمون متفاوت است، اما اکثر آنها حدود 10 دقیقه طول می کشند تا یک خواندن دقیق ارائه کنند. اکثر سازندگان توصیه می‌کنند که HPT دو بار مصرف شود، زیرا در صورت انجام آزمایش خیلی زود پس از اخرین قاعدگی، نتایج ممکن است متفاوت باشد. در برخی موارد، سطح hCG شما خیلی پایین است که نمی‌توان در اوایل آن را تشخیص داد. اپلیکاتورها از برندی به برند دیگر متفاوت هستند، اما تست ها معمولاً ارزان هستند.

 

بیشتر بخوانید: محاسبه بارداری از آخرین پریود

 

آزمایش بارداری

آزمایش بارداری

 

آزمایش بارداری

یکی از آزمایش‌ها برای بارداری آزمایش خون بارداری است. دو نوع آزمایش خون بارداری وجود دارد:

  • آزمایش خون کیفی hCG: این آزمایش بررسی می کند که آیا hCG در بدن تولید می شود یا خیر. این یک پاسخ بله یا خیر ساده به باردار بودن شما می دهد.
  • آزمایش خون کمی hCG: این آزمایش سطح خاص hCG را در خون اندازه گیری می کند.

اگر سطح hCG شما بر اساس مدت زمانی که فکر می کنید در دوران بارداری هستید بالاتر یا کمتر از حد انتظار باشد، ممکن است پزشک آزمایش های بیشتری را تجویز کند.  این آزمایش ها می توانند آزمایشاتی چون سونوگرافی یا تکرار آزمایش hCG  در چند روز باشند. این بدان معناست که شما یا در دوران بارداری بیشتر هستید یا آنقدر که فکر می‌کردید دور نیستید. آزمایش‌های کمی hCG بسیار دقیق هستند زیرا میزان دقیق hCG را در خون اندازه‌گیری می‌کنند. آنها می توانند مقادیر کمتری از هورمون را نسبت به آزمایش خون hCG یا آزمایش ادرار تشخیص دهند.

 

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

سوالات متداول

تست حاملگی چقدر دقیق است؟

بستگی دارد که چقدر دقیق از دستورها پیروی می‌کنید.

چه زمان غلظت ادرار باعث ایجاد اشتباه در تست بارداری خواهد شد؟

زمانی که شما مقادیر زیادی مایعات را درست قبل از انجام آزمایش بارداری نوشیده باشید باعث خواهد شد تا غلظت ادرار شما بالا رفته و نتیجه آزمایش اشتباه شود.

برای اطمینان از تست بارداری چه باید کرد؟

بهتر است یک هفته پس از انجام تست بارداری دوباره تست خود را تکرار کنید.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.